Ervaringen met Isotretinoine Capsules

isotretinoine

algemene droogte vermoeidheid spierpijn lage weerstand tegen alcohol hoofdpijn algemene zwakte dubbel zicht verminderd gezichtsvermogen droge lippen

Acne/puistjes (226 meningen)
Rosacea (3 meningen)
Folliculitis (2 meningen)

21-04-2021 | Vrouw | 27
isotretinoine (30mg)
Acne/puistjes
Ik had dit veel eerder moeten doen! In mijn puberjaren veel last gehad van puistjes in de Tzone. Sinds m’n 22ste is dit verplaatst naar mijn nek en rug. Ik ben begonnen met 20 mg 2 maanden en daarna nog 4 maanden 30 mg. Na 3 weken zag ik al flink resultaat. Bijwerkingen zijn te doen omdat ik zo blij werd van mijn mooie rustige huid. Droge lippen en handen elke dag goed i[lees meer...]nsmeren. Rug en hoofdpijn waren niet prettig maar dat staat tegenover het zelfvertrouwen dat ik kreeg. Ook fijn dat je haar niet vet te krijgen is. 1-2 keer per week wassen met shampoo was voldoende. Ik ben nu twee maanden gestopt en nog geen enkel puistje gezien. Laat die zomer maar komen met blote schouders :)

29-01-2019 | Vrouw | 27
isotretinoine (30mg)
Acne/puistjes
Dit werkt erg goed bij mijn hardnekkige acne. De bijwerkingen kunnen vervelend zijn: droge lippen, gescheurde mondhoeken, eczeem. Deze zijn, denk ik, vrij standaard. Als het daarbij blijft is dit medicijn het zeker waard, want de acne is na 4 maanden zo goed als weg. Je hebt wel een beetje geduld nodig met dit medicijn. Het duurt even voordat je echt mooi resultaat ziet. D[lees meer...]aarnaast zijn er nog de formulieren (gedragsverklaringen oid) die je als vrouw bij dermatoloog en apotheek moet ondertekenen, de maandelijkse urinetesten, de ''verplichte'' anticonceptiepil. Ook is een recept niet langer dan een week geldig, voor het geval je in de tussentijd toch zwanger bent geworden. Al die controle vind ik ergerlijk. Toch is isotretinoïne wat mij betreft echt een aanrader als je niet van acne afkomt.

09-11-2018 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik heb wekelijks foto's gemaakt en ervaring bijgehouden op een niet te vinden via google website : isotretinoine. (..). Dit medicijn is het waard als je onder de acne zit en niet meer weet wat je moet doen.

21-01-2023 | Vrouw | 28
isotretinoine (20mg)
Het is vooral belangrijk dat je geen psyische achtergrond hebt. Ik heb tot mijn 18de een slecht thuis situatie met geweld en misbruik. Heb dus heel veel onder drukt en dat kwam allemal teruf in 1 keer. Ik heb 2 keer 20ml genomen en tot ik door had dat de Capsul voor mijn gedrag verantwoordelijk is. Ik ben nu na 3 weken zonder bijwerking en voel mij nog steeds niet hetzelf[lees meer...]de.

21-01-2021 | Man | 28
Acne/puistjes
Last van acne op de kaken die niet weggaat door benzolperoxide of andere middelen. Laatste redmiddel was isotretionine. Snel effect: binnen 6 weken waren de puisten al bijna weg, rest van het halfjaar nodig voor wegtrekken rode vlekken. Daarnaast had ik een vette voorhuid en borst, dat is ook helemaal verdwenen. Qua bijwerkingen waren droge lippen en in het begin de wi[lees meer...]tte huidschilfers die van het hoofd afkwamen (met vooral veel jeuk!) wat vervelend, maar te behappen. Bijwerkingen die wel vervelend waren: vermoeidheid, je kan echt een stuk minder dan normaal en de pijnlijke gewrichten, hardlopen (langere afstanden) zit er nauwelijks in. Tip: zorg de gehele periode dat je altijd purol of vaseline voor je lippen bij je hebt (gaan kilo's doorheen), ook smeersels voor armen (worden ook vrij droog).

26-02-2018 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
isotretinoine . webnode . nl een niet via google vindbare site haal de spaties weg Ik maakte wekelijks foto van het proces en deelde wekelijks mijn ervaringen. Mocht je nog niet je vraag hebben gevonden stel hem dan via het formulier ik probeer hier altijd antwoord op te geven . eind conclusie dit medicijn is het echt waard als je last hebt van heftige acne en niet [lees meer...]meer weet wat je moet doen

05-10-2017 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Hoi, ik gebruik dit medicijn nu ongeveer een half jaar. Het resultaat is verbluffend en het is jammer dat ik niet foto's kan toevoegen en al mijn bevindingen niet hier in kwijt kan. wel heb ik een niet google vindbare simpele site gemaakt waar ik met de billen bloot ga. Wekelijks voeg ik foto's toe van het resultaat en beschrijf ik uitgebreid wat ik merk en voel, je kan z[lees meer...]elfs op woorden zoeken voor bijwerkingen mocht je willen kijken: isotretinoine . webnode . nl haal even de spaties weg en je zit op mijn site. mocht je dan nog vragen hebben stuur gerust een mailtje of vul het vragen formulier in. Als je onder de acne zit en je weet van ellende niet meer wat te doen... Dit is je antwoord! beetje moeier droge huid, lippen en keel maar goed drinken en smeren en er is niks aan de hand. Top sporter? ok dan is het een ander verhaal....

18-06-2023 | Man | 29
Acne/puistjes
Sinds mijn 16e last van heftige acne over mijn gehele lijf. Van de haarlijn tot nek, rug, armen, achterwerk, liezen, borst en zelfs op de voeten. Enorme pijn en ongemak ervaren voor vele jaren. Een huisarts die mijn klachten niet serieus nam en het nog "puberpuistjes" noemde (inmiddels 29 jaar, moet voorbij zijn lijkt mij). Na veel zeuren en klagen en keer op keer bij d[lees meer...]e huisarts eindelijk doorverwezen naar de dermatoloog. Inmiddels 7 maanden aan dit medicijn (3 capsules van 20mg per dag) en het resultaat valt mij erg tegen. Nog dagelijks loop ik rond met enorme ontstekingen en pijn en mijn dermatoloog blijft benoemen dat het heus beter wordt. Soms gaat het goed en verdwijnen plekken voor 3 dagen, hierna komen ze weer terug en vaak veel groter en pijnlijker dan voor ik dit medicijn ging gebruiken. Ik merk dat ik er moedeloos van word en het belemmerd mijn leven en gevoel van vrijheid. Er is bekend dat soms een 2e kuur nodig is, ik vrees dat dit bij mij het geval gaat zijn. Vele reacties hier zijn positief, met na 3 maanden al geweldig resultaat, dit vind ik jaloersmakend zoals je zult begrijpen. Helaas heeft het voor mij een andere uitwerking en het voelt alsof ik de enige ben. Daarom dat ik mijn verhaal hier wil delen, voor diegene bij wie het ook niet loopt zoals gehoopt en alleen maar positieve ervaringen leest. Ik blijf hoop houden en het medicijn maar gebruiken zolang dit nog verantwoord is (gelukkig vallen de bijwerkingen los van droge lippen bij mij enorm mee).

19-02-2021 | Man | 29
Acne/puistjes
Ik heb al jaren last van bulten in mijn hals kaaklijn en gezicht. Ikzelf denk dat het door de accenecomarol komt die ik slik, het zijn ook geen puistjes meer maar echt galbulten die weken/maanden blijven zitten en enorm groot zijn. Ook op de bijsluiter van mijn bloedverdunners staat dat ik bijv. Last kan krijgen van gal bulten dit heb ik al meerdere malen voorgelecht aan [lees meer...]mijn cardioloog en nu ook bij de dermatoloog maar hun geloven daar niet in. Als ik antibiotica slik gaan de bulten op den duur weg maar zo gauw ik stop met de antibiotica komen ze ook weer terug. Nu dus dit middel ik ben nu 2 weken bezig en ik heb een droog gezicht en lippen, rugpijn en weer last van 2 enorme galbulten. Ik hoop dat dit middel toch gaat werken op den duur want ik ben echt helemaal klaar met die bulten en alles wat met ziekenhuizen en artsen heeft te maken.

25-11-2019 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Sinds 9 weken aan de isorretione begonnen met 20 mg toen 40 en sinds 4 weken zit ik op 60 mg. Me huid lijkt op moment wat rustiger te worden geen onderhuidse ontstekingen meer. Wel nog veel gesloten comodomen op de kin en die lijken wel niet weg te gaan. Hebben meer mensen hier last ?

15-11-2019 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Op dit moment zo’n 3 maanden bezig met de kuur. Op advies arts begonnen met 30 mg per dag, na een maand was de 10 mg niet leverbaar dus noodgedwongen overgestapt naar de 40 mg per dag. Helaas nog weinig verbetering tov de acne, volgens de arts moet ik blijven volhouden en zal de kuur zeker zijn werk nog gaan doen. De bewerkingen vind ik behoorlijk hoog en ook zeer vervelen[lees meer...]d. Sommige dagen voel ik me extreem somber en vermoeid. Hier had ik hiervoor nooit last van.. Tegen de droge lippen is wel te smeren en ook voor de rest van de huid heb ik een crème gekregen via de arts. Ik hoop dat de kuur alsnog zijn werk gaat doen, want een tweede kuur zie ik niet zitten. Mocht ik hier acne vrij uitkomen is het me het wel allemaal waard geweest. Nog even afwachten dus ..

01-11-2019 | Vrouw | 29
isotretinoine (10mg)
Acne/puistjes
Ik ben nu begonnen aan de 2de kuur. Ik heb 3 jaar geleden ook een kuurtje gehad van 30 mg per dag op een gewicht van 60 kilo. Bijwerkingen droge lippen. Droge branderige huid kleurt ook wat rood het gezicht. Eerste week flinke hoofdpijn gehad en vermoeidheid. Nu ik in week 3 zit wordt dat wat minder. Nu heb ik altijd wel wat droge hoofdhuid gehad en roos maar nu is het zo [lees meer...]extreem met deze kuur dat het lijkt alsof me hoofd in brand staat en de jeuk is verschrikkelijk. Ik heb nu een anti roos shampoo van Vicky gekocht en hopen dat het verlichting geeft. Puistjes trekken wel wat weg en is al bijna niet meer zichtbaar. Kuur slaat sneller aan dan de vorige kuur. Bij de eerste kuur was alles anderhalf jaar weg tot me huid weer erg vet werd en steeds meer puisten terug kwam. Ik hoop dat deze 2de kuur er voor zorgt dat het wel voorgoed weg is. Moet wel zeggen dat je de door de bijwerkingen heen moet bijten want dag branderige gevoel aan de huid en lippen kan je behoorlijk irritatie opleveren. Ik hoop dat ik dit volhou aangezien ik tot juni moet. Ik zal halverwege een update geven.

27-07-2018 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Voordat ik startte met Isotretinoïne ben ik hier ervaringen gaan lezen en was ik toch best wel huiverig om te gaan beginnen. Toch heb ik het gedaan en ik ben heel blij met het resultaat tot nu toe! Ik slik sinds 4,5 maand 20mg per dag. De bijwerkingen die ik heb: natuurlijk de droge lippen (tip: Eucerin Aquaphor! top spul), droge/geïrriteerde ogen, droge neus, eczeem op mi[lees meer...]jn armen en een droge huid. En in het begin had ik jeuk op mijn hoofd en een paar keer een soort explosie van uitslag op mijn handen. Conclusie: alles droogt gewoon uit! Maar daar is tegen te smeren en ik vind het absoluut de moeite waard, het resultaat is mooi. Af en toe nog een enkel puistje, maar die is dan ook snel weer weg. Ik slik nog even door om te voorkomen dat het snel weer terugkomt. Een lage dosering heeft dus ook resultaat!

06-11-2017 | Man | 29
isotretinoine (30)
Acne/puistjes
Gebruik het nu anderhalve maand. Mijn huid is erg schraal en droog. evenals mijn ogen. Ook merk ik wel dat ik emotioneel minder stabiel ben geworden na het gebruik van isotretinoine (30mg per dag). Ik heb vooral last van grote ontstekingen op mijn rug. in mijn gezicht was het niet echt zichtbaar. die is na anderhalve maand dan ook helemaal clean. Mijn rug heeft nog weinig [lees meer...]verandering laten zien... Ik had altijd al last van een rode huid. Vooral mijn gezicht. Dit is nu nog erger geworden. Gelukkig is het nu winter, maar ook als ik nu de zon ook maar 5 minuten trotseer ben ik zo rood als een tampon. Hoop dat ik er snel mee kan stoppen en weer onder de mensen kan komen. Begrijp me niet verkeerd, het doet zijn werk, maar het maakt je (vooral in het begin) niet echt een zekerder persoon.

15-02-2024 | Vrouw | 30
isotretinoine (30)

droge lippen

Ik gebruik dit medicijn nu 10 weken en het is alleen maar slechter geworden. Hopelijk komt dat door verandering anticonceptie en gaat t ooit beter worden...

26-05-2023 | Vrouw | 32
isotretinoine (10mg)
Acne/puistjes
32 jaar lang last van acnee ... Zalfjes hier zalfjes daar! Gemoedeloos werd ik er van! Ik eisten van de huisarts dat hij me doorstuurde naar een dermataloog. Ik kreeg een verwijzing en wat zei de arts daar.: maar meisje dat ze jou niet eerder hebben ingestuurd is rondom schandalig! Huilend bij de dermataloog beloofde ze me te helpen kosten wat het kost. Ik kreeg d[lees meer...]eze kuur voorgeschreven. 3 x 10 mg per dag ( in totaal 30 mg) Nu zijn we 7 maanden later en me huid is acnee vrij ! Enkel nog veel littekens en roodheid . Volgens de arts moet dit nog hij trekken. Laten we hopen dat het niet terug komt maar als dat zo is... mocht ik vrijwel gelijk weer beginnen met een kuur . De arts zei : we laten je niet staan ! Wat ben ik dankbaar voor deze kuur ! Bijwerkingen waren droge lippen vermoeidheid en een gevoelige huid . Ik kan helaas geen foto's hier plaatsen maar is daar intresse voor kan je me benaderen

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum