Roaccutane

Acne/puistjes (362 meningen)
Folliculitis (1 mening)

10-10-2018

Acne/puistjes

Vier jaar geleden ben ik op 19 jarige leeftijd voor het eerst gestart met Roaccutane vanwege mijn acne die maar niet minder werd. Na verschillende huidbehandelingen, antibioticakuren en crèmes was ik er klaar mee en was volgens mijn dermatoloog het enige wat we nog konden proberen Roaccutane. Na al de horrorverhalen die ik gehoord had over dit medicijn, was ik wel wat bang[lees meer...] maar besloot het toch te proberen. Ik heb dit toen in totaal 8 maanden geslikt en ik moet zeggen: wauw, wat een resultaat! De eerste weken werd mijn acne een stuk erger maar daarna werd het snel minder. Na 6 maanden was mijn huid volledig glad, zelfs op mijn rug en borst was geen puistje of mee-eter meer te bekennen. De bijwerkingen zijn mij alles meegevallen. Buiten de gewoonlijke jeuk, droge mond, neus en ogen en een schilferige huid, heb ik alleen wat last gehad van lichte gewrichtspijn in mijn polsen maar dit is nooit echt een probleem geweest voor mij. Je huid goed insmeren met vette crèmes verhelpt de meeste klachten. Daarnaast werd mijn haar niet snel meer vet, terwijl dit eerst wel het geval was. Ook een positieve bijwerking voor mij dus. Nadat ik gestopt ben met de eerste behandeling, is het een hele tijd goed gegaan. Ik denk dat ik in totaal 2,5 jaar geheel acne vrij ben geweest, maar daarna kwamen er weer wat lichte pukkeltjes en mee-eters en dit werden er steeds meer. Het is nooit meer zo erg geworden als voor de eerste behandeling, maar om te voorkomen dat dat wel zou gebeuren ben ik nu, 4 jaar later, 1 week begonnen aan mijn tweede Roaccutane kuur. Na een paar dagen had ik meteen al jeuk over mijn hele lichaam, prikkende ogen en een schilferige huid. Maar ach, ik heb het er voor over. Ik hoop dat deze blijvend effect heeft en ik voor altijd een mooie, gladde huid zal hebben.
02-10-2018

Acne/puistjes

Ik heb al een jaar lang last van extreem veel acne op mijn kin, kan vaak niet over straat met mijn gezicht. Alle antibioticakuren heb ik gekregen, werd er eigenlijk alleen maar erger van na de kuur. Toen een stootkuur prednison gehad, heeft ook niet geholpen. Nu als allerlaatste redmiddel roaccutane. Qua bijwerkingen heb ik eigenlijk alles wat er in de bijsluiter staat. Ma[lees meer...]ar het droogt de huid heel erg uit, waardoor ik bijna geen acne meer op mijn kin heb. Alleen het zorgt dat het ook op de rest van je lichaam uitdroogt, waardoor je echt veel ruwe plekken hebt en eczeem nu op mijn handen. Ik slik 30mg per dag.
19-09-2018

Acne/puistjes

9 maanden lang onder streng toezicht van de dermatoloog gebruik gemaakt van Roaccutane 30mg per dag. Erg tevreden over de werkzaamheid ondanks de vervelende bijwerkingen gedurende de eerste 5 maanden.
15-09-2018

Acne/puistjes

Ik ben nu ongeveer 10 dagen bezig met Roaccutane. Ik deel mijn ervaring nu met jullie omdat ikzelf ook een soort overzicht per week zocht aangaande Roaccutane. Zelf heb ik al sinds mijn 14e last van mee-eeters, puistjes en ontstekingen, vooral op mijn rug en mijn borst. Inmiddels ben ik 23 en ben ik er na alle smeerseltjes wel klaar mee. Ik ben nu bezig met de kuur en z[lees meer...]it op 20mg. Ik heb totaal geen last van bijwerkingen, heb me zelfs de afgelopen 1,5 week vrolijker dan normaal gevoeld (waar ik altijd al een goed humeur heb). De huid op mijn gezicht is wat dunner geworden, wat je ook wel ziet aan de lichte schilvertjes op mijn huid. Daarnaast zijn mijn lippen ook wat schraal, maar nog niet zo erg dat er iets van vet op moet. Helaas ontwikkelen zich nog wel puistjes op zowel mijn borst, rug als gezicht. Over een paar weken heb ik mijn eerste controle bij de dermatoloog, en als je lichaam goed reageert op 20mg wordt je overgezet naar 30mg. Verwacht dus niet direct resultaat (dit had mijn dermatoloog ook al aangegeven, was desondanks wel prettig geweest).
19-08-2018

Acne/puistjes

Op mijn 12e (ben nu 27) had ik zeer ernstige acne over mijn hele gezicht. Na het smeren van verschillende producten en het innemen van medicijnen die voor mij niet werkte, schreef de huisarts de roaccutane pil voor. Dit heb ik een half jaar tot jaar geslikt en mijn acne is toen drastisch verminderd. Zelf had ik amper last van de bijwerkingen. Na mijn puberteit is de ac[lees meer...]ne helemaal weg gegaan. Heel af en toe heb ik nu een klein puistje, maar Dat is echt te verwaarlozen. Mensen vertellen mij nu soms dat ik zo'n mooie huid heb en kunnen niet geloven dat ik zoveel last had van acne. Kortom zeer tevreden over de roaccutanepil.. nu 12 jaar verder en de acne is dus ook niet meer terug gekomen!
14-07-2018

Acne/puistjes

Ik heb acne sinds ik een jaar of 15 was. Eerst op m'n voorhoofd, maar dat verdween na het gebruik van Clearasil. Niet lang erna kreeg ik onderhuidse ontstekingen op m'n wangen/kaaklijn, over het algemeen had ik er 1 of 2 tegelijk en ik had geen last van littekens of rode vlekken oid, maar toch was het altijd zichtbaar. In 2017 (toen ik 25 was) veranderde dit: opeens kreeg [lees meer...]ik allemaal rode stipjes op m'n wangen, die niet leken te vervagen. Ik denk doordat ik naar het buitenland verhuisd was en daardoor minder zonlicht had (normaal gesproken was m'n huid weer mooi egaal na een zonnige zomer). Het werd steeds erger en na meerdere creme's en antibiotica kuren (waarna de acne altijd direct weer terug keerde als de antibiotica uberhaupt hielp) mocht ik eindelijk aan de ro-accutane. Ik heb er nu 3 maanden op zitten van 40mg per dag (ik weeg 64 kilo), en merk wel dat de onderhuidse ontstekingen al snel afnamen. Die eerste heftige opvlieging waar ik zo bang voor was is uitgebleven, m'n huid werd vooral droger en wat schilferiger rondom de ontstekingen. De rode vlekjes zitten er nog wel, maar ze lijken wat minder rood te worden. Ik begon net optimistisch te worden toen ik een paar dagen terug weer ongesteld werd (wat ik de afgelopen maanden ook gewoon steeds ben geweest) en ik opeens binnen een paar dagen weer drie onstekingen erbij had! Realiseerde me toen ook dat dit de eerste keer is in vele weken dat dit gebeurt, dus het moet wel iets doen. Ik heb nu nog 40mg voor de komende maand (4), en daarna 20mg per dag voor maand 5. Mocht het dan nog niet weg zijn, dan krijg ik waarschijnlijk nog 10mg per dag voor twee extra maanden.. Ik denk dat ik dat sowieso het liefst wil aangezien de meest recente onderzoeken aan lijken te tonen dat de kans op relapse vooral bepaald wordt door de duur van de kuur (in tegenstelling tot de cumulatieve dosis zoals eerder werd aangenomen). Voordeel van deze pil is dat m'n huid helemaal niet vet meer wordt: ik hoef het nog maar 1x per week te wassen en het glanst helemaal haha!
03-07-2018

Acne/puistjes

In verband met ernstige acne voorgeschreven gekregen door de dermatoloog nadat ik al een half jaar minocycline slikte en verschillende smeersels had geprobeerd op aanraden van de huisarts. Bijwerkingen kwamen eigenlijk relatief snel, vooral een droge huid en extreem droge lippen (viel bijna niet tegenop te smeren). Wat later in de kuur last gehad van (lichte) hoofdpijn e[lees meer...]n vermoeidheid. Tijdens de kuur netjes onder controle van de dermatoloog dmv bezoekjes en bloedprikken. Resultaat is fantastisch. Nog wel wat puistjes gehad na gebruik maar bij lange na niet zoveel als voorheen, ook blijven ze veel korter zitten en worden ze niet zo groot. Mijn huid is glad, bijwerkingen verdwenen zo'n week na stoppen van de kuur. Ik heb absoluut geen spijt van het gebruik van deze medicijnen.
02-07-2018

Acne/puistjes

Super spul! Enkel last gehad van een droge huid en droge lippen, voor de rest geen bijwerkingen. Nu een half jaar verder ziet het er super uit en ben ik af van mijn vette huid.
27-06-2018

Acne/puistjes

Beste mensen, Ik heb nu al ruim 8 jaar last van acne en het word met de dag erger. Ik ben 100 keer naar de huis arts en mijn dermatoloog geweest, zelfs al 3 keer geopereerd aan mijn ontstekingen, roaccutane moest ik slikken toen ik 14 was tot mijn 15e heb ik hier aan gezeten en is er een hoop veranderd. De bijwerkingen waren voor mij een hel. Het leek als of ik letterl[lees meer...]ijk in de hel leefde. Pijn dag in dag uit. Droge huid en zelfs depressie had een grote rol. Nu ben ik 20 en heb ik nog steeds erg last van mijn acne en ontstekingen. Ik heb ALLES geprobeerd. En ik ben hopeloos. Er blijven nieuwe ontstekingen vormen die lelijke littekens achter laten. Ik zit al he-le-maal onder de littekens en dit heeft natuurlijk geen goed effect op mijn zelf vertrouwen. Leven in een hoekje omdat je bang bent dat iemand het ziet of dat je rug weer in een keer open gaat en door je shirt bloed. Ik ben er zo klaar mee. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik dat uiteraard graag. Dank!!! N.
17-06-2018

Acne/puistjes

Nu een maand bezig met roaccutane. Het gaat mij heel goed af opzich. Vanaf dag 1 had ik jeuk over mijn hele lichaam, dit is sinds een paar dagen weg. Daarvoor in de plaats heb ik erge last gekregen van mijn stemming. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar als er iets vervelends gebeurd (ik had bijv. Gisteren autopech) dan reageer ik hier super heftig op. Kan[lees meer...] ik echt mee gaan zitten, terwijl ik normaal gesproken iemand ben die er niet zo moeilijk over doet. Verder heb ik in het dagelijks leven wanneer het zijn gangetje gaat geen last van negatieve gedachtes of iets. Dus alleen wanneer er echt iets gebeurd waardoor ik uit mijn doen ben raak ik nogal overstuur en gestresst. En reageer nogal overdreven.. zijn er mensen die zich hierin herkennen? gelukkig kan ik dit goed relativeren omdat ik weet dat het door de pillen komt. Verder vind ik het een top medicijn! Bij mij is mijn huid al stukken beter in een maand tijd! Ik gebruik blistex voor mijn lippen en smeer sochtends dagcreme van Diadermine op mijn gezicht.
29-05-2018

Acne/puistjes

Ik heb een tijd roaccutane gebruikt voor mijn acne. Ik had al vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk heeft mijn huisarts mij een verwijsbrief gegeven naar de dematoloog. Hier werd roaccutane voorgeschreven. Ik ging op internet zoeken naar ervaringen met dit medicijn. Ik schrok hier heel erg van en wist dus niet of ik er wel aan zou willen beginnen. Uitein[lees meer...]delijk heb ik het toch gedaan, omdat mijn acne me erg onzeker maakte. Ik moest elke maand bloedprikken en voordat ik een nieuw doosje kreeg moest ik een zwangerschapstest doen. De eerste twee maanden werd mijn acne erger. Ook kreeg ik al vrij snel last van droge lippen. Na twee maanden merkte ik dat mijn huid langzaam beter werd. Helaas had ik wel erge last van droge, gescheurde lippen en af en toe had ik een bloedneus. Ik ben nu ongeveer een week gestopt met dit medicijn en ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn keuze. Mijn huid is nog nooit zo mooi geweest. Daarnaast merk ik ook dat mijn lippen langzaam weer minder droog aan t worden zijn. Ik wilde graag mijn ervaring delen, aangezien ik erg schrok van alle andere ervaringen toen ik begon met dit medicijn. Ik wil iedereen die overweegt te beginnen met dit medicijn dan ook meegeven dat in principe alleen de mensen die dit medicijn als iets negatiefs hebben ervaren hun ervaring op het internet delen. Dit is slechts een heel klein gedeelte van de mensen. Ook wil ik zeggen dat mijn zelfverzekerheid enorm is gestegen door mijn verbeterde huid en ik dit medicijn heel erg dankbaar ben en zeker aanbeveel aan andere met acne.
21-05-2018

Acne/puistjes

Paardenmiddel, maar resultaat mag er wezen. Ik heb wel één vraag: ik heb het idee dat, naarmate de kuur vordert, mijn poriën steeds grover worden en beter zichtbaar, iemand hier ervaring mee/herkent iemand dit? Zoja, is dit normaal? Ik dacht dat poriën juist minder grof zouden worden. Ik zit nu op 4 maanden (30 mg)
17-05-2018

Acne/puistjes

Vanaf de pubertijd altijd last gehad van acne. Zo veel zalfjes, goede reinigingsmiddelen, pilletjes antibioticums geprobeerd zonder enkele resultaat. Knettergek werd ik hier van. Na 17/18 jaar werd het erger dikke onderhuidse bulten maar ook rode puisten. Had hier veel last van deed zeer, zag er niet uit, met makeup zag het er ook niet uit. Na 3 jaar rond blijven sukkelen [lees meer...]in onzekerheid toch maar initatief genomen doordat ik van een collega hoorde dat roaccutane haar enorm geholpen had, dat wilde ik ook. Bewust van de bijwerkingen maar met de juiste verzorgingsproducten o.a. blistex voor de lippen en purol voor in mijn neus is dit tot nu toe de beste medicatie die ik geprobeerd heb van alle honderden dat ik al geprobeerd had. Men zegt ligt aan je voeding en roken en je moet meer water drinken je zit nog in je pubertijd <18 dat werd mij altijd verteld totdat de dermatoloog zei dat het puur hormonaal is. Ik ben inmiddels 21 en zij zei dat het wel tijd werd dat het zou verdwijnen in mijn gezicht. Ik kwam zelf met het voorstel om roaccutane te slikken en haar leek het ook een goed idee. Begonnen met 20mg (63 kilo en 1.72) 2e maand verhoogd naar 30mg merkte geen verschil met 20mg daarom zit ik nu op 40mg 2x 20mg per dag. Nu bijna 3 maanden verder en ben op een paar pukkels al zeer tevreden.
30-04-2018

Acne/puistjes

Al vanaf mijn 15e last van acne (nu29) altijd in ernstige vorm, helaas nooit weg geweest. Daadwerkelijk alles geprobeerd maar niks hielp. Ik was er zo klaar nee dat ik gekozen heb voor roacuttane het laatste red middel. Ik geloofde niet dat dit bij mij zou werken net als alle andere middelen. Maar ik ben nu 4.5 maand bezig en ik heb huid zonder acne. Dit is echt bizar!!!! [lees meer...]Eindelijk. Wel erg droge lippen en neus en uitgescheurde mondhoeken. Nog 4 maanden en dan mag ik stoppen. Ben heel benieuwd hoe mijn huid zonder medicatie gaat.
14-04-2018

Acne/puistjes

Hoi Ik ben nu 2 dagen bezig met het innemen van roaccutane 20mg oer dag. Nu is het zo dat ik best wel jeuk heb, maar ook een branderige gevoel heb bij het plasssn, mijn vagina die ook branderig aanvoelt. Is dit normaal??? Of moet ik de arts raadplegen? (Ik heb bij beoordeling wat moeten invullen, in verband met dat ik maar 2 dagen bezig ben) Alvast bedankt.
10-04-2018

Acne/puistjes

Vreselijke medicatie ! Ik heb achteraf zo enorm veel spijt gehad dat ik er ooit aan ben begonnen. Mijn acné is niet veel of groot, maar hardnekkig. Het gaat moeilijk weg, dus als laatst optie kreeg ik dit van de dermatoloog. Normaliter heb ik zelden last van bijwerkingen, maar dit is echt een paardenmiddel ! Ik ging overmatig transpireren, ik kreeg rare gedachtes, ik voel[lees meer...]de me onbekend in mijn eigen lichaam (depersonalisatie), ik had 10 dagenlang diarree, kreeg last van extreme droge ogen. En het erge is dat een aantal klachten zijn gebleven, na twee jaar nog steeds ! Dus ik ben na 10 dagen al gestopt. Want ik had niet willen weten wat er na maanden gebruik was gebeurd.. De medicatie is allang al uit mijn lichaam maar ik heb er helaas wel klachten aan overgehouden. Normaal gesproken heb ik nooit last van bijwerkingen, ik heb hele zware medicatie gebruikt, ook toen ik in het ziekenhuis lag. Maar dit is niet te vergelijken. Echt pure troep wat je in je lichaam stopt zelfs opiaten zijn hierbij vergeleken NIKS ! Dus mijn advies, zoek naar andere oplossingen. Meer natuurlijke oplossingen of iets bij de schoonheidsspecialiste, want dit medicijn heeft meer nadelen dan voordelen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum