Ervaringen met Methadon

Bojan Nikolik (16-05-2015)

22-01-2022 | Man | 42
methadon (65mg)
Drugsverslaving
Ik kan andere verslaafde aanraden om subexone te nemen en blijf van die rotzooi van ne methadon af,het helpt alleen maar dat je in dat milieu blijft rondlopen....

24-05-2019 | Vrouw | 42
methadon (180)
Drugsverslaving
Ik kreeg er naast veel graving en dan werdt het verhoogd. Een x afgebouwd kreeg geen steun van methadon post alleen als ik wou verhogen. Lange afkick veel bijwerkingen en was vlak. Toen ik eem paar x op 0 was heel heftige afkick. Je bent ook niet clean als je het gebruikt

22-03-2023 | Man | 41
methadon (5mg)
Drugsverslaving
Ik ben van de heroine af maar methadon vind ik veel fijner middel en ik krijg er helaas wel een high van wat je zogenaamd alleen van heroine krijgt..ik ga zo afbouwen met 1 tablet(5mg) per maand en dan heb je letterlijk nergens last van...pas vanaf de laatste 20 mg word het moeilijk en bij de laatste tablet is even doorbijten...heb het allemaal al een keer gedaan en kwam [lees meer...]toen van 200 mg af dus weet waar ik het over heb

11-01-2018 | Man | 36
methadon (90mg)
Drugsverslaving
Na een langdurige verslaving aan heroïne, met vele pogingen om te stoppen en steeds opnieuw te hervallen, kwam ik terecht bij een gespecialiseerde dokter. Deze dokter paste een techniek toe die zowel gedurfd is als hij gevreesd wordt bij gelijkaardige dokters, maar die uiteindelijk wel heel positieve resultaten blijkt op te leveren bij patiënten die echt willen geholpen wo[lees meer...]rden. De behandeling begint met een dosis methadon die bepaald wordt naargelang je huidige gebruik, maar vervolgens opgevoerd wordt tot op het punt dat de gebruiksdrang, de zogenaamde 'cravings', volledig verdwijnen. En dit maakt een wereld van verschil, in mijn geval was mijn dagelijkse inname 240mg en is dit stabiel gebleven gedurende 3 tot 4 maand. Na deze periode ben ik geleidelijk moeten gaan afbouwen, maar het hoelang en hoeveel verschilt uiteraard van persoon tot persoon, en daarom ook dat een sterke opvolging noodzakelijk is. Het zal nooit gemakkelijk zijn voor iemand om deze strijd aan te gaan, maar het zorgt er wel voor dat de slaagkans er heel wat beter gaat uitzien en heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik mijn gevecht na meer dan 10 jaar toch heb kunnen winnen...

07-02-2016 | Man | 36
methadon (10mg/ml)
Drugsverslaving
Iedereen die gebruikt methadon, heb heel laag testosteron, als je hebt laag testosteron dan je zweet, als je zweet, je denkt dat je bent ziek en dat je hebt meer methadon nodig en eigenlijk je bent ziek, maar methadon zal niet helpen. Ik ben naar endocrinoloog geweest en ik heb therapie sustanon gekregen, na twee dagen van eerste injectie sustanon ben ik gestopt met zweten[lees meer...], normaal te functioneren, en van +100ml ben ik gedaald naar 20ml, zonder pijn, zonder zweten, zonder probleem. Mijn Nederlands is niet goed, maar ik hoop dat jullie het begrijpen. Check testeron, verminderde testosteron zorgt voor een grote behoefte aan Methadon. Veel succes iedereen.

20-04-2018 | Man | 32
methadon (60mg)
Drugsverslaving
Nadat ik gedrogeerd wakker werd bij een feestje stak er een naald in mijn schouder. Deze werd leeg gepompt en een dag later had ik zware afkick verschijnselen. Erna dierf ik maanden niet buiten komen met dit verhaal. Spijtig genoeg werd mij elke dag nieuw spul aangeboden bijna een 1,5j aan een stuk, daarna vertelde iemand van die zelfde hoop dat methadon gebruikt wordt voo[lees meer...]r de afkick. Mij eerst ziek gemaakt om me dan achteraf als 'vriend' te kunnen aanspreken. Wat bedoelen ze hier met een lange afkick van Methadon? Ik heb nog steeds het gevoel dat als je dit snel afbouwen wil, kan dit op een termijn van 2a3 weken tijd. Achteraf sterk blijven, je door de juiste mensen laten leiden en jezelf laten omringen door goede mensen

30-06-2022 | Man | 28
methadon (70mg)
Drugsverslaving
Ellende. 4 of 5 dagen goed ziek om stoppen van heroine is toch iets fijner, ookal is het iets erger dan methadon maar methadon is 3 tot 4 weken. en het scheelt niks kwa erge bijwerkingen komt er nooit vanaf afbouwen kan soms heeeeeeel langzaam in maanden/jaren tot 30mg. wil je proberen lager of de bedoeling was tot 0. paat weken verder zit je weer aan heroine en ka[lees meer...]n bet rideltje weer opnieuw beginnen met hoge dosis. ze zeggen daar dat je er wel vanaf komt? langzaam . ik moet verplicht naar die heroinepost waar al de gebruikers komen war ik nou net vanaf wil apotheek en huisarts willen dit niet verstrekken want er moet zicht op zijn? het zicht zijn normaal gesproken hart en bloed testen.. het enige wat ik voor controle krijg na 2 jaar van heroine ad zijn drugstesten die verplicht moeten ik wil dat leven niet meer, ik wil die mensen niet meer, ik wil heel die omgeving en sfeer njet meer want waar ik me methadon moet halen kiezen zij ook welke tijd ik het moet innemen, want wanneer ik daar moet komen moet ik het innemen waar ze bijstaan, terwijl ik het liever gewoon sochtends inneem maar ga je die tijden elke week veranderen dag bii dag dan word je ook niet vrolijk van.. begin er niet aan. en als je dan toch afkickt. word dan 4 of 5 dagen ziek van heroine. en ik weet het ja kotsziek botte bevriezen zo voelt het pijnlijk maar methadon is niet minder ze zeggen van wel maar dat is echt niet zo je bent een levenslange patiënt. *ze zeggen dit alleen om minder criminaliteit, minder straatheroine en rommel weinig verschil maakt. ik denk soms zelfs om weer heroine te pakken een maand en dan daarvanaf te gaan een weekje ellende en dan klaar. maar dan ga ik ook weer basen en dat gaat me iets te ver kost me zon 4 tot 8 honderd euro per dag als t tegenzit het is beter dan heroine maar alleen als je helemaal niks meer wilt gebruiken, geen dealers meer wilt, gezonder of beter kwa de rest durf ik niet te zeggen na eigen ervaring. ik heb er spijt van.... ( ik denk dat het wel kan als je het 1 maand gebruikt en daarna binnen 2 weken gelijk afbouwt maar meestal adviseren ze dit gewoon blijvend te gebruiken of maanden/jaren maar dat zou ik niet doen. het is ook ellende als ik ergens impulsief een avondje ben en niet thuis slaap. ik moet sochtends meteen weg want ben ik een uur later kots ik alles onder en is het hek van de dam.. (mensen die denken dat het goed voelt je voelt er na paar dagen niks meer van, behalve als je het vergeet of eens niet in neemt of een keer niet in kunt nemen.) dit is de ergste afkick en drugs die ik ooit gehad heb.. en ik heb alles gehad als verslaving dus dat zegt wel wat ben van me 10de tot nu onderant verslaafd geweest waarvan van me 15 tot 26 zwaarverslaafd problematisch psychotisch enzv..

11-10-2017 | Man | 25
methadon (5mg)
Drugsverslaving
ik was een 2/3 maanden verslaafd aan heroine. Ik heb de dokter toen gevraagd voor methadon om te stoppen. Maandje gebruikt, nu stop ik al een week met methadon en werk ook weer, dus het heeft bij mij wel geholpen, want ik gebruik niks meer, af en toe een jointje.