bupropion

Bij  DepressieX

Stoppen met roken (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

20-08-2019 | Vrouw | 48
bupropion (150mg)
De eerste 2 weken voelde ik mij vrij goed met deze medicatie. Ik voelde mij niet afgevlakt, ik trok mij de dingen minder aan. Na 4 weken begonnen de bijwerkingen te escaleren: nachtmerries, angstaanvallen, hyperventileren,... ik werd ook terug veel neerslachtiger.

18-08-2019 | Vrouw | 47

02-08-2019 | Vrouw | 29
bupropion (150mg)
2 jaar geleden begonnen met paroxetine (seroxat) 20 Mg, wilde ik vanaf omdat het te weinig effect had. Inmiddels op 5 Mg paroxetine. Nu op aanraden van psychiater voor somberheid/ stemmingswisselingen en Add dit middel gekregen.. Paar maanden geleden begonnen. Eerste weken merkte ik positief verschil. Ik voelde me energieker, overzicht hebben en kan me beter focussen. Laa[lees meer...]tste tijd wat minder. Ik vraag me af of het komt omdat ik af en toe een wijntje wil drinken. De combinatie met alcohol valt bij mij heel slecht. Dus dan heb ik op advies 3 dagen het medicijn niet genomen, maar misschien heeft dit een negatief effect. Heeft iemand hier ervaring mee?

22-07-2019 | Vrouw | 44

21-07-2019 | Vrouw | 36
bupropion (150mg)
Voor mijn depressie en angstklachten kreeg ik in eerste instantie Cymbalta en Sulpiride voorgeschreven door mijn psychiater. Dit werkte zeer goed maar ik kwam toch zeker 15 a 20 kilo aan. Ik vond dit zo erg dat ik na negen maanden in 1 keer gestopt ben met deze medicatie. Na drie maanden kreeg ik opnieuw depressieve gevoelens en van mijn psychiater kreeg ik toch het dring[lees meer...]ende advies opnieuw te starten met antidepressiva. Doordat ik echt geen Cymbalta meer wilde slikken vanwege de kilo's gaf hij me een andere optie namelijk Wellbutrin XR. Hier zou ik echt niet van kunnen aankomen. Ik had een lastige opstartperiode van 14 dagen met slapeloze nachten, misselijkheid onrust, toegenomen angstgevoelens en huiduitslag. Vooral de huiduitslag baarde mijn psychiater zorgen omdat hoewel zeldzaam, dit kon duiden op een allergische reactie. Ik ben een week gestopt en toen de huiduitslag totaal verdwenen was toch weer opnieuw begonnen Dit wel op eigen initiatief (mijn psychiater raadde het mij af) omdat ik het gevoel had dat dit medicijn voor mij de enige optie was. Ik kreeg opnieuw huiduitslag maar deze verdween gelukkig na de derde dag en is ook weggebleven. De overige bijwerkingen verdwenen overigens ook na de opstartfase. Ik ben dus heel erg blij dat ik heb doorgezet. Ik gebruik dit medicijn nu bijna een jaar en samen met de twee wekelijkse gesprekken die mijn psychiater en ik hebben kan ik niet anders toegeven dan dat het mijn leven echt heeft veranderd. Ik heb geen depressieve gevoelens meer, ben bijna weer op mijn oude gewicht en heb ontzettend veel energie! Ik zou willen dat ik dit medicijn 10 jaar eerder had ontdekt. Wat overigens ook een groot voordeel is van dit medicijn is dat je gevoelens er niet van afvlakken en dat het geen invloed heeft op je libido.

17-07-2019 | Man | 39
bupropion (150mg)
Slik Wellbutrin voor depressie/ ADD. Mijn gepieker en nare gedachtes worden heel goed weggefiltert en ik heb nauwelijks bijwerkingen ervan. Geen libidoproblemen of verhoogde agressie of afvlakking die ik van andere medicijnen wel kreeg. Het werkt dus vrij goed!

16-07-2019 | Man | 33
bupropion (150mg)
Na 5 dagen gestopt vanwege de vele bijwerkingen uit rubriek 4 , levendige nachtmerries oorsuizen misselijk enz. Voor mij geen pretje icm Quetapine 50mg xr. Kreeg zware nachtmerries mensen in mijn slaapkamer en wakker erbij en dat uren lang was voor mij en Psychiator voldoende te stoppen met dit medicijn. Je leest goede en slechte ervaringen en het is bij ieder mens versc[lees meer...]hillend wat het met men doet en hoeveel en welke bijwerkingen je krijgt dus wel leuk alle reviews over personen hoe ze het hebben ervaren maar je zal het moeten uitproberen of het echt iets is. Voor mij een no go ........Succes !

15-07-2019 | Man | 41
bupropion (150mg)
Dit product gebruik ik nu ik denk bijna een jaar. Het heeft mijn stemming wel verbeterd, je wordt er rustig van, remt af. Maar ik heb ook het gevoel dat de tijd dan ineens heel langzaam gaat, vooral in de weekenden, weet niet zo goed hoe dat komt. Net of je niet meer vooruit kunt komen. Wel ben ik flink afgevallen, dat mocht ook wel wat. Maar vind het nu wel erg hard ga[lees meer...]an en ik eet normaal. Ik ben 1.90 woog 95 kg, nu 83 kg. Ben wel anders gaan eten, maar komt vooral door de Wellbutrin. Verder weet ik niet zo goed wat ik van dit product moet zeggen, vind het erg lastig te zeggen of dit aan mij ligt of aan het product. Wel ben ik bezorgd dat ik hierdoor zoveel afval en wil de arts vragen of ik mag minderen/afbouwen of ander product.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum