Amfexa

Methylfenidaat (305 meningen)
Medikinet (115 meningen)

10-11-2019

ADHD

Amfexa was veel onprettiger dan de dex. ik reageerde er veel heftiger op en voor mijn gevoel deed het net wat minder. Wel zorgde het ervoor dat ik makkelijker dingen deed, kon luisteren, kon concentreren en het zorgde ervoor dat ik makkelijker overzicht creëerde. (zie bijwerkingen van de rebound, deze waren erg heftig. Het was bij mij tussen de 2,5 uur (hete dagen) en de 3[lees meer...],5 uur uitgewerkt. Ik maak dagen van 6.00-23.00/0.00 dus had vaak amfexa nodig, het lukte me niet goed genoeg om het om de 3 uur te nemen en had daardoor geregeld twee tot drie keer per dag een rebound die heel heftig was.
09-11-2019

ADHD

Ik moest over van Dex op amfexa en heb dit 3 volle weken uit geprobeerd. Ik begon me beroerd te voelen en linkte dit niet direct aan het medicijn. Mijn bloeddruk schoot naar beneden viel 3 kilo af. En mijn honger was onverzadigbaar. Toen bedacht ik me dat het wellicht door de medicijnen kon komen en ging de bijsluiter lezen. De volgende dag ben ik gestopt en aan mijn oud[lees meer...]e Dex begonnen. Al mijn klachten waren gelijk weg.
05-11-2019

03-11-2019

ADHD

Na vijf maanden dexamfetamine ( 2x 5mg / dag) meer evenwicht en energie. Sinds kort verplicht overgestapt op Amfexa en voel me de eerste paar uur na inname beroerd, hyper, rusteloos. ' s Nachts word ik wakker van slapende handen en moet dan eerst mijn vingers bewegen om het gevoel kwijt te raken. 's Ochtends zeurende hoofdpijn aan boven- en achterkant van de schedel die l[lees meer...]ater weer verdwijnt. Droge mond maar dat had ik met dex ook. Verder pijnlijke nek, maar ik had eerst nog niet de link met de medicijnen gelegd. Ik probeer het nog een paar weken om te kijken of het verandert.
01-11-2019

ADHD

Tip waar ik mee wil beginnen: lever de amfexa in bij de apotheek en vertel je verhaal. Bij mij werd het super serieus genomen en ze hebben alles opgeschreven en gaan het weer doornemen met de fabrikant gezien er meerdere mensen zijn die heftige bijwerking (of beter gezegd gewoon überhaupt werking gezien er geen enkel positief iets aan te benomen is) hebben. Ik heb dit eenm[lees meer...]alig geprobeerd. Ritalin hielp niet maar de bijwerkingen kon ik makkelijk handelen. Toen dex 2,5 mg tabletten geprobeerd in totaal 7,5 mg. Dit ging echt super. Ging een wereld voor mij open. Toen bij de apotheek Amfexa ontvangen. Geprobeerd op woensdagavond, toen werd ik al erg ongemakkelijk het gevoel dat je alleen maar naar huis en naar bed wil en toch wat angstig bent. De volgende ochtend om 08:00 amfexa ingenomen. Het werd van kwaad tot erger. Begon met rare lichamelijke reacties. Vervolgens een paar uur later heftige hoofdpijn. Later kwam daar nog bij paniek en angst en het gevoel dat alles langs mij heen ging. Ik heb tot 2x aan toe huilend de voorschrijver opgebeld. Moest meteen stoppen.
01-11-2019

ADHD

Ik krijg het ontzettend koud en het voelt alsof mijn benennaan het uit sterven zijn . Toen ik mn benen controleerde zag ik allemaal mini rode vlekjes.. Iemand die dit ook meemaakt?
27-10-2019

ADHD

EVIL SPUL AFBLIJVEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb 4.5 jaar dexamphetamine gebruikt 8x 5mg per dag ging goed tot ik over MOEST stappen naar Amfexa. !!!!!!!!!!!!!! 2 weken gebruikt cold turkey gestopt ben nu 8 weken af aan het kicken, heb hele erge bijwerkingen ervaren. 1. suicidaal zijn, depressief zijn, huilen huilen huilen, trillen ala parkinsons, maagkrampen, diare[lees meer...]e die heeeeel erg stinkt, hoofdpijn, agressieve uitbarstingen alles. Ik voelde niet eens dat de pil wat deed voor me dus demorcratisch in mn uppie besloten om hardcore van de ene op de andere dag te stoppen. IS NIET AAN TE RADEN!!!!!!!!!!! ik ben gestopt met roken, 20 jaar alcohol misbruik en verkeerde medicatie in 2015 plus nu van de Amfexa af. Ik zeg het je het afkicken van de Amfexa (dexies) is zwaarder dan afkicken van de alcohol. Ik zit nu in week 8, de amfexa ik was 2 kilo aangekomen in 1 week tijd. ik slaap nu maar 3 uur per nacht. Morgen mag ik naar de psychiater die me QWEL meds wil voorschrijven. Ik weet niet welke ik moet gaan gebruiken. Ik wilde gewoon dood op de Amfexa was echt niet normaal. het is EVIL SPUL AFBLIJVEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
26-10-2019

ADHD

Sinds een week over op amfexa ipv dexamfetamine, maar merk duidelijk verschil. De rust die ik had met Dex is nu grotendeels weg en merk dat ik veel meer omhoog schiet in m’n energie en hyperactiviteit. Ik reageer ook sneller geïrriteerd naar mijn omgeving en heb minder geduld. Wat ik daardoor merk is dat ook mijn ademhaling erg hoog zit en mij er continu bewust van ben. [lees meer...] Tic die ik heb met knakken van ledematen was bijna weg en komt weer terug. Tot nog toe niet absoluut niet tevreden.
25-10-2019

ADHD

Wat een ROTZOOI! 6 dagen 2x 2.5 mg geslikt. NOOIT WEER ! bij het begin ging het nog wel., maar langzaamaan veranderde ik in een hyper druk suïcidaal emotioneel wrak! Na 6 dagen gestopt en mijn klachten zijn dubbel zo erg geworden als voor het medicijn gebruik. Welke achterlijke heeft deze troep in de markt geroepen? Het is vergif, ik waarschuw één ieder die met deze rotzoo[lees meer...]i gaat beginnen DOE HET NIET!!!
08-10-2019

ADHD

Na een heftig jaar in de nasleep van een klinische behandeling voor verslaving en eetstoornis erachter gekomen dat ik ADHD heb. De oude 2,5 mg medicatie heeft mn leven letterlijk veranderd en ervoor gezorgd dat ik een groot gedeelte van mijn psychische ziektes kon wegstrepen door een rust die ik nog nooit eerder ervaren had. Na 4 maanden de overstap naar amfexa en de terug[lees meer...]keer van een hoop negativiteit, bv. zucht naar middelen. Ik schrijf deze ervaring omdat ik hoop dat mensen hun mening over dexamfetamine niet baseren op de amfexa omdat dit voor mij een wereld van verschil is vergeleken met de oude dexamfetamine. Zomaar duizenden gebruikers op andere medicatie gooien vind ik belachelijk. Amfexa doet voor mij niet 10% van wat de oude medicatie deed.
08-10-2019

ADHD

Sinds het overstappen opeens last van hoofdpijn en pijn in mijn nek. Mijn handen worden elke dag wel een keer extreem koud en beginnen te 'slapen'. Ik voel een lichte druk op mijn borst af en toe. Ik neem nu ook elke week een stop dag om bij te komen van het medicijn. Als ik dat niet doe dan wordt ik oververmoeid en ziek. Vanaf de stopdag neemt het koortsig gevoel toe met[lees meer...] de dag en na een paar dagen heb ik het gevoel overdag dat ik maar een paar uur heb geslapen die nacht.
07-10-2019

ADHD

Na een eindeloze zoektocht wat 'loos' was met mij, eindelijk de diagnose adhd gecombineerde type. Alles geprobeerd: Ritalin reageerde ik heel heftig op, rebound. Stratterra was ok, maar uiteindelijk afgebouwd wegens enorme kosten. Nu al jaren aan de dexamfetamine. 2,5 mg x 2. In de ochtend 2 x 2,5 en in de middag 2x 2,5. Nu opeens verplicht Emfaxa. Vreselijk! Alle bijwer[lees meer...]kingen wat ik had met ritalin. Urenlang pijn in mijn kaken, kort lontje, hoofdpijn... etc... dit is absoluut niet mijn medicijn. Ik wil terug naar mijn dexam 2,5
07-10-2019

ADHD

Toen ik over moest stappen van dexamfetamine naar Amfexa bekeek ik natuurlijk even de recensies. Ik schrok nogal van wat ik hier las. Inmiddels gebruik ik het enkele weken en merk ik geen verschil met dexamfetamine. Ik ben erg tevreden met de werking en vind ook dat dit geluid gehoord mag worden op deze website. Iedereen reageert vanzelfsprekend anders op de overstap. We[lees meer...]l hoop ik dat er snel wat bedacht gaat worden op de omslachtige manier van vergoeding en declaraties. Denk niet dat de gebruiker de dupe hoeft te zijn van de politieke afspraken die gemaakt worden door producenten, verzekeraars en overheid. Dit moet toch eenvoudiger kunnen?
01-10-2019

24-09-2019

ADHD

Eerder Pharmaline Dexamfetamine gebruikt, nu verplicht moeten overstappen op Amfexa. Pharmaline werkte beter. Sinds gebruik Amfexa opeens maagdarm problemen, naar gevoel in maag. Misselijk en geen eetlust. Droge mond, veel dorst. Soms opeens weer last van depressief gevoel, toen ik Pharmaline gebruikte nooit meer last van depressief gevoel gehad. Heb ook wat rillingen [lees meer...]in armen en benen lijkt wat koortsgevoel sinds gebruik Amfexa. Heb het gevoel dat dit medicijn niet werkt. Voel mij behoorlijk klote. Was zo blij met Dexamfetamine Pharmaline welke zeer goed werkte. Wil deze terug!!
23-09-2019

ADHD

Helaas ervaar ik ook nare bijwerkingen en duidelijk verminderde effectiviteit ten opzichte van dexamfetamine. Heb nare hoofdpijn. Vooral s nachts, met steken achter mijn ogen. Heb ook onrustige benen en voel mij vaker neerslachtig. Baal er enorm van. Dexamfetamine werkte prima!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum