Wellbutrin XR

bupropion

Bij  DepressieX

Stoppen met roken (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

17-06-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Het begin van dit medicijn was echt niet leuk! Ik ben de eerste maand zwaar suïcidaal geweest en nog depressiever. Ook was ik de eerste weken zo sloom dat ik amper van de bank af kon komen. Ik moet wel zeggen dat ik nu erg tevreden ben. Ik heb nu geen bijwerkingen meer en ik merk dat dit medicijn mijn stemming wel stabiliseert.
13-06-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik had heelveel bijwerkingen, misselijk, slapeloos, trillen, zweten. Ik breek nu mijn 150 mg tablet doormidden, in overleg met de dokter. Gaat nu een stuk beter. Nog we wat kriebelig op de benen en last met in slaap komen. Maar de energie en het gevoel dat ik nu ga stoppen met roken zijn het meer dan waard.
15-03-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik post eigenlijk vooral omdat ik hulp nodig heb. Ik begon eind januari met het innemen van wellbutrin bupropion en dat was fantastisch. Bijna al mijn klachten waren weg en nu na 6 weken, terwijl het dan juist hoort te gaan werken, krijg ik last van vermoeidheid, angst, somberheid, pijn in mijn spieren, duizelig, prikkels die hard binnenkomen, huiduitslag en maagpijn. Van [lees meer...]het laatste weet ik niet of het komt door de medicatie. Ik voel me slecht nu en ben niet in behandeling bij een psychiater. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Gaat dit weer over?
09-01-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Wellbutrin was het enige medicijn dat bij mij geweldig werkte! Ik voelde mij zo veel beter. Tot dat ik last kreeg van oorsuizen en daarna continu mijn hele gehoor helemaal weg viel. De wellbutrin maakte mij langzaam doof! Ik moest helaas gelijk stoppen. Echter zou ik het zo weer proberen, aangezien het echt geweldig hielp bij mijn depressie, ADD en Autisme.
19-11-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

op advies van de psychiater gestart met Welbutrin na het afbouwen van de Paroxetine. Binnen 3 dagen werd ik zo vreselijk agressief, echt ik was in staat om er eentje voor zijn bek te slaan. Het komt als een impuls op en is niet controleren. Van ellende ben ik een paar dagen de deur niet uit geweest. 2 Dagen na het stoppen met dit middel was de agressie weer weg. Het is d[lees meer...]us niet mijn medicijn.
24-08-2018

Neem het een maand .lichte verbetering..ga nu over naar 300.hoop dat het beterd
17-08-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ben 20 jaar en gebruik sinds 10 dagen wellbutrin. Hiervoor fluoxetine geslikt voor 3 jaar. Maar ik werd er zo moe van dat ik soms de hele middag sliep en dan ook de hele nacht (zo'n 16 uur per dag) en ik had seksuele stoornissen (nooit zin in seks). Nu ben ik 10 dagen bezig en ik kan bijna niet slapen, heel druk in mn hoofd. En heb enorm veel last van mijn maag. Elke ke[lees meer...]er het gevoel dat ik moet overgeven en last van diarree. (Eigenlijk pas sinds vandaag) aan mijn stemming merk ik nog niet zo veel, maar dat kan bijna niet in zo'n korte tijd. Moet ik hier mee doorgaan? Ff doorbijten?
23-07-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

Depressie begonnen in 2013. Ik kreeg Sipralexa voorgeschreven. Dit hielp wel maar ik kreeg ernstige gewichtstoename. In oktober 2016 schreef mijn huisarts wellbrutin 150 mg voor maar na 1 week inname viel ik in zware depressie. Daarna verhoogt tot 300 mg. Ik ben 3 weken door de hel gegaan en verloor 6kg, zo ziek was ik. Daarna ging het langzaam beter maar kreeg vooral prob[lees meer...]lemen met het geheugen en taalverlies. Ik heb zelfs testen afgelegd bij een neurologe om na te gaan of ik geen vroegtijdige dementie had. Het voordeel van deze medicatie was dat ik terug energie kreeg en mijn depressie verdween. Maar dan kreeg ik in december 2017 een epileptische aanval (ik ben geen epileptisch patient). Ik diende onmiddellijk met Wellbrutin te stoppen, gelukkig heb ik hier geen last van ondervonden. Na een hele reeks scans, EEG en andere testen te hebben ondergaan werd de diagnose gesteld dat Wellbrutin de uitlokker is geweest van de aanval. Gelukkig heb ik nu geen anti depressiva meer nodig..

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum