isotretinoine

Folliculitis (1 mening)

12-12-2017 | Vrouw | 30
isotretinoine (30mg)
Acne/puistjes
Eindelijk na jaren struggles met mijn huid toch maar besloten een afspraak te maken bij de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog. Na wat tegenslag (onduidelijkheid, vertraging in uitslagen etc) kon ik eindelijk beginnen en ben ik nu 2 maanden bezig. Ik merkte na een weekje eigenlijk al wat verbetering maar helaas ook wat bijwerkingen. Niet extreem of erg, hoogui[lees meer...]t vervelend. Mijn huid heeft er in jaren niet zo goed uitgezien als nu! Helaas wel littekens (heb een getinte huid, dus die blijf ik forever zien ben ik bang :( ) maar er komen nauwelijks nieuwe ontstekingen bij. Ik kan dit iedereen aanraden ondanks de bijwerkingen! Ik slik trouwens 30 mg per dag.

11-08-2017 | Vrouw | 30
Acne/puistjes
Ik heb 2 kuren gebruikt en beide keren heel tevreden. Tuurlijk zijn er bijwerkingen maar in mijn ogen goed te doen. De eerste kuur is 8 jaar geleden en na geboorte van 2 kindjes net n tweede kuur afgerond. Het resultaat is super , mocht het nodig zijn zonder twijfel doe ik het zo weer.

11-07-2019 | Man | 32
Acne/puistjes
Na een kleine 10 jaar waren de puistjes weer terug! Ronduit frustrerend. Eerst heeft de dermatoloog mij 2 capsules (2 x 20 mg) per dag voorgeschreven. De acne in mijn gezicht verdween vrijwel onmiddellijk. De puistjes op mijn rug, schouders en hals bleken hardnekkiger. Bijwerkingen: schrale lippen. Vervolgens heeft de dermatoloog mij 3 capsules per dag voorgeschreven. De [lees meer...]acne op mijn rug verdween enigszins sneller maar de bijwerkingen worden ook ernstiger. Ik slik nu 3 weken 3 capsules per dag en overweeg terug te gaan naar 2 capsules of enige tijd te stoppen, want het medicijn is nu erger dan de kwaal: hele droge, schrale, bloedende lippen en elke ochtend moet ik mijn neus 5 minuten lang snuiten om het taaie snot en geronnen bloed te verwijderen.

25-12-2017 | Vrouw | 32
Acne/puistjes
Gestopt met de pil 3 jaar geleden had last van veel bijwerkingen . Voelde mij zoveel beter maar kreeg opeens weer last van puistjes . Had ik ook last van in mijn puberteit. Veel middelen gebruikt door gestuurd door de huisarts naar de dermatoloog had daar het gevoel dat ik niet serieus werd genomen moest anti roos shampoo gebruiken en acne crème van Louis Widmer. Niks hi[lees meer...]elp .Uiteindelijk voor een andere dermatoloog gekozen en sinds een week aan de roaccutane 20 Mg . Eerste 3 dagen wat afwezig en emotioneel m’n huid is nog rustig vind het erg spannend .. ben benieuwd naar andere ervaringen

18-12-2017 | Vrouw | 32
Acne/puistjes
Ik ben 2 maanden geleden begonnen aan Roaccutane Omdat ik de afgelopen 3 jaar opeens last kreeg van acne Ik ben 32 jaar dus zijn het geen jeugd puistjes meer Waarschijnlijk door het stoppen met de pil (hormonen) Ik heb jaren van alles geprobeerd niks heeft geholpen. Was alleen maar geld en tijd verspilling Dus ben ik doorverwezen naar dermatoloog Ik ben begonnen [lees meer...]met roaccutane 20 Mg In het begin werd alles zoveel keer erger , dat ik me afvroeg waarom ik hiermee begonnen was. Zo erg dat ik de straat niet op wou. Onderhuidse ontstekingen echte bulten kwamen Na een maand ongeveer werd dit langzaam minder. Drogen lippen heb ik niet heel erg last van Maar wel van vele andere dingen Ik voel me vaak somber en Down Heb pijn aan me lichaam gewrichten Ben sneller moe Heel erg last van duizeligheid en slechter zien Vergeetachtig Ik ben opeens alles kwijt wat normaal nooit zo is Na 2 maanden leek dit alles wat minder te worden. Ik ben nu een paar dagen geleden overgestapt naar 30 Mg En ik ben weer terug bij het begin met de bijwerkingen Ik heb nu het gevoel flauwtevallen en een druk op in me hoofd , Maar ik begin nu wel wat resultaat te zien dat alles een beetje wegtrekt. Geen grote bulten en ontstekingen meer Ik moet dit 4/6 maanden slikken met mijn gewicht 65 kilo en lengte 1.60 En ik kan niet wachten tot ik ervan af ben. Je moet echt sterk zijn om dit door te blijven slikken Vooral in het begin wanneer alles veel erger word . Maar alles moet eruit Positief proberen te blijven en weten waarvoor je al die bijwerkingen hebt. Wie mooi wilt zijn moet pijn leiden 😬 Succes iedereen

15-12-2017 | Vrouw | 32
Acne/puistjes
Op mijn 29e kreeg ik ineens flinke acne op met name mijn kin. De acne bestond veelal uit grote onderhuidse ontstekingen die flink pijnlijk waren. Veel dure cosmetica en huisarts-middeltjes verder werd ik doorverwezen naar de dermatoloog. Deze schreef mij dit middel voor. Na mijzelf goed ingelezen te hebben, en flink van de berichten op internet geschrokken te zijn, ben ik [lees meer...]alsnog begonnen met het gebruik hiervan. Ik wilde immers graag van mijn acne af. De eerst 3 a 4 maanden waren geen pretje. De acne verergerde. Mijn huid werd erg gevoelig en zeer droog. Ik kreeg met name op mn armen en benen grote eczeem plekken. Ook had ik vaak last van uitgescheurde mondhoeken door erg droge lippen en af en toe een bloedneus door uitgedroogde slijmvliezen. Ik was het zó zat dat ik 4mnd lang bijna elke dag wilde stoppen met dit medicijn. MAAR...... ineens..... namen de bijwerkingen af en werd mijn huid elke dag eem stukje beter. Mijn huid begon weer te stralen en er kwamen geen nieuwe ontstekingen bij. Ik ben deze kerst 2 jaar verder. Mijn huid ziet er werkelijk waar prachtig uit. Wie had dat ooit gedacht. Al met al... het is echt een rot medicijn en je moet echt op je tanden bijten. Maar als je dat op kunt brengen en door kunt zetten dan is dat het wat mij betreft uiteindelijk dubbel en dwars waard! Mocht je nog vragen hebben.... dan hoor ik het graag! Groetjes!

02-04-2019 | Vrouw | 36
Acne/puistjes
Ik heb hetzelf gebruikt 20 jaar geleden had ook enorme acne, maar nu ik 36 ben merk ik dat het mijn gezichtshuid enorm heeft aangetast het is niet zomaar een medicatie je mag absoluut niet zwanger raken wegens misvormingen kan je nagaan wat het allemaal met je doet, je krijgt he veel haargroei door mannelijke hormonen die erin zitten bjjv. Ik bergijp je heel goed het is la[lees meer...]stig maar het gaat op een dag over geloof mij denk er nog eens over na zou ik zeggen

22-09-2017 | Man | 37
Acne/puistjes
Na scheeruitslag kreeg ik van de derma Roaccutane voorgeschreven. Droge lippen, droge keel, droge huid waren de bijwerkingen waar nog mee te leven viel. Na 8 maanden echter kreeg ik een hersenberoerte op de hersen stam. Over de oorzaak waren ze niet zeker, maar het werd in de richting van de Roaccutane gezocht. Voor mij is het puur vergif.

04-02-2020 | Vrouw | 39
Acne/puistjes
Ik start binnenkort met dit middel, alleen twijfel ik nog omwille van 1 iets. Ik lees dat Roaccutane je sexdrive kan aantasten. En die wil ik niet kwijt (om die reden - en continu bloedverlies - ook gestopt met Daphne - Diane35). Wie nam als vrouw dit middel en hadden jullie last van vaginale droogheid gedurende de kuur? Indien ja, was dit blijvend of heeft jullie sex[lees meer...]drive zich hersteld na stoppen kuur? Lisa

02-10-2018 | Vrouw | 43
isotretinoine (15mg)
Acne/puistjes
Ik heb al een jaar lang last van extreem veel acne op mijn kin, kan vaak niet over straat met mijn gezicht. Alle antibioticakuren heb ik gekregen, werd er eigenlijk alleen maar erger van na de kuur. Toen een stootkuur prednison gehad, heeft ook niet geholpen. Nu als allerlaatste redmiddel roaccutane. Qua bijwerkingen heb ik eigenlijk alles wat er in de bijsluiter staat. Ma[lees meer...]ar het droogt de huid heel erg uit, waardoor ik bijna geen acne meer op mijn kin heb. Alleen het zorgt dat het ook op de rest van je lichaam uitdroogt, waardoor je echt veel ruwe plekken hebt en eczeem nu op mijn handen. Ik slik 30mg per dag.

25-09-2019 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
Nu 3 weken bezig, al enorm verschil. Puistjes, meeeters en poriën worden minder / kleiner. Slaap ook zeer goed door de pillen, veel vaster. Enkele bijwerking dat je zeer droge lippen krijgt. Heel tevreden. Van al die geruchten dat je stemmingswisselingen krijgt, merk ik echt niets. Was ik maar eerder begonnen!

04-12-2018 | Vrouw | 46
isotretinoine (20mg)
Nadat crèmes en antibiotica niet hielpen, heeft mijn dermatoloog dit middel voorgeschreven toen ik een zeer ernstige rosacea-uitbarsting had. Mijn hele gezicht zat onder de kleine pustels (honderden), was opgezet en gloeide enorm. De Roaccutane heeft hierbij ontzettend goed geholpen!

22-04-2019 | Vrouw | 50
Acne/puistjes
Na bijna 40 jaar huidproblemen en het gebruik van allerlei alternatieven toch aan de roaccutane. Na 2 weken goede verbetering, helaas nog wel wat ontstekingen maar die trekken sneller weg dan ik gewend ben. Ik heb wel wat bijwerkingen zoals droge ogen, vooral droge scheenbenen, bij sporten spier-en gewrichtspijn, sneller vermoeid en ik slaap minder goed. Ik lees dit nerge[lees meer...]ns terug dus mocht iemand hier ook ervaring mee hebben graag een reactie. Doch de bijwerkingen wegen niet op tov het resultaat tot nu toe. Heb goede hoop! Ondanks alle negatieve reacties (dit zijn mensen die het gevolg van acne niet kennen de schaamte en de pijn) heb ik spijt niet eerder met roaccutane te zijn gestart.

09-10-2017 | Vrouw | 50
isotretinoine (10mg)
Acne/puistjes
Gekregen voor behandeling van de hardnekkige acne. Tegenwoordig als behandeling van Acne Rosacea. Zelf de juiste dosering gevonden om optimale evenwicht tussen bijwerkingen en effectiviteit te vinden. Met de juiste begeleiding van de specialist ook 2 keer zwanger geweest - zonder complicaties. Voor mij enige effectieve oplossing van mijn klachten, maar moet wel voorzichtig[lees meer...] mee omgegaan worden.

09-08-2017 | Vrouw | 50
isotretinoine (40mg)
Acne/puistjes
voor de tweede maal, gebruik ik nu roacutane. De eerste keer is nu ruim drie jaar terug. Toen 13 maanden, 10 mg per dag gebruikt. maar na enige tijd kreeg ik toch weer last van onderhuidse ontstekingen in mijn gezicht (best heftig). Uiteindelijk terug naar een andere dermatoloog. Die zei dat ik een te lage dosering had gekregen. Dus weer opnieuw deze, in mijn ogen, best we[lees meer...]l zware medicijnen gaan gebruiken. De onderhuidse ontstekingen verdwijnen vrij snel, maar de bijwerkingen komen even zo snel mee naar voren. veel last van een droge huid, wat veel jeuk veroorzaakt, met name mijn oorschelpen, mijn scheenbenen, die ik bij tijd en wijle dan ook helemaal kapot krap.... ook lijkt het wel of mijn huid geen vocht meer op kan nemen. Als ik zweet, dan blijft het gewoon op mijn huid liggen. Ook met douchen heb ik net het gevoel of het water zo langs mijn lichaam sijpelt. mijn haaraanzet is ook veel droger. 1 Voordeel, ik hoef mijn haar niet zo vaak te wassen. Ondanks alle bijwerkingen, wil ik deze keer doorzetten, ondanks de hoge dosering. Ik moet nu nog drie maanden verder en daarna zien we weer. Als de dermatoloog niet tevreden is, zal ik misschien nog langer door moeten. Ik hoop dat het deze keer beter slaagt dan de vorige keer. Ik heb nl al zoveel geprobeerd de afgelopen 15 a 20 jaar.

01-12-2019 | Vrouw | 53
isotretinoine (10mg)
Rosacea
Na van alles geprobeerd te hebben uiteindelijk door de HA naar Dermatoloog. Wat een verademing. Die vertelde me wat mijn huid aan het doen was na alle hormoonsmeersels van de HA. Ik heb eerst het gebruik van de hormoonzalf moeten afbouwen. Dit was echt afkicken voor mijn huid. Toen mocht ik starten met roacutane. Eerste maand 30 mg per dag. Veel last van bijwerkingen, maar[lees meer...] was te doen. Ziender ogen knapte het op. Nu als 3 maanden op een onderhoudsdosis van 10mg per dag. Er is niets meer terug gekomen. Mijn huid is egaal en mooi. Enige is dat ik last van droge lippen heb. Maar daar heb je een labello voor. Ik ben heel tevreden en blij.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (544) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum