Ervaringen met Amfexa

dexamfetamine

ADHD (136 meningen)
ADD (67 meningen)

Grootschalige omzetting van een apotheekbereiding van dexamfetamine naar Amfexa

Bij een doorgeleverde bereiding maakt een apotheker een geneesmiddel zelf, en levert dat vervolgens aan andere apothekers. Voor deze geneesmiddelen is geen handelsvergunning afgegeven. Als een geneesmiddel een handelsvergunning heeft, betekent dat dat de kwaliteit, veiligheid en werkzaamheid van het geneesmiddel onafhankelijk getoetst is. Dat is bij een eigen bereiding door een apotheek dus niet zo. Deze geneesmiddelen zijn daarmee niet per se onveilig, maar er zitten wel meer risico's aan.

Bereidende apotheken voldoen niet aan voorwaarden bij doorlevering dexamfetamine. Voor een deel van de patiënten brengt het gebruik van Amfexa hogere kosten met zich mee dan het gebruik van een doorgeleverde bereiding. Dat realiseert de inspectie zich.

Inspectie gezondheidszorg en jeugd (01-07-2019)

17-03-2020 | Vrouw | 23
ADHD
Sinds de diagnose ADHD is vastgesteld kreeg ik 2,5mg dexamfetamine voorgeschreven. Helaas had dit amper tot geen effect op mijn concentratieklachten... mijn behandelaar schreef mij een nieuw recept, 2x 5mg Amfexa per dag. Door dit medicijn ervaarde ik eerder bijwerkingen dan de 'daadwerkelijke' werking van dit medicijn zelf!!! Ik kreeg last van hartkloppingen, slapende led[lees meer...]ematen, slaapproblemen en ervaarde een onrustig gevoel. Eenmaal gesproken te hebben met mijn behandelaar besloot zij weer dat ik terug moest naar 2,5mg dex wegens de bijwerkingen. Zoals ik in het begin al zei heeft dit geen effect. Ik besloot zelf om 2 x 2,5mg per keer te gebruiken. Dit betekent dat ik 2 x per dag 2 pillen slik van 2,5mg dex. Dit heeft wel effect ZONDER de bijwerkingen. Vandaag verteld aan mijn behandelaar en vond dit een goede oplossing! Vraag je behandelaar of dit misschien ook een mogelijkheid is voor jou

13-03-2020 | Man | 49
dexamfetamine (2.5)
ADD
Als er zoveel problemen ( verschillen zijn )met Amfexa ipv Dexamfetamine, dan moet er toch een kern van waarheid in zitten. Er zijn zoveel negatieve reviews over dit middel. Wat word er met de informatie van deze site gedaan en heeft het enigszins zin om deze reviews te plaatsen. Ik hoop ook dat de info bijdraagt aan een extra controle van een medicijn en de zuiverheid [lees meer...]van de grondstoffen.

12-03-2020 | Man | 12
ADD
Mijn zoon kreeg eerst dexamfetamine voor geschreven dit werkte goed. Kon zich concentreren vriendjes maken, samen spelen, werken op school. Nu na 2,5 maand verplicht aan de amfexa veel last van lichamelijke klachten; hoofdpijn, duizeligheid. Ook in ene veel last van heftigere emoties. Hij vind alles oneerlijk wat er gebeurd (thuis, op school, met vrienden) waardoor hij va[lees meer...]ker alleen thuis zit.

08-03-2020 | Man | 28
ADD
Ik ben van Concerta overgestapt naar dexamfetamine 2.5 mg. Toen ook verplicht overgestapt op Amfexa. Voor mij is het het beste medicijn voor ADD. Heel goede focus en motivatie zonder een high gevoel te hebben, wat ik wel enorm had met methylfenidaat, of het gevoel te blijven willen bijpakken. In tegenstelling tot de meeste anderen, ben ik enorrm tevereden met dit medicijn[lees meer...]. Het kost wel een hoop, maar goed ik heb het er voor over.

08-03-2020 | Vrouw | 21

03-03-2020 | Vrouw | 14

28-02-2020 | Man | 32

27-02-2020 | Vrouw | 23
ADHD
Met het gebruik van deze medicatie zijn alle moeilijkheden waarvoor de medicatie wordt geslikt bijna geheel teruggekomen.

27-02-2020 | Vrouw | 33

21-02-2020 | Man | 18
ADD
Na een jaar op dexamfetamine 2,5 mg te hebben gezeten, moest ik een maand geleden verplicht over op amfexa. Ik was ontzettend tevreden met dexamfetamine 2,5mg en zat eindelijk goed qua dosis en medicijn na heel wat zoeken. Maar ik moest dus verplicht over naar weer een ander medicijn. Ik voel me al een tijdje vrij slecht. Heel neerslachtig, totaal geen zin om mensen te [lees meer...]zien. Het zelfde effect als wat ik op ritalin had waar ik ooit mee begonnen ben. Het lukt me totaal niet om aan de slag te komen en aan de slag te blijven als het me wonderbaarlijk gelukt was om te starten. Daarnaast slaap ik heel slecht en kom ik niet inslaap. Wat er voor zorgt dat ik soms nachten wakker lig of ergens pas om 5 uur half inslaap val, om vervolgens een half uur later weer wakker te worden. Totaal niet tevreden mee en ik hoop dan ook dat ik weer terug kan naar dexamfetamine 2,5mg

20-02-2020 | Vrouw | 39
ADD
Ik moest een aantal maanden geleden overstappen van dexamfetamine sulfaat naar Amfexa en heb sindsdien veel vaker last van hoofdpijn en slapeloosheid. Ik lees nu pas dat er veel meer mensen zijn die ook problemen met dit middel hebben, dus ik ga vandaag nog naar mijn huisarts.

16-02-2020 | Vrouw | 16
ADD
Ik heb tien jaar geleden de diagnose ADD en informatieverwerkingsstoornis gekregen. Ik was destijds zes jaar oud. Aangezien er niks tegen de informatieverwerkingsstoornis te doen is, raadden de artsen mij aan om medicatie te slikken voor de ADD. Zo zou de combinatie van deze twee mij minder belemmeren in mijn dagelijkse leven. Ik heb eerst een jaar Concerta gehad. Hier ben[lees meer...] ik mee gestopt, omdat ik hier heel heftig op reageerde. Ik werd namelijk volledige emotieloos en had nergens meer zin in, wat niet normaal is voor een zesjarige. Toen Dexamfetamine voorgeschreven gekregen en dat was een hele grote verbetering. Nu na negen jaar Dexamfetamine te hebben geslikt, ben ik genoodzaakt om over te stappen op Amfexa. Ik ben altijd vrij optimistisch en ging, ondanks veel slechte dingen te hebben gelezen over Amfexa, neutraal beginnen aan mijn eerste strip Amfexa. Ik slik dit nu ongeveer een week, wat helemaal niet lang is, en heb nu al heel veel last van bijwerkingen. Ik heb last van veel uitslag, hartkloppingen, koude vingers en tenen, meer moeite met zien, somberheid en iedere dag hoofdpijn. Ook merk ik dat ik me vervaagd en minder efficiënt voel. Ondanks dat ik eigenlijk echt mijn medicatie nodig heb, ben ik aan het twijfelen om te stopen met de medicatie, als er geen andere oplossing voor is.

14-02-2020 | Man | 14
ADHD
Eerder dexamfetamine 2,5 mg De Magische Bereider, toen verplicht over naar Amfexa. Zoon vertoont nu bovenstaande bijwerkingen plus het brengt extra kosten met zich mee die nog steeds niet deels zijn vergoed door HEVO consult. Huisarts gelooft niet dat het product de bijwerkingen kan vertonen: "het is hetzelfde stofje". Prestaties en gedrag op school hebben er fors onder te[lees meer...] leiden.

13-02-2020 | Vrouw | 23
ADD
Ruim voor 16:00 laatste dosis ingenomen, hartkloppingen rond 23:00 als ik wil gaan slapen. Volgende ochtend suf, hoofdpijn als ik wakker wordt. Overdag voel ik me nep, vervaagd en minder efficiënt dan bij de magistrale bereiding...

12-02-2020 | Vrouw | 23
ADHD
Geachte fabrikant van Amfexa, Jaren heb ik last gehad van zware adhd buien. Ik heb veel betaald om er therapieën voor te krijgen. 2 jaar geleden kreeg ik dexamfetamine, top medicijnen waren dit! Nu ineens krijg ik amfexa, ik ben continue zenuwachtig. Ik ben minder gemotiveerd. Ik wil namelijk heel veel in mijn leven doen, helaas bestaat adhd echt. Het is nu met deze me[lees meer...]dicijnen dat je precies het tegenovergestelde hebt van dexamfetamine. Iedereen met adhd die medicijnen slikken willen gewoon dat amfexa werkt en daarom blijven het slikken om de hoop te houden dat het ooit gaat wennen. Ik heb dit gevoel nu ook en blijf eigenlijk hopen dat dexamfetamine weer terug komt.

11-02-2020 | Man | 27
ADD
Hiervoor de dexamfitamine gehad, waarbij ik meer last had van de bijwerkingen dan bij de amfexa. Bij de dexamfitamine had ik ook nog eens last van hart-kloppingen. Dit is dus positief aan de amfexa. Ik gebruik het in combinatie met Citalopram 30mg tegen mijn angst-depressie. Melatonine slik ik om te kunnen slapen 1 tot 2 MG. De dexamfitamine zorgde er voor dat ik meer act[lees meer...]iviteiten ging uitvoeren en zaken aanpakte en de motivatie hier voor heb. Bij de amfexa moet ik gewoon beginnen en als ik eenmaal bezig ben kan ik me prettig voelen en in een hyperfocus terecht komen. Elke dag moet ik mezelf opnieuw uitvinden, bepaalde dagen nergens zin in. Andere dagen wil ik van alles doen en lijk ik tijd te kort te hebben. Elke dag is het s ochtends een strijd om in de flow te komen, eenmaal in de flow denk ik veel na over mijn leven; het verleden, heden en toekomst. S avonds werkt het uit als ik er voor kies mijn 3de dosis niet in te nemen, dan wordt mijn lichaam vermoeid en kom langzaam het irritante ventje in me terug die verslavingsgevoelig is, minder empathie en allerlei woorden en zinnen eruit floept zonder er eerst over na te denken. Raar maar waar. Zonder mijn medicatie, had ik nooit mee kunne doen met de maatschappij. Ik heb inmiddels bijna mijn HBO diploma binnen en dat met ook nog eens dislectie. Ik zal altijd dromerig, snel afgeleid of weinig motivatie/concentratie hebben. Maar mede door mijn medicatie, heb ik een drugsverslaving overwonnen, kan ik om mezelf wonen, kan ik een langdurige relatie hebben, genoeg om op te noemen. Het maakt mij scherp, ik kan aan afspraken houden, me geheugen werkt beter, ik kom vaker op tijd, kan meer empahtie tonen. En leer elke dag dingen bij, met dingen die voor mij werken. Handige tips en trucs waar ik me prettig bij voel om de strijd die het leven tegenwoordig biedt aan te kunnen. Het heeft mijn leven 180graden omgedraaid en ik heb enorm veel stappen gezet. Het medicijnen is niet prettig elke ochtend moet je door een hel, maar op de lange termijn kun je wel meedoen met de samenleving.