Metamucil

psylliumzaad

24-11-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik heb last van extreme diarree, meerdere keren per dag en ben er inmiddels achter dat mijn darmen ook extreem reageren op veel soorten voedsel. Door op mijn voeding te letten én Metamucil te gebruiken heb ik dit het merendeel van de tijd goed onder controle... Jarenlang heb ik 1 zakje per dag gebruikt, maar na een recente terugval ben ik overgestapt naar een 1/2 zakje per[lees meer...] dag en dat is nu voldoende voor mijn darmen. Neem ik dit één dag niet merk ik het meteen dus ik vind het echt een uitkomst! Het is zeker niet alleen voor obstipatie handig... Ook voor extreme diarree is het een fijne oplossing... Allicht niet de meest natuurlijke en ik ben daarom nog steeds op zoek naar alternatieven, maar zomaar stoppen is voor mij geen optie.
19-01-2018

Obstipatie

Kreeg dit voorgeschreven door MDL arts in een ziekenhuis. Enorme obstipatie. Haalde de Metamucil op en thuis bleek dat het een oranje kinderdrankje was gezoet met ASPARTAAM...Ik heb kanker gehad en bedank feestelijk voor Aspartaam. De apotheek gebeld, of er ook ongezoete was zonder aspartaam, antwoord: ja. Ik: zit daar dan geen andere rotzooi in? Apotheek: jawel, SORBITOL.[lees meer...] Ik: schiet ik niets mee op he. Apotheker lachen... Ja, dat is humor he, de bevolking wordt compleet vergiftigd met deze troep, leuk ! Ik ga het niet gebruiken, en zal het ook nooit gaan gebruiken ! Ik zie wel dat ik ongezoete vezels vindt.
04-01-2018

Darmproblemen - verstopping

Eigenlijk mijn leven lang last van trage stoelgang en verstopping gehad. Afgelopen jaar afgewisseld met diarree. Daarom darmonderzoek gehad. Geen problemen gevonden. MDL-arts raadde Metamucil aan. 1 zakje per dag. werkt prima! Eindelijk een bijna dagelijkse stoelgang, had dit 30 jaar eerder willen weten. (heb altijd zemelen, volkorenproducten etc, gegeten, die hadden dit e[lees meer...]ffect niet). Wel jammer van die aspartaam. Fabrikant: liever stevia, of neutraal. Zou willen weten of je Metamucil levenslang kan blijven gebruiken.
11-06-2017

Darmproblemen - verstopping

Ik ben tijdelijk gestopt met het innemen van metamucil en overgestapt naar ongezoete psyllium vezels te koop bij Kruidvat. Ik vermoed dat door te lang gebruik (20 jaar) van de in metamucil zittende zoetstof aspartaam, ik klachten kreeg van hartritmestoornissen . Nu ik gestopt ben zijn ook deze ritmestoornissen bijna verdwenen.
02-04-2017

Darmproblemen - verstopping

Ik kreeg eens metamucil om lichte verstopping op te heffen. Het middel gaf geen pijnlijke darmkrampen zoals bij zelfzorggeneesmiddelen Nourilax N. en Sennacol en Dulcolax, en het heeft de verstopping opgeheven. Ik heb ook alternatieven geprobeerd zoals snijkoek en fruit met schil en pruimen en beweging maar dit hielp niet genoeg. Ik zat wel 15 minuten op het toilet. Niet [lees meer...]dat ik last had van hardnekkige verstopping maar ik ging wel eens minder naar het toilet en voelde geen aandrang en bleef daar minuten zitten. Met metamucil kreeg ik wel aandrang om naar het toilet te gaan. Het heeft nauwelijks bijwerkingen.
28-12-2015

Metamucil (psylliumzaad)

Medicijn gekregen via de huisarts. Na jaren problemen met mijn darmen gehad te hebben de stap naar de huisarts genomen. Telkens als ik ergens heen moest zoals winkelcentra's theater, bioscoop of vliegreizen kreeg ik darmkrampen en veelvuldig neigingen om naar het toilet te moeten. Ook onderweg was deze constante aandrang. Nu ik Metamucil gebruik, zijn de klachten beheersb[lees meer...]aar. Nog wel uitschieters bv bij kerstinkopen grote, drukke winkelcentra. Vandaag 28 dec. na doktersbezoek afgesproken om 2 zakjes per dag te gaan gebruiken voor 3 maanden. Hopelijk blijven de pieken dan ook beheersbaar. Tot nu toe geen bijwerkingen gekregen.
08-10-2014

Metamucil (psylliumzaad)

Nu 2 jaar geleden ooit 'n matje laten plaatsen voor 'n endeldarmverzakking...Daarna begon de ellende...Mijn darmen werkte niet meer voldoende en heb mijn darmen 'n jaar gespoeld met 2 l. water...'t Was niet vol te houden en ben 20 kg. afgevallen en kreeg 'n depressie..Slik nu al 1 jaar ant-depressiva en spoel sinds 'n half jaar niet meer... Via 'n vrouwengroep die dezel[lees meer...]fde operaties hebben gehad met 'n matje en ook problemen hadden met de stoelgang, zei 'n vrouw uit de groep dat ze metamucil gebruikte en ben direct eraan begonnen en had ook resultaat...'n Hele opluchting...Sinds enkele maanden heb ik toch weer problemen met de stoelgang....Dat er ontlasting achter blijft en veel jeuk en irritaties heb aan de anus..Is dit normaal of hebben andere medicijnen er invloed op de metamucil...Stoppen doe ik sowieso niet
01-10-2014

Obstipatie

Ik heb jarenlang last gehad van een onregelmatige stoelgang, krampen en een opgeblazen gevoel. Dan weer verstopping, dan weer diarree. Ook heb ik diverticulitis ontwikkelt. Nadat ik metamucil ben gaan gebruiken ben ik zo goed als klachtenvrij. Ik wou dat ik dat eerder had ontdekt. Wel vervelend dat het zo heel erg gezoet is met zoetstof (aspartaan). Een ongezoete smaak is [lees meer...]niet te krijgen. Ik drink 's ochtends een zakje opgelost in water en een glas water na. Ook gedurende de dag drink ik wat meer, maar ik zou niet meer zonder kunnen of willen.
28-07-2014

Darmproblemen - verstopping

Werkt prima: 3 sachets per dag, aangevuld met gebroken lijnzaad. NADRUKKELIJKE VOORWAARDE: veel, veel drinken, anders werkte het contraproductief . en: ontlasting NIET ophouden
09-06-2014

Darmproblemen - verstopping

Bij mij helpt het prima. Schrik wel van bijwerkingen!!!!!
10-07-2013

Metamucil (psylliumzaad)

Kreeg metamucil voorgeschreven door de maag/darm/lever arts. Ik gebruik hiernaast ook nog macrogol, thyrax en cytomel voor een traag werkende schildklier. De arts vertelde mij dat ik een "wauw" effect kreeg door metamucil te gebruiken. Nou bij mij niet. Sinds ik dit gebruik, krijg ik alleen een dikke opgezette buik. Lijk wel of ik zwanger ben. Met de arts overlegd dat ik m[lees meer...]oest spelen met de dosering. Ik gebruik nu metamucil om de 2 dagen met daarnaast de macrogol. Heb nog steefs na gebruik van metamucil een opgezette buik. Hierdoor voel ik me niet happy. Ik groei niet in gewicht maar mijn buik wel. Er komt wel ontlasting vrij maar de buik blijft een probleem. Herkent iemand dit of heeft tips voor mij. Ik sport 4x in de week. Alvast bedankt.
10-06-2013

Ziekte van Crohn

Lange tijd gebruikt. Vaak migraine gehad in die tijd,en "exploding head" (t.l. buis licht en flikkeringen als ik in bed lag en steken in kop) gooide dat op m'n crohn. Gestopt met metamucil, en 't werd rustig in m'n kop..............iemand had me getipt over de vreselijke gevolgen van aspartaam. Nou zeg, is dat nou 'n geneesmidel ?
23-03-2013

Colitis ulcerosa

Gebruik dit middel al heeeeeel lang. altijd citroensmaak ; geen problemen; krijg nu sinasappelsmaak geleverd sinds een aantal maanden en sindsdien vervelende slijmvlies problemen en brandende ogen. 's morgens bloed in de neus. 3 weken geleden gestopt en slijmvliezen in neus niet meer pijnlijk, nog wel af en toe kleine bloedingen, maar ik voel dat het beter wordt. de ogen [lees meer...]weer 'rustig". Ligt dit nou aan het toegevoegde smaakje? Ik ben van plan om het middel nu alleen nog te gebruiken bij problemen met de ontlasting. Hoop dat het goed gaat. Volgende week overleg MDL-arts.
12-01-2013

Darmproblemen - verstopping

Het heeft jaren goed geholpen, nadat het door de MDA was voorgeschreven. Al bleef ik klachten houden. Nu ik gestopt ben voel ik me stukken beter. Dit omdat ik niet tegen aspertaan en e261 kan. Wees dus heel voorzichtig met Aspertaan.
10-10-2012

Constipatie

Ik heb een spastische darm en gebruik het nu weer sinds een maand op aanraden van MLD arts. Ik neem het altijd s'middags want als ik dit voor het ontbijt moet nemen heb ik al geen honger meer. Ik neem 1 glas water erna en het gaat prima nu, bijna iedere dag naar de wc. Ik vind het alleen lastig dat de zakjes aan elkaar vastzitten want als je 1 zakje er afscheurt is het and[lees meer...]ere zakje kapot aan de zijkant. Maar voor de rest goed spul.
15-09-2012

Darmproblemen - diarree