isotretinoine

Acne/puistjes (386 meningen)
Folliculitis (1 mening)

07-02-2018 | Man | 16
Acne/puistjes
Ik heb sinds mijn 14e last van acne. Maar elk jaar werd het steeds wat erger en erger (waarschijnlijk kwam dit doordat er ook littekens ontstonden in de loop van de jaren waardoor het leek dat het erger werd). Ik had af en toe diepe ontstekingen op mijn kaaklijn, wang en kin. Na vele zalfjes (waaronder benzoylperoxide) te hebben gebruikt, was ik er klaar mee. Door naar de [lees meer...]huisarts te zijn gestapt en mijn probleem omschreven, kon ik een recept krijgen voor dit medicijn (20MG per dag). Ik ben toen ook gelijk begonnen en sinds november 2017 ben ik eindelijk begonnen met dit medicijn. Ik keek er erg naar uit doordat ik vele positieve verhalen erover hoorde, maar ook wat nadelige bijwerkingen.. Ik gebruik dit Roaccutane nu 3 maanden. De eerste maand heb ik alleen erg droge lippen gekregen, maar dit was te verhelpen met Blistex (echt een aanrader!). Ook heb ik in deze maand (en tot nu toe) GEEN uitbarstig gekregen van puistjes, wat ik overigens wel had gelezen op het internet dat dit bij veel personen een bijwerking was. En ten slotte merkte ik trouwens nog geen resultaat. In de tweede maand werd mijn huid droog, niet heel erg maar ik merkte het wel. Door een goede crème te gebruiken was dit geen enkel probleem. Ook merkte ik dat mijn huid dus VEEL minder talg aanmaakte, waardoor ik niet meer zoals eerst met een hele vette huid, aan het eind van de dag, de douche instapte. Erg positief dus! In deze maand (de derde dus) merkte ik nog niet heel erg veel resultaat op mijn gezicht. Ik kreeg wel wat meer bijwerkingen: Ik kreeg vaak toen ik in mijn bed ging liggen, wat last van mij rug. Dit was gelukkig maar een aantal seconden (waarschijnlijk omdat je natuurlijk een andere positie aanneemt als je gaat slapen dan wanneer je rechtop staat. Ook kreeg ik een paar dagen erg veel last van droge handen waar al gauw een soort van eczeem te voorschijn kwam. Ook door hier een goede crème op te smeren, werd dit minder en na een aantal dagen was het weer verdwenen. Op dit moment is het eczeem weer iets terug. Ik heb er gelukkig geen last van doordat het geen pijn doet of wat dan ook, dus dat is erg positief! Ook kreeg ik erg droge ogen, maar dat is niet echt enorm hinderlijk. En gelukkig merkte ik in deze maand resultaat! Ja, eindelijk.. Je moet een beetje geduld hebben maar dan merk je dat het medicijn gaat werken, en dat is enorm fijn. Ik kreeg geen diepe ontstekingen meer en ik liep deze maand met een gezonde huid rond. Af en toe nog een klein puistje maar dat was het dan ook. Wel zie je nog de littekentjes, maar dit gaat na enige tijd ook verdwijnen, en vooral met de zomer in zicht zal dit ook minder opvallen! Dus conclusie: Ik heb zelf gelukkig (nog niet) hele erg bijwerkingen gehad (ook geen stemmingswisselingen trouwens), maar dit verschild denk ik ook per persoon. Ook dat ik al vanaf ongeveer 2 maanden wat resultaat zag, motiveerde mij heel erg! Ik kijk dus erg uit naar de toekomst. Groetjes!! :)

29-01-2018 | Man | 16
Acne/puistjes
Heftig maar heeft zekers geholpen. In het begin verergerden de wonden, maar na een maand of 4 knapte alles op! Het was een strijd maar nu na 2 jaar nog steeds alles rustig. Zag het eerst niet meer zitten maar blij dat ik doorgezet heb. Het is een supermiddel

22-01-2018 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik heb sinds begin van de puberteit last gehad van acne, over het algemeen matige acne maar in periodes ook lichter of juist heftiger. Na mijn 19e verjaardag besloot ik na alles geprobeerd te hebben met Roaccutane te beginnen. Mijn huisarts stond hier gelukkig volledig achter. Begonnen met 10mg maar na 2 maanden overgestapt naar 20mg. Geduld is belangrijk!! Verwacht geen d[lees meer...]irect resultaat. Wat bijwerkingen betreft heb ik erg last gehad van eczeem op mijn handen en droge ogen. Na 6 maanden gebruiken kan ik eindelijk zeggen dat ik van mijn acne af ben. Af en toe nog wel een puistje, wat mee-eters maar het komt lang niet in de buurt bij wat het geweest is. Alle bijwerkingen is het meer dan waard geweest. Wel heb ik nu (ruim 4 maanden na beëindigen kuur) nog steeds veel last van droge handen en ogen, echter wordt dit wel steeds wat minder.

20-01-2018 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Beste lezers, Sinds vorige week begonnen aan de medicijnen. Na vele artsbezoeken hebben ze mij dit middel voorgeschreven onder controle van een dermatoloog. Sinds een aantal dagen last van druk op mijn borst, hebben meerdere deze klachten? Ook last van jeuk rond en op mijn gezicht, ben erg secptisch nog dus ben benieuwd of dit gaat helpen’

17-01-2018 | Vrouw | 21
isotretinoine (30mg)
Acne/puistjes
Na verandering in mijn anticonceptie onwijze last van puistjes gekregen. Van alles geprobeerd en uiteindelijk roaccutane gekregen. Dit is echt het beste middel ooit geweest! Op het begin wordt het erger, maar na 2 maanden ging het langzaam weg. Ik slik het nu 3 maanden en heb al 2 weken lang geen enkel pukkeltje meer. Mijn hele huid is gaaf! Ja, je krijgt last van hele dro[lees meer...]ge lippen. Koop hiervoor Elizabeth Arden 8 hour lippenbalsem. Door dit topspul heb ik er nooit last van gehad. Ja, je krijgt een droge huid. Koop hiervoor de reiniger en de crème van de H lijn van La Roche Possay. Deze lijn is speciaal ontwikkeld voor de acnehuid die is uitgedroogd door medicatie. Je kan het kopen bij de apotheek en is niet duur. Ik heb soms een beetje last gehad van eczeem op mijn handen, maar ook dit was zeer beperkt. Dus mijn tip: heb je last van acne? Start alsjeblieft met roaccutane. Dankzij de hierboven genoemde producten ga je amper last krijgen van de bijwerkingen... Succes!

11-01-2018 | Man | 18
Acne/puistjes
Beste Mijn naam is D. en ik ben 18 jaar. Op mijn zevende werd bij mij de diagnose van ADHD gesteld. Sinds dan neem ik medicatie hiervoor. Eerst begon in met Silatine, maar daarna kwam daar Strattera bij. Een paar jaar geleden kreeg is erge acne, wat ik eerst linkte aan de puberteit. Wanneer ik met mijn strattera was de hoeveelheid acne fors gestegen en legde ik link [lees meer...]met de strattera. De acne ging maar niet weg dus begon ik rond de winter van 2017 een acnebehandeling onder dermatologisch toezicht. Ik nam de roaccutane in combinatie met mijn ADHD-medicatie, dat geen problemen zou mogen geven, maar dat deed het wel. De acne was fors verminderd. Daartegenover ervoer ik sinds de start van Roaccutane tal van bijwerkingen die boven kwamen drijven, die ik eerder nooit had vernoemd. Zelfmoordgedachten, black-outs, te hoge hartslag, verminderd geheugen/concentratie, pijn op borst en een zware constante vermoeidheid. Ik heb dit tot Juni 2017 genomen totdat de psychiater mij verzocht te stoppen met dit middel. Sinds de stop van dit de roaccutane ervaar ik nog steeds een zware vermoeidheid, komen zelfmoordgedachten snel bovendrijven , werkt mijn geheugen en concentratie niet hoe dat het voordien werkte en ben ik bovenal -overgevoelig geworden aan mijn ADHD medicatie. Deze factoren en lichamelijke verschijnselen maakten dat ik in oktober 2018 in een depressie belandde. Daardoor ben ik op verzoek van de psychiater gestopt met de ADHD-medicatie en gestart met Wellbutrin. (een antidepressiva die wordt voorgeschreven voor mensen met ADHD). Vandaag de dag (11/01/2018), zeven maanden na de combinatie van Roaccutane, Strattera en Rilatine, betaal ik nog steeds de peperdure prijs. Ik ben zeer vermoeid, heb een snelle hartslag, mijn geheugen en concentratie werken slecht, ervaar vaak black-outs en af en toe nog suïcidale gedachten. Weet jij hoelang ik hier nog mee ga rondlopen? Gaat dit voorbij? Ik zit met veel vragen waar ik niet direct een antwoord op kan vinden. Weet jij iets meer hierover of wil je hierover iets kwijt, laat dan zeker van je horen via mail of facebook of laat een reactie achter. Alvast bedankt Met vriendelijke groeten D.

03-01-2018 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
3 jaar geleden heb ik 9 maanden roaccutane ingenomen. Ik had veel last van harde zwarte steenpuistjes rond mijn hals en mondhoeken. Ook een brandwonde aan mijn wangen vanwege ipl laser (ontharing). Ik had tijdens het inname van roaccutane enorm last van droge lippen en droge huid aan mijn oogleden. Maar na 3-4 maanden gebruik waren al mijn lidtekens zo goed als weg. Maar t[lees meer...]och kreeg ik af en toe 1 puistje dat snel terug weg ging. Toch moest ik voor alle zekerheid 9 maanden lang roaccutane gebruiken. Ik heb geen enkele bijwerkingen gehad zoals duizeligheid ofzo. Maar nu 3 jaar later dus heb ik weer last van die zwarte harde puistjes rond mijn mond. Eczeem aan mijn lippen zijn nooit verdwenen na het gebruik van roaccutane. Van alle soorten zalfjes geprobeerd aan mijn lippen. Niks helpt! Ik moet elke nacht een dikke laag zalf smeren op mijn lippen zo niet sta ik volgende dag op met opengebarste lippen! Wat ik mij nu afvraag? Voor niks 9 maanden lang roaccutane gebruikt. Ik heb terug zwarte lidtekens en puistjes en ook nog lippen vol eczeem erbij gekregen..

25-12-2017 | Vrouw | 32
Acne/puistjes
Gestopt met de pil 3 jaar geleden had last van veel bijwerkingen . Voelde mij zoveel beter maar kreeg opeens weer last van puistjes . Had ik ook last van in mijn puberteit. Veel middelen gebruikt door gestuurd door de huisarts naar de dermatoloog had daar het gevoel dat ik niet serieus werd genomen moest anti roos shampoo gebruiken en acne crème van Louis Widmer. Niks hi[lees meer...]elp .Uiteindelijk voor een andere dermatoloog gekozen en sinds een week aan de roaccutane 20 Mg . Eerste 3 dagen wat afwezig en emotioneel m’n huid is nog rustig vind het erg spannend .. ben benieuwd naar andere ervaringen

18-12-2017 | Vrouw | 32
Acne/puistjes
Ik ben 2 maanden geleden begonnen aan Roaccutane Omdat ik de afgelopen 3 jaar opeens last kreeg van acne Ik ben 32 jaar dus zijn het geen jeugd puistjes meer Waarschijnlijk door het stoppen met de pil (hormonen) Ik heb jaren van alles geprobeerd niks heeft geholpen. Was alleen maar geld en tijd verspilling Dus ben ik doorverwezen naar dermatoloog Ik ben begonnen [lees meer...]met roaccutane 20 Mg In het begin werd alles zoveel keer erger , dat ik me afvroeg waarom ik hiermee begonnen was. Zo erg dat ik de straat niet op wou. Onderhuidse ontstekingen echte bulten kwamen Na een maand ongeveer werd dit langzaam minder. Drogen lippen heb ik niet heel erg last van Maar wel van vele andere dingen Ik voel me vaak somber en Down Heb pijn aan me lichaam gewrichten Ben sneller moe Heel erg last van duizeligheid en slechter zien Vergeetachtig Ik ben opeens alles kwijt wat normaal nooit zo is Na 2 maanden leek dit alles wat minder te worden. Ik ben nu een paar dagen geleden overgestapt naar 30 Mg En ik ben weer terug bij het begin met de bijwerkingen Ik heb nu het gevoel flauwtevallen en een druk op in me hoofd , Maar ik begin nu wel wat resultaat te zien dat alles een beetje wegtrekt. Geen grote bulten en ontstekingen meer Ik moet dit 4/6 maanden slikken met mijn gewicht 65 kilo en lengte 1.60 En ik kan niet wachten tot ik ervan af ben. Je moet echt sterk zijn om dit door te blijven slikken Vooral in het begin wanneer alles veel erger word . Maar alles moet eruit Positief proberen te blijven en weten waarvoor je al die bijwerkingen hebt. Wie mooi wilt zijn moet pijn leiden 😬 Succes iedereen

15-12-2017 | Vrouw | 32
Acne/puistjes
Op mijn 29e kreeg ik ineens flinke acne op met name mijn kin. De acne bestond veelal uit grote onderhuidse ontstekingen die flink pijnlijk waren. Veel dure cosmetica en huisarts-middeltjes verder werd ik doorverwezen naar de dermatoloog. Deze schreef mij dit middel voor. Na mijzelf goed ingelezen te hebben, en flink van de berichten op internet geschrokken te zijn, ben ik [lees meer...]alsnog begonnen met het gebruik hiervan. Ik wilde immers graag van mijn acne af. De eerst 3 a 4 maanden waren geen pretje. De acne verergerde. Mijn huid werd erg gevoelig en zeer droog. Ik kreeg met name op mn armen en benen grote eczeem plekken. Ook had ik vaak last van uitgescheurde mondhoeken door erg droge lippen en af en toe een bloedneus door uitgedroogde slijmvliezen. Ik was het zó zat dat ik 4mnd lang bijna elke dag wilde stoppen met dit medicijn. MAAR...... ineens..... namen de bijwerkingen af en werd mijn huid elke dag eem stukje beter. Mijn huid begon weer te stralen en er kwamen geen nieuwe ontstekingen bij. Ik ben deze kerst 2 jaar verder. Mijn huid ziet er werkelijk waar prachtig uit. Wie had dat ooit gedacht. Al met al... het is echt een rot medicijn en je moet echt op je tanden bijten. Maar als je dat op kunt brengen en door kunt zetten dan is dat het wat mij betreft uiteindelijk dubbel en dwars waard! Mocht je nog vragen hebben.... dan hoor ik het graag! Groetjes!

13-12-2017 | Man | 23
Acne/puistjes
Ik heb dit medicijn jaren geleden gebruikt. Het is een goed medicijn maar het vraagt offers. Gedurende de priode je deze medicijnen neemt ga je praktisch door een hell. Droge lippen,droge huid, verergering van acne zijn allemaal standaard. Het hangt af van persoon tot persoon. Als je dit medicijn neemt mag je ook niet in de zon komen en geen zonnenbank omdat de huid zo[lees meer...] gevoelig is. Ik heb dit 6 maanden genomen met succes ik ben 3 jaar lang verlost geweest van puistje hoe dan ook mooie verhalen duren niet lang ik ben nu 23 jaar en er zijn periodes dat ik regelmatig terug last heb van puistjes wel niet zo erg als het ooit was maar toch.... De stap zetten om terug dit medicijn te nemen valt me moeilijk...door deze medicijnen ben ik een jaar later in een depressie terecht gekomen. Ook hersenbloedingen kunnen voorkomen. Er bestaat echter nog een ander goed product dat ongeveer dezelfde werking heeft op 8 dagen tijd en helemaal niet schadelijk is en goed voor de huid. Ik raad u allen efachlar duo+ aan en het verhaal wordt nog beter je hebt dit in de gewone creme vorm maar ook in een getinte lichte of medium vorm wat het geschikt maakt voor man en vrouw elke kleur huid....de huid ziet er zachter uit en in tegenstelling tot normale make up werkt deze creme met een tint nog genezend.....binnen 24 uur is de roodheid aanzienlijk verminderd. Zeker een aanrader eerst dat proberen en dan na een paar maand kan je nog steeds roa overwegen. Veel succes!

12-12-2017 | Vrouw | 30
isotretinoine (30mg)
Acne/puistjes
Eindelijk na jaren struggles met mijn huid toch maar besloten een afspraak te maken bij de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog. Na wat tegenslag (onduidelijkheid, vertraging in uitslagen etc) kon ik eindelijk beginnen en ben ik nu 2 maanden bezig. Ik merkte na een weekje eigenlijk al wat verbetering maar helaas ook wat bijwerkingen. Niet extreem of erg, hoogui[lees meer...]t vervelend. Mijn huid heeft er in jaren niet zo goed uitgezien als nu! Helaas wel littekens (heb een getinte huid, dus die blijf ik forever zien ben ik bang :( ) maar er komen nauwelijks nieuwe ontstekingen bij. Ik kan dit iedereen aanraden ondanks de bijwerkingen! Ik slik trouwens 30 mg per dag.

11-12-2017 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik gebruik dit middel nu 3 weken voor lichte tot matige acne waar ik al meer dan 7 jaar last van heb. Aangezien alle andere middeltjes niks hebben uitgemaakt uiteindelijk toch de stap gezet om naar de dermatoloog te gaan, had ik veel eerder moeten doen! Over het effect kan ik nog weinig zeggen behalve dat het wat verergert is, wat te verwachten was is de eerste weken. Mome[lees meer...]nteel droge lippen, rugpijn en soms een bloedneus maar dat is het voor mij allemaal waard :)

05-12-2017 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik had niet extreem veel acne, maar wel veel kleine puistjes en regelmatig onderhuidse ontstekingen die mij zodanig onzeker maakten, dat ik er echt wat aan wilde doen. Toen ben ik eerst gestart met doxycicline, wat de ontstekingen deed remmen, maar dit had helaas geen blijvend effect. Toen heb ik vitamine A in crème vorm voorgeschreven gekregen, maar dit deed naar mijn ide[lees meer...]e niks. Op eigen aandringen toen met roaccutane gestart. Voor mij persoonlijk heeft het middel mij ontzettend geholpen, vooral omdat ik weer zelfverzekerd ben. De bijwerkingen zijn niet fijn, maar voor mij wel de moeite waard. Lippenbalsem wordt je beste vriend. Als je acne je zodanig belemmerd in je geluk, zou ik dit middel zeker aanraden.

03-12-2017 | Man | 17
Acne/puistjes
Droge lippen, droge neus, vermoeidheid, gewichtstoename

20-11-2017 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Hi allemaal, Ik ben een meisje van 16 jaar oud en vanaf mijn 10e is mijn acne gaan ontwikkelen. Toen ik 15 was ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik hele erge ontstekingen bij mijn kin had. De huisarts heeft mij ene vorm van antibiotica voorgeschreven en ik moest dit 6 weken gebruiken. Dit werkte niet, het werd hierdoor eigenlijk alleen maar erger. Na deze 6 weken be[lees meer...]n ik door de huisarts naar een dermatoloog doorgestuurd. De dermatoloog heeft mij Roaccutane voor geschreven. Na ongeveer 4 dagen nadat ik was begonnen met mijn kuur werden mijn lippen heel erg droog en werd mijn haar minder vet. Vroeger werd mijn haar heel snel vet en nu hoefde ik het maar om de 3 dagen te wassen hierdoor ontdekte ik dat mijn talgproductie al heel erg af nam. Na 1 week kreeg ik een droge huid en kreeg ik last van de andere bijwerkingen. Vandaag nu ik dit schrijf is het 20-11-2017 en ik heb sinds vorige week een hele droge huid. Het lijkt wel alsof er een soort van eczeem is ontstaan op mijn armen en benen. Ik smeer mijn huid heel goed in met vettige crème maar elke keer als ik dit doe brand mijn huid super erg. Ik heb al contact met mijn dermatoloog gezocht maar hij is op dit moment niet beschikbaar. Het komt er op neer dat de medicijn best wel je leven beïnvloed.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum