Roaccutane

Acne/puistjes (381 meningen)
Folliculitis (1 mening)

03-07-2018

Acne/puistjes

In verband met ernstige acne voorgeschreven gekregen door de dermatoloog nadat ik al een half jaar minocycline slikte en verschillende smeersels had geprobeerd op aanraden van de huisarts. Bijwerkingen kwamen eigenlijk relatief snel, vooral een droge huid en extreem droge lippen (viel bijna niet tegenop te smeren). Wat later in de kuur last gehad van (lichte) hoofdpijn e[lees meer...]n vermoeidheid. Tijdens de kuur netjes onder controle van de dermatoloog dmv bezoekjes en bloedprikken. Resultaat is fantastisch. Nog wel wat puistjes gehad na gebruik maar bij lange na niet zoveel als voorheen, ook blijven ze veel korter zitten en worden ze niet zo groot. Mijn huid is glad, bijwerkingen verdwenen zo'n week na stoppen van de kuur. Ik heb absoluut geen spijt van het gebruik van deze medicijnen.
02-07-2018

Acne/puistjes

Super spul! Enkel last gehad van een droge huid en droge lippen, voor de rest geen bijwerkingen. Nu een half jaar verder ziet het er super uit en ben ik af van mijn vette huid.
29-05-2018

Acne/puistjes

Ik heb een tijd roaccutane gebruikt voor mijn acne. Ik had al vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk heeft mijn huisarts mij een verwijsbrief gegeven naar de dematoloog. Hier werd roaccutane voorgeschreven. Ik ging op internet zoeken naar ervaringen met dit medicijn. Ik schrok hier heel erg van en wist dus niet of ik er wel aan zou willen beginnen. Uitein[lees meer...]delijk heb ik het toch gedaan, omdat mijn acne me erg onzeker maakte. Ik moest elke maand bloedprikken en voordat ik een nieuw doosje kreeg moest ik een zwangerschapstest doen. De eerste twee maanden werd mijn acne erger. Ook kreeg ik al vrij snel last van droge lippen. Na twee maanden merkte ik dat mijn huid langzaam beter werd. Helaas had ik wel erge last van droge, gescheurde lippen en af en toe had ik een bloedneus. Ik ben nu ongeveer een week gestopt met dit medicijn en ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn keuze. Mijn huid is nog nooit zo mooi geweest. Daarnaast merk ik ook dat mijn lippen langzaam weer minder droog aan t worden zijn. Ik wilde graag mijn ervaring delen, aangezien ik erg schrok van alle andere ervaringen toen ik begon met dit medicijn. Ik wil iedereen die overweegt te beginnen met dit medicijn dan ook meegeven dat in principe alleen de mensen die dit medicijn als iets negatiefs hebben ervaren hun ervaring op het internet delen. Dit is slechts een heel klein gedeelte van de mensen. Ook wil ik zeggen dat mijn zelfverzekerheid enorm is gestegen door mijn verbeterde huid en ik dit medicijn heel erg dankbaar ben en zeker aanbeveel aan andere met acne.
17-05-2018

Acne/puistjes

Vanaf de pubertijd altijd last gehad van acne. Zo veel zalfjes, goede reinigingsmiddelen, pilletjes antibioticums geprobeerd zonder enkele resultaat. Knettergek werd ik hier van. Na 17/18 jaar werd het erger dikke onderhuidse bulten maar ook rode puisten. Had hier veel last van deed zeer, zag er niet uit, met makeup zag het er ook niet uit. Na 3 jaar rond blijven sukkelen [lees meer...]in onzekerheid toch maar initatief genomen doordat ik van een collega hoorde dat roaccutane haar enorm geholpen had, dat wilde ik ook. Bewust van de bijwerkingen maar met de juiste verzorgingsproducten o.a. blistex voor de lippen en purol voor in mijn neus is dit tot nu toe de beste medicatie die ik geprobeerd heb van alle honderden dat ik al geprobeerd had. Men zegt ligt aan je voeding en roken en je moet meer water drinken je zit nog in je pubertijd <18 dat werd mij altijd verteld totdat de dermatoloog zei dat het puur hormonaal is. Ik ben inmiddels 21 en zij zei dat het wel tijd werd dat het zou verdwijnen in mijn gezicht. Ik kwam zelf met het voorstel om roaccutane te slikken en haar leek het ook een goed idee. Begonnen met 20mg (63 kilo en 1.72) 2e maand verhoogd naar 30mg merkte geen verschil met 20mg daarom zit ik nu op 40mg 2x 20mg per dag. Nu bijna 3 maanden verder en ben op een paar pukkels al zeer tevreden.
16-03-2018

Acne/puistjes

Al vanaf jonge leeftijd had ik last van acné. Hiervoor heb ik tal van cremes (voorgeschreven door de huisarts) geprobeerd. Zonder het gewenste resultaat. Ook na meerdere antibiotica kuren bleef mijn acne terug komen. Ik heb aan mijn dermatoloog toen gevraagd of ik aan een roaccutane kuur mocht beginnen. Na bijna 8 maanden zit mijn kuur er nu op. Het resultaat is perfect: m[lees meer...]ijn acne is verdwenen. Dit ging echter niet helemaal zonder slag of stoot. Mijn lippen waren tijdens de kuur erg droog en scheurden vaak. Ook had ik last van uitgescheurde mondhoeken en obstipatie. Mijn gezicht zelf werd niet heel droog. Ik smeerde elke dag een hydraterende creme van ROC wat er denk ik voor zorgde dat mijn gezicht niet volledig uitdroogde. Ik vind roaccutane zeker een uitkomst voor mensen met serieuze acne. De bijwerkingen zijn met cremes en andere medicijnen goed de kop in te drukken.
26-02-2018

Acne/puistjes

Ik heb wekelijks foto's gemaakt en ervaring bijgehouden op een niet te vinden via google site : isotretinoine . webnode . nl Haal de spaties weg op de link hierboven en je komt op mijn website en je kan alles vinden en zelfs vragen stellen mocht je er op de site niet uitkomen Dit medicijn is het waard als je onder de acne zit en niet meer weet wat je moet doen
29-01-2018

Acne/puistjes

Heftig maar heeft zekers geholpen. In het begin verergerden de wonden, maar na een maand of 4 knapte alles op! Het was een strijd maar nu na 2 jaar nog steeds alles rustig. Zag het eerst niet meer zitten maar blij dat ik doorgezet heb. Het is een supermiddel
17-01-2018

Acne/puistjes

Na verandering in mijn anticonceptie onwijze last van puistjes gekregen. Van alles geprobeerd en uiteindelijk roaccutane gekregen. Dit is echt het beste middel ooit geweest! Op het begin wordt het erger, maar na 2 maanden ging het langzaam weg. Ik slik het nu 3 maanden en heb al 2 weken lang geen enkel pukkeltje meer. Mijn hele huid is gaaf! Ja, je krijgt last van hele dro[lees meer...]ge lippen. Koop hiervoor Elizabeth Arden 8 hour lippenbalsem. Door dit topspul heb ik er nooit last van gehad. Ja, je krijgt een droge huid. Koop hiervoor de reiniger en de crème van de H lijn van La Roche Possay. Deze lijn is speciaal ontwikkeld voor de acnehuid die is uitgedroogd door medicatie. Je kan het kopen bij de apotheek en is niet duur. Ik heb soms een beetje last gehad van eczeem op mijn handen, maar ook dit was zeer beperkt. Dus mijn tip: heb je last van acne? Start alsjeblieft met roaccutane. Dankzij de hierboven genoemde producten ga je amper last krijgen van de bijwerkingen... Succes!
15-12-2017

Acne/puistjes

Op mijn 29e kreeg ik ineens flinke acne op met name mijn kin. De acne bestond veelal uit grote onderhuidse ontstekingen die flink pijnlijk waren. Veel dure cosmetica en huisarts-middeltjes verder werd ik doorverwezen naar de dermatoloog. Deze schreef mij dit middel voor. Na mijzelf goed ingelezen te hebben, en flink van de berichten op internet geschrokken te zijn, ben ik [lees meer...]alsnog begonnen met het gebruik hiervan. Ik wilde immers graag van mijn acne af. De eerst 3 a 4 maanden waren geen pretje. De acne verergerde. Mijn huid werd erg gevoelig en zeer droog. Ik kreeg met name op mn armen en benen grote eczeem plekken. Ook had ik vaak last van uitgescheurde mondhoeken door erg droge lippen en af en toe een bloedneus door uitgedroogde slijmvliezen. Ik was het zó zat dat ik 4mnd lang bijna elke dag wilde stoppen met dit medicijn. MAAR...... ineens..... namen de bijwerkingen af en werd mijn huid elke dag eem stukje beter. Mijn huid begon weer te stralen en er kwamen geen nieuwe ontstekingen bij. Ik ben deze kerst 2 jaar verder. Mijn huid ziet er werkelijk waar prachtig uit. Wie had dat ooit gedacht. Al met al... het is echt een rot medicijn en je moet echt op je tanden bijten. Maar als je dat op kunt brengen en door kunt zetten dan is dat het wat mij betreft uiteindelijk dubbel en dwars waard! Mocht je nog vragen hebben.... dan hoor ik het graag! Groetjes!
12-12-2017

Acne/puistjes

Eindelijk na jaren struggles met mijn huid toch maar besloten een afspraak te maken bij de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog. Na wat tegenslag (onduidelijkheid, vertraging in uitslagen etc) kon ik eindelijk beginnen en ben ik nu 2 maanden bezig. Ik merkte na een weekje eigenlijk al wat verbetering maar helaas ook wat bijwerkingen. Niet extreem of erg, hoogui[lees meer...]t vervelend. Mijn huid heeft er in jaren niet zo goed uitgezien als nu! Helaas wel littekens (heb een getinte huid, dus die blijf ik forever zien ben ik bang :( ) maar er komen nauwelijks nieuwe ontstekingen bij. Ik kan dit iedereen aanraden ondanks de bijwerkingen! Ik slik trouwens 30 mg per dag.
09-10-2017

Acne/puistjes

Gekregen voor behandeling van de hardnekkige acne. Tegenwoordig als behandeling van Acne Rosacea. Zelf de juiste dosering gevonden om optimale evenwicht tussen bijwerkingen en effectiviteit te vinden. Met de juiste begeleiding van de specialist ook 2 keer zwanger geweest - zonder complicaties. Voor mij enige effectieve oplossing van mijn klachten, maar moet wel voorzichtig[lees meer...] mee omgegaan worden.
22-08-2017

Acne/puistjes

Persoonlijk had ik niet echt acné. Ik had last van kleine onderhuidse bultjes waar ik vanaf wilde. Differin en antibiotica hielpen hier niet tegen dus kreeg ik isothetrine voorgeschreven. Ik was eerst heel bang voor de bijwerkingen, maar al met al viel het hartstikke mee. Ik ben nu een maand bezig en bijna mijn hele gezicht is weer egaal en schoon. Een geweldig middel dit.
22-08-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik dit medicijn nu precies 3 maanden. De eerste maand was niet altijd makkelijk, omdat mijn huid ontzettend uitdroogde en de acne niet meteen minder werd (ook niet erger overigens! Maar het was door de droogheid absoluut niet meer te verbergen met makeup..), maar daarna kwam snel verbetering. 2 weken geleden had ik mijn laatste 'break-out' die echt al enorm in het [lees meer...]niet viel bij wat ik in het verleden had, en nu kan ik eindelijk echt zeggen dat ik acne vrij ben :) Ik kan het nog steeds bijna niet geloven, na 5 jaar (mijn acne begon toen ik 12 was). De bijwerkingen zijn niet de minste: Je droogt volledig uit, hevige spierpijn, rugpijn, snel blauwe plekken, wondjes, etc. Maar het is het mij zeker waard. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet een paar jaar geleden al naar de dokter ben gestapt.
11-08-2017

Acne/puistjes

Ik heb 2 kuren gebruikt en beide keren heel tevreden. Tuurlijk zijn er bijwerkingen maar in mijn ogen goed te doen. De eerste kuur is 8 jaar geleden en na geboorte van 2 kindjes net n tweede kuur afgerond. Het resultaat is super , mocht het nodig zijn zonder twijfel doe ik het zo weer.
17-07-2017

Acne/puistjes

Ik had al sinds mijn 12e last van acne, en dit is altijd blijven aanhouden, heb verschillende anticonceptie pillen gehad, antibiotica kuren, zalfjes, huis- tuin- en keukenmiddeltjes maar niks hielp, en ik was er zó klaar mee. Ik had van tevoren al verschillende dingen gelezen over roaccutane en werd er wel bang van, omdat je van alles leest over depressiviteit en andere he[lees meer...]ftige bijwerkingen. Ondanks dat toch gekozen om te beginnen met mijn kuur van 4 maanden 40 mg per dag, en het is de beste beslissing van mijn leven geweest! Last van bijwerkingen heb ik zeker gehad, maar dat was bij mij te verminderen met veel vaseline en iets minder te gaan sporten. Ik ben nu 2 maanden klaar en ben elke dag nog zo blij als ik in de spiegel kijk, al mijn acne is weg! Laat je niet bang maken door andere verhalen, ieder zijn proces is anders. Ik raad het medicijn zeker aan!
01-07-2017

Acne/puistjes

Ik wil graag anderen helpen die last hebben van ernstige acne, probeer roaccutane, als je echt alle hebt geprobeerd natuurlijk en echt last hebt van ernstige acne. Ik heb vanaf 16 jaar tot na geboorte dochter, was ik 28 jaar last gehad van ernstige vorm van acne. Iedere dag opstaan met het idee hoe zou ik er vandaag weer uitzien? Naast dat iedereen altijd dacht dat ik ziek[lees meer...] was, vlekken bulten laten je nu eenmaal er niet lekker uitzien laten we eerlijk zijn, deed het pijn zowel fysiek maar vooral mentaal. Mijn zelfvertrouwen was gekoppeld aan mijn huid. Dit was gedaald tot ver onder het nulpunt. ik weet nog goed dat de dermatoloog zei toen ik de kuur ging starten, welkom in je nieuwe leven. Dat is ook echt zo. ik ben nu 10 jaar verder en dank God nog altijd op mijn blote knieën dat ik opsta met een gave huid. Die bijwerkingen ben je echt zo weer vergeten als je een leven zonder ernstige acne tegemoet gaat. Mijn huid ziet er top uit, op wat littekens na. Maar ik ben er nog steeds super dankbaar voor.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum