Roaccutane

Acne/puistjes (366 meningen)
Folliculitis (1 mening)

03-01-2018

Acne/puistjes

3 jaar geleden heb ik 9 maanden roaccutane ingenomen. Ik had veel last van harde zwarte steenpuistjes rond mijn hals en mondhoeken. Ook een brandwonde aan mijn wangen vanwege ipl laser (ontharing). Ik had tijdens het inname van roaccutane enorm last van droge lippen en droge huid aan mijn oogleden. Maar na 3-4 maanden gebruik waren al mijn lidtekens zo goed als weg. Maar t[lees meer...]och kreeg ik af en toe 1 puistje dat snel terug weg ging. Toch moest ik voor alle zekerheid 9 maanden lang roaccutane gebruiken. Ik heb geen enkele bijwerkingen gehad zoals duizeligheid ofzo. Maar nu 3 jaar later dus heb ik weer last van die zwarte harde puistjes rond mijn mond. Eczeem aan mijn lippen zijn nooit verdwenen na het gebruik van roaccutane. Van alle soorten zalfjes geprobeerd aan mijn lippen. Niks helpt! Ik moet elke nacht een dikke laag zalf smeren op mijn lippen zo niet sta ik volgende dag op met opengebarste lippen! Wat ik mij nu afvraag? Voor niks 9 maanden lang roaccutane gebruikt. Ik heb terug zwarte lidtekens en puistjes en ook nog lippen vol eczeem erbij gekregen..
25-12-2017

Acne/puistjes

Gestopt met de pil 3 jaar geleden had last van veel bijwerkingen . Voelde mij zoveel beter maar kreeg opeens weer last van puistjes . Had ik ook last van in mijn puberteit. Veel middelen gebruikt door gestuurd door de huisarts naar de dermatoloog had daar het gevoel dat ik niet serieus werd genomen moest anti roos shampoo gebruiken en acne crème van Louis Widmer. Niks hi[lees meer...]elp .Uiteindelijk voor een andere dermatoloog gekozen en sinds een week aan de roaccutane 20 Mg . Eerste 3 dagen wat afwezig en emotioneel m’n huid is nog rustig vind het erg spannend .. ben benieuwd naar andere ervaringen
18-12-2017

Acne/puistjes

Ik ben 2 maanden geleden begonnen aan Roaccutane Omdat ik de afgelopen 3 jaar opeens last kreeg van acne Ik ben 32 jaar dus zijn het geen jeugd puistjes meer Waarschijnlijk door het stoppen met de pil (hormonen) Ik heb jaren van alles geprobeerd niks heeft geholpen. Was alleen maar geld en tijd verspilling Dus ben ik doorverwezen naar dermatoloog Ik ben begonnen [lees meer...]met roaccutane 20 Mg In het begin werd alles zoveel keer erger , dat ik me afvroeg waarom ik hiermee begonnen was. Zo erg dat ik de straat niet op wou. Onderhuidse ontstekingen echte bulten kwamen Na een maand ongeveer werd dit langzaam minder. Drogen lippen heb ik niet heel erg last van Maar wel van vele andere dingen Ik voel me vaak somber en Down Heb pijn aan me lichaam gewrichten Ben sneller moe Heel erg last van duizeligheid en slechter zien Vergeetachtig Ik ben opeens alles kwijt wat normaal nooit zo is Na 2 maanden leek dit alles wat minder te worden. Ik ben nu een paar dagen geleden overgestapt naar 30 Mg En ik ben weer terug bij het begin met de bijwerkingen Ik heb nu het gevoel flauwtevallen en een druk op in me hoofd , Maar ik begin nu wel wat resultaat te zien dat alles een beetje wegtrekt. Geen grote bulten en ontstekingen meer Ik moet dit 4/6 maanden slikken met mijn gewicht 65 kilo en lengte 1.60 En ik kan niet wachten tot ik ervan af ben. Je moet echt sterk zijn om dit door te blijven slikken Vooral in het begin wanneer alles veel erger word . Maar alles moet eruit Positief proberen te blijven en weten waarvoor je al die bijwerkingen hebt. Wie mooi wilt zijn moet pijn leiden 😬 Succes iedereen
15-12-2017

Acne/puistjes

Op mijn 29e kreeg ik ineens flinke acne op met name mijn kin. De acne bestond veelal uit grote onderhuidse ontstekingen die flink pijnlijk waren. Veel dure cosmetica en huisarts-middeltjes verder werd ik doorverwezen naar de dermatoloog. Deze schreef mij dit middel voor. Na mijzelf goed ingelezen te hebben, en flink van de berichten op internet geschrokken te zijn, ben ik [lees meer...]alsnog begonnen met het gebruik hiervan. Ik wilde immers graag van mijn acne af. De eerst 3 a 4 maanden waren geen pretje. De acne verergerde. Mijn huid werd erg gevoelig en zeer droog. Ik kreeg met name op mn armen en benen grote eczeem plekken. Ook had ik vaak last van uitgescheurde mondhoeken door erg droge lippen en af en toe een bloedneus door uitgedroogde slijmvliezen. Ik was het zó zat dat ik 4mnd lang bijna elke dag wilde stoppen met dit medicijn. MAAR...... ineens..... namen de bijwerkingen af en werd mijn huid elke dag eem stukje beter. Mijn huid begon weer te stralen en er kwamen geen nieuwe ontstekingen bij. Ik ben deze kerst 2 jaar verder. Mijn huid ziet er werkelijk waar prachtig uit. Wie had dat ooit gedacht. Al met al... het is echt een rot medicijn en je moet echt op je tanden bijten. Maar als je dat op kunt brengen en door kunt zetten dan is dat het wat mij betreft uiteindelijk dubbel en dwars waard! Mocht je nog vragen hebben.... dan hoor ik het graag! Groetjes!
13-12-2017

Acne/puistjes

Ik heb dit medicijn jaren geleden gebruikt. Het is een goed medicijn maar het vraagt offers. Gedurende de priode je deze medicijnen neemt ga je praktisch door een hell. Droge lippen,droge huid, verergering van acne zijn allemaal standaard. Het hangt af van persoon tot persoon. Als je dit medicijn neemt mag je ook niet in de zon komen en geen zonnenbank omdat de huid zo[lees meer...] gevoelig is. Ik heb dit 6 maanden genomen met succes ik ben 3 jaar lang verlost geweest van puistje hoe dan ook mooie verhalen duren niet lang ik ben nu 23 jaar en er zijn periodes dat ik regelmatig terug last heb van puistjes wel niet zo erg als het ooit was maar toch.... De stap zetten om terug dit medicijn te nemen valt me moeilijk...door deze medicijnen ben ik een jaar later in een depressie terecht gekomen. Ook hersenbloedingen kunnen voorkomen. Er bestaat echter nog een ander goed product dat ongeveer dezelfde werking heeft op 8 dagen tijd en helemaal niet schadelijk is en goed voor de huid. Ik raad u allen efachlar duo+ aan en het verhaal wordt nog beter je hebt dit in de gewone creme vorm maar ook in een getinte lichte of medium vorm wat het geschikt maakt voor man en vrouw elke kleur huid....de huid ziet er zachter uit en in tegenstelling tot normale make up werkt deze creme met een tint nog genezend.....binnen 24 uur is de roodheid aanzienlijk verminderd. Zeker een aanrader eerst dat proberen en dan na een paar maand kan je nog steeds roa overwegen. Veel succes!
12-12-2017

Acne/puistjes

Eindelijk na jaren struggles met mijn huid toch maar besloten een afspraak te maken bij de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog. Na wat tegenslag (onduidelijkheid, vertraging in uitslagen etc) kon ik eindelijk beginnen en ben ik nu 2 maanden bezig. Ik merkte na een weekje eigenlijk al wat verbetering maar helaas ook wat bijwerkingen. Niet extreem of erg, hoogui[lees meer...]t vervelend. Mijn huid heeft er in jaren niet zo goed uitgezien als nu! Helaas wel littekens (heb een getinte huid, dus die blijf ik forever zien ben ik bang :( ) maar er komen nauwelijks nieuwe ontstekingen bij. Ik kan dit iedereen aanraden ondanks de bijwerkingen! Ik slik trouwens 30 mg per dag.
11-12-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik dit middel nu 3 weken voor lichte tot matige acne waar ik al meer dan 7 jaar last van heb. Aangezien alle andere middeltjes niks hebben uitgemaakt uiteindelijk toch de stap gezet om naar de dermatoloog te gaan, had ik veel eerder moeten doen! Over het effect kan ik nog weinig zeggen behalve dat het wat verergert is, wat te verwachten was is de eerste weken. Mome[lees meer...]nteel droge lippen, rugpijn en soms een bloedneus maar dat is het voor mij allemaal waard :)
05-12-2017

Acne/puistjes

Ik had niet extreem veel acne, maar wel veel kleine puistjes en regelmatig onderhuidse ontstekingen die mij zodanig onzeker maakten, dat ik er echt wat aan wilde doen. Toen ben ik eerst gestart met doxycicline, wat de ontstekingen deed remmen, maar dit had helaas geen blijvend effect. Toen heb ik vitamine A in crème vorm voorgeschreven gekregen, maar dit deed naar mijn ide[lees meer...]e niks. Op eigen aandringen toen met roaccutane gestart. Voor mij persoonlijk heeft het middel mij ontzettend geholpen, vooral omdat ik weer zelfverzekerd ben. De bijwerkingen zijn niet fijn, maar voor mij wel de moeite waard. Lippenbalsem wordt je beste vriend. Als je acne je zodanig belemmerd in je geluk, zou ik dit middel zeker aanraden.
03-12-2017

Acne/puistjes

Droge lippen, droge neus, vermoeidheid, gewichtstoename
20-11-2017

Acne/puistjes

Hi allemaal, Ik ben een meisje van 16 jaar oud en vanaf mijn 10e is mijn acne gaan ontwikkelen. Toen ik 15 was ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik hele erge ontstekingen bij mijn kin had. De huisarts heeft mij ene vorm van antibiotica voorgeschreven en ik moest dit 6 weken gebruiken. Dit werkte niet, het werd hierdoor eigenlijk alleen maar erger. Na deze 6 weken be[lees meer...]n ik door de huisarts naar een dermatoloog doorgestuurd. De dermatoloog heeft mij Roaccutane voor geschreven. Na ongeveer 4 dagen nadat ik was begonnen met mijn kuur werden mijn lippen heel erg droog en werd mijn haar minder vet. Vroeger werd mijn haar heel snel vet en nu hoefde ik het maar om de 3 dagen te wassen hierdoor ontdekte ik dat mijn talgproductie al heel erg af nam. Na 1 week kreeg ik een droge huid en kreeg ik last van de andere bijwerkingen. Vandaag nu ik dit schrijf is het 20-11-2017 en ik heb sinds vorige week een hele droge huid. Het lijkt wel alsof er een soort van eczeem is ontstaan op mijn armen en benen. Ik smeer mijn huid heel goed in met vettige crème maar elke keer als ik dit doe brand mijn huid super erg. Ik heb al contact met mijn dermatoloog gezocht maar hij is op dit moment niet beschikbaar. Het komt er op neer dat de medicijn best wel je leven beïnvloed.
28-10-2017

Acne/puistjes

Ik zit zelf nu 6 maanden aan Roaccutane met een dosis van 40 milligram per dag, veel personen zeggen dat het een gevaarlijk middel is en een middel met veel bijwerkingen die het niet waard zijn. Mijn ervaring met Roaccutane was de eerste 2 maanden niet zo goed, toen werd de acne veel erger. Dat is normaal volgens vele dermatologen. Roaccutane hielp bij mij niet erg goed pa[lees meer...]s nadat ik Clindamycine EG 300mg die ik erbij moet nemen en een zalfje die cortisonen bevat, nu is me gezicht er opgeklaard door en ben er nu wel meer tevreden mee. nu nog enkel de rode huid, maar dat gaan weg met de tijd.
24-10-2017

Acne/puistjes

ik had 1 ontsteking op mijn wang, die niet overging bij de huisarts, ik moet naar de dermatoloog. geen fijn mens. die schreef gelijk dit medicijn voor. van dit medicijn werd het juist erger. mijn gezicht werd een wespennest. tot het punt dat de dermatoloog met een anti middel in de plekken pus moest gaan spuiten. met corticosteroiden. dat was pijnlijk. en heb er littekens [lees meer...]van overgehouden. ik zeg nee tegen dit middel. ga naar een acnekliniek of wat dan ook, maar voor mij persoonlijk werkte het niet. ik was toen 20, ben inmiddels 46. maar je ziet de littekentjes nog. ps. de dosering/hoeveelheid en lengte vd behandeling weet ik niet exact meer, te lang geleden, maar moest wat invullen!
19-10-2017

Acne/puistjes

Ik ben 16jaar en ik slik sinds begin februari deze capsules, ik moet nog een maand en dan ben ik klaar. Bij mij in het begin werd het steeds erger rond de maanden maart/ april, daarna begon het te minderen. Ik zelf heb nu geen acne/ puisten meer en ook weinig rode vlekken / littekens , wel van die hapjes jn je vangen maar die zijn amper zichtbaar. Ik vind het zeker de moei[lees meer...]te waard geweest om roaccutane te slikken doordat het zo erg was bij me dat het gewoon pijn deed en bloedde en echt grote ontstekingen waren, en ik nu helemaal niks meer heb! Wel heb ik zeker last gehad van bijwerkingen, niet alleen droge lippen en droge neus enz. Maar ook dingen zoals angst en hele erge emoties die ik voelde zoals heel verdrietig zijn en later beseffen dat het helemaal nergens voor nodig was, down voelde en snel heel blij heel boos of wat voor soort emotie voelde en dan gwn heel erg. Mensen om mee heen vinden ook dat ik heel anders reageer op dingen en anders doe, ik merk dat zelf niet. Ik ben wel blij als ik klaar ben met die kuur, dan kan ik alle verschillen merken die ik gevoeld heb deze 10 maanden lang. Het is vervelend al die bijwerkingen alleen moet je het er wel echt voor over hebben en doorzetten, wat ik dus wel gedaan heb en doe. Het verschilt natuurlijk ook per persoon wat er gebeurt maar ik vind het zeker de moeite waard.
15-10-2017

Acne/puistjes

Ik heb circa 8 maanden gebruik gemaakt van de medicijn roaccutane. Ik heb een enorme fout gemaakt door deze medicijn / drug te gebruiken. Binnen 3 maanden is mijn leven verwoest en kapot. Het medicijn beloofte meer goeds dan het kapot zou maken. Ik heb mij erg vergist in de bijwerkingen. Bijna alle bijwerkingen die stonden beschreven kwamen bij mij voor. Ongelofelijk wa[lees meer...]t zo een medicijn met een 25 jarige sterke en zeer vrolijke man kan doen. Het begon met fysieke bijwerkingen als; droge lippen, droge huid, droge ogen, slijm in de neus, spierpijn, minder goed horen etc. Alsof dat niet genoeg was begonnen de klachten als stemmingswisselingen, angst, paniekaanval, woede, beroerte, pyschische klachten tot aan depressie!! Door al deze bijwerkingen ben ik letterlijk depressief geraakt waardoor ik ontslag heb ingediend. Ik presteerde slecht, kon mij nergens om concentreren en al mijn collega's hadden snel door dat het mis was met me. Dit heeft zelfs relatie gekost en mijn sociale leven. Mijn tip is dan ook: probeer andere middelen te gebruiken voor je acne/littekens. Begin hier niet aan als je studeert, veel moet leren, veel werkdruk hebt en eerder een (lichte) depressie hebt gehad. Dit is een drug en geen medicijn naar mijn mening. Kijk er aub mee uit lieve mensen.. groetjes
09-10-2017

Acne/puistjes

Gekregen voor behandeling van de hardnekkige acne. Tegenwoordig als behandeling van Acne Rosacea. Zelf de juiste dosering gevonden om optimale evenwicht tussen bijwerkingen en effectiviteit te vinden. Met de juiste begeleiding van de specialist ook 2 keer zwanger geweest - zonder complicaties. Voor mij enige effectieve oplossing van mijn klachten, maar moet wel voorzichtig[lees meer...] mee omgegaan worden.
22-09-2017

Acne/puistjes

Na scheeruitslag kreeg ik van de derma Roaccutane voorgeschreven. Droge lippen, droge keel, droge huid waren de bijwerkingen waar nog mee te leven viel. Na 8 maanden echter kreeg ik een hersenberoerte op de hersen stam. Over de oorzaak waren ze niet zeker, maar het werd in de richting van de Roaccutane gezocht. Voor mij is het puur vergif.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum