isotretinoine

Acne/puistjes (418 meningen)
Folliculitis (2 meningen)

20-11-2019 | Man | 16
Acne/puistjes
droge lippen zijn verschrikkelijk voor de rest fantastisch product

27-03-2019 | Man | 16
Acne/puistjes
Ik ben een jongen van 16 jaar en heb al 3 jaar last van acne, ik had alles al geprobeerd om van mijn acne af te komen (denk aan schoonheidsspecialist, verschillende cremes, maskers etc.) maar niets hielp. Ik ging op zoek naar iets waardoor de acne zou verdwijnen, omdat[lees meer...] ik er in het dagelijks leven veel last van ondervind ondanks dat de onderhuidse ontstekinging en de puistjes op mijn rug veel pijn doen, voel ik me ook heel onzeker over mijn acne en gebruikt ik zelfs een beetje make-up van mijn moeder als camouflage van de erge net uitgeknepen puistjes. Dit maakte alles alleen maar erger maar zonder ga ik vaak niet de deur uit. Na overleg met mijn moeder en goede verhalen die ik had gehoord over Roaccutane (Isotretinoïne) ben ik toch naar de huisarts gegaan, heb ik 3 maanden pilletjes gekregen (naam vergeten) maar ook dit was tevergeefs en deed vrijwel niks. Toen ben ik door de huisarts doorverwezen naar een dermatoloog die me gelijk Roaccutane voorschreef, nu (27 maart) ben ik begonnen met het slikken van de Roaccutane. Het is nu voor mij een hooikoortsseizoen dus last van mijn ogen en keel is niks nieuws voor mij maar na het slikken van de Roaccutane werd de jeuk ik mijn ogen erger en kreeg ik last van mijn rug. Ik zit op dit moment in mijn examenjaar en ben nu begonnen in mijn pta week ik slik 20mg 2x achter elkaar per dag. (best hoog na andere reacties gelezen te hebben ik weeg 55 kg en ben net pas begonnen) Het is niet het perfecte moment om te beginnen aan de roaccutane omdat ik op het moment veel last heb van hooikoorts heb, ik in mijn pta week zit, over 2 maanden mijn exames starten en er nu ook veel zon begint te komen. Ik ben vandaag voor het eerst begonnen en ik zou jullie op de hoogte houden over mijn “strijd tegen mijn acne”.

14-02-2019 | Vrouw | 16
isotretinoine (60)
Acne/puistjes
Al 4 jaar lang liep ik met puistjes wat naar mate erger werd zware (Acne Rosacea). Ik ging vaak naar de huisarts voor verschillende middeltjes. Ik heb jaren lang zalfjes, antibiotica en zelfs combinaties van verschillende medicatie en smeersels maar het hielp alleen voor mijn rug. Ik wou ook graag van de bulten en groeven in me gezicht en schouders af, dus was een doorver[lees meer...]wijzing naar de dermatoloog mijn laatste hoop. Dit omdat je een extreem zwaar medicijn voor geschreven krijgt (roaccutane) wat dan ook alleen door een dermatoloog voorgeschreven mag worden. Ik ging er heen in het ziekenhuis en ik mocht beginnen met 30 mg per dag. Al snel kreeg ik bijwerkingen zoals een droge mond en droge ogen. De acne werd veel erger maar dat zul je ook mee krijgen als je dit medicijn gaat gebruiken. Ik verhoogde naar60 mg per dag.Voor vrouwen is het verplicht elke maand een zwangerschaptest te laten doen. Dit is omdat er misvormingen en miskramen ontstaan als je zwanger bent. Ook moet borstvoeding gemeden worden omdat dit ook schadelijk is. Het word op je hart gedrukt om uit te kijken zelfs 2 maanden na stoppen met dit medicijn. Zowiezo moet elke patient elke maand het bloed laten testen. Mocht je zware acne hebben en is dit volgens u en uw huisarts het laatste redmiddel? Raad ik t zeker aan! Het heeft wonderen gedaan voor mijn huid en ik wacht nu alleen nog op de laatste littekentjes die nog verdwijnen. Hopelijk kunt u wat met deze recentie en ik wens je veel succes met het gebruik van dit medicijn

18-07-2021 | Man | 17
Acne/puistjes
Het helpt tegen de acne maar al te goed! Ik raad je het alleen niet meteen aan want het is echt TROEP. De bijwerkingen waren voor mij erger dan de acne zelf! Maar nu het helemaal achter de rug is ben ik blij dat ik het genomen heb

06-04-2021 | Man | 17
Acne/puistjes
Heb voor de kuur zo’n 3 jaar met heftige acne geworsteld, van alles geprobeerd, vegan eten, allerlei cremetjes, maandelijks naar de schoonheidsspecialiste en nog wat pillen van de huisarts. Maar niks hielp écht. Heb er lang over nagedacht om met roaccutane te beginnen, vooral door dingen die ik las op internet over alle “verschrikkelijke” bijwerkingen. Na lang twijfelen to[lees meer...]ch maar contact opgenomen met een dermatoloog voor wat advies en zij nam eigenlijk direct mijn zorgen weg. Dus toen mee begonnen en uiteindelijk 7 maanden lang 20 mg per dag geslikt en daarna nog 10 mg voor een maand. Wat voor mijn 2 meter en 75 kilo toch verrassend weinig was. Het deed echter hartstikke goed zijn werk. De puisten trokken langzaam weg en had denk ik na 5 maanden geen één puist meer. Ging ook weer normaal (ongezond) eten en merkte daar niks van op mijn huid. Had ook eigenlijk helemaal geen last van bijwerkingen, alleen beetje droge lippen en het niet mogen zuipen was ook wel jammer. Het gebrek aan bijwerkingen komt waarschijnlijk ook omdat mijn dosis wat lager lag dan dat van de meesten. Het enige nadeel is dat ik wel nog met roodheid en wat littekens bleef en blijf zitten. Ben nu een maandje gestopt en als het goed is trekt de roodheid de aankomende maanden langzaam weg en dan is het nog even kijken of er misschien nog een litteken behandeling nodig is. Het heeft voor mij heel goed gewerkt en heb er spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan. Als je twijfelt ga dan gewoon even langs bij een dermatoloog en bespreek met diegene de beste optie voor jou persoonlijke situatie maar laat je niet afschrikken tot een gesprek met een professional door iets dat je op internet leest.

18-03-2021 | Man | 17
Acne/puistjes
Zelf ben ik een jonge van 17 op dit moment, kreeg denk ik op mijn 15 last van puistjes. Totdat het wel echt ernstig werd vooral veel op mijn kin. Ik werd hier erg onzeker over terwijl ik altijd best een zekere jonge was en sociaal ook echt wel 😝 ook al zeg ik het zelf. Toen ik echt enorme acne kreeg daalde mijn zelfverzekerdheid echt enorm. Ik durfde soms niet eens mensen[lees meer...] lang recht in de ogen te kijken. Ik ben op dat moment met allemaal zalfjes begonnen wat niet hielp en nog meer andere troep. Ik ben begonnen met 20mg en heb dit 8 maandjes geslikt. Ik merkte er niet hee veel van af en toe was ik een beetje moe als ik de avond ervoor had gedronken. En kreeg er enorm droge lippen van dus raad ik je aan om echt goeie lippenbalsem te kopen. Wat ik persoonlijk merkte aan dit medicijn is wel dat ik soms in een keer heel agressief kon worden terwijl ik dit eigelijk bijna nooit ben. Dit medicijn heeft wel echt wonderen gedaan bij mij. Maar het is wel echt een troep wat je in je lichaam stopt. Ik zou je dit medicijn aanraden als je echt met je puistjes zit en niet als je een paar puistjes hebt want dan is het het niet waard.

16-09-2020 | Man | 17
Acne/puistjes
Ik zelf heb pas op mijn 35e dit middel gekregen destijds de 20 microgram voor een periode van 6 maanden. Inderdaad waardeloos dat men mensen nog steeds laat lopen met zulke huidonstekingen. Onze zoon heeft het in de pubertijd gehad, sportte veel en had bij 20 microgram iets te veel bijwerkingen. Dus overgestapt op 10 microgram, hetzelfde effect in een iets langere tijd en [lees meer...]eigenlijk op droge lippen na geen bijwerkingen. Men was daar in het ziekenhuis ook aan het experimenteren met een zo laag mogelijke dosering. Dus ik zou adviseren om altijd te overleggen om met 10 microgram te beginnen en eerst eens een paar maanden te kijken wat het doet.

09-03-2019 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
ik ben in oktober begonnen met Roaccutane. ik heb 4 maanden lang 10 mg (x3 dus 30 mg in totaal) geslikt, maar deze maand is mijn dosering verhoogd naar 20 mg (x2 dus 40mg in totaal). ik heb nog een aantal maanden te gaan. Nu heb ik de standaard bijwerkingen zoals droge lippen, droge huid en spierpijn. vooral de laatste bijwerking ik heb namelijk zoveel last van me spieren/[lees meer...]gewrichten en dan voornamelijk van me rug en enkels. ik kan niet langer dan een half uurtje lopen en na een tijdje gezeten te hebben kan ik niet eens meer lopen en dan moet ik sloffen met me voeten. Is dit normaal? Heeft iemand ervaring met deze bijwerking? Als ik klaar ben stopt het dan ook echt? Is dit gevaarlijk? A.U.B reacties z.s.m.

15-01-2019 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Ik heb eerst zalf van de huisarts geprobeerd, dit heeft niet geholpen. Vervolgens ben ik doxycycline gaan gebruiken en dit heeft geholpen maar later is de acne weer teruggekomen. Nu gebruik ik al 4 maanden roaccutane en dit helpt enorm! Geen grote zichtbare puistjes meer en de littekens beginnen weg te gaan.

05-12-2018 | Vrouw | 17
isotretinoine (30mg)
Acne/puistjes
Ik heb dit middel ongeveer 7-9 maanden gebruikt en echt een van de beste keuzes ooit. Ik had al van kinds af aan puistjes maar het werd heel snel echt véel erger, tot ik er echt niet meer uitzag.. wilde niet eens meer het huis uit en makeup maakte het alleen maar erger. Roaccutane werd me toen voorgeschreven door de arts en nu een jaar later is m'n huid prachtig op enkele [lees meer...]littekentjes na. Na een maand zag ik al heel duidelijk verschil en na 7 maanden waren letterlijk alle pukkels weg. Het heeft wel vervelende bijwerkingen, zo was ik vermoeider en moest ik elke maand verplicht een zwangerschapstest doen omdat je echt niet zwanger mag worden met dit middel. Ook waren mijn lippen continu helemaal schraal en moest ik ze om het uur insmeren en dan zagen ze er nog niet uit. Daarnaast wordt alcohol ook afgeraden te gebruiken, je moet dus wel echt overwegen of je dit echt wilt aangaan. Voor mij was het echt een lifesaver en kan het je dus ook echt aanraden bij ernstige acne. Mijn precies dosering weet ik niet meer.

29-05-2018 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Ik heb een tijd roaccutane gebruikt voor mijn acne. Ik had al vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk heeft mijn huisarts mij een verwijsbrief gegeven naar de dematoloog. Hier werd roaccutane voorgeschreven. Ik ging op internet zoeken naar ervaringen met dit medicijn. Ik schrok hier heel erg van en wist dus niet of ik er wel aan zou willen beginnen. Uitein[lees meer...]delijk heb ik het toch gedaan, omdat mijn acne me erg onzeker maakte. Ik moest elke maand bloedprikken en voordat ik een nieuw doosje kreeg moest ik een zwangerschapstest doen. De eerste twee maanden werd mijn acne erger. Ook kreeg ik al vrij snel last van droge lippen. Na twee maanden merkte ik dat mijn huid langzaam beter werd. Helaas had ik wel erge last van droge, gescheurde lippen en af en toe had ik een bloedneus. Ik ben nu ongeveer een week gestopt met dit medicijn en ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn keuze. Mijn huid is nog nooit zo mooi geweest. Daarnaast merk ik ook dat mijn lippen langzaam weer minder droog aan t worden zijn. Ik wilde graag mijn ervaring delen, aangezien ik erg schrok van alle andere ervaringen toen ik begon met dit medicijn. Ik wil iedereen die overweegt te beginnen met dit medicijn dan ook meegeven dat in principe alleen de mensen die dit medicijn als iets negatiefs hebben ervaren hun ervaring op het internet delen. Dit is slechts een heel klein gedeelte van de mensen. Ook wil ik zeggen dat mijn zelfverzekerheid enorm is gestegen door mijn verbeterde huid en ik dit medicijn heel erg dankbaar ben en zeker aanbeveel aan andere met acne.

24-05-2021 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik had erg veel acne en niks werkte. Bij de huisarts gelopen, allerlei cremetjes en pillen geprobeerd en niks hielp. Na 6 maanden Roaccutane was mijn huid helemaal opgeklaard en waren al mijn puistjes weg. Mijn huid was wel erg droog en mijn haar is een beetje uitgevallen. Verder ben ik erg tevreden!

08-10-2020 | Man | 18
Acne/puistjes
Ik had al jaren geprobeerd om met allerlei crèmes, antibiotica, noem maar op geprobeerd om van mijn acne af te geraken. Ik had relatief weinig puistjes op mijn gezicht maar best veel op mijn schouders, armen en borst. Na lang twijfelen ben ik toch begonnen met roaccutane (in september want je vermijdt best de zon). Ik had in het begin nogal schrik want iedereen stelde deze[lees meer...] bijwerkingen voor alsof het de hek op aarde was. Dit was het voor mij absoluut niet. Ik heb de eerste weken gemerkt dat mijn lippen droger werden en soms 'kapot' gingen maar met een goede labello (je beste vriend) valt dit uitstekend te verhelpen. Voorts krijg ik vrij snel last van een droge hoofdhuid. Dit resulteerde in jeuk aan mijn hoofd. Maar geen probleem, ik ben de dag nadien naar de kruidvat geweest, heb goede shampoo (voor een droge huid) én een potje vette crime (haarmasker noemt het, je doet het gewoon in je haar nadat je je haar hebt gewassen, wacht 2 minuten en spoelt het eruit) gekocht en dit probleem was helemaal opgelost. Voorts heb ik eigenlijk nergens speciaal last van gehad. Na een paar maanden begon ik ook echt zeer goed verbetering te zien. Mijn huid werd steeds schooner en schooner. Ik heb het ongeveer Van september tot Mei gepakt en ben nu dus ongeveer een half jaar later en heb bijna geen last meer van puistjes (af en toe komt er nog eens eentje maar dat valt te verwaarlozen). Ik ben echt tevreden geweest van dit product en hoop dat ik enkele bange zieltjes heb kunnen helpen die problemen hebben met acne maar schrik hadden van de bijwerkingen.

25-06-2020 | Vrouw | 18
isotretinoine (30)
Acne/puistjes
ik zit nu op mn 23ste dag van roaccutane, alleen mijn acne blijft maar erger worden, is dit normaal? op internet staat, dat het de eerste 2/3 weken erger kan worden, maar zit nu in mn 4e week en werd vanochtend weer wakker met 6 nieuwe ontstekingen. pfoe

31-10-2019 | Man | 18
isotretinoine (60mg)
Acne/puistjes
Een van de beste keuzes ooit. Ingrijpende maar effectieve aanpak. Al maanden geen puistjes meer of last van onrustige of vettige huid!! Zeer aan te raden!! Bijwerkingen kunnen vervelend zijn, maar valt mee te leven en behandelen

08-03-2019 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik heb vorig jaar 8 maanden aan roaccutane gezeten en had aan t begin enorm last van de bijwerkingen maar op een gegeven moment werd dat steeds minder en werd mijn huid steeds mooier. Na 3 maanden was ik al zo goed als af van mijn acne en moest dit nog 5 maanden volhouden. Ik heb het grootste deel van de tijd 20 mg geslikt en nog 3 maanden 40 mg ondanks de droge lippen vi[lees meer...]elen de bijwerkingen de laatste periode heel erg mee. Wel was ik veel sneller moe en voelde ik me wel uitgedroogd. Toen ben ik een periode gestopt en toen was mijn roaccutane volledig weg, maar na een een tijdje kwam de acne toch weer terug. Ik ben daarom vorige maand opnieuw naar de dermatoloog geweest en die zag meteen dat mijn acne weer aan het terugkomen was, ik zit momenteel dus weer aan een soort verlenging. Ik heb op dit moment nog wel veel last van de bijwerkingen maar ik zie mijn huid wel weer heel erg veranderen. Ik hoop dat na deze verlenging de acne voor altijd weg blijft, want het beperkt mij heel erg in het doen van leuke dingen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum