Sinusitis

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Bijholteontsteking (106)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor sinusitis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: sinusitis

Moxifloxacine

10-03-2023 | Vrouw | 32
moxifloxacine
Sinusitis
Nooit van mijn leven nog! Dit is een zeer gevaarlijk medicijn waar de huisarts en apotheek waarschuwingen bij zou moeten geven zeker bij mensen die kampen met depressie. Ben er erg ziek van geworden en mentaal volledig gecrasht met een zelfmoordpoging als gevolg! Mijn sinusitis daarin tegen heb ik nog steeds.

Dupixent

28-02-2023 | Vrouw | 52
dupilumab
Sinusitis
Ik ben in 23 jaar 7keer geopereerd aan chronische bijholteonsteking poliepen en steeds komen ze terug na jaren prednison en antibiotica stoot kuren helpen de laaste jaren wat minder na dat ik corona heb gehad ik ben nu ook imuum voor 4soorten antibiotica's ,en na veel pieken en ook dat ik ernstige astmatische patiënt ben heeft de longarts en kno arts dupixent injecties vo[lees meer...]or geschreven ik heb de eerste gehad en moest stoppen om dat ik oogontsteking kreeg en naar de oogarts door verwezen en nu weer groen licht gekregen door te gaan heb gisteren de 2injectie gekregen in het ziekenhuis op de dag opname en weer opfamling van prikkende ogen in de avond opgezwollen rode wangen weer alleen dit keer lichte hoofdpijn minder als bij de eerste keer en de plek in mijn dijbeen heb dit keer geen last gehad in vergelijking met eerste keer ,ik wil dit met jullie delen die ook deze middel krijgen met druppels van oogarts is het te verhelpen ondanks de hevige bijwerkingen we moeten even door bijten kijken of dit medicijn zijn werk goed zal doen wie weet wens ieder van jullie heel veel beterschap en succes ×××

30-01-2022 | Vrouw | 26
Sinusitis
Door een chronische bijholteontsteking gebruik gemaakt van Mometason ... Ik moest de Neusspray 4 weken gebruiken van de arts. Echter, ben ik gestopt met dit middel na 3 weken. Weinig tot geen positieve werking van het middel op mijn aandoening. De bijwerkingen daar in tegen waar nog veel erger. Ik kreeg last van paniekachtige aanvallen en een ontiegelijke hoofdpijn. In de [lees meer...]ochtend bij het wakker worden, had ik het gevoel alsof ik flauw kon vallen. En dit elke ochtend opnieuw... Tussen door nog last gehad van misselijkheid en verergeringen van de klachten. Wat een verschrikking middel zeg! Ik zou het echt IEDEREEN afraden!!!

Cetirizine Tabletten

22-01-2022 | Vrouw | 44
cetirizine
Sinusitis
Was wat bang van de bijwerkingen in de bijsluiter maar viel in mijn geval goed mee. Wel wat vermoeider dan voordien maar te doen.

Depo-Medrol

22-01-2022 | Vrouw | 44
methylprednisolon
Sinusitis
Wegens een chronische zware sinusitis (vermoedelijk door huisstofmijtallergie) moest ik een stootkuur medrol nemen, te starten met 1 tablet van 32mg per dag. Ik nam 24mg omdat ik voorzichtiger wilde starten maar.... De dag nadien stond ik op met een gloeiend gezicht en knalrode wangen en neus. Dit duurde een hele dag. Ik legde de link met de cortisone dus stopte onmiddell[lees meer...]ijk met het nemen van de pillen. Dag nadien al stuk beter en tegen de avond was het weg. Maar daarbovenop kwam ook een zware terugval in de burnout waar ik in zit. Ik was toch al een stuk aan de beterhand maar de dag na inname van de medrol lijk ik terug bij af. En dit duurt nu al 5 dagen...Ik ben bijna zeker dat die Medrol er ook tussenzit aangezien het een stresshormoon is. Had er niet bij stilgestaan op moment zelf maar zit nu wel te hopen dat dit iets tijdelijk is en niet écht back to start is.

Nasonex

10-11-2021 | Vrouw | 40
Sinusitis
Chronische sinusitis Heel lang gebruikt werkte altijd prima Maar uiteindelijk twee keer geopereerd aan mijn sinussen, bijholtes en neus. Daarna werkte het niet meer, nu moet ik wel zeggen heb het een 20 jaar gebruikt 😬

Dupixent

08-10-2020 | Man | 58
dupilumab
Sinusitis
Heb al 8 jaar last van chronische sinusitis 3 maal geopereerd geen resultaat. Klachten waren geen reuk kortademig en poliepen en veel slijm uit de neus buizen van Eustachius dicht dus slecht horen en 2 maal per jaar oorontsteking. Dus in de ochtend en avond spoelen met zoutoplossing pufjes en Flixonase maar het bleef aanmodderen . Nu Sinds 2 maanden een p[lees meer...]roef met Dupixent medicijn en de resultaten mogen er zijn. Geen poliepen minder slijm reuk weer terug oren weer open dus erg blij.

17-02-2020 | Vrouw | 60
Sinusitis
Ik heb al maanden last van een chronische voorhoofdsholte ontsteking ( sinusitis) en hiervoor heb ik een flesje van dit spul gebruikt. Zonder enig resultaat, wel last van bijwerkingen : keelpijn, 3 weken geen stem meer, reuk en smaak weg! Ik heb doorgezet omdat het schijnt dat het na een paar weken pas gaat helpen maar ik vind dit echt troep! Nu probeer ik het met ca[lees meer...]psinol en dit werkt beter.

07-02-2020 | Vrouw | 26
Sinusitis
Mijn huisarts schreef Momentason voor ter behandeling van mijn chronische sinusitis als gevolg van allergie (huisstofmijt en pollen). Ik gebruik het inmiddels al grofweg iedere dag voor 10 jaar. Ik ben zo dankbaar voor dit medicijn! Als ik het middel een paar weken/maanden niet gebruik, dan komt mijn chronische sinusitis bijna altijd terug (vooral in het hooikoortsseizo[lees meer...]en). Als ik eenmaal een acute sinusitis heb, dan ben ik extra vatbaar voor griep- en verkoudheidsvirussen. Ik ga dan van sinusitis, naar verkoudheid, naar oorontsteking en terug. Als ik trouw Mometason gebruik, dan heb ik deze problematiek niet. De bijwerkingen zijn minimaal. Ik heb soms lichte neusslijmvliesbloedingen. Maar op aanraden van mijn huisarts, staak ik mijn gebruik dan enkele dagen. Dan heelt het neusslijmvlies snel. Ook is mijn geurvermogen ietsje slechter dan vroeger (maar dat kan ook door mijn allergieën komen). Ik herken mijzelf niet in de bijwerken die door anderen hier beschreven worden (bijv. hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid). NB: De eerste jaren gebruikte ik het merk Nasonex, de laatste jaren gebruik ik een goedkoop generiek merk. Ik merk geen verschil.

Budesonide Neusspray

20-10-2019 | Man | 53
budesonide
Sinusitis
Door werk in Amerika, in het zuiden dus zeer warm in de zomer, in en uit een huis met airco gewerkt dus warm, koud, warm, koud enz. Hierdoor sinisitus opgelopen. Hier 3 jaar mee rondgelopen. Terug in Nederland Budisonide spray van Sandoz door de dokter voorgeschreven gekregen met de opmerking eerst dit te proberen voor er geopereerd werd. En ook dat het de sinisitus niet g[lees meer...]eheel zou genezen. Na gebruik was de sinisitus enorm verlicht tot bijna genezen. Hoewel bij verkoudheid nog steeds last. Uiteindelijk toch geopereerd. Helaas terug gekomen na tijd verlichting. Nu weer aan de Budesonide maar mu van Apotex voor verlichting. Lijkt minder goed te werken.

Tavanic

18-10-2019 | Vrouw | 22
levofloxacine
Sinusitis
In de ochtend 1ste tablet ingenomen en gedurende de dag ineens enorme pijn aan mijn heup, benen... alle spieren doen enorme zeer! Ook mijn zich werd af en toe wat wazig. Ik stop hier onmiddellijk mee!

Dymista

15-09-2019 | Vrouw | 33
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Sinusitis
Eng medicijn, ook als ik andere (internationale) ervaringen lees. Leek eerst redelijk te gaan, klachten van te grote neusschelp verminderden. Maar elke dag een half uur na gebruik begon een immense migraine achtige hoofdpijn. Ook kon ik niet meer normaal functioneren door uitputting. Ik kreeg griepachtige klachten en een rauwe keel. Oogontsteking. Toen begon ik te vermoede[lees meer...]n dat het Dymista kon zijn. Gezocht, vele anderen met dezelfde klachten. Gestopt en migraine direct afgelopen. Eng spul, ik raad het niemand aan.

Claritromycine

24-02-2019 | Vrouw | 60
claritromycine
Sinusitis
Vier dagen gebruikt, verschrikkelijk, moe, metaalsmaak, na vierde dag hevige diarree, gestopt op dag vier, dag vijf , hevige buikpijn bovenbuik rechts. Wss darmen helemaal overhoop. Op spoed beland van de pijn. Deze ROMMEL nooit meer

Claritromycine

27-09-2018 | Vrouw | 46
claritromycine
Sinusitis
tijdens de kuur ging het prima . Wel een hele vieze aanhoudende smaak tijdens de kuur.Maar na het stoppen kreeg ik zweet aanvallen en angst aanvallen. En een gevoel van depressief zijn. Nergens grip op krijgen . En vooral enorm vermoeid.En voel me in een vicieuze cirkel zitten. Ik hoop dat de bijwerkingen snel voorbij zijn.geen aanrader dit medicijn.

Aerinaze

16-01-2018 | Vrouw | 50
desloratadine/pseudo-efredine
Sinusitis
Direkt open neus,maar geen oog dicht gedaan.Braakneigingen daarna,nerveus,onrustig.1 dag 1 genomen en dan 2 per dag,nu stop ik ermee teveel bijwerkingen.In totaal 3 tabletjes.

Beclometason Neusspray

18-04-2016 | Vrouw | 67
beclometason
Sinusitis
Ik heb blijvende zwelling neusslijmvlies bij sinusitis. De huisarts dacht mij hiermee een dienst te bewijzen in plaats van Otrivin. Dat mag je niet te lang gebruiken.... Maar het heeft nu na 5 dagen echt nog geen enkele bijdrage geleverd aan ademgemak. Dus ik gebruik voor de nacht nog steeds Otrivin. Dan kan ik tenminste slapen anders word ik moe en nog meer verkouden. Mij[lees meer...]n hooikoorts begint pas begin mei, joepie. Hoop dan hier vanaf te zijn.

Azitromycine

09-11-2014 | Vrouw | 29
azitromycine
Sinusitis
Middel is bijna erger dan de kwaal. Ingenomen 3 x 500 mg ivm bijholteontsteking (best een heftige met hoge koorts) Ongeveer een uur na inname verschrikkelijke buikpijn. Dit hield tot 2 uur lang aan. En hierbij, enkele uren na de eerste pil, direct een zeer pijnlijke/jeukende/opgezette vagina. Nu weer een extra kuur hiervoor halen... Bijholte ontsteking niet weg na 3 d[lees meer...]agen ondanks braaf opvolgen van alle tips door arts.