Roaccutane

Acne/puistjes (360 meningen)
Folliculitis (1 mening)

27-03-2019

Acne/puistjes

Ik ben een jongen van 16 jaar en heb al 3 jaar last van acne, ik had alles al geprobeerd om van mijn acne af te komen (denk aan schoonheidsspecialist, verschillende cremes, maskers etc.) maar niets hielp. Ik ging op zoek naar iets waardoor de acne zou verdwijnen, omdat[lees meer...] ik er in het dagelijks leven veel last van ondervind ondanks dat de onderhuidse ontstekinging en de puistjes op mijn rug veel pijn doen, voel ik me ook heel onzeker over mijn acne en gebruikt ik zelfs een beetje make-up van mijn moeder als camouflage van de erge net uitgeknepen puistjes. Dit maakte alles alleen maar erger maar zonder ga ik vaak niet de deur uit. Na overleg met mijn moeder en goede verhalen die ik had gehoord over Roaccutane (Isotretinoïne) ben ik toch naar de huisarts gegaan, heb ik 3 maanden pilletjes gekregen (naam vergeten) maar ook dit was tevergeefs en deed vrijwel niks. Toen ben ik door de huisarts doorverwezen naar een dermatoloog die me gelijk Roaccutane voorschreef, nu (27 maart) ben ik begonnen met het slikken van de Roaccutane. Het is nu voor mij een hooikoortsseizoen dus last van mijn ogen en keel is niks nieuws voor mij maar na het slikken van de Roaccutane werd de jeuk ik mijn ogen erger en kreeg ik last van mijn rug. Ik zit op dit moment in mijn examenjaar en ben nu begonnen in mijn pta week ik slik 20mg 2x achter elkaar per dag. (best hoog na andere reacties gelezen te hebben ik weeg 55 kg en ben net pas begonnen) Het is niet het perfecte moment om te beginnen aan de roaccutane omdat ik op het moment veel last heb van hooikoorts heb, ik in mijn pta week zit, over 2 maanden mijn exames starten en er nu ook veel zon begint te komen. Ik ben vandaag voor het eerst begonnen en ik zou jullie op de hoogte houden over mijn “strijd tegen mijn acne”.
14-02-2019

Acne/puistjes

Al 4 jaar lang liep ik met puistjes wat naar mate erger werd zware (Acne Rosacea). Ik ging vaak naar de huisarts voor verschillende middeltjes. Ik heb jaren lang zalfjes, antibiotica en zelfs combinaties van verschillende medicatie en smeersels maar het hielp alleen voor mijn rug. Ik wou ook graag van de bulten en groeven in me gezicht en schouders af, dus was een doorver[lees meer...]wijzing naar de dermatoloog mijn laatste hoop. Dit omdat je een extreem zwaar medicijn voor geschreven krijgt (roaccutane) wat dan ook alleen door een dermatoloog voorgeschreven mag worden. Ik ging er heen in het ziekenhuis en ik mocht beginnen met 30 mg per dag. Al snel kreeg ik bijwerkingen zoals een droge mond en droge ogen. De acne werd veel erger maar dat zul je ook mee krijgen als je dit medicijn gaat gebruiken. Ik verhoogde naar60 mg per dag.Voor vrouwen is het verplicht elke maand een zwangerschaptest te laten doen. Dit is omdat er misvormingen en miskramen ontstaan als je zwanger bent. Ook moet borstvoeding gemeden worden omdat dit ook schadelijk is. Het word op je hart gedrukt om uit te kijken zelfs 2 maanden na stoppen met dit medicijn. Zowiezo moet elke patient elke maand het bloed laten testen. Mocht je zware acne hebben en is dit volgens u en uw huisarts het laatste redmiddel? Raad ik t zeker aan! Het heeft wonderen gedaan voor mijn huid en ik wacht nu alleen nog op de laatste littekentjes die nog verdwijnen. Hopelijk kunt u wat met deze recentie en ik wens je veel succes met het gebruik van dit medicijn
07-02-2018

Acne/puistjes

Ik heb sinds mijn 14e last van acne. Maar elk jaar werd het steeds wat erger en erger (waarschijnlijk kwam dit doordat er ook littekens ontstonden in de loop van de jaren waardoor het leek dat het erger werd). Ik had af en toe diepe ontstekingen op mijn kaaklijn, wang en kin. Na vele zalfjes (waaronder benzoylperoxide) te hebben gebruikt, was ik er klaar mee. Door naar de [lees meer...]huisarts te zijn gestapt en mijn probleem omschreven, kon ik een recept krijgen voor dit medicijn (20MG per dag). Ik ben toen ook gelijk begonnen en sinds november 2017 ben ik eindelijk begonnen met dit medicijn. Ik keek er erg naar uit doordat ik vele positieve verhalen erover hoorde, maar ook wat nadelige bijwerkingen.. Ik gebruik dit Roaccutane nu 3 maanden. De eerste maand heb ik alleen erg droge lippen gekregen, maar dit was te verhelpen met Blistex (echt een aanrader!). Ook heb ik in deze maand (en tot nu toe) GEEN uitbarstig gekregen van puistjes, wat ik overigens wel had gelezen op het internet dat dit bij veel personen een bijwerking was. En ten slotte merkte ik trouwens nog geen resultaat. In de tweede maand werd mijn huid droog, niet heel erg maar ik merkte het wel. Door een goede crème te gebruiken was dit geen enkel probleem. Ook merkte ik dat mijn huid dus VEEL minder talg aanmaakte, waardoor ik niet meer zoals eerst met een hele vette huid, aan het eind van de dag, de douche instapte. Erg positief dus! In deze maand (de derde dus) merkte ik nog niet heel erg veel resultaat op mijn gezicht. Ik kreeg wel wat meer bijwerkingen: Ik kreeg vaak toen ik in mijn bed ging liggen, wat last van mij rug. Dit was gelukkig maar een aantal seconden (waarschijnlijk omdat je natuurlijk een andere positie aanneemt als je gaat slapen dan wanneer je rechtop staat. Ook kreeg ik een paar dagen erg veel last van droge handen waar al gauw een soort van eczeem te voorschijn kwam. Ook door hier een goede crème op te smeren, werd dit minder en na een aantal dagen was het weer verdwenen. Op dit moment is het eczeem weer iets terug. Ik heb er gelukkig geen last van doordat het geen pijn doet of wat dan ook, dus dat is erg positief! Ook kreeg ik erg droge ogen, maar dat is niet echt enorm hinderlijk. En gelukkig merkte ik in deze maand resultaat! Ja, eindelijk.. Je moet een beetje geduld hebben maar dan merk je dat het medicijn gaat werken, en dat is enorm fijn. Ik kreeg geen diepe ontstekingen meer en ik liep deze maand met een gezonde huid rond. Af en toe nog een klein puistje maar dat was het dan ook. Wel zie je nog de littekentjes, maar dit gaat na enige tijd ook verdwijnen, en vooral met de zomer in zicht zal dit ook minder opvallen! Dus conclusie: Ik heb zelf gelukkig (nog niet) hele erg bijwerkingen gehad (ook geen stemmingswisselingen trouwens), maar dit verschild denk ik ook per persoon. Ook dat ik al vanaf ongeveer 2 maanden wat resultaat zag, motiveerde mij heel erg! Ik kijk dus erg uit naar de toekomst. Groetjes!! :)
29-01-2018

Acne/puistjes

Heftig maar heeft zekers geholpen. In het begin verergerden de wonden, maar na een maand of 4 knapte alles op! Het was een strijd maar nu na 2 jaar nog steeds alles rustig. Zag het eerst niet meer zitten maar blij dat ik doorgezet heb. Het is een supermiddel
20-11-2017

Acne/puistjes

Hi allemaal, Ik ben een meisje van 16 jaar oud en vanaf mijn 10e is mijn acne gaan ontwikkelen. Toen ik 15 was ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik hele erge ontstekingen bij mijn kin had. De huisarts heeft mij ene vorm van antibiotica voorgeschreven en ik moest dit 6 weken gebruiken. Dit werkte niet, het werd hierdoor eigenlijk alleen maar erger. Na deze 6 weken be[lees meer...]n ik door de huisarts naar een dermatoloog doorgestuurd. De dermatoloog heeft mij Roaccutane voor geschreven. Na ongeveer 4 dagen nadat ik was begonnen met mijn kuur werden mijn lippen heel erg droog en werd mijn haar minder vet. Vroeger werd mijn haar heel snel vet en nu hoefde ik het maar om de 3 dagen te wassen hierdoor ontdekte ik dat mijn talgproductie al heel erg af nam. Na 1 week kreeg ik een droge huid en kreeg ik last van de andere bijwerkingen. Vandaag nu ik dit schrijf is het 20-11-2017 en ik heb sinds vorige week een hele droge huid. Het lijkt wel alsof er een soort van eczeem is ontstaan op mijn armen en benen. Ik smeer mijn huid heel goed in met vettige crème maar elke keer als ik dit doe brand mijn huid super erg. Ik heb al contact met mijn dermatoloog gezocht maar hij is op dit moment niet beschikbaar. Het komt er op neer dat de medicijn best wel je leven beïnvloed.
28-10-2017

Acne/puistjes

Ik zit zelf nu 6 maanden aan Roaccutane met een dosis van 40 milligram per dag, veel personen zeggen dat het een gevaarlijk middel is en een middel met veel bijwerkingen die het niet waard zijn. Mijn ervaring met Roaccutane was de eerste 2 maanden niet zo goed, toen werd de acne veel erger. Dat is normaal volgens vele dermatologen. Roaccutane hielp bij mij niet erg goed pa[lees meer...]s nadat ik Clindamycine EG 300mg die ik erbij moet nemen en een zalfje die cortisonen bevat, nu is me gezicht er opgeklaard door en ben er nu wel meer tevreden mee. nu nog enkel de rode huid, maar dat gaan weg met de tijd.
19-10-2017

Acne/puistjes

Ik ben 16jaar en ik slik sinds begin februari deze capsules, ik moet nog een maand en dan ben ik klaar. Bij mij in het begin werd het steeds erger rond de maanden maart/ april, daarna begon het te minderen. Ik zelf heb nu geen acne/ puisten meer en ook weinig rode vlekken / littekens , wel van die hapjes jn je vangen maar die zijn amper zichtbaar. Ik vind het zeker de moei[lees meer...]te waard geweest om roaccutane te slikken doordat het zo erg was bij me dat het gewoon pijn deed en bloedde en echt grote ontstekingen waren, en ik nu helemaal niks meer heb! Wel heb ik zeker last gehad van bijwerkingen, niet alleen droge lippen en droge neus enz. Maar ook dingen zoals angst en hele erge emoties die ik voelde zoals heel verdrietig zijn en later beseffen dat het helemaal nergens voor nodig was, down voelde en snel heel blij heel boos of wat voor soort emotie voelde en dan gwn heel erg. Mensen om mee heen vinden ook dat ik heel anders reageer op dingen en anders doe, ik merk dat zelf niet. Ik ben wel blij als ik klaar ben met die kuur, dan kan ik alle verschillen merken die ik gevoeld heb deze 10 maanden lang. Het is vervelend al die bijwerkingen alleen moet je het er wel echt voor over hebben en doorzetten, wat ik dus wel gedaan heb en doe. Het verschilt natuurlijk ook per persoon wat er gebeurt maar ik vind het zeker de moeite waard.
16-08-2017

Acne/puistjes

Dit is echt een wondermiddel, al raad ik hem niet aan voor fanatieke sporters.
15-03-2017

Acne/puistjes

Ik heb In totaal 9 maanden ongeveer deze pillen geslikt, tijdens het gebruik vond ik de bijwerkingen zoals pijn in mijn rug en droge huid heel vervelend. Na 3 maanden ongeveer ging de rugpijn weg en werd mijn huid iets minder droog, ik heb alleen altijd last gehad van ongelofelijk droge lippen. Sinds ik met de kuur gestopt ben, nu ongeveer 3 maanden, ik heb 2 maanden geen [lees meer...]last gehad van puistjes. De afgelopen paar weken komen ze weer terug, in mindere maten moet ik zeggen maar alsnog zeer vervelend na bijna een jaar de pillen geslikt te hebben.
09-03-2019

Acne/puistjes

ik ben in oktober begonnen met Roaccutane. ik heb 4 maanden lang 10 mg (x3 dus 30 mg in totaal) geslikt, maar deze maand is mijn dosering verhoogd naar 20 mg (x2 dus 40mg in totaal). ik heb nog een aantal maanden te gaan. Nu heb ik de standaard bijwerkingen zoals droge lippen, droge huid en spierpijn. vooral de laatste bijwerking ik heb namelijk zoveel last van me spieren/[lees meer...]gewrichten en dan voornamelijk van me rug en enkels. ik kan niet langer dan een half uurtje lopen en na een tijdje gezeten te hebben kan ik niet eens meer lopen en dan moet ik sloffen met me voeten. Is dit normaal? Heeft iemand ervaring met deze bijwerking? Als ik klaar ben stopt het dan ook echt? Is dit gevaarlijk? A.U.B reacties z.s.m.
15-01-2019

Acne/puistjes

Ik heb eerst zalf van de huisarts geprobeerd, dit heeft niet geholpen. Vervolgens ben ik doxycycline gaan gebruiken en dit heeft geholpen maar later is de acne weer teruggekomen. Nu gebruik ik al 4 maanden roaccutane en dit helpt enorm! Geen grote zichtbare puistjes meer en de littekens beginnen weg te gaan.
05-12-2018

Acne/puistjes

Ik heb dit middel ongeveer 7-9 maanden gebruikt en echt een van de beste keuzes ooit. Ik had al van kinds af aan puistjes maar het werd heel snel echt véel erger, tot ik er echt niet meer uitzag.. wilde niet eens meer het huis uit en makeup maakte het alleen maar erger. Roaccutane werd me toen voorgeschreven door de arts en nu een jaar later is m'n huid prachtig op enkele [lees meer...]littekentjes na. Na een maand zag ik al heel duidelijk verschil en na 7 maanden waren letterlijk alle pukkels weg. Het heeft wel vervelende bijwerkingen, zo was ik vermoeider en moest ik elke maand verplicht een zwangerschapstest doen omdat je echt niet zwanger mag worden met dit middel. Ook waren mijn lippen continu helemaal schraal en moest ik ze om het uur insmeren en dan zagen ze er nog niet uit. Daarnaast wordt alcohol ook afgeraden te gebruiken, je moet dus wel echt overwegen of je dit echt wilt aangaan. Voor mij was het echt een lifesaver en kan het je dus ook echt aanraden bij ernstige acne. Mijn precies dosering weet ik niet meer.
29-05-2018

Acne/puistjes

Ik heb een tijd roaccutane gebruikt voor mijn acne. Ik had al vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk heeft mijn huisarts mij een verwijsbrief gegeven naar de dematoloog. Hier werd roaccutane voorgeschreven. Ik ging op internet zoeken naar ervaringen met dit medicijn. Ik schrok hier heel erg van en wist dus niet of ik er wel aan zou willen beginnen. Uitein[lees meer...]delijk heb ik het toch gedaan, omdat mijn acne me erg onzeker maakte. Ik moest elke maand bloedprikken en voordat ik een nieuw doosje kreeg moest ik een zwangerschapstest doen. De eerste twee maanden werd mijn acne erger. Ook kreeg ik al vrij snel last van droge lippen. Na twee maanden merkte ik dat mijn huid langzaam beter werd. Helaas had ik wel erge last van droge, gescheurde lippen en af en toe had ik een bloedneus. Ik ben nu ongeveer een week gestopt met dit medicijn en ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn keuze. Mijn huid is nog nooit zo mooi geweest. Daarnaast merk ik ook dat mijn lippen langzaam weer minder droog aan t worden zijn. Ik wilde graag mijn ervaring delen, aangezien ik erg schrok van alle andere ervaringen toen ik begon met dit medicijn. Ik wil iedereen die overweegt te beginnen met dit medicijn dan ook meegeven dat in principe alleen de mensen die dit medicijn als iets negatiefs hebben ervaren hun ervaring op het internet delen. Dit is slechts een heel klein gedeelte van de mensen. Ook wil ik zeggen dat mijn zelfverzekerheid enorm is gestegen door mijn verbeterde huid en ik dit medicijn heel erg dankbaar ben en zeker aanbeveel aan andere met acne.
03-12-2017

Acne/puistjes

Droge lippen, droge neus, vermoeidheid, gewichtstoename
22-08-2017

Acne/puistjes

Persoonlijk had ik niet echt acné. Ik had last van kleine onderhuidse bultjes waar ik vanaf wilde. Differin en antibiotica hielpen hier niet tegen dus kreeg ik isothetrine voorgeschreven. Ik was eerst heel bang voor de bijwerkingen, maar al met al viel het hartstikke mee. Ik ben nu een maand bezig en bijna mijn hele gezicht is weer egaal en schoon. Een geweldig middel dit.
22-08-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik dit medicijn nu precies 3 maanden. De eerste maand was niet altijd makkelijk, omdat mijn huid ontzettend uitdroogde en de acne niet meteen minder werd (ook niet erger overigens! Maar het was door de droogheid absoluut niet meer te verbergen met makeup..), maar daarna kwam snel verbetering. 2 weken geleden had ik mijn laatste 'break-out' die echt al enorm in het [lees meer...]niet viel bij wat ik in het verleden had, en nu kan ik eindelijk echt zeggen dat ik acne vrij ben :) Ik kan het nog steeds bijna niet geloven, na 5 jaar (mijn acne begon toen ik 12 was). De bijwerkingen zijn niet de minste: Je droogt volledig uit, hevige spierpijn, rugpijn, snel blauwe plekken, wondjes, etc. Maar het is het mij zeker waard. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet een paar jaar geleden al naar de dokter ben gestapt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum