Ervaringen met Roaccutane

isotretinoine

droge lippen verstoorde leverwaarden moeite met slapen hoofdpijn vermoeidheid spierpijn nierfunctiestoornis droge huid nagels breekbaar of gemakkelijk breekbaar

Acne/puistjes (447 meningen)
Folliculitis (2 meningen)

21-01-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Jaar of 4 geleden begonnen met roacutane om van de pukkels mijn gezicht, schouders en borst af te komen. Het werkte heel goed en mijn huid zag er naar een jaar (kuur 6 maanden ongeveer gehad) geweldig uit. Echter nu al sinds een half jaartje beginnen de pukkels weer terug te komen maar dan erger. Nu 4 jaar later zit ik weer helemaal onder. Al 2 X differin gel gekregen om t[lees meer...]e onderhouden maar niets lijkt te werken. Als ik langer zonder de pukkels had gezeten had ik dit product zeker aanbevolen. De bijwerkingen van het medicijn zijn onprettig (vooral die scheuren in je mondhoeken en lippen en brandende droge huid) maar draagbaar, als je echt graag van je puistje dat wilt meer dan waard. Helaas na 4 alles weer terug waardoor ik er niet nog een keer op zou vertrouwen.

15-01-2020 | Man | 23
Acne/puistjes
Acne die maar bleef terugkomen, veel horrorverhalen gehoord wat eraan beginnen bemoeilijkte. Nu 3 maanden bezig. ontstekingen zijn weg, en op wat droge huid, lippen en hoofdhuid na nergens last van. Eet normaal, kan normaal sporten, slapen etc.

29-12-2019 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Na 6 weken werden de flink ontstoken puistjes al minder pijnlijk. Na 8e week kreeg ik ernstig droge lippen. Jeuk aan gezicht, armen en rug. Hoofdpijn met momenten. Sinds ik vitamines D en B slik heb ik minder last van hoofdpijn.

27-12-2019 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Na mijn zwangerschap kreeg ik hele erge hormonale acne. Ik heb gewacht totdat de hormonen vanzelf uit mijn lichaam gingen maar helaas de acne bleef. Schoonheidsspecialiste geweest, dokter geweest en uiteindelijk bij de dermatoloog gekomen. Hij keek me aan en zei direct ik ga je een roaccutane kuur geven. Ook ik werdt bang van alle bijwerkingen die genoemd werden vooral[lees meer...] op de forums. Maar ik ben erg blij dat ik hiermee ben begonnen. Na 3maanden kan ik al zeggen dat het 80% verbeterd is. Op naar de laatste maanden. De bijwerkingen vallen reuze mee. Goed smeren, elke dag je lippen insmeren en savonds je gezicht goed vet houden. Nog een voordeel ik heb geen vet haar meer :). Mijn neusslijmvliezen zijn heel droog de korstjes zitten in mijn neus maar ook hier heb ik een goede creme voor gekregen van de dermatoloog. Voor elke bijwerking is een goede creme te smeren. Hou je niet tegen door de genoemde bijwerkingen op forums, ik heb soms ook last van mijn spieren, maar van ontstekingen en altijd maar aangekeken worden is zeker niet leuk. Het resultaat is het zeker waard!!

11-12-2019 | Vrouw | 21

01-12-2019 | Vrouw | 53
Rosacea
Na van alles geprobeerd te hebben uiteindelijk door de HA naar Dermatoloog. Wat een verademing. Die vertelde me wat mijn huid aan het doen was na alle hormoonsmeersels van de HA. Ik heb eerst het gebruik van de hormoonzalf moeten afbouwen. Dit was echt afkicken voor mijn huid. Toen mocht ik starten met roacutane. Eerste maand 30 mg per dag. Veel last van bijwerkingen, maar[lees meer...] was te doen. Ziender ogen knapte het op. Nu als 3 maanden op een onderhoudsdosis van 10mg per dag. Er is niets meer terug gekomen. Mijn huid is egaal en mooi. Enige is dat ik last van droge lippen heb. Maar daar heb je een labello voor. Ik ben heel tevreden en blij.

20-11-2019 | Man | 16
Acne/puistjes
droge lippen zijn verschrikkelijk voor de rest fantastisch product

01-11-2019 | Vrouw | 19

31-10-2019 | Man | 18
isotretinoine (60mg)
Acne/puistjes
Een van de beste keuzes ooit. Ingrijpende maar effectieve aanpak. Al maanden geen puistjes meer of last van onrustige of vettige huid!! Zeer aan te raden!! Bijwerkingen kunnen vervelend zijn, maar valt mee te leven en behandelen

19-10-2019 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Na allerlei middelen gebruikt te hebben als inderm, doxycycline, benzo, en heel veel pilletjes van de tuinen, heb ik uiteindelijk bij de huisarts om een doorverwijzing naar de dermatoloog gevraagd. Ik heb dit medicijn 10 maanden gebruikt. Eerste maand 20 mg om te wennen en hierna overgegaan op 30 mg. Ik ben 1.75 en weeg 68 kg. Aan het begin van de kuur een (niet al te erg[lees meer...]e) break-out ervaren. Hierna ging het steeds beter. Gebruikte wel nog foundation als ik de deur uitging, dit mocht wel van de dermatoloog maar er is sneller verbetering als je geen make-up draagt. Na een maand of 5 dan ook acne vrij, af en toe nog een klein puistje. Mee-eters op bv neus en kin zijn wel gebleven. Ik ben nu net gestopt, ik hoop dat de structuur van mijn huid nog wel wat veranderd, hij is nog wat een de droge kant en er zit veel roodheid in. De bijwerkingen heb ik als wisselend ervaren; de ene maand had ik er meer last van dan de andere maand. Droge lippen bleven altijd wel. Ook last gehad van gescheurde mondhoeken, snel wondjes/krasjes op je hele lijf, een wat somber gevoel, duizeligheid, drogere ogen, en een droge huid, zeer droge neus waardoor korstvorming. Probeer geen puistjes of mee-eters uit te knijpen als je dit medicijn gebruikt, want de hele huid daarom heen barstte bij mij open.Hierdoor regelmatig korstjes op mijn gezicht gehad. Al met al vond ik de bijwerkingen wel te doen. Ik had het meeste moeite met het aanpassen van mijn levensstijl en minder alcohol te drinken. Ik heb hier en daar wel een feestje gehad met wat (teveel) drank, en hierdoor stegen mijn leverwaarden. De dermatoloog verwacht dat dit weer normaliseert nu ik gestopt ben met de medicatie. Tijdens de kuur ben ik gestopt met de anticonceptiepil, dit bracht geen veranderingen op mijn huid. In de zomervakantie veel in de zon gelegen, goed smeren met factor 50 ging prima, niet verbrand. Ook nog een aantal keer onder de zonnebank gegaan; dit wordt afgeraden maar mijn huid verbrand niet snel en zo ook niet onder de zonnebank. Kwa gezichtsverzorging gebruikte ik de dag./nachtcreme van la poche ray. Zij hebben een speciale lijn voor de uitgedroogde huid door medicatie. De gezichtswash van dezelfde lijn beviel mij minder, mijn huid werd daar heel droog van. Om mijn lippen vettig te houden was purol mijn grootste vriend. Ik ben uiteindelijk blij dat ik deze kuur gedaan heb, mijn huid is super glad en heeft het resultaat wat ik wilde. Ik ben blij dat ik niet meer zelf opzoek hoef naar middeltjes om mijn huid onder controle te krijgen. Wanneer deze middeltjes bij jou ook niet werken, zal ik willen adviseren om ook roaccutane te overwegen. Als je bang bent voor de bijwerkingen kan je bv op een lage dosis worden ingesteld (de kuur duurt dan wel langer). Ik zelf had niet meer dan 30 mg per dag willen gebruiken, ik vond de bijwerkingen zo net hanteerbaar. Succes!

18-10-2019 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Ik ben sinds vandaag gestart met me 2de roa kuur. Ik heb deze eerder gehad toen ik 26 jaar was. Ik voelde me vreselijk met die puistjes steeds in me gezicht en opmaken was voor mij ook geen pretje want leek zelfs erger te worden er van. Ik wilde dus heel graag deze optie gebruiken. Me vorige kuur heb Ik 9 maanden geslikt en alles was verdwenen. Het bleef anderhalf jaar we[lees meer...]g en toen begon ik langzaam weer wat kleine puistjes te krijgen. Alleen dit keer kreeg ik het minder erg als in begin. Ik hoop dat deze 2de kuur er voor zorgt dat niet meer terug komt. De bijwerkingen zijn even doorbijten maar ik voelde me wel stuk zekerder toen alles was was er door. Dus ben benieuwd naar dit eindresultaat

05-10-2019 | Vrouw | 22

25-09-2019 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
Nu 3 weken bezig, al enorm verschil. Puistjes, meeeters en poriën worden minder / kleiner. Slaap ook zeer goed door de pillen, veel vaster. Enkele bijwerking dat je zeer droge lippen krijgt. Heel tevreden. Van al die geruchten dat je stemmingswisselingen krijgt, merk ik echt niets. Was ik maar eerder begonnen!

29-07-2019 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik gebruik dit medicijn nu 6 maanden, de eerste maand heb ik 20mg geslikt en vanaf de tweede maand 30 mg, de totale duur van de kuur is 10 maanden. In de eerste paar weken kreeg ik last van een verergering van de acne. De eerste 2 maanden verder nog niet veel bijwerkingen. In de loop van de kuur kwamen wel meer bijwerkingen. o.a. last gehad van; een droge en zeer gevoel[lees meer...]ige huid, gescheurde mondhoeken die maar niet wilde genezen, droge ogen, vermoeidheid. Ook leken mijn angst- en stemmingsklachten verergerd; dit gaat wat in vlagen en is nu weer wat meer stabiel. Ik heb het er voor over om de kuur af te maken; ik ben al erg tevreden met het resultaat tot nu toe, ik heb geen grote ontstekingen meer en mijn huid voelt glad. Er zijn nog wel wat mee-eters en soms een klein plekje; hopelijk trekt dit in de laatste maanden nog weg. Het is de worsteling waard; jarenlang worstelen met acne heeft mij namelijk meer gekost. Mijn dermatoloog is niet zo strict met zwangerschapstesten en levertesten. Zwangerschapstest slechts 3 keer gedaan, en hoeft niet meer tot einde van de behandeling. Leverwaarden werden alleen de eerste twee afspraken gecontroleerd, en een derde keer op eigen verzoek. Ik raad dit medicijn aan als je al langer kampt met huidklachten; wel moet je zijn voorbereid en je levensstijl aanpassen: op tijd rust nemen, niet meer drinken, etc.

23-07-2019 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik kreeg roaccutane voorgeschreven door de dermatoloog omdat ik heel veel last had/heb van acne & Folliculitis in een best ernstige vorm, ik moest deze medicatie 7 maanden nemen, het werkte in het begin heel goed men puistjes gingen weg mijn huid was wel in een hele slechte staat, super fel uitgedroogd en heel kapot, mijn lippen waren extreem droog en gebarsten, maar dat[lees meer...] nam ik erbij want het hielp wel tegen mijn acne , in de 3 de maand voel ik mij opeens super slecht , heel angstig super opgejaagd , de hele tijd huilen zonder reden dat ik echt niet wist wat ik meer moest doen ik was echt onhandelbaar super depressief , wat ik zo gek vond, mijn gedachte waren zo negatief zonder dat er een aanleiding tot was, onmiddelijk ben ik gestopt met roaccutane omdat ik wist dat het door deze medicatie kwam, en toen ik gestopt was ging het elke dag terug beter met me, mijn acne was ook weg voor een lange tijd, maar na een tijdje is mijn acne ook gewoon weer terug gekomen en dit keer feller dan de ooit maar deze medicatie heeft me wel de slechtste bijwerkingen & ervaring ooit gegeven, ik zal het echt niet aanraden om te nemen als je een super gevoelig persoon bent want dit is echt troep.. het is niet oké dat een medicatie je zulke gevoelens kan geven, ook moest ik elke maand bloed laten trekken in het ziekenhuis voor allemaal testen te doen omdat ik deze medicatie nam. Ik loop dan liever met puistjes rond dan dat ik er geen heb en me zo slecht in men vel voel! Dus blijf er alsjeblieft vanaf want dit kan niet goed voor je zijn!!

17-07-2019 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met 30 mg per dag. Dit trok mijn lichaam niet helemaal, dus ben ik naar 20 mg per dag gegaan. Dit was te doen voor mij. Wel last van droge ogen (oogdruppels extra bevochtiging) en droge lippen (elisabeth arden 8 hour cream). Eerste 2 maanden pijn aan mijn neus, alles zat vast van binnen en had vaak een bloedneus. Na 2 maanden stopte dit. Na 6 maanden verd[lees meer...]ween mijn acne eindelijk!! Ik had van alles gesmeerd op mijn gezicht wat dus niet mocht, maar dit wist ik niet. Hierdoor duurde het zo lang voordat de acne verdween.. De laatste 2 maanden kreeg ik erg veel last van spierpijn. Al met al vond ik dit het allemaal waard!! Ik ben nu 7 maanden gestopt en ik ben gelukkiger dan ooit. Ik heb wat hyperpigmentatie overgehouden door de acne, maar hier gebruik ik een goed serum voor wat het langzaam maar zeker laat verdwijnen. Voor de kuur had ik een mega vette huid, nu helemaal niet meer. Ik heb wel het idee dat mijn zicht sinds de kuur iets minder is geworden.