Ervaringen met Metamucil

psylliumzaad

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

17-06-2023 | Man | 33
psylliumzaad (3,25g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Dit middel nu 2 maanden in gebruik, voorgeschreven door de huisarts bij een vermoedelijke PDS. Voorheen veel diarree, misselijk en buikpijn. Dit is na een week gebruik al erg verminderd. Af en toe nog diarree en de ontlasting is vaster geworden en minder frequent. Ik neem hierbij ook Yakult. Geen idee wat werkt??

08-01-2023 | Man | 78
Darmproblemen - verstopping
Endeldarmbloeding gehad. Divertikels als oorzaaak...Nooit meer teruggekomen gelukkig. Ik zou vanwege de buikkrampen enigszins willen afbouwen.

04-12-2022 | Vrouw | 75
Darmproblemen - verstopping
Ik heb last van verstopping en gebruik Metamucil. Ik heb ook last van hartritmestoornissen maar legde geen link naar het gebruik van Metamucil met aspertaam. Totdat ik een review las van een persoon die dit ook ervaarde. Ik stop onmiddelijk en zoek wel wat natuurlijkers.

29-05-2022 | Vrouw | 38
Darmverzakking

04-03-2022 | Vrouw | 65
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na jarenlang buikpijn en diaree raadde mijn maag/darm specialist mij dit aan. Het werkt bij verstopping., maar ook bij diaree. Na 1 week (elke dag 1 zakje) kwamen mijn darmen al tot rust. Buikpijn heb ik nog maar af en toe en heb nu een normale stoelgang. Ik geef dit middel een 10 🏅

11-11-2021 | Vrouw | 79
Darmproblemen - diarree
Ontlasting incontinentie. Ik ben erg tevreden met Metamucil. Op voorschrift van MDL arts. 1 sachet 's- avonds voor het eten met een glas water erachteraan. Moet af en toe toch een kleine klysma nemen, doch na enkele dagen is alles weer in orde. Durf nu de deur weer uit.

18-02-2021 | Man | 64
psylliumzaad (3,25g)
Een (aangeboren) darm vernauwing. Vezels zonder smaak en zoetstof werken prima. Om darminhoud soepel door stelsel te laten gaan. De orange smaakstof veroorzaakt een onaangenaam effect.

05-07-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Had deze gekregen van MDL-arts tegen misselijkheid, maar de misselijkheid werd er alleen maar erger van.

26-05-2020 | Vrouw | 68
Darmontsteking
Ik heb Volcolon gekregen ivm veranderd preferentiebeleid van de zorgverzekeraar. Ik gebruikte eerst Metamucil, ik was daar tevreden over en had ook deze bijwerkingen niet. Volcolon is heel erg grof gemalen en wat ik ook probeer, ik krijg deze niet goed afgeslikt waardoor deze veel irritatie in mijn keel veroorzaakt en ik hoestbuien krijg. Vervolgens ontlokt dit bij mij as[lees meer...]tma-aanvallen met temperatuursverhoging door de (allergische?) ontstekingsreactie.

18-11-2019 | Vrouw | 79
Darmproblemen - diarree
Dikke darm incontinentie Ik ben heel erg blij met de Metamucil

09-09-2019 | Vrouw | 47
Darmproblemen - verstopping
Ik heb dit middel jarenlang naar tevredenheid gebruikt tot ik meer kennis kreeg over aspartaam en bang werd van de gevolgen van aspartaamgebruik op de lange termijn. Ik ben in 2013 gestopt nadat ik diverse leverreinigingen had gedaan. Wanneer ik gezond eet met veel groente en goed water drink (minstens 2 liter) dan is de stoelgang goed. Het lukt me echter helaas niet a[lees meer...]ltijd om zo te eten en ook in tijden van stress heb ik weer obstipatie. Ik heb van alles geprobeerd zonder aspartaam om dan de stoelgang weer op gang te helpen. Uiteindelijk heb ik nu besloten dat ik toch weer metamucil ga gebruiken, want het is gewoon een oplichting om altijd een dagelijkse stoelgang te hebben. Gewone psylliumvezels krijg ik niet weg, omdat dat lastig te vermengen is met water en er daardoor een drankje ontstaat met een nare structuur. Ik wacht dus al jaren op een metamucil variant zonder aspartaam, maar bij gebrek aan beter blijf ik dit gebruiken.

24-11-2018 | Vrouw | 25
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb last van extreme diarree, meerdere keren per dag en ben er inmiddels achter dat mijn darmen ook extreem reageren op veel soorten voedsel. Door op mijn voeding te letten én Metamucil te gebruiken heb ik dit het merendeel van de tijd goed onder controle... Jarenlang heb ik 1 zakje per dag gebruikt, maar na een recente terugval ben ik overgestapt naar een 1/2 zakje per[lees meer...] dag en dat is nu voldoende voor mijn darmen. Neem ik dit één dag niet merk ik het meteen dus ik vind het echt een uitkomst! Het is zeker niet alleen voor obstipatie handig... Ook voor extreme diarree is het een fijne oplossing... Allicht niet de meest natuurlijke en ik ben daarom nog steeds op zoek naar alternatieven, maar zomaar stoppen is voor mij geen optie.

19-01-2018 | Vrouw | 58
Obstipatie
Kreeg dit voorgeschreven door MDL arts in een ziekenhuis. Enorme obstipatie. Haalde de Metamucil op en thuis bleek dat het een oranje kinderdrankje was gezoet met ASPARTAAM...Ik heb kanker gehad en bedank feestelijk voor Aspartaam. De apotheek gebeld, of er ook ongezoete was zonder aspartaam, antwoord: ja. Ik: zit daar dan geen andere rotzooi in? Apotheek: jawel, SORBITOL.[lees meer...] Ik: schiet ik niets mee op he. Apotheker lachen... Ja, dat is humor he, de bevolking wordt compleet vergiftigd met deze troep, leuk ! Ik ga het niet gebruiken, en zal het ook nooit gaan gebruiken ! Ik zie wel dat ik ongezoete vezels vindt.

04-01-2018 | Vrouw | 60
Darmproblemen - verstopping
Eigenlijk mijn leven lang last van trage stoelgang en verstopping gehad. Afgelopen jaar afgewisseld met diarree. Daarom darmonderzoek gehad. Geen problemen gevonden. MDL-arts raadde Metamucil aan. 1 zakje per dag. werkt prima! Eindelijk een bijna dagelijkse stoelgang, had dit 30 jaar eerder willen weten. (heb altijd zemelen, volkorenproducten etc, gegeten, die hadden dit e[lees meer...]ffect niet). Wel jammer van die aspartaam. Fabrikant: liever stevia, of neutraal. Zou willen weten of je Metamucil levenslang kan blijven gebruiken.

11-06-2017 | Man | 72
psylliumzaad (586mg/g)
Darmproblemen - verstopping
Ik ben tijdelijk gestopt met het innemen van metamucil en overgestapt naar ongezoete psyllium vezels te koop bij Kruidvat. Ik vermoed dat door te lang gebruik (20 jaar) van de in metamucil zittende zoetstof aspartaam, ik klachten kreeg van hartritmestoornissen . Nu ik gestopt ben zijn ook deze ritmestoornissen bijna verdwenen.

02-04-2017 | Vrouw | 28
psylliumzaad (581mg/g)
Darmproblemen - verstopping
Ik kreeg eens metamucil om lichte verstopping op te heffen. Het middel gaf geen pijnlijke darmkrampen zoals bij zelfzorggeneesmiddelen Nourilax N. en Sennacol en Dulcolax, en het heeft de verstopping opgeheven. Ik heb ook alternatieven geprobeerd zoals snijkoek en fruit met schil en pruimen en beweging maar dit hielp niet genoeg. Ik zat wel 15 minuten op het toilet. Niet [lees meer...]dat ik last had van hardnekkige verstopping maar ik ging wel eens minder naar het toilet en voelde geen aandrang en bleef daar minuten zitten. Met metamucil kreeg ik wel aandrang om naar het toilet te gaan. Het heeft nauwelijks bijwerkingen.