Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

20-11-2017 | Man | 68
oxycodon (80mg)
Ziekte van Bechterew
Helaas reeds 55 jaar Bechterew en sinds 5 jaar meerdere kankers. Ook COPD, astma, migraine, maagproblemen, slokdarmproblemen enz.enz.

24-09-2016 | Vrouw | 19
oxycodon (10mg)
Ziekte van Bechterew
Ben aan dit medicijn begonnen omdat ik onwijs veel pijn had in mijn konstpier. Dacht dat ik de spieren had verrekt met sporten maar na een jaar werd het alleen maar ernstiger. Kon op een gegeven moment niet meer lopen en werd na veel andere medicatie dit middel voorgeschreven. Doktoren waren er heilig van overtuigd dat het een hernia was, daarna was het een spierziekte. He[lees meer...]t bleek reuma te zijn. Ik had drie ontstekingen in mijn rug en eentje op mijn schaambot.. Ik durf rustig te zeggen dat ik nog nooit zoveel pijn heb gehad in mijn hele leven. Op dit moment gebruik ik het medicijn al 9 maanden en besef nu pas wat voor een kriem het is. Ik zat door alles wat er aan de hand was met mijn gezondheid in een dip en heb dus steeds vaker oxycodon geslikt voor het gevoel dat het mij gaf.. Ik voelde me én vrolijk en ik kon weer functioneren als een normaal mens. Ik zie nu al een tijdje in dat ik moet stoppen met dit medicijn, maar alle medicatie die ik heb gebruikt en die ik nu gebruik verhelpen de pijn niet. Vanaf dinsdag stap ik over op een biological genaamd Enbrel. Als dit medicijn ook zijn werk niet doet weet ik het niet meer. Ben nu de oxycodon aan het afbouwen.. Mijn school en sociale leven lijdt eronder. Heb het gevoel alsof ik mijzelf ben kwijtgeraakt. Ik heb mezelf totaal afgetakeld met het gebruik van dit medicijn. Ben het ene moment onwijs vrolijk, het andere moment wil ik mijzelf voor de trein gooien. Probeer er nu 3 per dag te slikken (begon met 3x daags 10 mg en 6x daags 5) maar heb constant huilbuien en last van angstaanvallen. Kan niet meer slapen maar ik ben dood op.. Slik nu naast oxycodon Oxazepam erbij om mezelf een beetje in rust te houden, maar dat is ook een tyfus medicijn. Ik kan niet bevatten dat deze ziekte en dit medicijn mij totaal leeg hebben gemaakt... En ik heb op dit moment ook echt geen idee hoe ik die leegte weer kan vullen. Mijn reumatoloog doet ook alsof ik 4 maar daags een keelpastille slik, het kan geen kwaad... zegt die ook alleen maar omdat hij met z'n handen in het haar zit. Als iemand ooit de behoefte heeft om eens te praten, over dit medicijn, ziekte of over het weer, let me know. Ik zal het erg waarderen.