Amfexa

Methylfenidaat (305 meningen)
Medikinet (116 meningen)

12-10-2019

ADHD

Zoom van 14 moest overstappen naar deze troep omdat zijn eigen medicijn niet meer wordt vergoed. Het oude dexafetamine werkte prima!!! Nu is het oorlog in huis met ruzie onrust en nog veel meer ellende !!! Vanaf morgen krijgt hij het niet meer en kijken we naar iets anders. Dit is echt vergif!!!!
08-10-2019

ADHD

Na een heftig jaar in de nasleep van een klinische behandeling voor verslaving en eetstoornis erachter gekomen dat ik ADHD heb. De oude 2,5 mg medicatie heeft mn leven letterlijk veranderd en ervoor gezorgd dat ik een groot gedeelte van mijn psychische ziektes kon wegstrepen door een rust die ik nog nooit eerder ervaren had. Na 4 maanden de overstap naar amfexa en de terug[lees meer...]keer van een hoop negativiteit, bv. zucht naar middelen. Ik schrijf deze ervaring omdat ik hoop dat mensen hun mening over dexamfetamine niet baseren op de amfexa omdat dit voor mij een wereld van verschil is vergeleken met de oude dexamfetamine. Zomaar duizenden gebruikers op andere medicatie gooien vind ik belachelijk. Amfexa doet voor mij niet 10% van wat de oude medicatie deed.
08-10-2019

ADHD

Sinds het overstappen opeens last van hoofdpijn en pijn in mijn nek. Mijn handen worden elke dag wel een keer extreem koud en beginnen te 'slapen'. Ik voel een lichte druk op mijn borst af en toe. Ik neem nu ook elke week een stop dag om bij te komen van het medicijn. Als ik dat niet doe dan wordt ik oververmoeid en ziek. Vanaf de stopdag neemt het koortsig gevoel toe met[lees meer...] de dag en na een paar dagen heb ik het gevoel overdag dat ik maar een paar uur heb geslapen die nacht.
01-11-2019

ADHD

Ik krijg het ontzettend koud en het voelt alsof mijn benennaan het uit sterven zijn . Toen ik mn benen controleerde zag ik allemaal mini rode vlekjes.. Iemand die dit ook meemaakt?
06-10-2019

ADHD

Ik slikte al drie jaar met alle tevredenheid dexamfetamine van de Magistrale Bereider, totdat ik een maand geleden moest overstappen op dat Amfexa. Het begon allemaal met de hartkloppingen, dat werd niet minder. Paar dagen later werd ik wakker met knallende koppijn, die maar niet over ging. Die zelfde nacht ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis vanwege een hersenblo[lees meer...]eding. Ik heb het maar net gered. De artsen zeiden tegen mij de hoofdpijn (van de Amfexa) een waarschuwing is dat je er METEEN mee moet kappen, ik was niet de eerste. Dus heb je knallende hoofdpijn, en je slikt Amfexa, kap er dan mee (in overleg met je arts natuurlijk)
12-11-2019

ADHD

4 jaar lang heb ik me opgesloten in huis om prikkels te voorkomen of paniek aanvallen te voorkomen. ik had de hoop bijna opgegeven want zo leven dat wil je niet. ik had eigenlijk ook weinig zin meerom dingen te doen,dingen te ondernemen, maar toch heb ik nooit opgegeven. na een hel van 4 jaar en veel hulp zoeken kwamen we bij de oorzaak ADHD. meestal als je iets heb be[lees meer...]n je er niet blij mee maar ik wel. eindelijk iets waar we wat aan kunnen doen een richting waar we naar kunnen kijken met medicatie of therapie zou ik dan toch weer me leven kunnen oppakken ? vrij vlot begin ik eerst met het medicijn methylfenidaat ik ga het verhaal niet langer maken dat hij al word het was gewoon niets. eerst ging het wel maar als vrij snel veel schommelen ,bijwerkingen, kortom een hoop gezeik na 2maanden op een wachtlijst te hebben gestaan voor hulp kwamen we bij dexamfetamine 2,5 mg. ik zeg je wat een wonder spul ik bleef stabiel geen opsluiten meer. ik zag me vrienden weer kreeg een baan, zelfs ook nog een opleiding begonnen en ik heb me vriendin leren kennen waar ik mega veel van hou en dat voor een persoon die tijd geleden niet eens naar de supermarkt durfde te lopen kortom mooier kon het allemaal niet. tot op het moment dat ik niet meer aan dexamfetamine(2,5mg) kon komen en aan amfexa moet beginnen ik heb het nu een week gebruikt en ik schommel mega veel. ik ben weer druk in me hoofd, misselijk, boos en aggresief, omdat ik te veel prikkels krijg en niet weet wat ik er mee aan moet. heb de concentratie van een mug ja me opleiding lijd er nu ook onder en ik heb geen lichaamlijk en geestelijk niet meer de kracht voor om deze hel weer door te moeten. gelukkig kon ik nog aan wat dexamfetamine komen van 2,5mg maar omdat ze niet meer vergoed worden en ze er mee stoppen moet ik wel even 70 euro neer leggen ik heb dan een voorraadje voor 5 weken en dan ben ik radeloos ik wil niet door die hel gaan nog een keer en amfexa is dus geen optie het is zo slecht / goedkope troep ik snap niet dat zoiets op de markt kan komen ? mischien goedkoper ? mischien moet ik denken het zijn ook bedrijven ze moeten ook hun geld vinden. ergens kan ik het wel begrijpen dat bezuiningen. alleen NOOIT MAAR OOK NOOIT op de kosten van iemand gezondheid ik hoop dat iemand mischien dit lees en mischien iets kan doen iemand die niet alleen voor mij maar ook voor andere mensen die ZOVEEL baat hebben bij dexamfetamine kan zorgen dat wij het weer kunnen krijgen. en dat we ons leven weer normaal kunnen oppakken
05-11-2019

01-11-2019

ADHD

Tip waar ik mee wil beginnen: lever de amfexa in bij de apotheek en vertel je verhaal. Bij mij werd het super serieus genomen en ze hebben alles opgeschreven en gaan het weer doornemen met de fabrikant gezien er meerdere mensen zijn die heftige bijwerking (of beter gezegd gewoon überhaupt werking gezien er geen enkel positief iets aan te benomen is) hebben. Ik heb dit eenm[lees meer...]alig geprobeerd. Ritalin hielp niet maar de bijwerkingen kon ik makkelijk handelen. Toen dex 2,5 mg tabletten geprobeerd in totaal 7,5 mg. Dit ging echt super. Ging een wereld voor mij open. Toen bij de apotheek Amfexa ontvangen. Geprobeerd op woensdagavond, toen werd ik al erg ongemakkelijk het gevoel dat je alleen maar naar huis en naar bed wil en toch wat angstig bent. De volgende ochtend om 08:00 amfexa ingenomen. Het werd van kwaad tot erger. Begon met rare lichamelijke reacties. Vervolgens een paar uur later heftige hoofdpijn. Later kwam daar nog bij paniek en angst en het gevoel dat alles langs mij heen ging. Ik heb tot 2x aan toe huilend de voorschrijver opgebeld. Moest meteen stoppen.
07-10-2019

ADHD

Toen ik over moest stappen van dexamfetamine naar Amfexa bekeek ik natuurlijk even de recensies. Ik schrok nogal van wat ik hier las. Inmiddels gebruik ik het enkele weken en merk ik geen verschil met dexamfetamine. Ik ben erg tevreden met de werking en vind ook dat dit geluid gehoord mag worden op deze website. Iedereen reageert vanzelfsprekend anders op de overstap. We[lees meer...]l hoop ik dat er snel wat bedacht gaat worden op de omslachtige manier van vergoeding en declaraties. Denk niet dat de gebruiker de dupe hoeft te zijn van de politieke afspraken die gemaakt worden door producenten, verzekeraars en overheid. Dit moet toch eenvoudiger kunnen?
10-11-2019

ADHD

Amfexa was veel onprettiger dan de dex. ik reageerde er veel heftiger op en voor mijn gevoel deed het net wat minder. Wel zorgde het ervoor dat ik makkelijker dingen deed, kon luisteren, kon concentreren en het zorgde ervoor dat ik makkelijker overzicht creëerde. (zie bijwerkingen van de rebound, deze waren erg heftig. Het was bij mij tussen de 2,5 uur (hete dagen) en de 3[lees meer...],5 uur uitgewerkt. Ik maak dagen van 6.00-23.00/0.00 dus had vaak amfexa nodig, het lukte me niet goed genoeg om het om de 3 uur te nemen en had daardoor geregeld twee tot drie keer per dag een rebound die heel heftig was.
26-10-2019

ADHD

Sinds een week over op amfexa ipv dexamfetamine, maar merk duidelijk verschil. De rust die ik had met Dex is nu grotendeels weg en merk dat ik veel meer omhoog schiet in m’n energie en hyperactiviteit. Ik reageer ook sneller geïrriteerd naar mijn omgeving en heb minder geduld. Wat ik daardoor merk is dat ook mijn ademhaling erg hoog zit en mij er continu bewust van ben. [lees meer...] Tic die ik heb met knakken van ledematen was bijna weg en komt weer terug. Tot nog toe niet absoluut niet tevreden.
25-10-2019

ADHD

Wat een ROTZOOI! 6 dagen 2x 2.5 mg geslikt. NOOIT WEER ! bij het begin ging het nog wel., maar langzaamaan veranderde ik in een hyper druk suïcidaal emotioneel wrak! Na 6 dagen gestopt en mijn klachten zijn dubbel zo erg geworden als voor het medicijn gebruik. Welke achterlijke heeft deze troep in de markt geroepen? Het is vergif, ik waarschuw één ieder die met deze rotzoo[lees meer...]i gaat beginnen DOE HET NIET!!!
15-11-2019

ADHD

Welkom in het Nederland anno 2019. Gebruik al 3 jaar 3x per dag Dexamfetamine en 4x 2,5 mg. Wat was ik er ontzettend blij mee! Voelde me rustiger en de positieve invloed op mn leven was zo fijn. 2 weken terug moest ik ineens over op Amfexa, want dat was hetzelfde. Nou niet dus. 3 dagen genomen, ben toen gestopt. Kreeg er woedeaanvallen van, werd mega depressief en het alle[lees meer...]rfijnste, overgeven. Heerlijk toen ik de tram uit moest rennen en naast het hokje er in 1x uitkwam. Gelijk bij de dokter langsgegaan en die beaamde dat ik gewoon weer terug moest naar de Dex. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ben zeer bekend nu met het kastje en de muur. Zorgverzekering kan niks doen en apotheek blijft stug volhouden dat het een landelijke maatregel is. Ik zou het alleen nog kunnen krijgen als ik kan aantonen dat ik er allergisch voor ben. Dit voelt ondertussen allemaal als afzetterij. Lekker goedkope shit, voor meer geld door mijn strot douwen en gewoon blijven volhouden dat het toch echt dezelfde werkzame stof is. Als ik de verhalen hier lees is dat dus overduidelijk NIET het geval. We gaan gewoon Amerika met zn alle achterna waar iedereen een slaaf is van de farmaceutische bedrijven.
09-11-2019

ADHD

Ik moest over van Dex op amfexa en heb dit 3 volle weken uit geprobeerd. Ik begon me beroerd te voelen en linkte dit niet direct aan het medicijn. Mijn bloeddruk schoot naar beneden viel 3 kilo af. En mijn honger was onverzadigbaar. Toen bedacht ik me dat het wellicht door de medicijnen kon komen en ging de bijsluiter lezen. De volgende dag ben ik gestopt en aan mijn oud[lees meer...]e Dex begonnen. Al mijn klachten waren gelijk weg.
13-11-2019

ADHD

Sinds begin november overgestapt naar combi van 5mg Amfexa en 2.5mg dmb, 3 x per dag. Met de dexamfetamine van de magistrale bereider had ik "the sweet spot" gevonden. Precies de goede dosis en effecten die mij optimaal lieten functioneren. Amfexa heeft daar een beetje roet in het eten gegooid. Het wenselijke effect van Amfexa is stukken minder dan dmb en lijkt sneller u[lees meer...]itgewerkt. Tegelijk is de rebound een stuk heftiger. Vooral de nervositeit, slapeloosheid en hartkloppingen lieten me schrikken. Ik realiseer me dat mijn lichaam zal moeten wennen dus ik zal het medicijn niet direct afschrijven, echter zijn de eerste ervaringen niet al te gunstig.
07-10-2019

ADHD

Zoals zovelen over moeten stappen Zojuist mijn eerste 2 tabletten genomen en na 45 min Kreeg ik het benauwd astma aanval. Gelukkig heb ik puffers in huis dus snel genomen. Nu iets tot rust gekomen veel last van van geirriteerde keel lichte druk op de borst trillerig en klam. Vanmiddag afspraak bij de huisarts ben benieuwd..... Lang leve de zorg.hiep hoi hiep hoi

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (515) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum