atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Bij  CholesterolX

Diabetes type 2 (9 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

05-08-2022 | Vrouw | 82
Hoog cholesterol
Na symvastatine met heel veel bijwerkingen overgestapt naar atorvastatine.Nu een jaar gebruikt . Na een halfjaar veel pijn in heupen en billen ,wordt er heup slijtage ontdekt. Heb ik geaksepteerd maar de spierpijn bleef hevig toen gestopt met medicijn en na 4 dagen kon ik weer redelijk lopen en voelde ik me stukken beter.

22-05-2022 | Man | 50
Cholesterol
Zeer zware bijverschijnselen welke het dagelijkse routine niet meer toestaan

26-03-2022 | Man | 45
Hoog cholesterol
Statines veroorzaken vaak spierpijn. Bij mij gebeurde dit met een lage doses van 20mg/dag en was de pijn zo hevig bij het hart dat het leidde tot opname op de ICU. Nadat ik stopte met de statine waren alle klachten binnen 48 volledig verdwenen. De eerste klachten ontstonden c.a. 12 dagen na eerste inname. Heb dezelfde klachten ook ervaren met Simvastatine.

21-03-2022 | Man | 66
Hoog cholesterol
Na een epileptische aanval onderzocht in het ziekenhuis, Scan, MRI, EEG, Hartecho, niet direct een oorzaak gevonden. Dan zal het wel het hoge cholesterol zijn. Na 6 weken atorvastatine 20 mg te hebben gebruikt lijk ik wel een man van 90 terwijl ik 66 ben. Ik kom nauwelijks nog vooruit ben doodop, pijn tussen de schouderbladen, pijn in de heupen, gewrichtspijn en pijn op d[lees meer...]e borst. Ik krijg nog liever dichtslippende aderen dan dat ik dit spul nog langer gebruik.

27-02-2022 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
dit medicijn heeft vervelende bijwerkingen

07-01-2022 | Vrouw | 71

06-10-2021 | Man | 70
atorvastatine (80mg)
Hoog cholesterol
Werd geholpen door 4 bypasses aan hartkransaders. Zes weken na operatie kreeg ik cholesterol verlagen totalip 80 mg voorgeschreven. De aanvankelijke lichamelijke conditie verbetering verslechterde meteen toen ik de atorvastine 80 mg begon in te nemen. Na twee weken voelde ik me zo slecht dat ik gestopt ben. De bloedwaarden zijn toen onderzocht daarbij bleken de leverwaard[lees meer...]en schrikbarend hoog. Na het stoppen zijn de waarden na 3 weken opnieuw bepaald en bleken die weer gestabiliseerd te zijn.

16-08-2021 | Man | 68

05-06-2021 | Vrouw | 50
Hoog cholesterol
Slechts tien dagen geslikt vanwege iets verhoogde cholesterol, toen accuut gestopt vanwege krachtverlies in benen. Ook snelle verzuring bij inspanning. Moeizaam lopen. Hardlopen is onmogelijk. Moe en met momenten kortademig. Nu, drie dagen na stoppen, geen verbetering qua klachten.

07-04-2021 | Vrouw | 71
Hoog cholesterol
De apotheker is overgestapt naar bovenstaand merk. Al snel kreeg ik vervelende bijverschijnselen. Nu ben ik weer overgestapt naar een ander merk en hoop dat dit minder bijverschijnselen heeft. Effectiviteit, ik heb het medicijn ruim 2 weken gebruikt dus de effectiviteit hiervan weet ik niet. Moest iets invullen 😌

06-01-2021 | Man | 65
Hoog cholesterol
Meerdere soorten statines gebruikt gedurende 13 jaar na bypass operatie in 2007, sinds 2016 steeds meer klachten, 5 keer gedotterd en stents geplaatst, microvasculaire dysfunctie toename. In voorjaar 2020 opnieuw toename vaatvernauwingen geconstateerd aan de hand van mijn klachten, De gebruikte statines en de bijwerkingen daarvan gaven ook veel klachten. Sinds overgang naa[lees meer...]r Pravastatin, Ezetimibe en Praluent is kwaliteit van leven enorm verbeterd en zijn de cholesterol waarden op een goed nivo. Hierdoor denk ik ook minder kans te hebben op cardiale en cerebrale problemen.

06-10-2020 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Na een paar keer zonder reden flauw gevallen te zijn door de mangel gehaald. Kwam niks uit behalve te hoog cholesterol. Waarschijnlijk stress gerelateerd.

19-05-2020 | Vrouw | 56

02-04-2020 | Man | 61
Cholesterol
De diëtiste heeft mij medicatie veranderd van simvastine 10mg naar Atorvastatine 20mg. Sinds dien heb ontzettend last van spierpijnen en gewrichtspijnen. Ben halve doseringen gaan innemen. Breek pil door de midden. Ga er mee stoppen binnenkort na overleg. Heb er meer last van dan vreugde.

09-03-2020 | Man | 62
Hoog cholesterol
Al jaren te hoog cholesterol gehalte al diverse keren diverse statine's gebruikt maar vanwege de bijwerkingen gestopt, met name ontsteking in de spieren in nek, scouder en rug.

02-03-2020 | Vrouw | 42
Hoog cholesterol
Heb familiair hoog cholesterol. Kwam toevallig uit bij test op mijn werk via de bedrijfsarts. Ik had het wel kunnen weten, want m'n grootmoeder en m'n moeder hadden het ook. Totaal cholesterol waarde was 11 - wat dat ook moge betekenen - en moest max. 4 zijn, begreep ik. Eerst Simvastatine gekregen, toen kon ik van de spierpijn de trap bijna niet meer op komen. Met Atorvas[lees meer...]tatine heb ik nog steeds spier- en gewrichtspijn, maar het is te doen. Mijn totale cholesterolwaarde is nu onder de 3. Dus het is de pijn wel waard, vind ik.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum