Roaccutane

Acne/puistjes (362 meningen)
Folliculitis (1 mening)

23-07-2019

Acne/puistjes

Ik kreeg roaccutane voorgeschreven door de dermatoloog omdat ik heel veel last had/heb van acne & Folliculitis in een best ernstige vorm, ik moest deze medicatie 7 maanden nemen, het werkte in het begin heel goed men puistjes gingen weg mijn huid was wel in een hele slechte staat, super fel uitgedroogd en heel kapot, mijn lippen waren extreem droog en gebarsten, maar dat[lees meer...] nam ik erbij want het hielp wel tegen mijn acne , in de 3 de maand voel ik mij opeens super slecht , heel angstig super opgejaagd , de hele tijd huilen zonder reden dat ik echt niet wist wat ik meer moest doen ik was echt onhandelbaar super depressief , wat ik zo gek vond, mijn gedachte waren zo negatief zonder dat er een aanleiding tot was, onmiddelijk ben ik gestopt met roaccutane omdat ik wist dat het door deze medicatie kwam, en toen ik gestopt was ging het elke dag terug beter met me, mijn acne was ook weg voor een lange tijd, maar na een tijdje is mijn acne ook gewoon weer terug gekomen en dit keer feller dan de ooit maar deze medicatie heeft me wel de slechtste bijwerkingen & ervaring ooit gegeven, ik zal het echt niet aanraden om te nemen als je een super gevoelig persoon bent want dit is echt troep.. het is niet oké dat een medicatie je zulke gevoelens kan geven, ook moest ik elke maand bloed laten trekken in het ziekenhuis voor allemaal testen te doen omdat ik deze medicatie nam. Ik loop dan liever met puistjes rond dan dat ik er geen heb en me zo slecht in men vel voel! Dus blijf er alsjeblieft vanaf want dit kan niet goed voor je zijn!!
29-04-2019

Acne/puistjes

Toen ik 18 was en echt alles had geprobeerd van mijn ernstige acne af te komen, begon ik op aanraden van de dermatoloog met roaccutane. Ik mocht absoluut niet zwanger worden, iedere maand bloedprikken en handtekening zetten dat ik wist waarvoor ik koos. Ik was wanhopig want ik slikte de ene kuur antibiotica na de andere en niets hielp. Dus ik tekende voor de roaccutane en [lees meer...]zag na een maand al verschil. Echter, tijdens het slikken van roaccutane kreeg ik ernstige zonneallergie, kreeg suicidale gedachten, erge eczeem, bloedneuzen, darmproblemen, viel heel veel af, mijn haar viel uit, schimmelinfecties etc. Vooral de somberheid en depressie zijn me lang bijgebleven en waren een verschrikking. Ik zou iedereen, werkelijk iedereen willen adviseren om eens naar je voedingspatroon te laten kijken. Want ook na 9 maanden roaccutane kwam de acne even heftig terug, maar het duurde zo lang voor ik mij weer normaal voelde. Het bleek op pas een aantal kuren en veel behandelingen verder, dat ik niet tegen koemelk kan. Hoe simpel kan het zijn. Ik gebruik geen melkproducten meer en moet oppassen met tarwe. Nu, 10 jaar later kijk ik iedere dag met dankbaarheid in de spiegel, blij met mijzelf, op de littekens na heb ik een gave huid gekregen. Mijn haar is nooit meer geworden zoals het was helaas.
07-11-2018

Acne/puistjes

Ik ben nu twee maanden bezig met dit medicijn en mijn acne is alleen maar erger geworden ik ben zo hopeloos!!! Hebben jullie hier ervaring mee is dit normaal??
26-10-2018

Acne/puistjes

Nooit meer zal ik roccutane gebruiken, heb het 3 weken gebruik en 7 dagen in het ziekenhuis gelegen door een infectie wat is gekomen in de kapotte slijmvliezen in me mond.
27-06-2018

Acne/puistjes

Beste mensen, Ik heb nu al ruim 8 jaar last van acne en het word met de dag erger. Ik ben 100 keer naar de huis arts en mijn dermatoloog geweest, zelfs al 3 keer geopereerd aan mijn ontstekingen, roaccutane moest ik slikken toen ik 14 was tot mijn 15e heb ik hier aan gezeten en is er een hoop veranderd. De bijwerkingen waren voor mij een hel. Het leek als of ik letterl[lees meer...]ijk in de hel leefde. Pijn dag in dag uit. Droge huid en zelfs depressie had een grote rol. Nu ben ik 20 en heb ik nog steeds erg last van mijn acne en ontstekingen. Ik heb ALLES geprobeerd. En ik ben hopeloos. Er blijven nieuwe ontstekingen vormen die lelijke littekens achter laten. Ik zit al he-le-maal onder de littekens en dit heeft natuurlijk geen goed effect op mijn zelf vertrouwen. Leven in een hoekje omdat je bang bent dat iemand het ziet of dat je rug weer in een keer open gaat en door je shirt bloed. Ik ben er zo klaar mee. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik dat uiteraard graag. Dank!!! N.
10-04-2018

Acne/puistjes

Vreselijke medicatie ! Ik heb achteraf zo enorm veel spijt gehad dat ik er ooit aan ben begonnen. Mijn acné is niet veel of groot, maar hardnekkig. Het gaat moeilijk weg, dus als laatst optie kreeg ik dit van de dermatoloog. Normaliter heb ik zelden last van bijwerkingen, maar dit is echt een paardenmiddel ! Ik ging overmatig transpireren, ik kreeg rare gedachtes, ik voel[lees meer...]de me onbekend in mijn eigen lichaam (depersonalisatie), ik had 10 dagenlang diarree, kreeg last van extreme droge ogen. En het erge is dat een aantal klachten zijn gebleven, na twee jaar nog steeds ! Dus ik ben na 10 dagen al gestopt. Want ik had niet willen weten wat er na maanden gebruik was gebeurd.. De medicatie is allang al uit mijn lichaam maar ik heb er helaas wel klachten aan overgehouden. Normaal gesproken heb ik nooit last van bijwerkingen, ik heb hele zware medicatie gebruikt, ook toen ik in het ziekenhuis lag. Maar dit is niet te vergelijken. Echt pure troep wat je in je lichaam stopt zelfs opiaten zijn hierbij vergeleken NIKS ! Dus mijn advies, zoek naar andere oplossingen. Meer natuurlijke oplossingen of iets bij de schoonheidsspecialiste, want dit medicijn heeft meer nadelen dan voordelen.
24-10-2017

Acne/puistjes

ik had 1 ontsteking op mijn wang, die niet overging bij de huisarts, ik moet naar de dermatoloog. geen fijn mens. die schreef gelijk dit medicijn voor. van dit medicijn werd het juist erger. mijn gezicht werd een wespennest. tot het punt dat de dermatoloog met een anti middel in de plekken pus moest gaan spuiten. met corticosteroiden. dat was pijnlijk. en heb er littekens [lees meer...]van overgehouden. ik zeg nee tegen dit middel. ga naar een acnekliniek of wat dan ook, maar voor mij persoonlijk werkte het niet. ik was toen 20, ben inmiddels 46. maar je ziet de littekentjes nog. ps. de dosering/hoeveelheid en lengte vd behandeling weet ik niet exact meer, te lang geleden, maar moest wat invullen!
15-10-2017

Acne/puistjes

Ik heb circa 8 maanden gebruik gemaakt van de medicijn roaccutane. Ik heb een enorme fout gemaakt door deze medicijn / drug te gebruiken. Binnen 3 maanden is mijn leven verwoest en kapot. Het medicijn beloofte meer goeds dan het kapot zou maken. Ik heb mij erg vergist in de bijwerkingen. Bijna alle bijwerkingen die stonden beschreven kwamen bij mij voor. Ongelofelijk wa[lees meer...]t zo een medicijn met een 25 jarige sterke en zeer vrolijke man kan doen. Het begon met fysieke bijwerkingen als; droge lippen, droge huid, droge ogen, slijm in de neus, spierpijn, minder goed horen etc. Alsof dat niet genoeg was begonnen de klachten als stemmingswisselingen, angst, paniekaanval, woede, beroerte, pyschische klachten tot aan depressie!! Door al deze bijwerkingen ben ik letterlijk depressief geraakt waardoor ik ontslag heb ingediend. Ik presteerde slecht, kon mij nergens om concentreren en al mijn collega's hadden snel door dat het mis was met me. Dit heeft zelfs relatie gekost en mijn sociale leven. Mijn tip is dan ook: probeer andere middelen te gebruiken voor je acne/littekens. Begin hier niet aan als je studeert, veel moet leren, veel werkdruk hebt en eerder een (lichte) depressie hebt gehad. Dit is een drug en geen medicijn naar mijn mening. Kijk er aub mee uit lieve mensen.. groetjes
22-09-2017

Acne/puistjes

Na scheeruitslag kreeg ik van de derma Roaccutane voorgeschreven. Droge lippen, droge keel, droge huid waren de bijwerkingen waar nog mee te leven viel. Na 8 maanden echter kreeg ik een hersenberoerte op de hersen stam. Over de oorzaak waren ze niet zeker, maar het werd in de richting van de Roaccutane gezocht. Voor mij is het puur vergif.
27-01-2017

Acne/puistjes

Sinds mijn puberteit had ik veel last van uitslag , vooral na het scheren. Na jaren van dermatoloog naar dermatoloog te gaan en alle zalfjes geprobeerd te hebben kreeg ik mino50 , dat hielp even maar erna kwam het ook weer terug . Toen kreeg ik Roaccutane 20mg. Dat hielp, lippen werden droog , kon niet meer tegen zonlicht enz. Uitslag was weg maar voelde me rot. Na ee[lees meer...]n kuur van 8 maanden, net gestopt met de Roaccutane kreeg ik een hersenberoerte op de hersenstam. Ze konden geen oorzaak vinden maar op al mijn ziekenhuis papieren staat wel dat ik aan de Roaccutane zat en dat daar de oorzaak zou kunnen liggen. Geen echte reden gevonden alleen veel van de stof die in de gewone vrouwen pil zit die ook in Roaccutane zit die beroertes kunnen veroorzaken, in 2013 was ik 33 jaar. Hoewel geen enkele arts zeker is ervan, ik weet alleszins dat mijn familie of kinderen er zeker vanaf moeten blijven!! Mijn uitslag was weg ja, maar 2 maanden ziekenhuis? dan liever wat scheeruitslag.
06-11-2016

Acne/puistjes

Geen resultaat na 8/9 maanden gebruik, alleen maar last van de bijwerkingen dus gestopt met dit middel en overgestapt op Spironolacton. Bijwerkingen: - Droge en bloedende lippen, de hele dag moeten smeren met speciale middelen - Zeer droge huid - Hele dunne huid, dus pukkels verdwijnen heel langzaam en littekens al helemaal niet - - Doordat me huid zo dun was kreeg ik[lees meer...] ook heel erge uitslag na het scheren - Droge ogen - Heel veel rugpijn in het begin, later ging dit gelukkig over - Moe, depressief, neerslachtig - Hele slechte huid door gekregen, veel slechter dan toen ik met het middel begon - Ik heb er Keratosis Pilaris aan overgehouden( veel rode bultjes op bovenarmen), fijn! Na inmiddels maanden gestopt te zijn met dit middel heb ik nog steeds een droge huid en lippen aan dit medicijn overgehouden.
23-10-2016

Acne/puistjes

Hallo allemaal, Ik wil graag mijn ervaring delen over dit medicijn, in de hoop mensen te laten zien dat dit geen wonder middel of makkelijke oplossing. Althans niet voor iedereen. Ik had sinds mijn 11e last van acne en rond mijn menstruatie grote onderhuidse ontstekingen, erg pijnlijk. Ik heb lotions, smeersels en antibiotica gekregen van de huisarts, het werkte wel ma[lees meer...]ar altijd maar voor even. Daarna heb ik de Diane35 twee jaar geslikt, dit hielp erg goed. Na de ophef over dit anticonceptie middel in combinatie met roken ben ik er mee gestopt. In korte tijd waren mijn poriën weer vergroot, en de meeeters en pukkels weer terug. Na zelf nog een fortuin aan producten tegen acne te hebben uit gegeven was ik het zat. Ik ben doorgestuurd naar de dermatoloog, ook die zag roaccutane als laatste hulpmiddel. Ik heb heb met haar de lijst bijwerkingen doorgenomen. Ze stelde me gerust en ik besloot te starten met de kuur van 9 maanden. Ik had last van een droge huid en droge lippen, dit is de meest voorkomende bijwerking en goed te verhelpen met producten van Roche, die hebben hier een speciale lijn voor. Na het verhogen van de dosis zat het me toch allemaal niet lekker, ik begon mij depri te voelen en besloot te stoppen met de kuur na een week buikgriep, toe heb ik de medicijnen toch al niet meer binnen kunnen houden. Ik voelde me weer fit en heb voor de rest tijdens de kuur niet echt veel bijwerkingen gehad, de ellende begon pas een maand na de stop. ik merkte dat ik overal haren van me zelf tegen kwam, op mijn werkplek, in bed, op mijn kleren echt overal. Het waren allemaal haren in de telogenefase, deze haren groeien normaal uit tot een lange stevige haar. Ze vielen dus veel te vroeg uit, daarna ook mijn lange haren echt met plukken te gelijk ik pakte ze zo uit mijn hoofd. Echt een nachtmerrie na twee maanden keek je zo op mijn hoofdhuid. Ik heb nu minoxildil lotion dit heeft de haaruitval gestopt gelukkig maar het duurt nog minimaal 2 jaar voordat ik überhaupt een korte volle bob kan laten knippen. Ik hoop dat mijn ervaring er voor zorgt dat mensen die dit medicijn willen gaan gebruiken zich goed inlezen en er overna denken voordat ze er mee beginnen. Ik vind ook dat de dermatoloog er te makkelijk over prate misschien omdat ze me niet bang wilde maken maar als ik had geweten dat er een kans was op zo'n erge haar uitval was ik er nooit mee begonnen!! Ik had de pukkels eerder voor lief kunnen nemen dan het feit dat ik nu elke dag met een pruik rond loop. Hoop dat jullie iets aan mijn ervaring hebben, En succes met jullie strijd tegen acne!
20-05-2019

Acne/puistjes

Hallo allemaal. Ik heb in 2012 Roaccutane geslikt voor een aantal maanden. Het medicijn heeft voor mij goed gewerkt want ben volledig van mn acne Af. Helaas werd er een jaar later ziekte van crohn bij mij geconstateerd. Een tijdje geleden sprak ik iemand uit mn omgeving over dat hij ook in het verleden Roaccutane slikte en ook een jaar later ziekte van crohn kreeg. In mij[lees meer...]n geval had ik het op erfelijkheid gegooid ivm dat mn oma ook ziekte van crohn heeft. Maar toen ben ik eens op internet gaan lezen over de combinatie van Roaccutane en Crohn. Ik ben er achter gekomen dat er meerdere personen zijn die dit is overkomen. Ik wil niet zeggen dat ik het 100% zeker weet maar er word wel over gesproken op internet. Het gaat mij erom dat ik nooit goed ben in gelicht met de kans om Crohn of Collitius als ‘bijwerking’ te kunnen krijgen. Als ik dit van te voren had geweten (helemaal omdat het bij mij in de familie zit) was ik minder snel aan de Roaccutane begonnen. Ik ben nu 23 jaar en het had dus ook misschien op latere leeftijd kunnen komen. In de Nederlandse bijsluiter wordt dit helaas niet verteld maar in de Amerikaanse wel. In Amerika lopen er al heel veel rechtszaken tegen de fabrikant van dit medicijn en worden de rechtszaken gewonnen er zijn al miljoenen uitbetaald aan gedupeerde. Het gaat mij niet om een rechtszaak maar ik had graag beter geïnformeerd willen worden en vind dat dit medicijn niet zo makkelijk moet worden voorgeschreven en zeker naar medische achtergrond of erfelijke aandoeningen gevraagd moet worden. Ik hoop dat jullie iets aan mijn verhaal hebben.
14-04-2018

Acne/puistjes

Hoi Ik ben nu 2 dagen bezig met het innemen van roaccutane 20mg oer dag. Nu is het zo dat ik best wel jeuk heb, maar ook een branderige gevoel heb bij het plasssn, mijn vagina die ook branderig aanvoelt. Is dit normaal??? Of moet ik de arts raadplegen? (Ik heb bij beoordeling wat moeten invullen, in verband met dat ik maar 2 dagen bezig ben) Alvast bedankt.
13-03-2018

Acne/puistjes

Hallo mijn naam is Pim. Ik heb al eerder op deze site mijn verhaal gedaan over roaccutane. Ik heb mijn mening toen vooral gegeven op de hoeveelheid bijwerkingen en het toch niet verwachte verloop van het medicijn. Ik wist dat er een mogelijkheid was dat het de eerste weken erger kon worden, maar na 2 maanden zou er zeker al vooruitgang te zien moeten zijn, volgens de derm[lees meer...]atoloog. Ik heb ik ook netjes, ook al was dit erg moeilijk, op gewacht. Op het moment dat maand 2 voorbij was en ik nog steeds geen verbetering zag, maar het alleen maar zag verergeren, heb ik besloten toch weer terug te gaan naar de dermatoloog. Deze heeft mij ook verteld dat dit zéker niet het verachte patroon was. Hij heeft mij toen de optie gegeven om een kortdurende prednison kuur te geven(5 dagen) om de ontstekingen in het gezicht te doen slinken. In eerste instantie leek me prednison wel meteen een heel erg zwaar middel met veel vervelende bijwerkingen, maar dat was alleen het geval wanneer ik langdurig(minimaal 2 weken) prednison zou moeten gebruiken. Na 1 dag merkte ik al verschil...onstekingen werden minder, kwamen geen nieuwe ontstekingen bij en de pijn werd minder. Na 5 dagen was de kuur op en ben ik i.p.v. 30 mg roaccutane(eerste fase van mijn kuur) per dag, overgestapt naar 20 mg per dag. Ik merkte na 2-3 dagen dat er wéér nieuwe ontstekingen begonnen te vormen. Ik heb toen meteen de dermatoloog opgebeld om te laten weten dat het weer aan het verergeren was. Opnieuw heb ik een 5-daagse prednison kuur gekregen die, net zoals de vorige keer, super werkte...tijdens de 5 daagse kuur...Op het moment dat ik stopte merkte ik na 2 dagen dat er 13 ontstekingen bij waren gekregen (pusontwikkeling). Na weer een bezoek bij de dermatoloog is het besluit gevallen toch te stoppen met de roaccutane, of in ieder geval een break. Dit om alles te recetten en eventueel over 4-5 weken opnieuw te beginnen, met 10mg per dag. Wel heb ik een antibioticum meegekregen die werkt tegen de bacterie, clindamycine. Hopelijk werkt dit middel wel en worden de ontstekingen minder.
17-02-2018

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met het gebruik van roaccutane op mijn 19de. Voor mijn gebruik van roaccutane heb ik af en toe wel eens last gehad van puistjes. Het ging dan meestal over 1-4 kleine puistjes in mijn gezicht en een aantal mee-eters op mijn rug. Ik wilde heel graag van deze puistjes af omdat ik deze redelijk genant vond. Op het moment dat de dermatoloog met een recept had vo[lees meer...]orgeschreven en ik ben begonnen met de roaccutane zijn in de eerste 2 weken de bijwerkingen beginnen te ontstaan die naarmate 4 weken alleen maar verergerde. In het begin leken de puistjes iets minder te worden en stond er daardoor ook met een positieve blik in. Maar opeens sloeg dit om en zijn er van geen puistje....meer dan 20 puistjes bij gekomen. Het vervelende is dat ze ook niet weg gaan. Ben nu iets meer dan 1.5 maand bezig en hoop wel dat het een klein beetje gaat slinken... Wel heb ik, wanneer er veel ontstekingen aanwezig zijn, gelezen dat ‘zithromax’ eventueel zou kunnen helpen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum