Constipatie

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Darmproblemen - verstopping (302)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor constipatie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Molaxole 1 3
Colex Klysma 1 5
Lactulose Poeder/ Stroop 1 5
Metamucil 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: constipatie

Constella

28-11-2021 | Vrouw | 32
linaclotide
Constipatie
Naar aanleiding van moeilijke stoelgang na een stoma te hebben gehad en enkele obstructies heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen. Dit bovenop de 2x movicol en hoge dosis laxeermiddelen per dag. Ik moet zeggen dat mijn buik niet meer zo opgeblazen is, maar verder heb ik plots amper stoelgang, voel ik me misselijk en algemeen slecht. Geen constipatie maar in plaats v[lees meer...]an 8-10x naar toilet te gaan (verkorte endeldarm) is dat nu maar 1-2 keer. Hierdoor voel ik me dan ook niet zo goed denk ik. Ik neem het nog maar 3 dagen, maar ben er nu al geen fan van. Voor mij hielp resolor veel beter (meer stoelgang in 1 keer, geen krampen, wel opgeblazen maar algemeen veel beter) maar omwille van een kinderwens mocht ik hier niet mee doorgaan. Ik probeer het nog even uit dus we zien het nog wel.

Constella

11-11-2020 | Vrouw | 34
linaclotide
Constipatie
Tussen de eisprong en menstruatie extreem last van obstipatie. Diverse laxeermiddel geen goed effect. Heb ontdekt als ik de constella in de ochtend half uur voor eten inneem er ook geen bijwerkingen van heb. Als ik dit lukraak op ander tijdstip inneem ben ik er beroerd van. Neem het nu standaard met een glas warm water in. Als mijn obstipatie erg is neem ik eens in de[lees meer...] maand 2 constella. De overige twee weken gaat prima. Grootste nadeel is aan het middel komen. Grootste voordeel het werkt bij mij nu gelukkig.(heb hiernaast ook Coeliakie)

14-06-2020 | Man | 34
Constipatie
Ik had al pijn aan de rechterzijde net onder mijn rib. Als ik vettig eet heb ik wel eens dat het daar echt pijn kan doen. Ik dacht ik probeer dit pilletje eens. In de loop van 6 uur begon de pijn erger en erger te worden. Na 8 uur wanneer ik thuis kwam van mijn werk heb ik moeten 3 dafalgan codeine 's nemen en een uur later was de pijn weg. Ik ben maar de dag erna naar het[lees meer...] toilet gegaan. Dus het enige dat die pil heeft gedaan is me meer pijn gegeven. Ik raad dit niet aan. Koop Movicol , het smaakt niet maar helpt wel. En als het dringend is koop je een Enema.

31-03-2019 | Man | 68
Constipatie
constipatie door tamsulosine en vesicare. Dit middel heft geen enkel effect.

13-09-2018 | Man | 64
Constipatie
2 zakjes ingenomen om 9u en om 11u was ik eindelijk verlost van mijn ongemak.

Colex Klysma

22-05-2018 | Vrouw | 32
natriumfosfaat rectaal
Constipatie
Twee keer bij flinke constipatie gebruikt. Microlax helpt nooit bij mij, toch krijg ik dat als eerst van de huisarts bij verstopping. Na geen effect met 2 microlax en flink zeuren toch Colex gekregen van de huisarts. Dit middel is echt geweldig. Ik was na een inwerktijd van 5 minuten direct verlost van de verstopping, waar ik me dagen naar door voelde. Het middel is wel wa[lees meer...]t moeilijk binnen te houden tijdens het inwerken en kan even voor wat buikpijn zorgen.

05-02-2018 | Man | 66
Constipatie
Heb veel last van constipatie van alles reeds geprobeerd en nu met Dulcolax heel goed geholpen.

Klean-Prep

25-04-2016 | Vrouw | 33
Constipatie
Kleanprep gebruikt wegens ernstige constipatie. In vergelijking met 2006 is de smaak van kleanprep er echt veel op vooruit gegaan. Het drinken ging dus goed. De effectiviteit was voor mij een enorm pluspunt. Ik hoop dat ik het niet meer tegen moet komen, maar als het moet dan moet het.

Klean-Prep

23-11-2013 | Man | 63
Constipatie
twee dagen na dikke darm onderzoek kon ik bijna niet meer plassen, er kwam bloed mee en het ging pijnlijk. Ook kreeg ik puisten in mijn gezicht. Dit moet iets te maken hebben met dit onderzoek/Klean Prep. Wie heeft deze ervaring ook?

08-07-2013 | Vrouw | 25
Constipatie
Zweetaanvallen, bijna flauwvallen, duizeligheid en dagen lang ernstige buikpijn en krampen

16-06-2013 | Man | 21
Constipatie
In de ochtend ingenomen en in de avond begon het te werken. Heeft zijn werk goed gedaan zonder enige klachten.

Molaxole

11-05-2013 | Man | 46
macrogol / electrolyt-ionen
Constipatie
Gebruik al jaren Movicolon en ben nu recent overgegaan op Molaxole en dit laatste werkt toch echt minder. Je ziet het al aan de oplossing dat Movicolon een veel heldere oplossing geeft en Molaxole een troebele oplossing blijft. Molaxole is bij mij minder effectief. Consequentie is dat ik van Molaxole twee maal daags een sachet moet nemen en versus een Movicolon. Bij mijn v[lees meer...]olgende recept switch ik weer terug.

Lactulose Poeder/ Stroop

10-05-2013 | Vrouw | 26
lactulose
Constipatie
Ik gebruik dit product al een hele poos, dan weer mocivolon (waarvan ik ontzettend winderig werd) toen weer metamucil (daarvan was mijn buik echt een ballon) en ga zo maar door. Nu gebruik ik Lactulose siroop, vind het erg vies. Het werkt wel want na 2 uur schijt ik de hele voering er uit! Soms is het naar de wc en weg, zonder klachten. En soms blijven de krampen en heb ik[lees meer...] ook last van winderigheid. Het maakt wel uit of je na inname veel water hebt gedronken. Dat is dus even een tip

08-03-2013 | Vrouw | 37
Constipatie
kreeg het voorgeschreven vanwege constipatie. Nu 4e dag met veel buikpijn en de hele week al vies stinkende scheten, effect is niet echt te merken. Werkt dus per persoon verschillend, denk ik. Ik ga andere alternatieven beoordelen.

Metamucil

10-10-2012 | Vrouw | 47
psylliumzaad
Constipatie
Ik heb een spastische darm en gebruik het nu weer sinds een maand op aanraden van MLD arts. Ik neem het altijd s'middags want als ik dit voor het ontbijt moet nemen heb ik al geen honger meer. Ik neem 1 glas water erna en het gaat prima nu, bijna iedere dag naar de wc. Ik vind het alleen lastig dat de zakjes aan elkaar vastzitten want als je 1 zakje er afscheurt is het and[lees meer...]ere zakje kapot aan de zijkant. Maar voor de rest goed spul.