Ervaringen met Wellbutrin XR

Bij  AngstX

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

27-02-2016 | Vrouw | 44
bupropion (150mg)
Hallo, ik gebruik nu 3 weken 150 mg en heb nog geen effect of bijwerkingen gehad. Heeft iemand ervaring met wellbutrin en angst/nervositeit? Mvg

18-08-2014 | Vrouw | 40
bupropion
...sinds mijn tienerjaren, gebruikte ik met enige ups en downs anti depressiva. Van alles 'geprobeerd'. Om enigszins een normaal leven te kunnen lijden. Begin 2014 ben ik. Abrupt gestopt met anti-depr omdat ik mezelf kwijt was, en erg was afgevlakt. Ik startte met methylfenidaat, en dat deed veel goeds (maar ook toenemende intense angst). Daarbij dus Oxazepam om de[lees meer...] angstaanvallen te bestrijden . Nu ben ik met Wellbutrin xr begonnen, in de hoop dat mijn stemming (zelfgevoel) en angsten een balans gaan brengen. Ik hoop namelijk dat dit middel geen afvlakkende werking heeft. Ik vind het wel een pittige zoektocht, wb medicatie. Hoe lang duurt het voordat Wellbutrin 300mg zijn werk gaat doen? En wat ervaart u/jij als bijwerking. Vriendelijke groet, P

17-11-2013 | Man | 33
bupropion (450)
Hallo, Na anderhalf jaar geleden ook al eens bupropion (Wellbutrin) te hebben gebruikt, besloot ik het maar is nogmaals te proberen. Ik slik het nu zo'n 3 weken en het effect lijkt minimaal. Net als vorige keer (alleen toen veel heftiger) werkte het spul de eerste paar dagen na inname goed, alleen ebte dit helaas steeds meer weg. Ik slik het tegen allerlei angsten en d[lees meer...]aar hielp bupropion dus alleen enkele dagen tegen. Ik heb het middel uit eigen beweging onlangs verhoogd naar 450 mg maar volgens mij heeft dit ook weinig verbetering ten opzichte van mijn angsten. Ik slik er wel een ander medicijn bij (Pipamperon) wat volgens mij dopamine verlagend werkt, terwijl bupropion het dopaminegehalte juist verhoogd. Heeft iemand ervaring met deze combinatie , en klopt het dat deze medicijnen elkaar tegen zouden kunnen werken? Ik overweeg de bupropion af te bouwen om dan te kijken of de wellbutrin wel effect heeft, maar vooralsnog heeft het dus nauwelijks effect. Bleef het maar zo goed als de eerste paar dagen werken dan zou ik dik tevreden zijn..

01-05-2013 | Vrouw | 22
bupropion
Ik ben nu een maand verder. Had na 1.5 week eindelijk geen misselijkheid meer, af en toe nog wel draaierig. Waar ik nu last van heb: Erg geagiteerd reageren, krijg weer last van een opgezette buik... en ik merk niet echt dat ik nou meer zin in sex krijg (de reden dat ik overgestapt ben van Citalopram naar Venlafaxine naar nu Wellbrutin!). Wel was roken echt heel erg smeri[lees meer...]g geworden, ik kon het niet geloven dat IK niet meer wilde roken. Helaas ben ik gewoon door gegaan met roken (was ook niet de bedoeling ofzo om te stoppen). Mijn psychiater vind dat ik teveel bijwerkingen heb dus straks eens zien wat dan wél bij me past................... geen zin in, want dan moet ik weer nieuwe bijwerkingen ondergaan... en dat is echt verschrikkelijk!

19-04-2013 | Vrouw | 22
bupropion
Ik ben nu 2 weken verder. Ik ben nog ietwat duizelig en kan lastig in slaap komen, verder merk ik niet echt verschil. Ik ben namelijk overgestapt en heb bijwerkingen gehad, zou niet weten hoe ik me nu moet voelen.

13-04-2013 | Vrouw | 22
bupropion
Ik ben nu een week verder. Ik ben nog steeds bezig met het afkicken van venlafaxine, wat is dat een hel zeg! Dus ik kan niet zo goed zeggen wat nou de bijwerkingen van Wellbrutin zijn. Merk wel dat ik nu na 1 week gewoon kan slapen zonder Melatonine.Verder ben ik godsgruwelijk duizelig waar je misselijk van wordt.. maar dat is van het afbouwen zegt de psychiater. Als ik ha[lees meer...]ar dan mag geloven is de enigste bijwerking van Wellbrutin slapeloosheid en misselijkheid.. We zien wel weer verder.. Ik gebruik het eigenlijk omdat ik erg negatief ben, laag zelfbeeld heb. Ik heb een gegen. angststoornis maar ik werd gek van de SSRI'S, dus ben benieuwd wat Wellbrutin doet, aangezien het niet specifiek op angsten werkt.. hoop dat het werkt!

16-05-2012 | Vrouw | 49
bupropion
Ik slik dit middel nu alweer ruim 3 jaar en ben er zeer tevreden over. De enige bijwerking is dat ik na het innemen even wat misselijk kan zijn, maar dat is minimaal. Verder merk ik niet dat ik het slik maar voel ik me wel steviger dan voorheen, kan beter accepteren dat ik ben zoals ik ben en het geeft me meer rust. Ik slik daarnaast nog een lage dosis AD (sertraline)[lees meer...] en voor het slapengaan een lage dosis seresta Ik ben heel blij met Wellbutrin!