Roaccutane

Acne/puistjes (366 meningen)
Folliculitis (1 mening)

19-05-2017

Acne/puistjes

Ik ben sinds 25 april begonnen met Isotretinoine oftwel Roaccutane. en houd sindsdien een site bij, totaal niet vindbaar of professioneel, maar gewoon voor mensen die alles willen weten http:// isotretinoine. webnode. nl/. Ik plaats wekelijks foto's en een verslag van de bijwerkingen en tips. Zoals je op de foto's zal zien is mijn acne echt gehalveerd in 3 weken. Nu is mi[lees meer...]jn dosis van 20 naar 40 mg gezet, wel heb ik net te horen gekregen dat mijn leverwaarde omhoog zijn gegaan dus of ik die 40 vol ga houden weet ik niet, maar ik doe mijn best en houd iedereen op de hoogte via de site.
17-05-2017

Acne/puistjes

Dit is een belangrijke tip voor vrouwen: heb je een mirenaspiraal, laat die dan eerst verwijderen voor je roaccutane probeert! Ik hoorde later van mijn schoonheidsspecialist die gespecialiseerd is in acne, dat de mirenaspiraal bij veel vrouwen voor acne zorgt. Veel huisartsen en zelfs dermatologen weten niet dat de mirenaspiraal ernstige acne kan veroorzaken en checken nie[lees meer...]t of je die hebt. Maar goed, mijn verhaal: ik heb altijd lichte acne gehad, in de pubertijd vrij vervelende acne maar dat werd minder. Totdat ik de mirenaspiraal ongeveer een jaar had. Toen kreeg ik plotseling ernstige ontstekingen op mijn rug en pukkeltjes aan de haargrens. Omdat ik al jaren steeds waardeloze crèmes etc had gekregen, heb ik bij de huisarts om een doorverwijzing naar de dermatoloog gevraagd. Die schreef me direct roaccutane voor. De spiraal heb ik voor de zekerheid laten verwijderen omdat ik in de bijsluiter las dat het daardoor kon komen, maar de dermatoloog zei daar verder niets over. De bijwerkingen waren heel vervelend. Ik sliep heel slecht en kon niet meer goed omgaan met stressvolle situaties, voelde me licht depressief. Het slecht slapen schijnt als bijwerking weinig voor te komen, maar ik zag het als een tijdelijk iets en wilde de kuur per se afmaken. Achteraf duurde het best lang voordat ik mentaal weer de oude was. Verder heb ik permanente pigmentvlekken aan de kuur overgehouden omdat ik een paar keer ben vergeten zonnebrandcrème te smeren. Mijn huid is na 2 jaar nog steeds zo dun dat ik factor 50 moet smeren als ik maar even in de zon kom. Ik heb nooit meer een ontsteking op mijn rug gehad, maar mijn gezicht is er snel door verouderd. Als ik dit allemaal had geweten had ik eerst de spiraal laten verwijderen en was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen.
09-05-2017

Acne/puistjes

In februari gestart met het gebruik van Roaccutane (20mg per dag). Na veel zalfjes, antibiotica, cremes te hebben gebruikt werd het tijd om een betere huid te krijgen. Aangezien ik veel met sporten (fitness) bezig ben en een eiwitrijk dieet nuttig was ik een beetje bezorgd over de mogelijke bijwerkingen. De dermatoloog vertelde mij geen eiwit-supplementen te gebruiken [lees meer...]en creatine en rustig aan te doen met krachttraining. Hier heb ik mij tot zover ook aan gehouden. Van te voren een bloedtest afgenomen en gestart met de kuur. Na enkele weken merkte ik dat mijn lippen wat droger werden, hiervoor heb ik een vaseline gebruikt wat het iets aangenamer maakt. na 3-4 weken kreeg ik rare staken in de onderbuik en soms ook naar lever toe. Ook heb ik de bloedtest teruggekregen en het bleek dat mijn lichaam een ernstig vochttekort had. Op advies van de arts ben ik tussen de 4-5 water gaan drinken. De steken verdwenen na enkele weken (ik denk dat mijn lichaam moest wennen aan de antibiotica?) . Na 2 maand gebruik had ik al nette resultaten! Op de schouders en rug is alle acne verdwenen (waar ik het minst had zitten). Ook mijn gezicht is wat rustiger geworden. Ik heb de acne voornamelijk lichtjes op mijn hoorhoofd en wangen. Helaas ook wat meer bijwerkingen ondervonden. Mijn mondhoeken waren ingescheurd wat erg pijnlijk was bij het eten. (hier heb ik tot op de dag van vandaag nog last van). Veel vaseline en zalfjes strijken helpt maar tijdelijk helaas, alhoewel ik nu wel gewend ben aan de scheurtjes. Ook met krachttraining merk ik af en toe wat lichte pijn in de rug. In de 2e maand kreeg ik ook heel veel last van bloedneuzen. Vroeger had ik hier vaak last van en sinds een aantal jaar nooit meer een bloedneus gehad. Zelfs in een week tijd 12x een bloedneus gehad.. Erg vervelend met witte kleding aan. Gelukkig werd het daarna minder en heb hier zo nu en dan nog eens last van. Ben nu met de 4e maand bezig en volgens de arts moet ik de antibiotica nog tot half juli gebruiken. Het medicijn werkt super goed! Acne is in het gezicht ook zo goed als verdwenen. Kleine donkere bultjes (littekens) zijn nog zichtbaar maar dit kan na zo'n kuur worden verwijderd met laser- en andere technieken. De bijwerkingen zijn soms vervelend, zoals het minder zwaar kunnen trainen en de ingescheurde mondhoeken (vooral met scherpe dingen eten). Ook merk ik dat ik erg vermoeid ben na een lange dag werken sinds een aantal weken. Ik werk 40-50 uur in de week en sport daarnaast 5-6 x in de week. Wanneer ik een zwaar weekend heb gehad merk ik dat mijn lichaam een energietekort heeft en langere tijd nodig heeft om te herstellen. Nog 2,5 maand te gaan dus!
29-04-2017

Acne/puistjes

Ben een man van 50 en ja werkt goed na een maand gebruik van 10mg zie ik al verbetering alleen droge lippen en droge huid in gezicht
24-04-2017

Acne/puistjes

Ik ben in december gestart met Roaccutane en verwachting is dat ik deze tot en met mei/juni nog moet slikken. Ik begon de eerste maand met een dosering van 20 mg en ben daarna overgestapt op 40 mg. Deze dosis kan ik goed verdragen zonder al te vervelende bijwerkingen (zie verder). Mogelijk dat ik nog overstap naar 60 mg om toch voor de zomer klaar te zijn. De eerste maan[lees meer...]d merkte ik na ongeveer twee weken dat mijn lippen droog werden. Zolang ik goed smeer (meerdere keren per dag) gaat het prima. Ik gebruik de Blistex Lip Relief crème, die bevalt mij het beste. Het droge gevoel is vervelend, maar meer ook niet. Ik heb bijvoorbeeld geen last van ingescheurde mondhoeken. Ook mijn haaraanzet werd droger, maar met lang haar alleen maar fijn, want ik hoef het minder vaak te wassen. En geen glimmend voorhoofd meer! De eerste weken verschenen er met name op mijn kaaklijn en kin veel onderhuidse, kleine witte comedonen (whiteheads). Na vier weken ben ik overgestapt naar de dubbele dosis van 40 mg. Niet gemerkt dat de bijwerkingen per se heftiger werden, maar kreeg toen ook last van af en toe zere rug en meer velletjes in het gezicht. Ook wel een soort constante vermoeidheid, maar slapen doe ik daarop dan wel weer erg goed. Nu, na een paar maanden op 40 mg ben ik de schrale lippen wel zat, maar overall is het echt wel goed te doen, Qua huid zie ik echt wel verbetering. De kleine comedonen op mijn kaaklijn en kin zijn groter geworden; echt onderhuidse bobbels. Deze lijken nu te vervellen en langzaam kleiner te worden. Voorhoofd, neus en wangen zijn gaaf en ook al vrij van mee-eters. Ik hoop dat de kaaklijn en kin de komende twee maanden gaan verbeteren. Mijn rug was de afgelopen maand erg schoon, maar gaat nu weer een beetje opspelen. Sinds een aantal weken is mijn neus van binnen wat pijnlijk en treden af en toe spontaan bloedneuzen op. Nou ben ik daar van kinds af aan al gevoelig voor, dus ik ben wel wat gewend. Het stopt meestal ook snel. Op mijn handen en armen heb ik een soort droogte eczeem, lijkt het. Goed vet houden lost het probleem wel op en jeuken doet het eigenlijk niet. Het voelt alleen niet zo lekker. Velletjes op mijn gezicht zitten vrij los, maar ik moet ze niet altijd lostrekken, want de huid is echt dun en soms gaat het wat bloeden. Qua gemoedstoestand voel ik me soms wat neerslachtig. In de zon zitten kan ik wel, maar ik smeer met factor 50 (Eucerin SPF 50, Oil control voor acnegevoeligheid - aanrader!) en beperk de tijd. Ben sneller rood/bruin. Alcohol drinken doe ik soms, hou het dan wel bij 3-4 biertjes. Ik merk dat ik sneller een kater heb, je lever moet toch flink verwerken. Tot slot af en toe last van 's nachts minder goed zicht bij het autorijden en af en toe duizelig. Al met al valt het me tot nu toe alles mee. Als je echt al lang worstelt met je huid (ik al zeker toch 10 jaar) en veel hebt geprobeerd (verzorgingsproducten, gels, benzylperoxide, antibiotica), dan is dit geneesmiddel het overwegen waard. Laat je wel goed inlichten. Bij vragen kun je gerust contact met me opnemen. Tips verzorgingsproducten: Make-up remover; Jojobaolie (verkrijgbaar bij de Tuinen) o.i.d. -> voedt gelijk je droge huid. Facewash: Effaclar H van Roche Posay (Creme lavante hydratante vette/tot acne neigende huid): zacht, prikt niet en laat niet een droog gevoel op de huid achter. Serum: Vitamine E van de Body Shop of pure vitamine E olie op plekjes/littekens smeren. Dagcreme: Eucerin Ultrasensitive Kalmerende Crème voor Droge Huid.
23-03-2017

Acne/puistjes

Ik heb al vanaf mijn 11e al last van wat pukkeltjes. Ik heb geen last van acne! maar ik had een zeer vette huid en een aantal pukkeltjes. Ik had er altijd wel wat. Dat vond ik zeer vervelend en vooral de vette huid was echt iets waar ik graag van af wilde. Na heel veel medicatie geprobeerd te hebben zoals o.a. Benzoylperoxide gel, doxycycline, tot antibiotica zalfjes en no[lees meer...]em maar op had ik er nog steeds last van. ik heb letterlijk bijna alles geprobeerd en niks hielp! Toen hoorde ik over Roaccutane en wilde ik dat graag proberen! Mensen vonden me gek omdat ze niet veel pukkels zien. Ik was me van de bijwerkingen bewust maar ik vond het het waard om te proberen. Ik ben dan nu ook al 5 maanden bezig met mijn behandeling en ik vind het een super middel! De bijwerkingen vallen reuze mee, ik heb voornamelijk droge lippen en neus. Maar neusspray en Purol en dat soort lip smeersels kunnen dat makkelijk verhelpen! Ik ben ook wel iets vermoeider. Ik raad het iedereen aan die zich niet lekker voelt vanwege pukkeltjes en dergelijke om het iig een kans te geven! Bij mij is het het zeker waard! De verwachting is dat ik het 9 maanden ga gebruiken met een dosering van 30 mg per dag. Stel gerust je vraag als je die hebt !
15-03-2017

Acne/puistjes

Ik heb In totaal 9 maanden ongeveer deze pillen geslikt, tijdens het gebruik vond ik de bijwerkingen zoals pijn in mijn rug en droge huid heel vervelend. Na 3 maanden ongeveer ging de rugpijn weg en werd mijn huid iets minder droog, ik heb alleen altijd last gehad van ongelofelijk droge lippen. Sinds ik met de kuur gestopt ben, nu ongeveer 3 maanden, ik heb 2 maanden geen [lees meer...]last gehad van puistjes. De afgelopen paar weken komen ze weer terug, in mindere maten moet ik zeggen maar alsnog zeer vervelend na bijna een jaar de pillen geslikt te hebben.
14-03-2017

Acne/puistjes

Ontzettend efficiënt medicijn, onderschat de bijwerkingen alleen niet. Mijn bijwerkingen: Ernstige rugpijn, hoofdpijn, droogheid lippen, droogheid huid, bloedneus, droge ogen, nekklachten, last van benen, erge vermoeidheid.
22-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb last van grote onderhuidse ontstekingen in mijn gezicht en acne. Veel zalfjes geprobeerd maar het hielp niet. Nadat ik de dermatoloog om raad had gevraagd, bood hij mij roaccutane aan. Binnen 1 à 2 weken waren mijn onderhuidse ontstekingen weg. Ook merk ik dat mijn huid gladder wordt en mijn littekens wegtrekken. Fantastisch paardenmiddel. Wees je ervan bewust dat z[lees meer...]o'n paardenmiddel ook bijwerkingen heeft. De bijwerkingen bij mij waren droge ogen, erg droge lippen, verminderderde weerstand, dunnere huid, af en toe een spontane bloedneus, korstjes in de neus, iets minder goed in het donker kunnen kijken en zonlicht kan zo nu en dan nogal fel zijn. Klinkt nogal heftig bij elkaar opgeteld, maar valt in werkelijkheid reuze mee. Als je erg last hebt van acne en kans hebt op littekenvorming dan is dit middel een aanrader. Als ik opnieuw voor de keuze had gestaan, had ik het zo weer geslikt.
08-02-2017

Acne/puistjes

Vanaf 2013 heb ik last van acne. alle medicijnen van de dokter geprobeerd maar niets hielp. Toen ik in 2014 hoorde van Roaccutane ben ik opnieuw naar de dokter gegaan en ben ik doorverwezen naar de dematoloog. Ik ben toen niet begonnen met de medicijnen omdat ik de bijwerkingen te heftig vond (recensies op internet gelezen). In 2016 nog steeds heftige acne en ondertussen o[lees meer...]ok behoorlijk wat littekens, ik voelde me zo onzeker daardoor en vond het zo erg! Toch opnieuw naar de dermatoloog geweest en begonnen aan Roaccutane. Eerste 2 maanden 20mg per dag (juni en juli 2016) en tot nu 40mg per dag. Ik moet de medicijnen slikken tot 29 maart 2017. Een behoorlijk tijd aan die medicijnen dus. Mijn bijwerkingen vallen heel erg mee! De bekende droge lippen / handen maar verder eigenlijk niets. Ook af en toe sombere dagen maar die kan ik wel relativeren; zonder die medicijnen heb je ook wel eens een off-day! Ik vind eerder dat er nog een mooi pluspunt aan zit; voor de medicijnen moest ik mijn haren elke dag wassen omdat het dan alweer vet was. Nu kan ik een week mijn haren niet wassen en dan is het nog niet vet. De eerste 2 maanden zag ik nog geen verschil maar daarna werd het steeds een beetje beter. Vanaf oktober heb ik al geen pukkel meer gehad. Ik heb me netjes gehouden aan geen alcohol drinken. Eigenlijk bevalt me dit prima. Ik zou deze medicijnen aan iedereen aanraden die ongelukkig is door de acne. Je kan het altijd proberen! Zijn jouw bijwerkingen erger, dan kan je net zo makkelijk weer stoppen. Ik ben in ieder geval sinds al die jaren weer acne vrij en heel gelukkig daardoor! Als ik wist dat de bijwerkingen zo minimaal zouden zijn dan was ik in 2014 al begonnen.
02-02-2017

Acne/puistjes

Hallo allemaal! Ik heb niet heel erg last van acne maar meer van paar kleine puistjes op de voorhoofd. Er is nooit een tijd geweest dat ik echt weken zonder puisten heb gezeten. Vandaar dat ik bij de dermatoloog (na het proberen van antibiotica en andere middeltjes) heb gevraagd om roaccutane. Iedereen verklaart mij voor gek omdat zij vinden dat ik bijna niks heb. Voor [lees meer...]de duidelijkheid ik heb dus absoluut geen acne, maar hier en daar wat puistjes. Mijn vraag is dus of ik roaccutane even lang moet slikken als de gemiddelde gebruiker die wel echt acne heeft? Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt.. ik heb om een lage dosis gevraagd 20mg. De dermatoloog vertelde mij dat ik dit ongeveer 4 maanden moet slikken. Kan iemand mij hier meer over vertellen want ik heb gelezen dat je een bepaald aantal mg in je lichaam moet krijgen. Maar hangt dat niet af van hoe ernstig je acne nou is. Ik hoop dat iemand mij hier meer informatie over kan geven. Alvast bedankt.
01-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb sinds mijn 10e ontzettend veel last van puistjes gehad. Normaal gesproken trekt dit op een bepaalde tijd (na de puberteit) ook weer weg, helaas was dit bij mij niet het geval. Via de huisarts heb ik meerdere verschillende soorten zalfjes geprobeerd, die allemaal geen resultaat hadden. Hierna ben ik in Eindhoven naar een speciaal behandelcentrum voor acne gegaan, gen[lees meer...]aamd Vital. Dit was pure oplichterij, ontzettend veel geld kwijt geraakt aan behandelingen die 0,0 effect hadden. Uiteindelijk na wat zoekwerk op het internet uitgekomen bij roaccutane. Via de huisarts ben ik doorverwezen naar de dermatoloog die mij dit medicijn heeft voorgeschreven. Ik heb dit 6 maanden lang gebruikt. Gedurende deze 6 maanden heb ik erg veel last gehad van bijwerkingen, zoals: enorme spierpijn, bacteriële infectie op het gezicht en in het oor, sombere gedachten, etc. Voornamelijk de spierklachten waren hevig. Waar ik normaal een voetbalwedstrijd van 90 minuten met gemak uitspeel, kon ik nu na +/- 20 minuten al geen stap meer zetten. Het resultaat van het gebruik van dit medicijn was echter wonderbaarlijk mooi! Ik heb sindsdien nog maar sporadisch enkele puistjes (waar voorheen mijn hele gezicht vol zat). Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik ben gestopt met roaccutane en het resultaat is gelukkig hetzelfde gebleven. Ik zou dit zeker aanraden voor mensen die zich geen raad meer weten. Dit is een mooi laatste "redmiddel".
27-01-2017

Acne/puistjes

Sinds mijn puberteit had ik veel last van uitslag , vooral na het scheren. Na jaren van dermatoloog naar dermatoloog te gaan en alle zalfjes geprobeerd te hebben kreeg ik mino50 , dat hielp even maar erna kwam het ook weer terug . Toen kreeg ik Roaccutane 20mg. Dat hielp, lippen werden droog , kon niet meer tegen zonlicht enz. Uitslag was weg maar voelde me rot. Na ee[lees meer...]n kuur van 8 maanden, net gestopt met de Roaccutane kreeg ik een hersenberoerte op de hersenstam. Ze konden geen oorzaak vinden maar op al mijn ziekenhuis papieren staat wel dat ik aan de Roaccutane zat en dat daar de oorzaak zou kunnen liggen. Geen echte reden gevonden alleen veel van de stof die in de gewone vrouwen pil zit die ook in Roaccutane zit die beroertes kunnen veroorzaken, in 2013 was ik 33 jaar. Hoewel geen enkele arts zeker is ervan, ik weet alleszins dat mijn familie of kinderen er zeker vanaf moeten blijven!! Mijn uitslag was weg ja, maar 2 maanden ziekenhuis? dan liever wat scheeruitslag.
19-01-2017

Acne/puistjes

Voorgeschreven voor ernstige acne. Na veel andere medicijnen geprobeerd te hebben was dit het laatste redmiddel. Na de tweede week begonnen mijn lippen droog te worden. Er kwamen scheurtjes en barstjes. Goed te verhelpen door Purol te smeren. Na drukke dagen hoofdpijn, oogontstekingen, en een ontzettend droge, schilferige huid. Ook dat laatste goed te verhelpen door het in[lees meer...] te smeren met een verzorgende creme voor de droge huid. Zeer tevreden over de werking, nu na 4 maanden heb ik enkel nog littekens in mijn gezicht. Al zeker 2 maanden geen nieuwe puistjes meer gehad!
18-01-2017

Acne/puistjes

Op mijn 12e kreeg ik last van puistjes. Na verscheidene middeltjes te hebben geprobeerd (waaronder benzoylperoxide), begon ik op mijn 14e aan de Diane-pil. Na ruim 10 jaar had ik daar genoeg van, en stopte ik abrupt. De eerste 2 maanden ging het goed, maar daarna kwam de acne heftiger dan ooit terug. Ik voelde me verschrikkelijk en durfde haast niemand meer aan te kijken. [lees meer...]De huisarts raadde mij een tretinoïnezalf aan, maar dat maakte het alleen maar erger. Na 2 maanden werd ik doorverwezen naar de dermatoloog die na 1 blik op m'n huid gelijk Roaccutane voorschreef. De eerste 2 maanden was m'n huid superdroog, maar toen dat opklaarde zag ik de structuur van m'n huid langzaam veranderen. Nauwere poriën en m'n huid voelt inmiddels zijdezacht aan. De resultaten zijn boven verwachting. Maar neem dit medicijn alleen als je je echt geen raad meer weet met je huid. Ik voel me de afgelopen maanden best depri (alsof een Dementor al het geluk uit me zuigt haha) en dat is echt een hele nare bijwerking. Mijn leven staat als het ware een beetje on hold. Verder heb ik erg veel last van droge lippen, maar de Classic Lipcare van Dr. Swaab werkt top (heb verder bijna alles geprobeerd). Maar afijn, heel tevreden over het resultaat so far. Nog 2,5 maand en dan is het voorbij, eindelijk!
11-01-2017

Acne/puistjes

Ik ben vanaf mijn 12e al aan t tobben met medicijnen etc. Dit was het laatste redmiddel als het ware. en ben nu 21 ik wou dat ik dit jaren geleden al had geprobeerd ik zweer er voor!!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum