Stress

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stress

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stress

Paroxetine

20-12-2023 | Man | 44
paroxetine

Lysanxia

29-07-2023 | Man | 44
prazepam
Stress
Ik had een agressieve opstoot van stress en uitlokking van agressie en belogen en bedrog...werkt zeer doeltreffend en ik vind prazepam 1 van de échte betere benzodiazepines

27-07-2023 | Vrouw | 53
Stress
Hallo, weet iemand waar in Nederland de alprazolam Mylan weer verkrijgbaar is?

20-04-2023 | Vrouw | 68
Stress
Ik neem al 30 jaar Xanax, nu overgeschakeld op Alprozalam omdat de xanax een tijdje niet leverbaar was. In het begin wat angstig maar het helpt evengoed. Als ik minder neem heb ik last van angst. Ik zou er zo graag vanaf geraken maar het lukt niet. Wel al verminderd tegen jaren geleden. Neem momenteel 4 x 0.25 per dag...

18-11-2022 | Vrouw | 38
Stress
Ik heb dit gebruikt toen ik studeerde en ben het zelfs jarenlang blijven gebruiken, op eigen houtje van de ene dag op de andere mee gestopt, in 2016, dan 6 jaar lang niets meer gebruikt. Eens Valium opnieuw geprobeerd maar dit deed niets. Ik wou ook geen bijwerkingen meer en dacht dat het zonder medicatie moest lukken, dus zo ging ik mij ook instellen in het leven. Tot ik[lees meer...] dit jaar enorme stressklachten kreeg en soort van psychose. Ik kan niet anders dan nu alprazolam te gebruiken want als ik het niet gebruik komt het gegarandeerd terug en ik wil niet ergens in een soort kliniek belanden omdat ik klachten heb en ik moet wel werken want ben alleenstaand. In België is dit wel nog verkrijgbaar want ik lees hier dat het niet meer verkrijgbaar is maar daar heb ik nog niets van gehoord. Ik kan ook niet zonder momenteel. Ik heb ooit wel eens valium geprobeerd maar het deed amper iets bij mij dus hoe het dan verder moet als het wel uit de handel gehaald wordt weet ik ook niet, terug naar af dus.

Mifegyne

29-06-2022 | Man | 22
mifepriston
Combi depressie en stress

Sedistress

17-05-2022 | Vrouw | 38
passiebloem extract
Stress
Ik neem dit om rust te vinden voor het slapen gaan, en indien nodig overdag. Met sedistress lig ik niet eerst uren te piekeren Ik ervaar geen bijwerkingen. Het maakt niet moe, maar legt de molen in mijn hoofd stil. In het verleden kreeg ik bij langdurig verstoorde nachtrust wel eens slaapmedicate, maar ik had er erg veel last van. Sedistress werkt voor mij veel beter o[lees meer...]mdat het puur op het piekeren en angsten, het mentale dus, inspeelt

17-08-2021 | Vrouw | 34

18-06-2021 | Vrouw | 62
Stress
Ik kreeg het 26 jaar geleden voorgeschreven om te kunnen slapen van het piekeren raakte ik overspannen kon mijzelf niet ontspannen als ik wilde slapen en heb van mijn jeugd tot Alprazolam niet nauwelijks en zeer slecht geslapen. Af en aan bouw ik af naar een halve van 0,5 mg nu zit ik weer op een 0.5 En gebruik ik alleen voor t slapen!

Propranolol

08-04-2021 | Vrouw | 18
propranolol
Stress
ik ben normaal iemand die snel gestrest is, maar nu met centraal examen ging het niet goed. ik kreeg paniek aanvallen met hart kloppingen en kon niet meer stoppen met trillen. Het kost echt veel energie voor mij. ik ben naar de huisarts gegaan en ik kreeg dit voorgeschreven. je voelt het echt meteen na een uur de werking. op het begin is het raar, want ik ben gespannen en[lees meer...] gestrest, maar mijn lichaam reageert er niet op. de enige bijwerkingen die ik heb is koude handen voor de rest niks. het enige wat doet is dat het ervoor zorgt dat je hartslag daalt en dat was echt genoeg om al mijn problemen op te lossen. Ik neem 1 per dag rond het zelfde tijd, ik mag er max 3 per dag nemen als dat nodig is.

Valeriaan

06-04-2021 | Vrouw | 37
Stress
Sinds een aantal ingrijpende gebeurtenissen heb ik periodes dat ik stress slecht aan kan en weinig slaap. Mijn lijf zit dan zo vol onrust dat ik oververmoeid word. Ik gebruik liever geen zware middelen om tot rust te komen. Valeriaan helpt mijn lijf en geest weer te ontspannen zodat dat ik weer goed kan slapen. Ik ervaar geen bijwerkingen.

23-02-2021 | Vrouw | 45
Stress
Ik was “bang” te beginnen met een AD en overweeg na vier dagen op te geven. Het niet kunnen slapen nekt mij. De ochtenden voel ik mij gejaagd en gestressed mijn hartslag is dan ook hoog .

Zolpidem

03-11-2020 | Man | 38
zolpidem
Stress
Vanaf 10mg begin je te flashen.

Lorazepam

30-09-2020 | Vrouw | 51
lorazepam
Stress
Ik gebruik al jaren benzodiazepines en probeerde wat anders omdat (zoals bekend) men er aan went. Het leek niet te werken en daarom nam ik na 2,5 uur nog een tweede. Na 3 uur was ik zo suf als een eend en moest moeite doen me wakker te houden. Ben nu nog suf, maar voel me wel lekker. Onlangs had ik ook al dezelfde ervaring met lorazepam, maar dacht toen dat het een andere [lees meer...]oorzaak had. Diazepam werkt bij mij ook wel aardig en clonazepam nog beter (is sterker). Het beste werkt Xanax (alprazolam) 1 of 2 mg (ook vrij sterk). Heb ook ooit weleens 1 mg lorazepam gehad, waar ik weinig van merkte. Deze 2,5 mg heb ik via via verkregen, want mijn huisarts vindt 2 mg diazepam al veel, 1-3 x daags. Via de Ashton Manual (zie het www) wil ik langzaam weer van de benzo's af, ik ben veel dikker dan ik 10 jaar terug was en heb een vermoeden dat de stress die ik ervaar een gevolg is van de benzo's. Je leert er niet meer mee omgaan, maar slikt het weg met een pilletje. In ieder geval is lorazepam 2,5 Apotex wel vrij sterk, maar lijkt langzaam in te werken (althans bij mij) en dat is wel jammer. Wees voorzichtig met benzo's, ik ken iemand die jarenlange afkickverschijnselen kreeg, zelfs met een afbouw van 6 weken (veel te kort uiteraard). Ik heb ooit van Tranxene een afkick van een jaar gehad, wel cold turkey (alleen de 1e en 2e dag nog 50% genomen). Toen wist ik nog niet dat het zo lang kon duren, is al 20 jaar geleden. Toen 10 jaar nauwelijks genomen en de laatste 10 jaar ben ik weer flink bezig helaas..

Zolpidem

13-09-2020 | Vrouw | 24
zolpidem
Stress
Na veel stress ben ik dit middel gaan gebruiken. Ik sliep eindelijk weer. Al snel merk je dat je “junk” wordt want op het moment dat je het niet hebt ontstaat er paniek. Na 3 jaar dagelijks gebruik en rustig vaarwater besloten om te stoppen. Toen ben ik eigenlijk pas gaan inzien wat het met me deed, terwijl ik dit eerder alleen aan vroegere stress en trauma’s weide. Tijden[lees meer...]s het afbouwen kreeg ik afkickverschijnselen: moe, zweten, trillen, hartkloppingen en een onwijs kort lontje. Ik ging van een half tablet naar een kwart. Ik schrok hoeveel last ik had van deze minimale afbouw. Ondanks dat die eerste periode erg moeilijk was ben ik gaan inzien wat voor troep het is. Ik was onwijs vlak en meer dan een halve dag wazig. Dit maakte me altijd onwijs onzeker en pas rond het avond eten vond ik mezelf weer een beetje terug en op het moment van slapen was ik natuurlijk weer helemaal actief. Als ik het niet nam was ik moe en kwam ik de nacht moeizamer door, maar voelde me prima en niet wazig. Zelfs als ik een kwart nam zag mijn vriend dit al aan me. Ik raad dit middel dan ook zeker af! Prima als je dit gebruikt voor een detox, maar zorg dat dit voor een korte periode is en je dit middel niet meer in huis hebt.

09-07-2020 | Man | 83
beste medicatie die ik ken,na 40 jaar inname

Clobazam

20-05-2020 | Vrouw | 66
clobazam
Stress
Mijn ervaringen met dit medicijn waren zeer goed maar het was op een gegeven moment lange tijd niet leverbaar.

20-05-2020 | Vrouw | 66
Stress
Werkt prima en geeft bij mij geen bijwerkingen

06-05-2020 | Vrouw | 52
Stress
Ben nu 3 weken begonnen met citalopram 10mg de eerste week ging redelijk toen snacht door heel mijn lijk ofdat ik in brand stond en dat ging op en af tweede week misselijk en weing eetlust derde week misselijk koud gevoel dan weer brandend gevoel slik en nu 3 maal daags oxazepam bij en de ene dag gaat het goed en eet ik ook weer en de andere dag heb ik de hele dag last ook[lees meer...] door de oxzazepam heen pfff hoop dat het nu snel wat mindet word want voel me nu slechter als voordat ik begon maar heb hoop dat ik straks kan zegge dat het de moeite waard was herkend iemand dit dat het met de week erger word voordat het gaat werken help herkenning doet mijn goed veel liefs van mij xx

Seroquel

18-02-2020 | Man | 53
quetiapine
Stress
Ik heb deze medicatie voorgeschreven gekregen omdat ik constant zat te piekeren vanwege hoog stressniveau. Ik gebruik het nu een week. Vier maal per dag 25 Mg. Ik ben compleet van de wereld door het medicijn. Het lijkt wel of ik stoned ben. Ik ben duizelig, heel erg wazig, praat soms met dubbele tong. Ik onthoud niets meer, zelfs niet op hele korte termijn. Ik heb weinig t[lees meer...]ot geen rem op lust tot eten. Kortom mijn gehele leven staat stil. Ik voel geen behoefte om naar buiten te gaan en kan niets afspreken omdat normaal gesprek met anderen niet echt gaat. Ik kan alleen slapen of tv kijken en soms lukt lezen me. Ik heb de psychiater al aangegeven dat ik wil stoppen hiermee. Hij vindt het voor mij een goed middel omdat het mijn denken stillegt en snel werkt. Ik vind het een heel naar middel .

17-02-2020 | Vrouw | 29
Stress
Vanwege (jeugd)trauma's en veel stressvolle gebeurtenissen sta ik altijd onder hoogspanning. Als iemand iets naars tegen me zegt kan ik me heel erg slecht voelen. Ik heb moeite met assertief zijn. De afgelopen 2 jaar gaat slapen steeds slechter. Ik zit nu een tijdje thuis door een burn out. Hierdoor kwam mijn piekerstoornis tot uiting. Na erge stress kan ik zo extreem piek[lees meer...]eren, dat ik er gek van word. Ik ben heel voorzichtig begonnen met werken, omdat ik het ook als afleiding zie tegen het piekeren. 2 weken geleden ben ik gestart met een mindfullness cursus. Ik start binnenkort met cognitieve gedragstherapie en heb via de psychiater vorige week Citalopram voorgeschreven gekregen. Dit heb ik nu 2 dagen geslikt. 1 x daags 10 mg in de ochtend. Volgende week opbouwen naar 20mg. Ik voel me enorm een zombie. Ik ben heel erg duizelig, ben flauwgevallen, zie wazig, heb een gortdroge mond en erg moe. Ook ben ik met de fiets gevallen. Het voelt niet goed dat ik hier aan ben begonnen. Ik heb een jong kindje en kan niet eens voor haar zorgen zo. Ik zit in een dubio en vraag me af of een antidepressiva de oplossing is...

Mirtazapine

13-02-2020 | Man | 67
mirtazapine
Stress
Een half tablet mirtazpaine van 7.5 mg doet bij mij al wonderen. Ik sliep steeds enkele uren en dan kon ik niet meer slapen door nachtelijke stress en onrust, angst. Al bij een tablet mirtazapine slaap ik weer 8 uur wat me in tijden niet gebeurd is. Dit resulataat houdt aan. Ik gebruik het al jaren lang en probeer er wel eens mee te stoppen, maar dan slaap ik prompt we[lees meer...]er slecht. Mogelijk ben ik er wel afhankelijk van geworden, maar dat is dan maar zo.

02-02-2020 | Vrouw | 54
Stress
Ik heb zowel de Valdispert Rust extra sterk, als de Valdispert Nacht extra sterk. Het werkt bij mij maar een dag of 3, maar dan wel heel goed. Daarna helpt het helemaal niet meer. Ook een hogere dosis pakken dan aangegeven, bv 2 slaaptabletten, helpt dan niet meer, eerder het tegenovergestelde. Maar voor mij is het heerlijk om tenminste af en toe wat rust in mijn hoofd te [lees meer...]hebben, en af en toe een keer echt goed te slapen. Ik knap daar weer een stuk van op, en kan dan weer even verder met mijn leven.

Temesta

07-09-2019 | Man | 39
lorazepam
Stress
Vanwege hyperventilatie aanvallen , angststoornissen en stress was me Temesta voorgeschreven na tal van andere pannetjes geprobeerd te hebben. De smelt tablet aangezien ik ook een slikprobleem heb. Voor mij werkt het super. Geen bijwerkingen geen sufheid niks. Enkel stressloos voor een paar uren als ik het genomen heb. Enige nadeel.... zou er niet meer zonder kunnen. [lees meer...]Word je eraan verslaaf? ja heel zeker. Maar mijn angsten , hyperventilatie en stress zijn wel weg dus dat heb ik er dan wel voor over

24-08-2019 | Vrouw | 75
Stress
Mijn moeder gebruikte ze al jaren. Sinds 3 week zijn ze niet leverbaar. Helaas werk huisarts en apotheek niet mee. Mijn moeder heeft geen vervanger gekregen. We moeten wachten tot week 38 dan zijn ze weer leverbaar. Dus mijn moeder moet nog week week zonder medicijnen tot deze er weer zijn. Ik vind dit onmenselijke en hartverscheurend voor iedereen die dit medic[lees meer...]ijn niet kunnen krijgen.

Melatonine

16-08-2019 | Man | 60
melatonine
Stress
Mee begonnen in 1996. Ik sliep, door stress op 't werk, 2 uur/nacht, voor de duur van 'n jaar. De stress in die tijd heeft iets gedaan met mijn hersenen, waardoor ik niet meer op natuurlijke wijze in slaap val. Ik gebruik 't als slaapmiddel: 3 mg als ik ga slapen (daar slaap ik 2 a 3 uur op) en halverwege de nacht nog 'ns 3 mg (om nog 'ns 2 a 3 uur te kunnen slapen). Voork[lees meer...]omt dat ik gestoord word als gevolg van slaapgebrek. Melatonine is 1000x beter dan slaapmiddelen op recept. Wat is uberhaupt 't probleem, wanneer je melatonine als slaapmiddel gebruikt? De kracht van melatonine zit juist in't feit, dat je bij 'n jetlag op commando kan slapen. Natuurlijk, gebruik je 't dan als slaapmiddel.

Melatonine

19-07-2019 | Vrouw | 56
melatonine
Stress
Omdat er veel zorgen in mijn familie zijn en ik daardoor slecht kon slapen melotanine gekregen van de huisarts en omdat ik ze zelf moet betalen gewoon gekocht bij de trekpleister. Na 5 weken lag ik hele nachten onrustig wakker, toen dacht ik ik kan beter zonder dan met troep wakker liggen, ik sliep de nacht erna 4,5 uur, dat was lang geleden, ik dacht het is onschuldig dus[lees meer...] ik hoef de bijwerkingen niet te lezen, dat ging ik erna doen, bijna alle bijwerkingen vermeldt had ik, slapeloosheid, enorm zweten, buikpijn, zwakke spieren, zere handen en voeten, dorst en een verschrikkelijk slechte adem. Wat een troep zeg en bijzonder dat je het gewoon kan kopen. Ik breek het niet af en het is dus nog niet uit mijn systeem helaas.

Zopiclon

06-07-2019 | Man | 43
zopiclon
Stress
Vroeger nam ik dit middel heel af en toe en dan een halve tablet. Slaap je goed van. Toen er ernstige medische toestanden in de familie waren gebruikte ik het middel een aantal maanden dagelijks. Dat kan ik niet aanbevelen. De werking werd minder en ik merkte concentratieverlies en woedeaanvallen opkomen. Dit gebeurde in situaties op het werk, waarbij er wel aanleiding was[lees meer...] om boos te worden, maar het was niet effectief. Ik werd cynisch en grumpy naar mijn collega's. Oppassen met regelmatig gebruik dus!

26-06-2019 | Vrouw | 17

Valeriaan

26-06-2019 | Man | 64
Stress
minder spierpijn, minder suizingen in oren, rustiger en minder angstig, meer bewegingsmogelijkheden. En dat voor iemand die niet geloofd in alternatieve kruiden!!