Dwangstoornis

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Obsessieve-compulsieve stoornis (87)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor dwangstoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: dwangstoornis

Prozac

24-01-2024 | Man | 27
Dwangstoornis
Zelf leid ik ook aan OCD (dwang en angststoornis), in de vorm van hele agressieve dwanggedachten. Bij mij begon het allemaal na één keertje wiet te hebben gerookt en 2 weken daarna ben ik bedreigd. Ik heb vrijwel direct aan de bel getrokken toen de klachten kwamen. Eerst ging ik naar een psycholoog en die zei het is maar angst, het gaat wel over. Dit hielp niet voor mij. D[lees meer...]aarna ben ik naar de huisarts gegaan en die schreef Olanzapine voor. Dit hielp niet en ik ging al snel opzoek naar een andere oplossing. Daarna kreeg ik nog Cymbalta en Xanax voorgeschreven. Dit leek wel te helpen maar toen ik naar een psychiater ging heeft hij dat ook weggehaald aangezien Xanax verslavend is. Hij heeft mij toen alleen Risperdal (0,5 2 keer per dag) voorgeschreven. Hier kreeg ik erg veel bijwerkingen van en de eerste paar weken leek het wel ietsje te werken maar niet voldoende. Uiteindelijk werd het alleen maar erger en heb ik me laten opnemen in het ziekenhuis (psychiatrie). Daar kreeg ik een hele vriendelijke psychiater die van alle medicijnen heeft afgehaald en heeft me Fluoxetine voorgeschreven. Ik heb 6 weken in opname gezeten en af en aan merkte ik zeker wel verschil. Tijdens de opname heeft de psychiater de Fluoxetine (Prozac) verhoogd van 20mg naar 40mg. Ook weer af en aan merkte ik zeker wel verschil. Na mijn opname ben ik naar huis gegaan en weer gaan werken en dat leek eerst wel goed te gaan maar na een maand werden de gedachtes weer erger en het constant op die gedachtes ingaan in m'n hoofd ook. Nu heb ik weer de huisarts gecontacteerd om te vragen of ik naar 60mg kan gaan want het is zo niet te doen. Ik heb ook last van dwanghandelingen (messen, scharen, alles dat scherp of puntig is wegleggen). 'S avonds neemt de angst heel erg toe omdat ik bang ben dat ik zou gaan slaapwandelen en in mijn slaap iets verschrikkelijks doe, terwijl ik helemaal niet slaapwandel.. Ik kan zeggen dat het niet makkelijk is om met deze gedachtes om te gaan en na een tijd begin je ook heel erg aan jezelf te twijfelen en jezelf af te vragen; "Is dit nou echt wat ik wil"? Dat maakt het heel lastig. Ik probeer mezelf altijd te zeggen (wat ik niet moet doen) dat ik zo niet ben en zulke dingen nooit zou doen, maar mijn gedachte zegt dan vrijwel direct dat het wel zo is of dat ik het wel zou doen en zo ben ik constant in gevecht met mezelf. Ik ga naar een cognitieve gedragstherapeut. Ik ga de hoop zeker niet opgeven en ik blijf vechten want dit wenst niemand natuurlijk voor zichzelf of anderen.

Zopiclon

27-09-2022 | Vrouw | 60
zopiclon
Dwangstoornis
Einde van mijn latijn kreeg ik zoplicon, heb er 1 uur op geslapen De volgende dag weer 1 genomen, die deed helemaal niets bij mij, ja ik werd beetje duizelig.

31-03-2022 | Vrouw | 23
Dwangstoornis
Hallo, ik herken mij heel erg in jou verhaal. Ik ben 23 jaar en ik slik dit medicijn nu al 3 jaar. Het helpt erg goed tegen mijn dwanggedachten (net als jij heb ik erg last van dwanggedachten en soms last van dwanghandelingen). Het helpt echter onvoldoende tegen angst en spanning dus ik zit daarom te overwegen om een ander medicijn te nemen. Dit is trouwens oprecht de ee[lees meer...]rste keer dat ik iets op een forum deel haha maar ik was erg benieuwd naar de ervaring van andere :)

Zoloft

09-09-2021 | Vrouw | 16
Dwangstoornis
voor mij werkte dit niet, heel veel gewichtstoename

Prozac

09-09-2021 | Vrouw | 16
Dwangstoornis
+angststoornis+ sociale fobie+ depressie. Ik had 1 jaar lang sertraline maar dat ging helemaal verkeerd ik kwam 20 kg aan en hield veel vocht vast, bij dit heb ik dat helemaal niet. Het werkt goed, nou ja in het begin beter het begint nu wel iets minder te worden omdat ik al maanden op dezelfde hoeveelheid zit. Maar het werkt wel.

29-07-2021 | Vrouw | 25
Dwangstoornis
Ik loop al jaren met een eetstoornis en dwangstoornis. Vorig jaar werd de dwang/angst zo erg dat ik na heel lang twijfelen toch ben begonnen met medicatie. Ik was het meeste bang voor de bijwerkingen & ik wilde niet afhankelijk zijn van een pilletje. Ik ben sinds afgelopen november begonnen met fluoxetine. Ik begon op een hele lage dosis; 10 MG, ik merkte meteen die dag a[lees meer...]l de bijwerkingen. Deze werden gedurende 3 dagen steeds erger. ik was erg onrustig, warrig, angstig, geen trek in eten en ik kon echt niet slapen. Gelukkig na 2 weken ging dit over. Helaas werkte de fluoxetine na een maand nog niet goed genoeg, dat ik naar 20 MG ben opgehoogd. Tja en toen WEER bijwerkingen. Na een maand eindelijk het gevoel te hebben dat het werkte, kwamen na 6 weken de heftige angsten weer op. Uiteindelijk weer besloten met de pyschiater om op te hogen. Nu 30 MG. Eigenlijk gebeurde hierbij precies hetzelfde als bij de andere twee ophogingen. Toen weer naar 40 MG. Ik baalde onwijs dat ik steeds hoger moest, de bijwerkingen moest doorstaan, waarom lukte mij het nou niet? Wel voelde ik me steeds beetje bij beetje goed. Ik ben voor het laatst opgehoogd naar 50 mg. Ik heb gewoon eenmaal meer nodig, omdat ik ocd en eetstoornis heb; waar ik eigenlijk vanaf kinds af aan al mee loop. Nu durf ik pas echt te zeggen dat ik me beter dan ooit voel. Fluoxetine heeft mij echt onwijs veel goed gedaan. Ik ben aangekomen, MAAR dit alleen omdat ik mijn eetstoornis heb overwonnen en eindelijk meer durf te eten. DUS NIET van het pilletje zelf. Ik kan alles makkelijker van me af zetten en eerlijk gezegd voel ik me EINDELIJK mezelf. Tuurlijk heb ik nog ocd gedachtes en vind ik mezelf soms te dik, maar dat is denk ik wel ' normaal' :) Ik vind echt dat ik dit moet delen, omdat ik hiervoor zelf vaak zat op deze sites keek en allemaal horror verhalen las. Mensen schrijven alleen negatieve dingen. Het is echt echt erdoorheen bijten; maar eerlijk het heeft mij echt na 8 maanden zoveel geholpen! Het is het zo waard! Ik droom nog wel echt heel veel, maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg! Ik ben zoveel minder angstig dan eerst. Ik besef me nu ook eigenlijk pas dat het pilletje echt een hulpmiddel is, net als we met hoofdpijn parecetemol nemen, of als mensen met een hoge bloeddruk hun medicijnen moeten nemen. (ik vond dit eerst zo cliche want omdat het een mentale ziekte is, voelt het als falen) Uiteindelijk kiezen wij hier zelf ook niet voor, het overkomt ons. Waarom wachten met medicatie als je ongelukkig bent? En nee het is geen REDmiddel maar het is zeker een HULPmiddel! Goodluck en jullie staan er zeker niet alleen voor, er zijn meer mensen met deze ziekte!

23-11-2020 | Vrouw | 46
Dwangstoornis
Ik voel na 9 weken inname een lichte verbetering tegen dwang. Ik hoop dat het uiteindelijke effect nog moet komen want dit duurd me lang en maakt me onzeker. Nog iemand herkenbaar hierin?

12-08-2020 | Man | 35
Dwangstoornis
Tijdens de quarantaine te lang alleen gezeten en in mijn eigen hoofd beginnen kruipen. Licht tot milde dwang en angst beginnen ontwikkelen en eerst quetiapine gekregen. Hier werd ik groggy van, maar de dwang bleef bouwen en ik geraakte amper uit mijn eigen (zeer bevreemdende en abstracte) gedachten. Ik heb wel nooit dwanghandelingen gehad, het speelde zich allemaal af op [lees meer...]denkend vlak Uiteindelijk Escitalopram voorgeschreven gekregen (opbouwen met 5 mg tot 10mg) en xanax 0,25 mg om de angst onder controle te houden. Eerste weken merkte ik weinig verschil en vreesde ik er niet meer uit te komen. Soms leek het ook erger te worden. Vervolgens verhoogd naar 15mg met ondersteuning van 1mg Risperidone. Nu, 3 maanden later gaat het zoveel beter ! De medicatie slaagt erin om de de onaangename en negatieve gedachten onder controle te houden. En als ik er nog heb, komen ze amper nog zo hard aan als voordien. Ik voel dat ik stilaan weer de persoon aan het worden ben die ik voordien was. Bij mij sloeg de medicatie pas aan na een 2tal maand en dus ook een verhoging. Voor mensen die eraan beginnen ; hou er rekening mee dat het eerst moeilijker kan worden, maar geduld en juiste dosering zijn belangrijk hier ! Veel succes

Fluanxol

08-08-2020 | Vrouw | 58
flupentixol
Dwangstoornis
ik gebruik om agitatie dwingen tegen te gaan en anderen niet overbelast. maar door teveel dosis krijg ik ontzettend verlangen naar contact. ik kan niet goed uit mijn geheugen komen en voel me gedemp in mijn denken en alsof alles letterlijk bij mij binnen komt. emotie veranderd in opgejaagdheid en onrust. ik gebruik magnesium voor slapen gaan om geen zware dromen te hebben[lees meer...]. ik heb ook akinaton om de onrust weg te krijgen. Maar bij 0,25 ml per 3 weken heb ik die bijwerking niet ik kan beter ordenen van ene naar andere schakelen geeft sturing.

03-03-2020 | Vrouw | 23
Dwangstoornis
Nu 2 jaar aan deze medicatie.. Aan het begin erg last gehad van de bijwerkingen, zoals praktisch bij alle medicatie op psychisch gebied; Afgevlakt emotie, vergeetachtig, moe, niet kunnen huilen Maar dit ging na een week of 6-8 over en heb er veel profijt van, al heb ik nu meerdere medicijnen omdat het niet voldoende was. Ik slik 60mg.

Quetiapine

24-10-2019 | Vrouw | 63
quetiapine
Dwangstoornis
Naast Paroxetine slik ik Quitiapine 75 mg per dag. Duurde een week of 8 voor ik resultaat merkte. Nu veel minder dwanggedachtes en meer rust in mijn hoofd! Slapen gaat sinds lange tijd prima!!! Ben erg blij met dit medicijn.

Paroxetine

02-10-2019 | Vrouw | 38
aripiprazol

03-07-2019 | Vrouw | 35
Dwangstoornis
Bij mij is er iets fout gegaan maar door die ervaring weet ik nu hoe gevaarlijk dit middel is, iig bij verkeerd gebruik. Ik had een dwangstroornis, en een traumatische ervaring gehad. Was er slecht aan toe. De inval huisarts heeft me de antidepressiva voorgeschreven en zei welke wil je😳 Al een gekke vraag, maargoed verkeerde dosis voorgeschreven dus van de een op de ander[lees meer...]e dag met 20 Mg begonnen, had geen idee dat dat de hoogste dosis was. Dit is er in geklapt, ik had zelf niks meer in de gaten maar mijn hersenen waren volledig geblokkeerd als iemand al wat zei konden ze dat niet verwerken en liep het zweet langs mij heen. Ik was volledig in de war. En kon niks meer mijn hersenen werkten gewoon niet meer. Snapten niks meer konden geen enkele prikkel verwerken en waren heel erg in de war. Ik had eerst niet door dat het misschien niet goed was, ik dacht het is de opstartfase, maar toen bleek dat de dosis de einddosis was , de huisarts zei om de fout weg te moffelen oh dat doe ik wel vaker, gewoon doorgaan. Nog een keer gevraagd en gezegd is dat niet te hoog? Nee even doorbijten zei ze!! Het werd steeds erger. Ik kon niks meer, uiteindelijk heeft mijn moeder een afspraak gemaakt bij de huisarts en nog maar weer verteld hoe het ging. Toen zei ze dat ik dan maar beter kon stoppen, en gaf haar een afbouwschema mee. Opgelucht dacht ik nou als ik er dan vanaf ben wordt alles weer normaal. Maar ook het schema om af te bouwen was veel te snel, wat ik ook niet wist, dus was zo afgebouwd, en in plaats van beter werd het erger! Agressie, depressie, huilen, misselijk, ziek, hoofdpijn, duizelig, rillerig, hersenen in de knoop, soms niet goed bij bewustzijn kunnen komen bij wakker worden, hersenen in de knoop, gevoel flauw te vallen etc. etc. En alles wat er eerder al was bleef ook! Dus ernstig verward, geen enkele prikkel kunnen verwerken, niks snappen etc. Nu was ik helemaal de weg kwijt. En toen mijn moeder voor mij de huisarts belde of dit normaal was zei ze oh maar het middel is allang haar lichaam uit, dit zijn gewoon de onderliggende problemen, op zon kleinerend toontje. Nou ik weet wel dat dit niet de onderliggende problemen zijn, want dit heb ik nog nooit meegemaakt, na maanden wachtlijst eindelijk bij een psychiater die vertelde dat dit volledig aan de medicijnen lag en ik niet aan mijzelf hoefde te twijfelen, nou dat was wel heel even een opluchting eindelijk weten wat er is en erkenning, maar vervolgens sloeg de schrik me om het hart toen hij zei dat hij niet wist hoe lang dit gaat duren, kan wel maanden duren, inmiddels nu vanaf dat ik begonnen ben een half jaar verder en helemaal gestopt drie maanden, al een half jaar in deze hel, en deze hel kwam nog over de vorige heen!!!! De psychiater schrok van de hoge dosering in een keer, dat dat vaker gebeurd is onzin dat zegt de huisarts alleen maar om zich in te dekken. Ik zou zo graag willen weten of iemand dit herkend, overal op internet lees je alleen over problemen met en na afbouwen maar dit dubbele probleem, dus ook de opstart verkeerd lees ik nergens, ik hoop zo dat iemand er iets van ervaring mee heeft , want ik ben zo bang dat deze hersenbeschadiging niet meer hersteld en dat zou ik niet aankunnen meer. Elke dag is overleven. En omdat niemand ook de psychiaters ervaring hebben met het hoge opstart probleem weet ik niet of mijn hersenen kunnen herstellen van die klap. En enige hulp is er niet, kan niet meer praten zowat dus bij de psychiater kan ik niks en hij kan ook niks voor me doen, het is afwachten. Het is heel beangstigend, een soort opgesloten in jezelf met hersenen die niet meer werken , en bij bijv teveel prikkels gaan ‘razen’ waardoor alles door mijn hoofd loopt wat er gezegd is, heel verwarrend en eng. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en me kan helpen!!.....

Latuda

28-05-2019 | Man | 28
lurasidon
Dwangstoornis
Deze medicatie heeft me bijna het leven gekost. Ben mede hierdoor in crisis beland en 2 maanden in klinieken gezeten hierdoor. Hierdoor nog meer trauma's gekregen. Vanaf het moment dat ik ermee en alleen nog maar Fluvoxamine slik gaat het een stuk beter met me. Het schommelt heel erg, maar dat is in ieder geval veel beter dan de agressie, spierspasmes, extreme depressivite[lees meer...]it en andere klachten die ik toen ervoer. Mijn hulpverleners hebben de bijwerkingen zwaar onderschat. Gelukkig net op tijd ermee gestopt. Want ik ging er ook heel erg door hyperventileren. Ik hoop nooit meer antipsychotica te hoeven slikken. Alleen maar rare, idiote bijwerkingen geven die mij! Gelukkig gaat het met die Fluvoxamine nu een stuk beter met me. En ik heb mijn levensstijl behoorlijk aangepast, gezonder eten en drinken wat me volgens mij ook wel helpt.

Venlafaxine

19-05-2019 | Man | 32
venlafaxine
Dwangstoornis
Ik heb zelf een heel pakket aan diagnoses waaronder: Autisme en ADHD, OCS (Agressieve Dwangstoornis) depressie en paniekaanvallen met slapeloosheid heb ik gehad, maar daar ben ik gelukkig van genezen. Dit komt door de (AD) genaamd Venlafaxine 225 mg echt een top middel! De dwanggedachten zijn er helaas de hele dag door. Het zijn gedachten over moord en geweld, brandstichti[lees meer...]ng maar ook seksuele gedachten. Ik speel dan de hoofdrol en voer die gedachten uit in mijn hoofd. Ik zie dan plaatjes/beelden ervan. Ook heb ik dwanghandeligen zoals: mijn handen heel vaak wassen, dingen extra controleren, alles rechtzetten. De TV volume altijd op een bepaald niveau zetten, dingen op mijn smartphone 4, 8 of 11 keer doen, op dezelfde manier door mijn telefoon heen scrollen en dezelfde sites en apps aanklikken in dezelfde volgorde. Ik doe vaak alle kranen in huis tegelijk aan en laat het water een tijdje lopen en trek dan ook de toilet een paar keer door. De Quetiapine 400 mg heb ik om goed in en door te slapen, maar ook om minder prikkels en negatieve gedachten te krijgen. Ik kan nu heel goed tegen prikkels door de Quetiapine. Voorheen kon ik heel slecht tegen harde geluiden vanuit mijn Autisme. Helaas heb ik soms lichtelijk last van Auditieve Hallucinaties. Dit heb ik gek genoeg alleen als ik in mijn eigen huis ben, daarbuiten heb ik er totaal geen last van. Apart he? Dat gedeelte blijft dus een mysterie. Maar door de medicatie kan ik alles wel veel beter aan. Van de medicatie heb ik verder gelukkig geen last van bijwerkingen. Ondanks dit alles wat ik hier beschreven heb, gaat het nu erg goed met mij en kan eindelijk genieten van het leven! Het is niet altijd even makkelijk maar de scherpe randjes zijn er zeker vanaf.

Quetiapine

19-05-2019 | Man | 32
quetiapine

Sipralexa

21-04-2019 | Man | 31
Dwangstoornis
Sinds twee jaar heb ik een dwangstoornis ('pure O') met de meest vreselijke ego dystone gedachten die door mijn hoofd spoken en waardoor je paniekaanvallen ontwikkelt. Op aanraden huisarts en psychiater gestart met sipralexa (10mg). Dit lijkt de hinder zeer goed te beperken, al blijft het altijd een beetje een vraagteken of het nu net dat pilletje is of dat ik er gewoon me[lees meer...]ntaal weer beter voor sta? Maar gezien ik er geen bijwerkingen van heb, lijkt het me niet onoverkomelijk om één pilletje per dag te nemen. Mijn psychiater raadde me overigens wel aan de dosis te verhogen omdat men bij dwang tot wel 40mg per dag voorschrijft en omdat dit zou kunnen zorgen dat ik er volledig van afkom. Ik twijfel nu nog of ik tot 20mg zou verhogen. Overigens van de 10mg geen klachten, geen bijwerkingen en lijkt z'n werk te doen.

Haloperidol

19-02-2019 | Man | 28
haloperidol
Dwangstoornis
Hallo. Ik heb last van dwanggedachten waarbij ik altijd angst had! En sinds een paar weken lijkt het of ik geen gevoel meer heb en vooral mijn angst lijkt helemaal verdwenen. Hebben meer mensen hier last van?

Zoloft

26-01-2019 | Vrouw | 35
Dwangstoornis
Vreselijk, ik sliep alleen maar de hele dag ik kon niet wakker blijven, en als ik dat wel was had ik nog meer angsten als voorheen. Vreselijk ik wilde dood, mijn angsten (dwanggedachtes) werden nog erger. Ik heb add en daardoor heb ik last van een angststoornis (dwanggedachtes) hopelijk komt er ooit een wonder medicijn tegen add en de daardoor bijbehorende angsten

Citalopram

13-10-2018 | Man | 24
citalopram
Dwangstoornis
Citalopram is een mild medicijn dat verlichting brengt bij angst en dwang problematiek. Het neemt de angst en dwang niet weg, maar zorgt ervoor dat angst- en dwanggedachten te behappen zijn. 1-6 weken: veel bijwerkingen (hoofdpijn, misselijk, onrust, paniek, seksueel). Na 6 weken: het middel begint te werken en de bijwerkingen verdwijnen. Het starten met Citalopram[lees meer...] kan moeilijk zijn door de bijwerkingen. Deze bijwerkingen verdwijnen vanzelf. Voor de mensen die reviews achter laten na twee weken: geef het middel een kans en evalueer het medicijn na minimaal drie maanden.

Citalopram

10-10-2018 | Man | 33
citalopram
Dwangstoornis
Ik heb een dwangstoornis en voel me daarnaast depressief en leeg. Ben 16 dagen geleden begonnen met eerst 3 dagen 10 mg en tot nu 20 mg. Op dit moment merk ik dat ik mij alleen maar slechter angstiger en leger voel. Moet heel veel huilen en slaap slecht, mijn dagen worstel ik door.. in de avond voel ik mij iets beter, slapen doe ik maar een paar uurtjes dan word ik wakker [lees meer...]en begint het weer. Ik loop ook bij een Psycholoog en Psychiater doe CGT dit moet gaan helpen maar ik kan het niet opbrengen ander gedrag te vertonen het oude zit er zo in geslepen. Mijn dwang lijkt alles kapot te maken, dit is tot nu toe nog niet zo.. maar ik zie het afbrokkelen, relatie, werk, familie het maakt me ontzettend angstig. Weet iemand na hoe lang ik resultaat kan verwachten en de angst minder gaat worden, ik ben op.

Seroxat

05-08-2018 | Vrouw | 57
paroxetine
Dwangstoornis
start seroxat 2000.mijn leven werd terug leefbaar .ik werd niet meer geleeft door mijn dwang en de vermoeiende controles. soms heb ik wel een lichte terugval en neem ik mirtazapine bij.

Tracydal

28-05-2018 | Vrouw | 56
tranylcypromine
Dwangstoornis
Mijn hele leven vanaf vroege jeugd al angst en dwangstoornissen. Later daardoor zeer depressief. In 2008 begon weer een depressieve periode, die veel langer duurde dan ik gewoon was. Nadat ik daardoor ook mijn baan verloor, was ik wel helemaal geknakt. Het hele scala aan hulp en medicijnen afgewerkt, met af en toe weer een nieuwe psychiater, die dan toch weer wat anders wi[lees meer...]lde proberen, eindelijk beland bij laatste stap. Of etc of Mao remmer. Het is dat laatste geworden. Eerst Parnate, na een periode van helemaal stoppen met alle medicatie, drie weken, begonnen met de Parnate. Na twee of drie sagen voelde ik dat dit goed was. Ik heb mijn leven teruggekregen. Inmiddels afgekeurd, dus alle tijd om terug te komen. Ik kon weer genieten, tot een jaar later ik een hersenbloeding kreeg. Dat is inmiddels ook al weer twee jaar geleden, daar ben ik met wel een aantal niet zichtbare zaken zoals vermoeidheid, karakterverandering en soms het niet kunnen komen op woorden, afasie?, er gelukkig redelijk uitgekomen. Ik ben nu zeg ik wel eens in mijn derde leven. Met rust en regelmaat gaat mijn leven het beste. Geen al te volle dagen. Geen drukke dingen, volle winkels of feesten met veel pratende mensen, komt alles goed. Toen Parnate werd vervangen door tracydal, vond ik dat super eng, ik was bang dat het niet zo goed zou werken als Parnate. Nou gelukkig heb ik daar totaal niets van gemerkt. Ik ben super tevreden. Had ik dit maar jaren eerder gekregen.

Fluvoxamine

19-03-2018 | Man | 28
fluvoxamine
Dwangstoornis
In gebruik voor dwangstoornis. In het begin zeer veel bijwerkingen, moeheid, slapheid, suf gevoel, vaak misselijk. Overwogen om met het middel te stoppen. Na 8 weken namen de bijwerkingen af. Misselijkheid slaat over in moeheid, iedere dag een dip van 2-3 uur. Dosering niet verhoogd in verband met hoeveelheid bijwerkingen. Dwangmatige klachten zijn significant verm[lees meer...]inderd bij behandeling icm cognitieve gedragstherapie. Wil op lange termijn wel stoppen met het medicijn om meer energie te krijgen.

Venlafaxine

18-11-2017 | Man | 48
venlafaxine
Dwangstoornis
ik gebruik dit middel al 2 jaar. echt gaan de klachten niet meteen over. ik denk als een ondersteuning in het proces een hulpmiddel en geen oplossing. kijk naar je manier van leven, wat zijn valkuilen en kun je bepaalde negatieve patronen in je leven doorbreken. ik krijg soms weer dwanggedachten, maar kijk meer wat ik teveel doe in mijn leven en ik weer wat meer innerlijk[lees meer...]e rust kan vinden. venlafaxine kan je hierbij ondersteunen. Zonder alle componenten te bekijken blijf je mogelijk hangen in je valkuilen. medicijn tevreden al weet ik nooit hoe het zou zijn als ik zou stoppen. dan kun je pas echt verschillen meten.

Mirtazapine

25-09-2017 | Vrouw | 50
mirtazapine
Dwangstoornis
In 2014/2015 had ik een stevige angststoornis met depressie. Ik heb Mirtazipine gebruikt om te slapen en tegen de angst. Dit hielp redelijk. Ik ben wel tevreden. Samen met een Oxacepam werkt het heel goed om te slapen en rustig te voelen. Wel blijven sporten, want dan maak ik endorfines aan.

Sertraline

24-09-2017 | Vrouw | 33
Dwangstoornis
Helaas werkt sertraline niet tegen mijn dwanggedachten. Ik had goede ervaring met fluvoxamine en escitalopram maar de werking van die ssri's werd na een paar jaar telkens minder. Ik heb na de afbouw van escitalopram een paar maanden niets geslikt maar de gedachten (waar ik ook diverse therapieen voor heb gehad) bleven. In januari besloten om met schone lei sertraline te ga[lees meer...]an slikken. Ik ben tot 200 mg gegaan en heb op geen enkele dosis de indruk gekregen dat de ongewenste gedachte minder frequent werd of dat ik er beter mee om kon gaan (te negeren of minder geirriteerd van te raken). Inmiddels dus 8 maanden verder en ik weet niet welk medicijn ik nu het beste kan gaan slikken omdat ik een beetje bang ben dat mijn brein er ongevoelig voor geworden. Mijn huisarts weet het ook niet. Van bijwerkingen heb ik gelukkig niet zoveel last. Op 200 mg werd de piep in mijn oren me wel te veel.

Sertraline

20-06-2017 | Vrouw | 33
Dwangstoornis
Valt tegen qua werkzaamheid. De bijwerkingen zijn in het dagelijks functioneren niet merkbaar. Op hoge dosering (200 mg) had ik wel meer last van pieptoon in de oren voor het slapen gaan en de eerste 3 maanden had ik behoorlijk last van rusteloze benen en enkels. Tegen de dwanggedachten (intrusive gedachten) doet het bij mij niet zo veel (nog steeds veel last van), in teg[lees meer...]enstelling tot de voorgaande 2 ssri's (die helaas op na een paar jaar waren gestopt met werken). Mijn huisarts stelt zich erg afwachtend op, maar inmiddels gebruik ik het 6 maanden en vind ik het wel tijd voor iets anders.

Oxazepam

26-06-2016 | Man | 44
oxazepam
Dwangstoornis
gebruik soms een oxazepam wanneer nodig tegen angst klachten..en nervositeit.. werkt goed...maar na paar dagen gebruik gaat de werking verminderen. stop er dan mee want dan heeft het geen nut het te nemen..en je kan eraan verslaaft raken..