Nek- / rughernia

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Hernia (363)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor nek- / rughernia

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: nek- / rughernia

Pregabaline

22-07-2023 | Vrouw | 59
Nek- / rughernia
Ben bezig om na nekherniaoperatie Pregabaline af te bouwen . In week 2 na op van 150mg naar 75 en nu stop. Heb sinds een week zeer hevig last van opvliegers/ zweten 12 tot 20 keer per dag, zodat ik helemaal bezweet ben. Ook sinds totale afbouw weer last van pijn in nek .( licht )

Suboxone

13-06-2022 | Man | 47
buprenorfine / naloxon
Nek- / rughernia
Na een ongeval chronisch pijnpatiënt geworden. Na enkele jaren oxycodon te hebben gebruikt was de werking sterk verminderd. In overleg, onder begeleiding overgezet op suboxone. Al snel kwam het probleem van inslapen. Nu ruim twee jaar na de omzetting is er spraken van volledig onvermogen tot inslapen. Op advies quetiapine gaan gebruiken. Eerst 50, toen 100, en nu in[lees meer...]middels 200. Gebruik met tussenpozen temazepam. Dit om de werking te behouden. Ik ben chronisch pijnpatiënt geworden en suboxone wordt mijn dood. Je leven verandert in een hel als je dit middel lang gaat gebruiken. Had ook het gevoel dat ze de info over onvermogen tot inslapen ‘achter’ hebben gehouden bij het voor lichtende gesprek.

Oramorph

15-10-2021 | Vrouw | 50
morfine
Nek- / rughernia
Oramorph gekregen nadat paracetamol/ibuprofen en Tramadol niet voldeden tegen de pijn. Van Oramorph krijg ik kort na inname zeer hevige maagpijn. Werking tegen de zenuwpijn is matig. Door de maagpijn wil ik het niet meer nemen.

12-09-2021 | Vrouw | 15
Nek- / rughernia
Acute nekhernia. Heel veel pijn in nek, schouder, schouderblad en veel uitstraling naar mijn linker arm, hand en borstspier. In combinatie met pregabaline te slikken. De pregabaline bouwt een spiegel op, maar als de pijn weer doordringt slik ik diclofenac. En binnen een uur zakt de pijn dan weer weg en kan ik weer ontspannen. Zit nu in week 5..pff..duurt lang. In het begi[lees meer...]n slikte ik 3x per dag diclo.

30-06-2021 | Vrouw | 62
Nek- / rughernia
Nek hernia met geweldige pijn, niets hielp zelfs morfine niet. Lyrica opgevoerd en een vreemde gewaarwording. Ik had wel pijn, maar mijn geheugen vertelde mij dat het niet erg was en mijn geheugen/ik, nam daar genoegen mee. Vreemd maar voor mij hielp het. Ik was heel erg blij met dit middel, omdat het in zekere zin helpt en er niets anders is. Als je zo'n ontzettende [lees meer...] pijn hebt en je krijgt Lyrica en je lichaam neemt daar genoegen mee, dan ben je heel erg blij.

01-06-2021 | Vrouw | 47

16-02-2021 | Vrouw | 37
Nek- / rughernia
Verschrikkelijke bijwerkingen, lichaam vraagt steeds meer om de pijn te verlichten. Het afkicken ervan was een complete hel, wordt vergeleken met afkicken van heroïne.

08-02-2021 | Man | 61
Nek- / rughernia
In het begin hele hoge doses genomen om de pijn te managen, daarna in de afgelopen tien jaar, afgebouwd naar 3x 10mg per dag. Ook een aantal keer geprobeerd om nog lager te gaan maar dan komt de pijn weer terug en lig ik na een paar dagen te huilen in bed van de pijn, en puur pijn,niks afkick verschijnselen want de pijn overheerst dan gewoon alles. Ik zit nu al jaren op d[lees meer...]eze doses en zal ongetwijfeld over een paar jaar weer eens proberen om te stoppen, want de bijwerkingen zijn gewoon vervelend. Maar al met al ben ik blij met de oxycodon,ik leef weer in echte wereld en niet die van vreselijke pijn.

18-08-2020 | Man | 61
Nek- / rughernia
Geeft regelmatig verstoppingen. Ondanks gebruik van zakjes poeder voor de ontlasting. Al twee keer een klisma moeten gebruiken Help wel goed tegen de pijn. Gebruik de lang en kort werkende tabletten

30-06-2020 | Man | 51
Nek- / rughernia
voorgeschreven door huisarts maar zonder enig resultaat.

Tradonal

14-12-2019 | Man | 40
Nek- / rughernia
2 weken geleden operatie gehad van mij nek door hernia. Dit spul helpt perfect bij mij. 3 per dag . Smorgens smiddags en zeker savonds voor slapengaan. Magnifique lekker slapen. Pijnloos leven na operatie. Maaaar je geraakt er wel aan verwend, als je ziet dat er nog een paar in doos zit, begin je al te panikeren... en dat noemt verslaving....

Tradonal

19-05-2019 | Vrouw | 74
Nek- / rughernia
help nauwelijks, mocht maar 1 per dag nemen.de pijn verlicht een klein beetje.

26-04-2019 | Vrouw | 55
Nek- / rughernia
Indikaties: Nekhernia's, rugpijnen: HWK, BWK en LWK, schouder-armpijnen, hoofdpijnen, na autoongeluk. Zeer weinig genomen, Maar hielp wel direct zeer goed áls ik het nam. Dan oeens een allergische reactie: binnen Minuten na inname: quaddelvorming gezicht, rode vlekke, trillerig, snelle pols, had gelukkig epipen en noodgevalmedicamenten ( cortison en antihistaminicum) bij m[lees meer...]e, daardoor aanval snel gecupeerd. Sindsdien nooit Meer genomen.

20-01-2019 | Vrouw | 48
Nek- / rughernia
Na vier lage rughernias waarvoor 1 x hemilaminectomie, in 2015 Spondylodese en nieuwe tussenwervenschijven, nu weer een hernia op dezelfde plek. Naar de pijnpoli omdat ik geen operatie oid meer wil. Lyrica voorgechreven gekregen. Voor het eerst sinds jaren merk ik, hoewel ik het pas enkele weken slik (langzame opbouw op basis van klachten/ervaringen) dat ik bijvorbeeld [lees meer...]geen pijn meer heb als het douchewater over mijn voet komt, en dat ik geen stekende pijn in mijn teen en been en rijbroekgebied meer heb. Lijkt ook te werken ivm Fybromyalgieklachten en atrose klachten. Vooralsnog tevreden, maar ik raak wat angstig als ik lees over de afbouw, dat dat een hel is. Ben zeer vatbaar voor angsten en depressie, vatbaar voor verslaving (slaappillen, nu in remissie), dus ik ben benieuwd. Ik probeer hoop te houden dat ik binnenkort weer eens aan het werk kan (ik vrees niet in mijn eigen beroep, verpleegkundige). Hoop op omscholing binnen iets paramedisch via het UWV.

09-01-2019 | Man | 59
Nek- / rughernia
Vijf jaar geleden heb ik een nekhernia gehad en ben daar aan geopereerd. Eind 2018 kreeg ik weer dezelfde stekende pijn in mijn rug, tussen/onder mijn schouderbladen met uitstraling naar mijn arm, welke een paar dagen na later ook uitvalverschijnselen vertoonde. ik kon niet slapen van de stekende pijn. Naproxen voorgeschreven gekregen en eerste nachten nog paracetamol ges[lees meer...]likt. Nu, 10-01-2019, kom ik de nacht door met alleen 2xdaags een tablet Naproxen. Voel nog wel dat het niet goed is, maar stekende pijn is weg. Kan pas begin maart bij neuroloog terecht en zal het tot die tijd hiermee moeten doen ben ik bang. Ik slik ook Tamsulosine en heb de indruk dat de werking hiervan verminderd is want ik moet er 's-nachts meer uit om te plassen en aandrang overdag is ook weer frequenter en hoger.

03-01-2019 | Man | 55
Nek- / rughernia
Mijn hernia zorgde ervoor dat ik aan de Oxycodon kwam, dat zou moeten helpen volgens de huisarts. Ik bleef echter veel pijn in mijn been houden door de uitstraling. Inmiddels ben ik hieraan naar tevredenheid geopereerd echter heb ik nogal last van ontwenningsverschijnselen. Met name ‘s avonds/‘s nachts in bed als ik plat of op de zij lig dat ik een onrustig gevoel in [lees meer...]mijn lijf heb en mijn ademhaling niet voldoende zuurstof naar binnen lijkt te krijgen. Ik moet dan gaan zitten of lopen dan wordt het minder. Een heel naar gevoel wat na enige uren weer wegzakt, dus niet constant aanwezig. Nu reeds 3 dagen geen Oxycodon meer genomen en slecht geslapen, hopelijk komt er een snel einde aan deze klachten!

27-12-2018 | Man | 46
Nek- / rughernia
Nekhernia met uitstraling naar schouder en arm. Merkt aanvankelijk weinig effect van diclofenac in combinatie met 2paracetamol. Tramadol gekregen maar niet gebruikt ivm rijvaardigheid en mogelijke bijwerkingen. Na enkele weken is de pijn duidelijk minder bij gedoseerd bewegen en belasten. Ik merk duidelijk dat na ca 6 uur de pijn meer wordt. Na een uurtje na de pil neemt d[lees meer...]e pijn af. Bij overgeslagen dosis duurt het wel een paar uur voordat het middel weer aanslaat. Opvallend genoeg geen maagklachten (geen maagbeschermers gekregen). Ik neem wel altijd de dosis voor of na eten en drinken...

27-08-2018 | Vrouw | 62
Nek- / rughernia
Ik kreeg Tramadol voorgeschreven voor mijn nekhernia, maar het hielp totaal niets. De pijn bleef even erg helaas.

30-04-2018 | Man | 40
Nek- / rughernia
Nekhernia.zenuwklem.zie mijn verhaal onder morfine.

Morfine

30-04-2018 | Man | 40
morfine
Nek- / rughernia
2 jaar geleden rug hernia geopereerd nu en nek hernia. Medicatie 3 keer per dag ibuprofen 600mg, 4000 milligram paracetamol , 30 milligram morfine , 15 milligram Diazepam en nu nog pregabalin 75 milligram of terwijl Lyrica. In principe helpt deze medicatie tegen de zenuwen pijn niet. Zenuw pijn kan je in principe niet helemaal weghalen, die blijft altijd aanwezig. Je ka[lees meer...]n hem wel even onderdrukken. Ik heb een jaar met rughernia gelopen en uiteindelijk geopereerd. Geen last meer gehad. Nu heb ik nekhernia c5 c6 uitloop c7 links. Met al deze medicatie Heb ik veel ervaring. Pijn kan je gewoon niet weghalen en bij mij werkt zelfs Diazepam, morfine ,Tramadol, diclofenac en pregabaline niet. Ik word niet duizelig Ik heb geen bijwerkingen. Het is net alsof ik paracetamol slik. Pijn is 24 uur lang door aanwezig. Overdag kan je je jezelf nog bezig houden maar 's Nachts is het pijn de ergste omdat je niet kan slapen. Het beste wat bij mij werkt tegen de zenuw pijn en ontsteking is paracetamol en ibuprofen 600. Dat zijn onstekking remmers en de rest van de medicatie zijn gewoon pijnstillers. Waarbij ik geen baat bij heb. Het werkt gewoon. Bij beide hernias is het beste positie zoeken, om de zenuw druk te minderen. Rol handdoeken, koop kussens en rol denkens om. Zenuw vrij is pijn vrij. Voor rughernia operatie wil ik adviseren NedSpine in Ede. Binnen een week ben je klaar en pijn vrij. Wel veel aandacht aan revalidatie besteden. En nekhernia heb ik pas 4 weken, dus effe kijken hoe het zal lopen. Succes allemaal.

Zaldiar

17-11-2017 | Man | 56
paracetamol / tramadol
Nek- / rughernia
5-voudige nekhernia en artrose aan de linkerpols. Gevolg van ong. 35 jaar zwaar lichamelijk werk. Ik combineer de medicatie met een hydraulische nekbrace en het resultaat is zeer goed. Slaapgevoel in mijn achterhoofd is volledig verdwenen en de stralingspijnen zijn dragelijk geworden en ik slaap s'nachts weer goed.

Ibuprofen

07-08-2017 | Vrouw | 41
ibuprofen

07-08-2017 | Vrouw | 41
Nek- / rughernia
Ik neem sinds 2 jaar Tramadol omwille van nek- en rughernia's en artrose, in steeds stijgende dosis vermits je gewend raakt aan het product en de pijn weer doorbreekt, waardoor je de dosis moet verhogen. Met het verhogen van de dosis, krijg je ook steeds meer last van de bijwerkingen. Vooral de impact op concentratie en energie is bij mij enorm hinderlijk. Anderzijds is h[lees meer...]et momenteel het enige middel wat me door de dag brengt.

01-06-2017 | Man | 54
Nek- / rughernia
Een pil gepakt ivm klachten in nek. (11 jaar geleden tussenwervel vervangen). 's Nachts raakte mijn maag volledig overhoop. Misselijk, opgeblazen gevoel, en maagzuur oprispingen. Dit gebruik ik absoluut niet meer.

17-04-2017 | Vrouw | 21
Nek- / rughernia
Ik gebruik het zo nodig voor een brandende zenuwpijn in mijn bil t.g.v. een rug hernia. Was na de ervaringen die ik op deze site las wat huiverig om in te nemen maar gelukkig zo goed als geen bijwerkingen gehad! Alleen wat sufheid de eerste dagen. Werkt ook goed tegen de pijn die ik af en toe heb dus ik ben tevreden.

10-09-2016 | Man | 56
Nek- / rughernia
werkte voor rugklachten goed maar voor uitstraling naar benen veel minder effectief.

Arcoxia

31-08-2016 | Man | 46
etoricoxib
Nek- / rughernia
Na een discus degeneratie L5-S1 deze tablet als paardenmiddel gekregen van de huisarts. Discus geheel verpulverd en geen zicht op operatieve behandeling. Werkt uitstekend als combi Pijnstiller, spierverslapper na weer een nacht niet weten hoe je moet liggen en als ontstekingsremmer door de resten discus tussen de wervelschijven. 2006 tot 2012 dagelijks gebruikt. Nooit pr[lees meer...]oblemen of bijwerkingen. 2012 via spondolydese verholpen en sindsdien Arcoxia als incidentele pijnstiller. Ca. 1-2x per week Sinds enkele weken via de apotheek TAUXIB 90 mg gekregen. Zou hetzelfde moeten zijn. Werkzame stof Etoricoxib mag misschien hetzelfde zijn alleen reactietijd is veel langer en als bijwerking continue hoofdpijn.

Omeprazol

26-07-2016 | Vrouw | 29
omeprazol
Nek- / rughernia
Voor een hernia Dicolofenac en later Tramadol voorgeschreven gekregen. Hierbij moesten deze maagbeschermers gebruikt worden. Geen maagklachten of bijwerkingen gehad. Helaas waren deze pijnstillers niet voldoende en heb ik andere medicatie voorgeschreven gekregen waar geen maagbeschermers bij gebruikt hoefden te worden.

20-05-2016 | Man | 55
Nek- / rughernia
Vierdubbele nekhernia met fusie c6-c7 en titanium disc c4-c5, nooit pijnvrij geweest, nu zware neuropathische pijn, procedure in gang gezet voor neurostimulator. c5-c6 niet meer te opereren, wegens hoog risico op zware complicaties; Middel werd voorgeschreven door neurochirurg 2 x 75mg per dag, pijnarts schrijft 2 x 300 mg per dag voor. ben tot 225mg geraakt, 3x 300mg ge [lees meer...]probeerd maar zeer vlug terug naar 225mg omdat het gewoon niet haalbaar is.Ben zelfstandig, heb een b&b en een makelaarskantoor, dus blijf doorwerken... Ben ook hartpatient... Nu ja onkruid vergaat niet ! Hoop dat procedure neurostimulator vlug verloopt zodat ik van die "crapuleuze" lyrica en andere neuroleptica af ben. Doorbijten is de boodschap !!!

28-09-2015 | Man | 63
Nek- / rughernia
Het is even de voor jezelf zoeken naar de beste inname tijd, omdat je er suf van word na inname. Overigens kun je dit met cafeïne tabletten (via internet te verkrijgen ''Google op almax nutrion cafeïne 200 mg'') tegen gaan, dit moet je natuurlijk niet avonds na het innemen van de tramadol doen want dan doe je geen oog meer dicht.