Syndroom van Asperger

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor syndroom van Asperger

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Sertraline 1 4
Citalopram 1 1
Seroquel 1 2
Orap 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: syndroom van Asperger

Medikinet

18-11-2023 | Man | 39
Syndroom van Asperger
Met de juiste dosering is dit middel mijn redding geweest en kan niet meer zonder! - Als ik niets neem slaap ik heel de dag en ben ik in alles enorm chaotisch. - Met een te hoge dosering: zie bovenstaande bijwerkingen ^^^ + Met de juiste dosering kan ik mij als vakman, op een rustige, doordachte wijze met volle aandacht met mijn werk bezig houden en krijg ik dag[lees meer...]elijks mijn taken overzichtelijk afgewerkt. + Ik ben gemotiveerd om met goesting aan mijn dag te beginnen en voel een soort “drive” / duwtje in de rug die me motiveert om alles wat ik dagelijks moet en wil doen, ook daadwerkelijk te doen. Ik kan me hyperfocussen op taken die dat vragen (ben een geboren vakman en perfectionist maar na een zware en lange burn-out lukt het mij niet meer om mij “in the zone” te stellen en mis ik die hyperfocus van vroeger. —> Medikinet brengt dat 100% terug!! Wel een opmerking: Bij een té hoge dosering is het effect tegenovergesteld! Dan geraak ik zodanig diep in die hyperfocus-status dat ik in een soort “waas” blijf en véél te veel tijd spendeer aan een bepaalde handeling, taak of lezen van bv een artikel, dat ik niet meer uit die “zone” geraak. Zelfs bij het beseffen wat er gaande is, lukt het bij overdosering niet om je daaruit te halen en dat is iets waar ik wel voor wil waarschuwen. Kort gezegd: als je bv je dosering plots verdubbeld kan het zijn dat je de komende 2uur naar de muur aan het staren bent terwijl je gedachten helemaal in overdrive gaan en je aan alles en niets aan het denken bent.

17-07-2023 | Vrouw | 42

13-07-2023 | Vrouw | 22
Syndroom van Asperger
Het helpt zeker bij concentratie en overprikkeld worden maar je kan er lichamelijk wel weer onrustiger van worden merk ik.. Ook bij kleine innamen begin ik heel hard te zweten en gaat m’n hard slag omhoog. Maar in m’n hoofd word alles een stuk beter te handelen en kom ik aan veel meer dingen toe waar ik eerst geen ruimte voor had in mijn gedachtes. Drink alleen geen koffie[lees meer...] dit kan de klachten een stuk erger maken is mij opgevallen.

16-03-2021 | Vrouw | 33
Syndroom van Asperger
De methylfenidaat die ik slik is van het merk Mylan en deze werkte voor mij geweldig! Ik heb ook de langwerkende Methylfenidaat van Mylan geprobeerd maar hier werd ik behoorlijk ziek van...Wat best vreemd is aangezien je zou verwachten dat het hetzelfde medicijn is. Ik slikte 3x30MG per dag dat zijn 9 pillen, en daarom slik ik nu Concerta van Janssen als ik wakker word e[lees meer...]n savonds kortwerkende Methylfenidaat van Mylan mocht dat nodig zijn. Ik heb ook de Methylfenidaat geprobeerd van Sandoz en Teva maar die werkte voor mij lang niet zo goed als die van Mylan. Ik heb het ook in het systeem laten zetten dat ik geen andere merken meer wil hebben als het op Concerta of Methylfenidaat aan komt, ze kunnen zo vaak zeggen het is het zelfde! maar nee dat is het mooi dus niet!

Amfexa

12-09-2020 | Vrouw | 40
Syndroom van Asperger
Sinds 1,5 jaar slik ik dexamfetamine ivm prikkelverwerking. Psychiater schreef Amfexa voor, nooit gekregen bij de apotheek. Steeds verschillende merken gekregen. Allen waren in principe goed, geen bijwerkingen. Op een gegeven moment kreeg ik steeds 2,5 mg tabletten van De Magistrale Bereider. Deze waren nóg prettiger, waar ik bij de eerste tabletten nog een sluierachtig ge[lees meer...]voel had, waar ik overigens geen last van had, voelde ik me bij deze alsof het juist helderder en frisser werd in mijn hoofd. Sinds enkele weken kreeg ik ineens Tentin/ Amfexa mee. Ik las zoveel negatieve ervaringen, dus ik was erg benieuwd hoe ik het zelf ervaren zou. Ik kan alleen maar positief zijn. Wát een fijne tabletten. Tot nu toe de beste ervaring. Ik gebruik ze nu 2 weken en ik voel me herboren. Zóveel rust en een helder, fris hoofd. Ik heb nog geen bijwerkingen ervaren. Ik voel me fit en heb eindelijk weer energie. Wat ik in tegenstelling tot de andere tabletten wel merk, is dat als ik wat later ben met innemen, ik wel veel sneller een dip krijg. Dit is bij mij vooral vermoeidheid en ben sneller overprikkelt. Eenvoudig op te lossen door beter op de tijd te letten. Helaas heb ik nog 3 potjes met 30 2,5 mg's van De Magistrale Bereider, dus die ga ik nu maar eerst opmaken. Dat is wel jammer, omdat ik me bij Amfexa/Tentin zó goed voel. Gelukkig het vooruitzicht dat ik me over enkele weken weer optimaal voel.

18-06-2020 | Man | 18
Syndroom van Asperger
Dexamfetamine heeft mij fantastisch geholpen. Mijn leven was een puinhoop. Door Dex kon ik dingen helder zien en mijn doelen voor ogen houden. Het beste wat ooit op mijn pad is gekomen.

Amfexa

18-06-2020 | Man | 18
Syndroom van Asperger
Vroeger kreeg ik de oude Dexamfetamine. Dat was denk ik het meest behulpzame medicijn dat ik ooit het gekregen en het heeft geholpen met mijn leven weer op het goede pad te trekken. Ongeveer een half jaar na gebruik besloot ik verder te gaan zonder het medicijn. Helaas kwamen mijn oude klachten na een half jaar weer naar voren. Dus wilde ik weer beginnen met Dexamfetamine.[lees meer...] Toen kreeg ik dus Amfexa voorgeschreven en jezus wat een troep is dit zeg! De eerste week lijkt het wel te helpen. In de 2e week merkte ik al dat dit niet hetzelfde was als wat ik vroeger kreeg. Ik merkte dat, wanneer het uitgewerkt was ik mij extreem depressief voelde. Dit ging gepaard met brandend maagzuur en diarree. 2,5 week na dagelijks gebruik begon ik mij constant depressief te voelen. Deze klacht delen veel Amfexa gebruikers. Na 2 weken dezelfde klachten te hebben ervaren, besloot ik eens wat onderzoek te doen. Ik heb gekeken naar wat de verschillen tussen de oude en de nieuwe Dex zijn. Het is allemaal niet zo bijzonder op 1 ding na. Namelijk, Isomalt. Isomalt is een kunstmatige zoetstof. Kunstmatige zoetstoffen zijn meestal al niet goed voor je lichaam. En Isomalt is dus ook niet goed voor je. Het is zelfs heel slecht voor je wanneer je het dagelijks binnen krijgt. Het beschadigd namelijk je dopamine en serotonine systeem. En dit is nou juist de oorzaak van ADHD!!! En dit is denk ook gelijk de oorzaak van mijn depressieve gevoelens. Ik snap niet hoe dit ooit door de keuring is gekomen. De oude Dexamfetamine heeft mij zo fantastisch goed geholpen in het verleden, en dan krijg ik nu deze troep. En ik moet er nog voor betalen ook!! Word er dan geen gehoor gegeven aan mensen zoals ons? Amfexa verergerd alles alleen maar!

Sertraline

09-03-2019 | Man | 40
sertraline
Syndroom van Asperger
Aanleiding zijn depressieachtige klachten (met name besluiteloosheid) in samenhang met Asperger. Eerste 3 maanden heftige zweetaanvallen en onrustige slaap. Daarna kwam er effect en kwam ik meer in actie dan daarvoor. Anderen merkten ook dat ik meer positieve energie kreeg. Wel veel last van brandend maagzuur, maar ook wat meer en ongezonder gaan eten. Minder zin in seks, [lees meer...]maar dat is niet vervelend. Alles 'werkt' nog steeds of misschien zelfs iets beter. Ook iets makkelijker zweten en ontlasting is soms wat dikker dan weer dunner.

Wellbutrin XR

28-12-2018 | Man | 31
bupropion
Syndroom van Asperger
Ik heb naast Asperger ook ADHD + PTSS en een depressie met angst/paniekstoornis erbij. Ik merk nog niet dat het medicijn iets voor mij doet, maar volgens de specialist heeft het wat weken tijd nodig voor dat het gaat werken. Daarnaast is het uiteraard persoonsgebonden soms hoe een middel gaat werken of niet. Wel heb ik nauwelijks last van bijwerkingen en het heeft ook gee[lees meer...]n negatief effect op mijn libido het sexuele functioneren.

Risperdal

28-12-2018 | Man | 28
risperidon
Syndroom van Asperger
Wegens Asperger (ASS) krijg ik Risperdal 4 mg voorgeschreven. Het medicijn dempt bij mij de prikkelgevoeligheid en het werkt goed.

Risperdal

23-12-2018 | Man | 31
risperidon
Syndroom van Asperger
Wegens mijn Autisme en ADHD, Depressie + PTSS krijg ik een overschot aan prikkels binnen. Ook heb ik veel betrekkings en dwang gedachten en daarbij ook nachtmerries, angst en paniekaanvallen. Sinds kort gestart met de Risperdal 2 Mg. Daarnaast gebruik ik nog een antidepressivum Bupropion. Werkt samen prima naar behoren, de enige bijwerkingen die ik ervaar is lichte duizeli[lees meer...]gheid bij het opstaan. Verder heb ik gelukkig geen last van andere bijkomende bijwerkingen.

Concerta

29-04-2018 | Man | 38
Syndroom van Asperger
vanaf mijn 36 de diagnose van Asperger (licht autisme) gekregen. Hiervoor gediagnosticeerd met persoonlijke stoornis en in die tijd meerdere SSRI's geprobeerd. Na de autisme diagnose las ik in een universiteit onderzoek dat Asperger wellicht zou helpen. Ik had namelijk nog steeds buien van agressie en langzaam opkomende rusteloosheid bij sociale evenementen. Dit middel (w[lees meer...]el in combinatie van 10mg paroxetine en 10mg brintellix) is voor mij de oplossing geweest die mijn leven heeft veranderd. De bijwerkingen zijn vooral in het begin en verdwijnen na een maandje of 2. Ik ben er heel tevreden over. Ik ben een ander mens. Ik heb geen agressieve buien meer en kan me veel beter focussen in sociale situaties. Ik merk wel na 1jaar een beetje van gewenning gaat ontstaan.

Zyprexa

07-02-2018 | Man | 26
olanzapine
Syndroom van Asperger
Zeer slechte medicatie uit de jaren 70 (1971). Wordt toegediend aan een patiënt die hoogbegaafd is en latent aanwezig Asper door incompetente psychiaters. Absolute afrader, temeer daar er geen effectiviteit bij Asperger gemeten is! Deze psychiaters zijn een schande voor het ziekenhuis waar zij werken. Fouten toegeven is er op deze locatie bij hen niet bij. Te zie[lees meer...]lig om woorden aan vuil te maken.

Zyprexa

17-10-2017 | Man | 34
olanzapine

06-09-2017 | Man | 33
Syndroom van Asperger
Ik gebruikte hiervoor 0,5 gram speed per dag gedurende 2 jaar zonder onderbrekingen. Hier heb ik nu geen trek meer in met deze medicijnen.

20-06-2017 | Man | 8
Syndroom van Asperger
de werking was goed maar tegen de uitwerktijd waren de rebounds vreselijk

20-06-2017 | Man | 8
Syndroom van Asperger
Werkt goed om de concentratie te verhogen ivm overprikkeling door Asperger.

30-03-2017 | Man | 33
Syndroom van Asperger
Werkt goed tegen overprikkeling bij asperger ASS

Quetiapine

12-04-2016 | Man | 37
Syndroom van Asperger
ik heb eerst risperidon gebruikt, maar had last van bijwerkingen. nu gebruik ik quetiapine al 4 jaar in een lage dosis (25mg). overdag ben ik veel rustiger en merk vooral de emmer minder vaak volloopt en grootste voordeel dat ik nu kan herkennen dat de emmer bijna overloopt en kies dan tijd voor mezelf. was eerst een ochtendmens en was al voor de wekker wakker en vol energ[lees meer...]ie. dat is nu wel anders, moet eerst wakker worden en paar bakken koffie drinken. mijn vrouw is hier blij mee, omdat de drukte in de morgen weg is. zij moet ook langzaam wakker worden. zelf vind ik dit dus soms wat minder.

Citalopram

22-02-2016 | Vrouw | 31
citalopram
Syndroom van Asperger
Ik heb de Citalopram langzaam opgebouwd, van 10 naar 20 mg, maar merkte geen verandering. Daarna een week 30 mg en daarna 3 weken 40 mg genomen. Omdat ik nog geen effect merk, ga ik het nu weer afbouwen. Wel heb ik wat last gehad van bijwerkingen, ze waren niet heel ernstig, maar vooral de drukke en vreemde dromen waren wel vervelend. De laatste dagen heb ik (vooral 's avo[lees meer...]nds) last van onrustige voeten en benen, maar weet niet of dat door de Citalopram kan komen. De psychiater heeft me nu andere middelen aanbevolen (nl. Seroquel of Clomipramine) en vond het goed dat ik daar eerst meer over ging lezen. Maar denk niet dat ik eraan ga beginnen...als ik zo de reviews lees over die middelen klinkt het niet al te best!

27-09-2015 | Man | 11
Syndroom van Asperger
Zoon, 11 jaar, groep 8, jarenlang aangemodderd op school. Kind vaak eruit gestuurd, ruzie, klassenclown uitgehangen etc. We snakten naar medicatie. Die kregen we ook! We hebben ervoor gekozen om equasym te gebruiken, omdat we het alleen voor school nodig vonden. Maar stiekem hebben we tijdens het oefenen in de zomervakantie, ook veel plezier gehad van het feit dat onze zoo[lees meer...]n niet de hele tijd onze dochter op de kast joeg. Ook vond hij het geen probleem om een uitstapje te maken. Na jaren een probleemkind op school te hebben gehad, gaat het ontzettend goed. Hij kan zich uitstekend concentreren. Nu maar hopen op een goed advies.

Orap

31-08-2015 | Man | 22
pimozide
Syndroom van Asperger
Hallo iedereen. Vaak overgestapt naar een antidepresivum. Had absoluut geen goed effect op mij. Ik heb een vorm van autisme (hoogfunctionerend) en heb last van angsten. En heb geen natuurlijke blokkade op mijn binnenkomende prikkels. Orap helpt hier mij heel erg mee. Ik slik het al 4 jaar elke dag. En zou er niet aan moeten denken om te stoppen. Mensen, wees aub niet bang [lees meer...]over de bijwerkingen. Vaak zijn het placebo's die worden versterkt door het internet. Medicatie op internet zoeken is GEEN goed plan. Kans is dan veel groter om de bijwerkingen te 'voelen'. Of in ieder geval. Enorm versterkt. Ik zweer bij Orap!

Quetiapine

09-07-2015 | Vrouw | 18
Syndroom van Asperger
Ik gebruik quetiapine nu 2 maanden. Ik ben erg tevreden over dit medicijn, het maakt me overdag minder angstig en rustiger en het maakt dat ik 's avonds een stuk beter in slaap val. Paar bijwerkingen gehad in het begin, duizelig direct na inname, misselijk en af en toe eetbuien. Dat is al snel allemaal weg gegaan. De quetiapine zorgt ervoor dat prikkels minder sterk binn[lees meer...]en komen waardoor ik rustiger word. Ook vermindert het hallucinaties. Goed medicijn als je het mij vraagt.

02-05-2015 | Man | 18
Syndroom van Asperger
Ik kreeg dit medicijn om mijn concentratie te verhogen en alle prikkels om me heen weg te halen (die ik mogelijk heb i.v.m. een mogelijke persoonlijkheidsstoornis, maar dat is moeilijk te bepalen aangezien autisme veel punten van een persoonlijkheidsstoornis heeft) Ik heb het sinds midden maart ongeveer, tot nu net. Er zit voor mij een (in mijn ogen) zeer ernstige bijwe[lees meer...]rking aan; Ik merkte al dat ik de laatste tijd zelf wat moeite had om een erectie te krijgen, wat voor mij zeer ongewoon was, maar ik dacht dat het te maken had met moe zijn. Gister ben ik bij mijn vriendin geweest, en zelfs na een kwartier zoenen en friemelen bij mij, gebeurde er compleet niks. Dit is een van de mogelijke bijwerkingen van dexafetamine. Ik krijg hierdoor maar maximaal 1 keer per dag een halve erectie. Als 18 jarige is dit geen fijne bijwerking

Seroquel

15-10-2013 | Man | 29
Syndroom van Asperger
Seroquel is net als alle andere anti-psychotica voor mij nooit goed geweest. Ik snap ook niet waarom het bij Asperger word voorgeschreven omdat het de dopamine aanvoer min of meer blokkeert. Dex-amfetamine (en andere amfetamines ook) doen namelijk precies het tegenovergestelde en dat is in mijn geval juist altijd bijzonder effectief gebleken.

15-10-2013 | Man | 29
Syndroom van Asperger
Eerste maand veel last van bijwerkingen; plotselinge koorts, moeite met plassen (blaasontsteking gevoel). Daarna heel snel rust in me hoofd, helder kunnen denken en structuur aan kunnen brengen in mijn leven. Mijn kunnen is er 200% op vooruit gegaan. Ben beter (en gezonder) gaan eten op vaste tijden. Voel me fitter en ben meer gaan bewegen. Kan er meer zijn nu voor anderen[lees meer...] doordat ik meer overzicht heb over situaties. Echter, helpt het niet tegen overprikkeling en interne 'woede-buien.' Om die symptomen te bestrijden is- indien nodig- oxazepam een goede aanvulling.