dexamfetamine

ADHD (115 meningen)
ADD (52 meningen)

Grootschalige omzetting van een apotheekbereiding van dexamfetamine naar Amfexa

Bij een doorgeleverde bereiding maakt een apotheker een geneesmiddel zelf, en levert dat vervolgens aan andere apothekers. Voor deze geneesmiddelen is geen handelsvergunning afgegeven. Als een geneesmiddel een handelsvergunning heeft, betekent dat dat de kwaliteit, veiligheid en werkzaamheid van het geneesmiddel onafhankelijk getoetst is. Dat is bij een eigen bereiding door een apotheek dus niet zo. Deze geneesmiddelen zijn daarmee niet per se onveilig, maar er zitten wel meer risico's aan.

Bereidende apotheken voldoen niet aan voorwaarden bij doorlevering dexamfetamine. Voor een deel van de patiënten brengt het gebruik van Amfexa hogere kosten met zich mee dan het gebruik van een doorgeleverde bereiding. Dat realiseert de inspectie zich.

Inspectie gezondheidszorg en jeugd (23-01-2020)

01-02-2020 | Man | 41
ADHD
In principe is hethet zelfde als generiek. Maar drie onnodige glansmiddelen en een zoetstof maaktdat ik alle problemen met geld terugvragen het bijna niet waard vind om door te gaan. Maar stoppen lukt me niet... grappig toch?

30-01-2020 | Vrouw | 29
ADD
Hoop dat de normale apothekers dexamfetamine weer snel verkrijgbaar is want Amfexa heeft m’n leven in zeer korte tijd enorm verslechterd.

28-01-2020 | Vrouw | 31
ADHD
Verplicht over moeten stappen van amfexa op dexamfetamine. Tijdens werking ervan ineens kunnen exploderen om niks, ook richting kinderen. Continu gapen om oren te openen, hard geluid kwam heel hard binnen terwijl ik zacht praten niet goed hoorde. Wanneer medicatie uitwerkte veel jeuk op bovenrug en bovenarmen. Ook veel last van het moeten knakken en geknak van ledemat[lees meer...]en. Het lukte me ook niet om op tijd naar bed te gaan met verslapen tot gevolg. Inmiddels overgestapt op Bupropion.

25-01-2020 | Man | 24
ADHD
Opzig helpt het me wel ondanks alle slechte reviews heb ik wel het idee dat het me helpt te concentreren. Wel he. Ik soms flink last van de bijwerkingen zoals misselijkheid. Ook is het niet meer mogelijk om te genieten van koffie omdat ik hoerdoor altijd misselijk word nu.

21-01-2020 | Man | 23
ADHD
Werking 0,0. Houd je ‘s nachts wel goed wakker. Door de merknaam Amfexa mag de merkloze dexamfetamine niet meer geleverd worden, helaas geen baat bij dit medicijn.

20-01-2020 | Man | 41
ADHD
Het is zooi, vergeleken met dexamfetamine van magistrale bereidingen van apotheek.

16-01-2020 | Man | 21
Nee

12-01-2020 | Man | 25
ADHD
Sinds de verplichte overstap van dexamfetamine naar amfexa behoorlijk last gekregen van vreemde bijwerkingen. Moeilijker en onregelmatig ademhalen, steken/strak gevoel op de borst, verkleuringen van handen en voeten en een gezicht dat soms rood verkleurt. Daarnaast ook tintelingen, krampen, trillingen en dof gevoel in ledematen. Ook een groot negatief verschil merkbaar in [lees meer...]humeur en in sociale omgang. Qua effectiviteit heb ik na twee weken ook nog niet echt baat van gehad helaas. Ik had nog een laatste potje dexamfetamine staan, dit een aantal dagen weer geprobeerd en stond weer even versteld wat een rust, focus en positievere mindset dit gaf en bovendien zonder vreemde, nare lichamelijke en mentale klachten. Bizar dat gepretendeerd wordt dat beide medicatie hetzelfde is, maar voor sommige dit een compleet andere werking heeft. Raak er aardig gefrustreerd van...

06-01-2020 | Man | 59
ADHD
Op mijn 59e diagnose ADHD. Amfexa voorgeschreven gekregen, enorm rustig in mijn hoofd, de gedachten-flipperkast die ik daar had is weg. Slaap misschien wat minder, maar wel beter, ben 's morgens beter uitgerust. Mijn zoon, (ook ADHD) is onlangs over van de"oude" dex naar amfexa, hij vindt de werking vergelijkbaar, maar vindt de rebounds minder heftig!!!

06-01-2020 | Man | 30
ADHD
Oude dex was niet elke batch even goed wereldwijd bekent probleem toen kwam amfexa de 5mg pillen als de bijwerkingen te veel zijn proberen te minderen de eerste 6 tot 8 weken moet het lichaam wennen de bijwerkingen dan ook het ergst ritalin en amfexa 2 medicaties die 2 verschillende dingen doen als amfexa niet werkt is Rita een optie en snel is ook de langwerkend3 amfexa[lees meer...] op d3 markt aviance niet verslavend en medicinale amfetamine ivm met drugs controle medicatiebewijs met rijden meenemen

02-01-2020 | Vrouw | 24
ADHD
Amfexa 1 maand geprobeerd, bijwerkingen werden niet minder. Super onprettig medicijn en zeker niet het zelfde als de oude dex.

30-12-2019 | Vrouw | 24
ADD
van magistrale dexamfetamine overgegaan naar deze. Positieve effecten nauwelijks merkbaar en zeer veel bijwerkingen.

28-12-2019 | Man | 27
ADHD
Instelperiode is ontzettend zwaar, dexamfetamine van DMB werkt vele malen beter. Ik dacht dat het tussen mijn oren zat, maar toch maar de vrijheid genomen om een oud pilletje te proberen. Wereld van verschil. Ik weet niet wat ik nu moet doen.

21-12-2019 | Vrouw | 36
ADHD
Ik gebruik nu met 3 dagen dit medicijn nu zij mijn huisarts na 1.5 uur gaat het wel werken, maar ik voel en merk er niks van. Het enige is dat ik gisteren ineens heel veel hoofdpijn had en ontzettend agressief werd.

19-12-2019 | Vrouw | 28
ADHD
Ik heb pas sinds kort officieel de diagnose maar had eerder de regenboog dex gebruikt. Wereld ging open en heb me mede daardoor laten testen. Ik krijg nu amfexa 3x7.5.. Ik ben de 2e nacht bijna naar de SEH hulp gegaan. Maar heb het toch aan de huisarts gelaten. Het lijkt op hartkramp. Nierstenen. Nierbekken. (Echo liet niks zien dus tot ik volgende test doe denk ik [lees meer...]bijwerking.) Daarbij klem ik non stop met mijn kaken. Heb ik overal aangespannen spieren en gewrichtspijn. Soms duizelaanvallen. Altijd een hartslag op 110/130, vergrotende druk en pupillen/traanogen) en na een uur of 3 sierlijk neerstorten net als buzzzz. Waarna de tintelingen beginnen en de irritatie. De werking op zich is niet heel verkeerd.. maar dat is op het moment niet waar mijn "concentratie" naartoe gaat. Ik ga nog een wwek door om te kijken of het iets weg trekt.(in overleg) zo niet dan mag ik lisdexamfetamine proberen. (Al klinkt "langwerkend" mij niet fijn in de oren. Zoiezo jammer dat ze de magistrale niet meer hebben Die had bij mij nauwelijks bijwerkingen. Werking was iets beter. En rebound minimaal.

12-12-2019 | Vrouw | 21
ADHD

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum