Ervaringen met Methadon

Bojan Nikolik (16-05-2015)

23-07-2022 | Man | 69
methadon (1mg/ml)
Drugsverslaving
Stop er me is zwaar verslavend

22-01-2022 | Man | 42
methadon (65mg)
Drugsverslaving
Ik kan andere verslaafde aanraden om subexone te nemen en blijf van die rotzooi van ne methadon af,het helpt alleen maar dat je in dat milieu blijft rondlopen....

08-12-2020 | Man | 60
methadon (150mg)
Drugsverslaving
In 1979 is bij mij methadon opgestart en die dosis bedroeg toen 300mg/dag in te nemen in gemaakte galulen van 100mg/stuk. Ik nam in de morgen 100mg in de middag 100mg en in de avond rond acht uur nog eens 100mg. Ik was in die tijd zwaar verslaafd aan de heroïne en dankzij de methadon heb ik die verslaving onder de knie gekregen zij het met vallen en opstaan (terugval in v[lees meer...]erslaving) tegenwoordig gebruik ik nog een onderhoudsdosis van 150mg/dag die ik ‘s morgens inneem. Ik heb totaal geen bijwerkingen meer.

17-08-2018 | Man | 51
methadon (20mg)
goed middel,maar niet voor hoofdpijn. Afkick duurt maanden ipv heroine 3 dgn

19-12-2017 | Man | 51
methadon (70mg)
Drugsverslaving
Na 15 jr Heroine en coke gebruik en regelmatig terugval,gebruik ik na het (gratis verstrekking) heroine project over ,,overgestapt" op methadon wat rust geeft! Doch ernstg verslving tot gevolg heeft. Afkick duurt maanden (heroine 6 tot 9 dagen)

24-04-2023 | Man | 72
methadon (20mg)
Drugsverslaving
Gebruik methadon sinds 1971 .......sinds 1973 een onderhouds dosis . Begon met 5mg tabletten op de zwarte markt . Tegen 1973 in een onderhouds programma dagelijks acht 5mg tabletten ,wat over de jaren natuurlijk steeds iets hoger werd. Eerlijk toegegeven gebruikte ik het voor de opiaat achtige uitwerking en niet om van drugs af te komen die ik zowiezo zelden gebruikte. [lees meer...]Sinds 2000 krijg ik dagelijks vijf 20mg tabletten in 3 maandelijkse herhaal recepten. Tot een jaar geleden was ik uitermate tevreden met het gebruik tot onlangs zeer vervelende hoofdpijnen en rusteloosheid zich begonnen te manifesteren. Overgevoeligheid voor harde geluiden etc. Die ik probeer te verhelpen met paracetamol of diflonac , die eigenlijk nauwelijks helpen . het enigste wat werkt zijn spierverslappers als valium om de rusteloosheid tegen te gaan. die ik nauwelijks gebruik ,ten eerste omdat de huisarts ze niet wil geven, en ik wil geen valium verslaving bovenop de methadon verslaving ook al heb ik misschien noch een jaar of tien te leven. Heb onlangs Flunitrazepam op de zwarte markt gekocht die af en toe wat verlichting geven. Het enigste wat te doen staat volgens de huisarts is te leren de rusteloosheid te managen. Vraag me af of dit de prijs is van meer dan een halve eeuw methadon medicatie , waar ik achteraf toch geen spijt van heb. Dankzij de methadon heb ik noch een stabiel leven kunnen lijden, en ouderdom komt nu eenmaal met gebreken. Misschien hebben sommigen de verslaving geaccepteerd om door te kunnen leven. En gebruiken de methadon hoogst waarschijnlijk voor de roes en niet om af te kicken. Alle respect voor jou dat je het zover hebt weten te brengen. U bent 70 . geen dokter zal u door een ontwennings regime laten gaan . De laatste 10 jaar van uw leven is verslaving geen issue om te kunnen functioneren.

11-01-2018 | Man | 36
methadon (90mg)
Drugsverslaving
Na een langdurige verslaving aan heroïne, met vele pogingen om te stoppen en steeds opnieuw te hervallen, kwam ik terecht bij een gespecialiseerde dokter. Deze dokter paste een techniek toe die zowel gedurfd is als hij gevreesd wordt bij gelijkaardige dokters, maar die uiteindelijk wel heel positieve resultaten blijkt op te leveren bij patiënten die echt willen geholpen wo[lees meer...]rden. De behandeling begint met een dosis methadon die bepaald wordt naargelang je huidige gebruik, maar vervolgens opgevoerd wordt tot op het punt dat de gebruiksdrang, de zogenaamde 'cravings', volledig verdwijnen. En dit maakt een wereld van verschil, in mijn geval was mijn dagelijkse inname 240mg en is dit stabiel gebleven gedurende 3 tot 4 maand. Na deze periode ben ik geleidelijk moeten gaan afbouwen, maar het hoelang en hoeveel verschilt uiteraard van persoon tot persoon, en daarom ook dat een sterke opvolging noodzakelijk is. Het zal nooit gemakkelijk zijn voor iemand om deze strijd aan te gaan, maar het zorgt er wel voor dat de slaagkans er heel wat beter gaat uitzien en heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik mijn gevecht na meer dan 10 jaar toch heb kunnen winnen...

11-10-2017 | Man | 25
methadon (5mg)
Drugsverslaving
ik was een 2/3 maanden verslaafd aan heroine. Ik heb de dokter toen gevraagd voor methadon om te stoppen. Maandje gebruikt, nu stop ik al een week met methadon en werk ook weer, dus het heeft bij mij wel geholpen, want ik gebruik niks meer, af en toe een jointje.