Roaccutane

Acne/puistjes (364 meningen)
Folliculitis (1 mening)

17-01-2018

Acne/puistjes

Na verandering in mijn anticonceptie onwijze last van puistjes gekregen. Van alles geprobeerd en uiteindelijk roaccutane gekregen. Dit is echt het beste middel ooit geweest! Op het begin wordt het erger, maar na 2 maanden ging het langzaam weg. Ik slik het nu 3 maanden en heb al 2 weken lang geen enkel pukkeltje meer. Mijn hele huid is gaaf! Ja, je krijgt last van hele dro[lees meer...]ge lippen. Koop hiervoor Elizabeth Arden 8 hour lippenbalsem. Door dit topspul heb ik er nooit last van gehad. Ja, je krijgt een droge huid. Koop hiervoor de reiniger en de crème van de H lijn van La Roche Possay. Deze lijn is speciaal ontwikkeld voor de acnehuid die is uitgedroogd door medicatie. Je kan het kopen bij de apotheek en is niet duur. Ik heb soms een beetje last gehad van eczeem op mijn handen, maar ook dit was zeer beperkt. Dus mijn tip: heb je last van acne? Start alsjeblieft met roaccutane. Dankzij de hierboven genoemde producten ga je amper last krijgen van de bijwerkingen... Succes!
15-12-2017

Acne/puistjes

Op mijn 29e kreeg ik ineens flinke acne op met name mijn kin. De acne bestond veelal uit grote onderhuidse ontstekingen die flink pijnlijk waren. Veel dure cosmetica en huisarts-middeltjes verder werd ik doorverwezen naar de dermatoloog. Deze schreef mij dit middel voor. Na mijzelf goed ingelezen te hebben, en flink van de berichten op internet geschrokken te zijn, ben ik [lees meer...]alsnog begonnen met het gebruik hiervan. Ik wilde immers graag van mijn acne af. De eerst 3 a 4 maanden waren geen pretje. De acne verergerde. Mijn huid werd erg gevoelig en zeer droog. Ik kreeg met name op mn armen en benen grote eczeem plekken. Ook had ik vaak last van uitgescheurde mondhoeken door erg droge lippen en af en toe een bloedneus door uitgedroogde slijmvliezen. Ik was het zó zat dat ik 4mnd lang bijna elke dag wilde stoppen met dit medicijn. MAAR...... ineens..... namen de bijwerkingen af en werd mijn huid elke dag eem stukje beter. Mijn huid begon weer te stralen en er kwamen geen nieuwe ontstekingen bij. Ik ben deze kerst 2 jaar verder. Mijn huid ziet er werkelijk waar prachtig uit. Wie had dat ooit gedacht. Al met al... het is echt een rot medicijn en je moet echt op je tanden bijten. Maar als je dat op kunt brengen en door kunt zetten dan is dat het wat mij betreft uiteindelijk dubbel en dwars waard! Mocht je nog vragen hebben.... dan hoor ik het graag! Groetjes!
12-12-2017

Acne/puistjes

Eindelijk na jaren struggles met mijn huid toch maar besloten een afspraak te maken bij de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog. Na wat tegenslag (onduidelijkheid, vertraging in uitslagen etc) kon ik eindelijk beginnen en ben ik nu 2 maanden bezig. Ik merkte na een weekje eigenlijk al wat verbetering maar helaas ook wat bijwerkingen. Niet extreem of erg, hoogui[lees meer...]t vervelend. Mijn huid heeft er in jaren niet zo goed uitgezien als nu! Helaas wel littekens (heb een getinte huid, dus die blijf ik forever zien ben ik bang :( ) maar er komen nauwelijks nieuwe ontstekingen bij. Ik kan dit iedereen aanraden ondanks de bijwerkingen! Ik slik trouwens 30 mg per dag.
09-10-2017

Acne/puistjes

Gekregen voor behandeling van de hardnekkige acne. Tegenwoordig als behandeling van Acne Rosacea. Zelf de juiste dosering gevonden om optimale evenwicht tussen bijwerkingen en effectiviteit te vinden. Met de juiste begeleiding van de specialist ook 2 keer zwanger geweest - zonder complicaties. Voor mij enige effectieve oplossing van mijn klachten, maar moet wel voorzichtig[lees meer...] mee omgegaan worden.
22-08-2017

Acne/puistjes

Persoonlijk had ik niet echt acné. Ik had last van kleine onderhuidse bultjes waar ik vanaf wilde. Differin en antibiotica hielpen hier niet tegen dus kreeg ik isothetrine voorgeschreven. Ik was eerst heel bang voor de bijwerkingen, maar al met al viel het hartstikke mee. Ik ben nu een maand bezig en bijna mijn hele gezicht is weer egaal en schoon. Een geweldig middel dit.
22-08-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik dit medicijn nu precies 3 maanden. De eerste maand was niet altijd makkelijk, omdat mijn huid ontzettend uitdroogde en de acne niet meteen minder werd (ook niet erger overigens! Maar het was door de droogheid absoluut niet meer te verbergen met makeup..), maar daarna kwam snel verbetering. 2 weken geleden had ik mijn laatste 'break-out' die echt al enorm in het [lees meer...]niet viel bij wat ik in het verleden had, en nu kan ik eindelijk echt zeggen dat ik acne vrij ben :) Ik kan het nog steeds bijna niet geloven, na 5 jaar (mijn acne begon toen ik 12 was). De bijwerkingen zijn niet de minste: Je droogt volledig uit, hevige spierpijn, rugpijn, snel blauwe plekken, wondjes, etc. Maar het is het mij zeker waard. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet een paar jaar geleden al naar de dokter ben gestapt.
11-08-2017

Acne/puistjes

Ik heb 2 kuren gebruikt en beide keren heel tevreden. Tuurlijk zijn er bijwerkingen maar in mijn ogen goed te doen. De eerste kuur is 8 jaar geleden en na geboorte van 2 kindjes net n tweede kuur afgerond. Het resultaat is super , mocht het nodig zijn zonder twijfel doe ik het zo weer.
17-07-2017

Acne/puistjes

Ik had al sinds mijn 12e last van acne, en dit is altijd blijven aanhouden, heb verschillende anticonceptie pillen gehad, antibiotica kuren, zalfjes, huis- tuin- en keukenmiddeltjes maar niks hielp, en ik was er zó klaar mee. Ik had van tevoren al verschillende dingen gelezen over roaccutane en werd er wel bang van, omdat je van alles leest over depressiviteit en andere he[lees meer...]ftige bijwerkingen. Ondanks dat toch gekozen om te beginnen met mijn kuur van 4 maanden 40 mg per dag, en het is de beste beslissing van mijn leven geweest! Last van bijwerkingen heb ik zeker gehad, maar dat was bij mij te verminderen met veel vaseline en iets minder te gaan sporten. Ik ben nu 2 maanden klaar en ben elke dag nog zo blij als ik in de spiegel kijk, al mijn acne is weg! Laat je niet bang maken door andere verhalen, ieder zijn proces is anders. Ik raad het medicijn zeker aan!
01-07-2017

Acne/puistjes

Ik wil graag anderen helpen die last hebben van ernstige acne, probeer roaccutane, als je echt alle hebt geprobeerd natuurlijk en echt last hebt van ernstige acne. Ik heb vanaf 16 jaar tot na geboorte dochter, was ik 28 jaar last gehad van ernstige vorm van acne. Iedere dag opstaan met het idee hoe zou ik er vandaag weer uitzien? Naast dat iedereen altijd dacht dat ik ziek[lees meer...] was, vlekken bulten laten je nu eenmaal er niet lekker uitzien laten we eerlijk zijn, deed het pijn zowel fysiek maar vooral mentaal. Mijn zelfvertrouwen was gekoppeld aan mijn huid. Dit was gedaald tot ver onder het nulpunt. ik weet nog goed dat de dermatoloog zei toen ik de kuur ging starten, welkom in je nieuwe leven. Dat is ook echt zo. ik ben nu 10 jaar verder en dank God nog altijd op mijn blote knieën dat ik opsta met een gave huid. Die bijwerkingen ben je echt zo weer vergeten als je een leven zonder ernstige acne tegemoet gaat. Mijn huid ziet er top uit, op wat littekens na. Maar ik ben er nog steeds super dankbaar voor.
19-05-2017

Acne/puistjes

Ik ben sinds 25 april begonnen met Isotretinoine oftwel Roaccutane. en houd sindsdien een site bij, totaal niet vindbaar of professioneel, maar gewoon voor mensen die alles willen weten http:// isotretinoine. webnode. nl/. Ik plaats wekelijks foto's en een verslag van de bijwerkingen en tips. Zoals je op de foto's zal zien is mijn acne echt gehalveerd in 3 weken. Nu is mi[lees meer...]jn dosis van 20 naar 40 mg gezet, wel heb ik net te horen gekregen dat mijn leverwaarde omhoog zijn gegaan dus of ik die 40 vol ga houden weet ik niet, maar ik doe mijn best en houd iedereen op de hoogte via de site.
23-03-2017

Acne/puistjes

Ik heb al vanaf mijn 11e al last van wat pukkeltjes. Ik heb geen last van acne! maar ik had een zeer vette huid en een aantal pukkeltjes. Ik had er altijd wel wat. Dat vond ik zeer vervelend en vooral de vette huid was echt iets waar ik graag van af wilde. Na heel veel medicatie geprobeerd te hebben zoals o.a. Benzoylperoxide gel, doxycycline, tot antibiotica zalfjes en no[lees meer...]em maar op had ik er nog steeds last van. ik heb letterlijk bijna alles geprobeerd en niks hielp! Toen hoorde ik over Roaccutane en wilde ik dat graag proberen! Mensen vonden me gek omdat ze niet veel pukkels zien. Ik was me van de bijwerkingen bewust maar ik vond het het waard om te proberen. Ik ben dan nu ook al 5 maanden bezig met mijn behandeling en ik vind het een super middel! De bijwerkingen vallen reuze mee, ik heb voornamelijk droge lippen en neus. Maar neusspray en Purol en dat soort lip smeersels kunnen dat makkelijk verhelpen! Ik ben ook wel iets vermoeider. Ik raad het iedereen aan die zich niet lekker voelt vanwege pukkeltjes en dergelijke om het iig een kans te geven! Bij mij is het het zeker waard! De verwachting is dat ik het 9 maanden ga gebruiken met een dosering van 30 mg per dag. Stel gerust je vraag als je die hebt !
22-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb last van grote onderhuidse ontstekingen in mijn gezicht en acne. Veel zalfjes geprobeerd maar het hielp niet. Nadat ik de dermatoloog om raad had gevraagd, bood hij mij roaccutane aan. Binnen 1 à 2 weken waren mijn onderhuidse ontstekingen weg. Ook merk ik dat mijn huid gladder wordt en mijn littekens wegtrekken. Fantastisch paardenmiddel. Wees je ervan bewust dat z[lees meer...]o'n paardenmiddel ook bijwerkingen heeft. De bijwerkingen bij mij waren droge ogen, erg droge lippen, verminderderde weerstand, dunnere huid, af en toe een spontane bloedneus, korstjes in de neus, iets minder goed in het donker kunnen kijken en zonlicht kan zo nu en dan nogal fel zijn. Klinkt nogal heftig bij elkaar opgeteld, maar valt in werkelijkheid reuze mee. Als je erg last hebt van acne en kans hebt op littekenvorming dan is dit middel een aanrader. Als ik opnieuw voor de keuze had gestaan, had ik het zo weer geslikt.
08-02-2017

Acne/puistjes

Vanaf 2013 heb ik last van acne. alle medicijnen van de dokter geprobeerd maar niets hielp. Toen ik in 2014 hoorde van Roaccutane ben ik opnieuw naar de dokter gegaan en ben ik doorverwezen naar de dematoloog. Ik ben toen niet begonnen met de medicijnen omdat ik de bijwerkingen te heftig vond (recensies op internet gelezen). In 2016 nog steeds heftige acne en ondertussen o[lees meer...]ok behoorlijk wat littekens, ik voelde me zo onzeker daardoor en vond het zo erg! Toch opnieuw naar de dermatoloog geweest en begonnen aan Roaccutane. Eerste 2 maanden 20mg per dag (juni en juli 2016) en tot nu 40mg per dag. Ik moet de medicijnen slikken tot 29 maart 2017. Een behoorlijk tijd aan die medicijnen dus. Mijn bijwerkingen vallen heel erg mee! De bekende droge lippen / handen maar verder eigenlijk niets. Ook af en toe sombere dagen maar die kan ik wel relativeren; zonder die medicijnen heb je ook wel eens een off-day! Ik vind eerder dat er nog een mooi pluspunt aan zit; voor de medicijnen moest ik mijn haren elke dag wassen omdat het dan alweer vet was. Nu kan ik een week mijn haren niet wassen en dan is het nog niet vet. De eerste 2 maanden zag ik nog geen verschil maar daarna werd het steeds een beetje beter. Vanaf oktober heb ik al geen pukkel meer gehad. Ik heb me netjes gehouden aan geen alcohol drinken. Eigenlijk bevalt me dit prima. Ik zou deze medicijnen aan iedereen aanraden die ongelukkig is door de acne. Je kan het altijd proberen! Zijn jouw bijwerkingen erger, dan kan je net zo makkelijk weer stoppen. Ik ben in ieder geval sinds al die jaren weer acne vrij en heel gelukkig daardoor! Als ik wist dat de bijwerkingen zo minimaal zouden zijn dan was ik in 2014 al begonnen.
01-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb sinds mijn 10e ontzettend veel last van puistjes gehad. Normaal gesproken trekt dit op een bepaalde tijd (na de puberteit) ook weer weg, helaas was dit bij mij niet het geval. Via de huisarts heb ik meerdere verschillende soorten zalfjes geprobeerd, die allemaal geen resultaat hadden. Hierna ben ik in Eindhoven naar een speciaal behandelcentrum voor acne gegaan, gen[lees meer...]aamd Vital. Dit was pure oplichterij, ontzettend veel geld kwijt geraakt aan behandelingen die 0,0 effect hadden. Uiteindelijk na wat zoekwerk op het internet uitgekomen bij roaccutane. Via de huisarts ben ik doorverwezen naar de dermatoloog die mij dit medicijn heeft voorgeschreven. Ik heb dit 6 maanden lang gebruikt. Gedurende deze 6 maanden heb ik erg veel last gehad van bijwerkingen, zoals: enorme spierpijn, bacteriële infectie op het gezicht en in het oor, sombere gedachten, etc. Voornamelijk de spierklachten waren hevig. Waar ik normaal een voetbalwedstrijd van 90 minuten met gemak uitspeel, kon ik nu na +/- 20 minuten al geen stap meer zetten. Het resultaat van het gebruik van dit medicijn was echter wonderbaarlijk mooi! Ik heb sindsdien nog maar sporadisch enkele puistjes (waar voorheen mijn hele gezicht vol zat). Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik ben gestopt met roaccutane en het resultaat is gelukkig hetzelfde gebleven. Ik zou dit zeker aanraden voor mensen die zich geen raad meer weten. Dit is een mooi laatste "redmiddel".
11-01-2017

Acne/puistjes

Ik ben vanaf mijn 12e al aan t tobben met medicijnen etc. Dit was het laatste redmiddel als het ware. en ben nu 21 ik wou dat ik dit jaren geleden al had geprobeerd ik zweer er voor!!
06-11-2016

Acne/puistjes

Sinds mijn 14e last van acne. Sindsdien van alles geprobeerd, van benzolperoxide, inderm, andere antibiotica, Azelaïnezuur, gladskin, anna's clear, vitamine a voor op de huid, maskers en doxycycline etc etc..(en ik ben er vast nog een heel aantal vergeten) Bij 2 verschillende huisartsen de bovenstaande medicatie al dan niet voorgeschreven gekregen. Inmiddels sinds 1 jaar b[lees meer...]ij mijn 2e dermatoloog terechtgekomen en sinds afgelopen mei aan de roaccutane. Ik moet zeggen dat doxycycline goed hielp echter keerde de acne/rosacea altijd weer terug. Nu sinds een tijdje voor het eerst sinds 24 jaar klachtenvrij!! ik zit nu op een dosering van om de dag 10 mg roaccutane. De reden waarom ik dit schrijf is dat ik mij door de ervaringen op internet, en dan met name de negatieve ervaringen nooit aan de roaccutane ben begonnen. Ik heb niet tot nauwelijks bijwerkingen gehad, afgezien van een paar droge lippen in het begin en een iets drogere huid. Ik sport veel en zwaar (boksen) ik drink gewoon mijn pilsje in het weekend. Het is met afstand het allerbeste medicijn wat ik in de 24 jaar heb voorgeschreven gekregen. Dus voor iedereen laat je niet teveel afschrikken door allerlei negatieve ervaringen op internet.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum