Roaccutane

Acne/puistjes (362 meningen)
Folliculitis (1 mening)

23-03-2017

Acne/puistjes

Ik heb al vanaf mijn 11e al last van wat pukkeltjes. Ik heb geen last van acne! maar ik had een zeer vette huid en een aantal pukkeltjes. Ik had er altijd wel wat. Dat vond ik zeer vervelend en vooral de vette huid was echt iets waar ik graag van af wilde. Na heel veel medicatie geprobeerd te hebben zoals o.a. Benzoylperoxide gel, doxycycline, tot antibiotica zalfjes en no[lees meer...]em maar op had ik er nog steeds last van. ik heb letterlijk bijna alles geprobeerd en niks hielp! Toen hoorde ik over Roaccutane en wilde ik dat graag proberen! Mensen vonden me gek omdat ze niet veel pukkels zien. Ik was me van de bijwerkingen bewust maar ik vond het het waard om te proberen. Ik ben dan nu ook al 5 maanden bezig met mijn behandeling en ik vind het een super middel! De bijwerkingen vallen reuze mee, ik heb voornamelijk droge lippen en neus. Maar neusspray en Purol en dat soort lip smeersels kunnen dat makkelijk verhelpen! Ik ben ook wel iets vermoeider. Ik raad het iedereen aan die zich niet lekker voelt vanwege pukkeltjes en dergelijke om het iig een kans te geven! Bij mij is het het zeker waard! De verwachting is dat ik het 9 maanden ga gebruiken met een dosering van 30 mg per dag. Stel gerust je vraag als je die hebt !
15-03-2017

Acne/puistjes

Ik heb In totaal 9 maanden ongeveer deze pillen geslikt, tijdens het gebruik vond ik de bijwerkingen zoals pijn in mijn rug en droge huid heel vervelend. Na 3 maanden ongeveer ging de rugpijn weg en werd mijn huid iets minder droog, ik heb alleen altijd last gehad van ongelofelijk droge lippen. Sinds ik met de kuur gestopt ben, nu ongeveer 3 maanden, ik heb 2 maanden geen [lees meer...]last gehad van puistjes. De afgelopen paar weken komen ze weer terug, in mindere maten moet ik zeggen maar alsnog zeer vervelend na bijna een jaar de pillen geslikt te hebben.
14-03-2017

Acne/puistjes

Ontzettend efficiënt medicijn, onderschat de bijwerkingen alleen niet. Mijn bijwerkingen: Ernstige rugpijn, hoofdpijn, droogheid lippen, droogheid huid, bloedneus, droge ogen, nekklachten, last van benen, erge vermoeidheid.
22-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb last van grote onderhuidse ontstekingen in mijn gezicht en acne. Veel zalfjes geprobeerd maar het hielp niet. Nadat ik de dermatoloog om raad had gevraagd, bood hij mij roaccutane aan. Binnen 1 à 2 weken waren mijn onderhuidse ontstekingen weg. Ook merk ik dat mijn huid gladder wordt en mijn littekens wegtrekken. Fantastisch paardenmiddel. Wees je ervan bewust dat z[lees meer...]o'n paardenmiddel ook bijwerkingen heeft. De bijwerkingen bij mij waren droge ogen, erg droge lippen, verminderderde weerstand, dunnere huid, af en toe een spontane bloedneus, korstjes in de neus, iets minder goed in het donker kunnen kijken en zonlicht kan zo nu en dan nogal fel zijn. Klinkt nogal heftig bij elkaar opgeteld, maar valt in werkelijkheid reuze mee. Als je erg last hebt van acne en kans hebt op littekenvorming dan is dit middel een aanrader. Als ik opnieuw voor de keuze had gestaan, had ik het zo weer geslikt.
08-02-2017

Acne/puistjes

Vanaf 2013 heb ik last van acne. alle medicijnen van de dokter geprobeerd maar niets hielp. Toen ik in 2014 hoorde van Roaccutane ben ik opnieuw naar de dokter gegaan en ben ik doorverwezen naar de dematoloog. Ik ben toen niet begonnen met de medicijnen omdat ik de bijwerkingen te heftig vond (recensies op internet gelezen). In 2016 nog steeds heftige acne en ondertussen o[lees meer...]ok behoorlijk wat littekens, ik voelde me zo onzeker daardoor en vond het zo erg! Toch opnieuw naar de dermatoloog geweest en begonnen aan Roaccutane. Eerste 2 maanden 20mg per dag (juni en juli 2016) en tot nu 40mg per dag. Ik moet de medicijnen slikken tot 29 maart 2017. Een behoorlijk tijd aan die medicijnen dus. Mijn bijwerkingen vallen heel erg mee! De bekende droge lippen / handen maar verder eigenlijk niets. Ook af en toe sombere dagen maar die kan ik wel relativeren; zonder die medicijnen heb je ook wel eens een off-day! Ik vind eerder dat er nog een mooi pluspunt aan zit; voor de medicijnen moest ik mijn haren elke dag wassen omdat het dan alweer vet was. Nu kan ik een week mijn haren niet wassen en dan is het nog niet vet. De eerste 2 maanden zag ik nog geen verschil maar daarna werd het steeds een beetje beter. Vanaf oktober heb ik al geen pukkel meer gehad. Ik heb me netjes gehouden aan geen alcohol drinken. Eigenlijk bevalt me dit prima. Ik zou deze medicijnen aan iedereen aanraden die ongelukkig is door de acne. Je kan het altijd proberen! Zijn jouw bijwerkingen erger, dan kan je net zo makkelijk weer stoppen. Ik ben in ieder geval sinds al die jaren weer acne vrij en heel gelukkig daardoor! Als ik wist dat de bijwerkingen zo minimaal zouden zijn dan was ik in 2014 al begonnen.
02-02-2017

Acne/puistjes

Hallo allemaal! Ik heb niet heel erg last van acne maar meer van paar kleine puistjes op de voorhoofd. Er is nooit een tijd geweest dat ik echt weken zonder puisten heb gezeten. Vandaar dat ik bij de dermatoloog (na het proberen van antibiotica en andere middeltjes) heb gevraagd om roaccutane. Iedereen verklaart mij voor gek omdat zij vinden dat ik bijna niks heb. Voor [lees meer...]de duidelijkheid ik heb dus absoluut geen acne, maar hier en daar wat puistjes. Mijn vraag is dus of ik roaccutane even lang moet slikken als de gemiddelde gebruiker die wel echt acne heeft? Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt.. ik heb om een lage dosis gevraagd 20mg. De dermatoloog vertelde mij dat ik dit ongeveer 4 maanden moet slikken. Kan iemand mij hier meer over vertellen want ik heb gelezen dat je een bepaald aantal mg in je lichaam moet krijgen. Maar hangt dat niet af van hoe ernstig je acne nou is. Ik hoop dat iemand mij hier meer informatie over kan geven. Alvast bedankt.
01-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb sinds mijn 10e ontzettend veel last van puistjes gehad. Normaal gesproken trekt dit op een bepaalde tijd (na de puberteit) ook weer weg, helaas was dit bij mij niet het geval. Via de huisarts heb ik meerdere verschillende soorten zalfjes geprobeerd, die allemaal geen resultaat hadden. Hierna ben ik in Eindhoven naar een speciaal behandelcentrum voor acne gegaan, gen[lees meer...]aamd Vital. Dit was pure oplichterij, ontzettend veel geld kwijt geraakt aan behandelingen die 0,0 effect hadden. Uiteindelijk na wat zoekwerk op het internet uitgekomen bij roaccutane. Via de huisarts ben ik doorverwezen naar de dermatoloog die mij dit medicijn heeft voorgeschreven. Ik heb dit 6 maanden lang gebruikt. Gedurende deze 6 maanden heb ik erg veel last gehad van bijwerkingen, zoals: enorme spierpijn, bacteriële infectie op het gezicht en in het oor, sombere gedachten, etc. Voornamelijk de spierklachten waren hevig. Waar ik normaal een voetbalwedstrijd van 90 minuten met gemak uitspeel, kon ik nu na +/- 20 minuten al geen stap meer zetten. Het resultaat van het gebruik van dit medicijn was echter wonderbaarlijk mooi! Ik heb sindsdien nog maar sporadisch enkele puistjes (waar voorheen mijn hele gezicht vol zat). Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik ben gestopt met roaccutane en het resultaat is gelukkig hetzelfde gebleven. Ik zou dit zeker aanraden voor mensen die zich geen raad meer weten. Dit is een mooi laatste "redmiddel".
27-01-2017

Acne/puistjes

Sinds mijn puberteit had ik veel last van uitslag , vooral na het scheren. Na jaren van dermatoloog naar dermatoloog te gaan en alle zalfjes geprobeerd te hebben kreeg ik mino50 , dat hielp even maar erna kwam het ook weer terug . Toen kreeg ik Roaccutane 20mg. Dat hielp, lippen werden droog , kon niet meer tegen zonlicht enz. Uitslag was weg maar voelde me rot. Na ee[lees meer...]n kuur van 8 maanden, net gestopt met de Roaccutane kreeg ik een hersenberoerte op de hersenstam. Ze konden geen oorzaak vinden maar op al mijn ziekenhuis papieren staat wel dat ik aan de Roaccutane zat en dat daar de oorzaak zou kunnen liggen. Geen echte reden gevonden alleen veel van de stof die in de gewone vrouwen pil zit die ook in Roaccutane zit die beroertes kunnen veroorzaken, in 2013 was ik 33 jaar. Hoewel geen enkele arts zeker is ervan, ik weet alleszins dat mijn familie of kinderen er zeker vanaf moeten blijven!! Mijn uitslag was weg ja, maar 2 maanden ziekenhuis? dan liever wat scheeruitslag.
19-01-2017

Acne/puistjes

Voorgeschreven voor ernstige acne. Na veel andere medicijnen geprobeerd te hebben was dit het laatste redmiddel. Na de tweede week begonnen mijn lippen droog te worden. Er kwamen scheurtjes en barstjes. Goed te verhelpen door Purol te smeren. Na drukke dagen hoofdpijn, oogontstekingen, en een ontzettend droge, schilferige huid. Ook dat laatste goed te verhelpen door het in[lees meer...] te smeren met een verzorgende creme voor de droge huid. Zeer tevreden over de werking, nu na 4 maanden heb ik enkel nog littekens in mijn gezicht. Al zeker 2 maanden geen nieuwe puistjes meer gehad!
18-01-2017

Acne/puistjes

Op mijn 12e kreeg ik last van puistjes. Na verscheidene middeltjes te hebben geprobeerd (waaronder benzoylperoxide), begon ik op mijn 14e aan de Diane-pil. Na ruim 10 jaar had ik daar genoeg van, en stopte ik abrupt. De eerste 2 maanden ging het goed, maar daarna kwam de acne heftiger dan ooit terug. Ik voelde me verschrikkelijk en durfde haast niemand meer aan te kijken. [lees meer...]De huisarts raadde mij een tretinoïnezalf aan, maar dat maakte het alleen maar erger. Na 2 maanden werd ik doorverwezen naar de dermatoloog die na 1 blik op m'n huid gelijk Roaccutane voorschreef. De eerste 2 maanden was m'n huid superdroog, maar toen dat opklaarde zag ik de structuur van m'n huid langzaam veranderen. Nauwere poriën en m'n huid voelt inmiddels zijdezacht aan. De resultaten zijn boven verwachting. Maar neem dit medicijn alleen als je je echt geen raad meer weet met je huid. Ik voel me de afgelopen maanden best depri (alsof een Dementor al het geluk uit me zuigt haha) en dat is echt een hele nare bijwerking. Mijn leven staat als het ware een beetje on hold. Verder heb ik erg veel last van droge lippen, maar de Classic Lipcare van Dr. Swaab werkt top (heb verder bijna alles geprobeerd). Maar afijn, heel tevreden over het resultaat so far. Nog 2,5 maand en dan is het voorbij, eindelijk!
11-01-2017

Acne/puistjes

Ik ben vanaf mijn 12e al aan t tobben met medicijnen etc. Dit was het laatste redmiddel als het ware. en ben nu 21 ik wou dat ik dit jaren geleden al had geprobeerd ik zweer er voor!!
06-11-2016

Acne/puistjes

Sinds mijn 14e last van acne. Sindsdien van alles geprobeerd, van benzolperoxide, inderm, andere antibiotica, Azelaïnezuur, gladskin, anna's clear, vitamine a voor op de huid, maskers en doxycycline etc etc..(en ik ben er vast nog een heel aantal vergeten) Bij 2 verschillende huisartsen de bovenstaande medicatie al dan niet voorgeschreven gekregen. Inmiddels sinds 1 jaar b[lees meer...]ij mijn 2e dermatoloog terechtgekomen en sinds afgelopen mei aan de roaccutane. Ik moet zeggen dat doxycycline goed hielp echter keerde de acne/rosacea altijd weer terug. Nu sinds een tijdje voor het eerst sinds 24 jaar klachtenvrij!! ik zit nu op een dosering van om de dag 10 mg roaccutane. De reden waarom ik dit schrijf is dat ik mij door de ervaringen op internet, en dan met name de negatieve ervaringen nooit aan de roaccutane ben begonnen. Ik heb niet tot nauwelijks bijwerkingen gehad, afgezien van een paar droge lippen in het begin en een iets drogere huid. Ik sport veel en zwaar (boksen) ik drink gewoon mijn pilsje in het weekend. Het is met afstand het allerbeste medicijn wat ik in de 24 jaar heb voorgeschreven gekregen. Dus voor iedereen laat je niet teveel afschrikken door allerlei negatieve ervaringen op internet.
06-11-2016

Acne/puistjes

Geen resultaat na 8/9 maanden gebruik, alleen maar last van de bijwerkingen dus gestopt met dit middel en overgestapt op Spironolacton. Bijwerkingen: - Droge en bloedende lippen, de hele dag moeten smeren met speciale middelen - Zeer droge huid - Hele dunne huid, dus pukkels verdwijnen heel langzaam en littekens al helemaal niet - - Doordat me huid zo dun was kreeg ik[lees meer...] ook heel erge uitslag na het scheren - Droge ogen - Heel veel rugpijn in het begin, later ging dit gelukkig over - Moe, depressief, neerslachtig - Hele slechte huid door gekregen, veel slechter dan toen ik met het middel begon - Ik heb er Keratosis Pilaris aan overgehouden( veel rode bultjes op bovenarmen), fijn! Na inmiddels maanden gestopt te zijn met dit middel heb ik nog steeds een droge huid en lippen aan dit medicijn overgehouden.
23-10-2016

Acne/puistjes

Hallo allemaal, Ik wil graag mijn ervaring delen over dit medicijn, in de hoop mensen te laten zien dat dit geen wonder middel of makkelijke oplossing. Althans niet voor iedereen. Ik had sinds mijn 11e last van acne en rond mijn menstruatie grote onderhuidse ontstekingen, erg pijnlijk. Ik heb lotions, smeersels en antibiotica gekregen van de huisarts, het werkte wel ma[lees meer...]ar altijd maar voor even. Daarna heb ik de Diane35 twee jaar geslikt, dit hielp erg goed. Na de ophef over dit anticonceptie middel in combinatie met roken ben ik er mee gestopt. In korte tijd waren mijn poriën weer vergroot, en de meeeters en pukkels weer terug. Na zelf nog een fortuin aan producten tegen acne te hebben uit gegeven was ik het zat. Ik ben doorgestuurd naar de dermatoloog, ook die zag roaccutane als laatste hulpmiddel. Ik heb heb met haar de lijst bijwerkingen doorgenomen. Ze stelde me gerust en ik besloot te starten met de kuur van 9 maanden. Ik had last van een droge huid en droge lippen, dit is de meest voorkomende bijwerking en goed te verhelpen met producten van Roche, die hebben hier een speciale lijn voor. Na het verhogen van de dosis zat het me toch allemaal niet lekker, ik begon mij depri te voelen en besloot te stoppen met de kuur na een week buikgriep, toe heb ik de medicijnen toch al niet meer binnen kunnen houden. Ik voelde me weer fit en heb voor de rest tijdens de kuur niet echt veel bijwerkingen gehad, de ellende begon pas een maand na de stop. ik merkte dat ik overal haren van me zelf tegen kwam, op mijn werkplek, in bed, op mijn kleren echt overal. Het waren allemaal haren in de telogenefase, deze haren groeien normaal uit tot een lange stevige haar. Ze vielen dus veel te vroeg uit, daarna ook mijn lange haren echt met plukken te gelijk ik pakte ze zo uit mijn hoofd. Echt een nachtmerrie na twee maanden keek je zo op mijn hoofdhuid. Ik heb nu minoxildil lotion dit heeft de haaruitval gestopt gelukkig maar het duurt nog minimaal 2 jaar voordat ik überhaupt een korte volle bob kan laten knippen. Ik hoop dat mijn ervaring er voor zorgt dat mensen die dit medicijn willen gaan gebruiken zich goed inlezen en er overna denken voordat ze er mee beginnen. Ik vind ook dat de dermatoloog er te makkelijk over prate misschien omdat ze me niet bang wilde maken maar als ik had geweten dat er een kans was op zo'n erge haar uitval was ik er nooit mee begonnen!! Ik had de pukkels eerder voor lief kunnen nemen dan het feit dat ik nu elke dag met een pruik rond loop. Hoop dat jullie iets aan mijn ervaring hebben, En succes met jullie strijd tegen acne!
20-10-2016

Folliculitis

Onwijs blij met isotretinoine! Slik nu ongeveer een maand 30 mg per dag. Na alles geprobeerd te hebben tegen folliculitis is dit uiteindelijk de oplossing. Folliculitis verdween al na 4 dagen slikken, nog steeds geen enkel plekje gezien. Tot nu toe kan ik goed leven met de bijwerkingen, alleen droge lippen en ogen. Aanrader is om bij de apotheek spul voor je droge lippen t[lees meer...]e halen! In labello etc. zit een stofje wat je lippen alleen nog maar meer uitdroogd. Littekens word nu al minder goed zichtbaar.
12-10-2016

Acne/puistjes

Februari 2015 ben ik op mijn 41ste toch maar eens begonnen met Roaccutane. Ik had al jaren puistjes maar sinds mijn 35ste ongeveer eerder meer dan minder. Ik slikte al jaren antibiotica, maar de huisarts wilde dat niet meer voorschrijven. Ik heb bijna 8 maanden roaccutane geslikt, vrijwel de aanbevolen dosis van 120mg per kg lichaamsgewicht (ofzo, ben het alweer een beet[lees meer...]je vergeten) ingenomen. De bijwerkingen vond ik best pittig, het was wel doorzetten soms. Natuurlijk een heel droge huid, droge ogen (tranen met fietsen) en lippen. Cetamacrogol zalf van de apotheek (kun je zonder recept kopen, maar je kan ook, en dat is veel slimmer van de dermatoloog een recept vragen) was echt mijn redding. Al die labellosticks maken het alleen maar erger. Mijn (heel lichte) huid was ook constant ietsje roder (kreeg soms wel opmerkingen als 'wat zie je er gezond uit, heb je in de zon gezeten'). De spierpijn/gewrichtspijn, vooral in mijn heupen, vond ik het vervelendst. Ook mijn haar ging op den duur meer uitvallen (en ik heb het idee dat dat nog steeds zo is) Maar mijn huid reageerde al heel snel heel goed, al snel had ik geen puistjes meer. En nu, 11 maanden nadat ik ben gestopt, nog steeds geen enkel puistje of mee-eter. Mijn huid is eigenlijk zelfs iets te droog geworden (ik heb denk ik iets te hard doorgezet, wilde de 8 maanden halen zodat ik de grootste kans had om er echt vanaf te zijn, maar de dermatoloog dacht na 6 maanden wel dat ik kon stoppen), maar ik klaag niet. Het is zo ontzettend lekker dat ik me nooit meer druk hoef te maken over mijn huid. Nou ja, behalve dan over rimpels:-)

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum