Ervaringen met Concerta

Bojan Nikolik (05-12-2014)

21-04-2021 | Vrouw | 42
methylfenidaat (10mg)
ADHD
Kreeg dit voor mijn adhd, word hier alleen super relaxed van, maar krijg geen focus ervan. Het voelt als stoned zijn zonder wiet. Helpt niet bij mijn adhd problemen.

05-04-2020 | Vrouw | 24

30-10-2019 | Vrouw | 22
ADHD
Ik heb dit medicijn een aantal maanden geslikt, maar door de bijwerkingen ben ik gestopt. Het maakte mij erg depressief en ik kon mijn emoties niet goed onder controle houden. Werd erg geprikkeld en ik ben een aantal keer uit de bocht geschoten en heb mensen uitgescholden, iets wat ik normaal niet zo snel zou doen. Het heeft mijn hoofd op focus niveau erg geholpen, maar[lees meer...] de rest uit proportie gehaald.

16-12-2018 | Vrouw | 19
ADHD
Werkt goed bij concentratie maar is het niet waard door de bijwerkingen. Veelste veel bijwerkingen waaronder hoofdpijn, buikpijn, stemmingswisselingen en verandering van smaak en geen eetlust. Je kan je er goed mee concentreren maar als het medicijn uitwerkt krijg je knallende hoofdpijn en kwam ik niet in slaap. Ook voelde ik mij zo een saai persoon die geen emoties kon ui[lees meer...]ten en had een verminderd libido maar tegelijkertijd van binnen een heel gejaagd gevoel alsof ik om elk klein dingetje een woedeaanval kon krijgen. Daarbij zoals ik al noemde veranderde sindsdien mijn smaak dus op een negatieve manier (ik lust geen chocolade meer en ook geen koekjes bijvoorbeeld. Ja wel goed voor de lijn maar niet de bedoeling baal er heel erg van. Ik kan zo erg van eten genieten en dat kan bij bepaald eten nu niet meer heel erg jammer.... Nu al een jaar gestopt en mijn smaak zal nooit meer de oude zijn vrees ik.... Las net bij andere recensies ook iets over smaak dus ben blijkbaar niet de enige. Nu overgestapt op andere medicatie (strattera) en die raad ik iedereen aan!!! Heb ook eerst ritalin geprobeerd maar daar was ik ook een zombie bij die niks meer at maar sinds ik strattera heb voel ik mij gewoon mezelf maar dan met de scherpe randjes eraf. Strattera is ook een ander soort medicijn (zit een andere stof in) dan ritalin, concerta etc dus werkt ook heel anders en heb daar geen bijwerkingen van!!

06-09-2018 | Man | 10
ADHD
Mijn zoon van nu 10 kreeg deze ellende voorgeschreven. En hij heeft alleen maar geklaagd over buikpijn, misselijk, hoofdpijn. En dat werdt al erger zo erg dat hij getest werd op de ziekte van Crohn. En sinds gister achtergekomen dat het door de Concerta komt! Want hij heeft het 6 weken niet geslikt met de vakantie en hij slikt t nu weer sinds maandag en ja hoor wede[lees meer...]rom zijn de klachten in alle hevigheid terug. Ik stop ook met die troep te geven hoj zit op een speciale basisschool en ze nemen hem maar zoals hij is

14-09-2017 | Man | 23
ADHD
Dit middel was geen succes. Zowel van Concerta als kortwerkend methylfenidaat krijg ik suïcidale gedachten, ik voelde me net een zombie, ik werd heel angstig en ik ergerde me aan alles. Het leek ook of ik er alleen maar drukker door werd in mijn hoofd. Ik heb het middel voorheen al een gebruikt, maar toen was het effect wel goed. Nu ben ik echter volwassen. Wellicht is de [lees meer...]werking daardoor anders.

17-07-2017 | Vrouw | 20
ADHD
Voor mijn ADHD en ADD besloot ik om dit medicijn te proberen, om te kijken of het bij me paste. Eén van de bijwerkingen is dat het slecht op je stemming werkt; dat deed het bij mij. Ik heb het ongeveer een week gebruikt en heb me nog nooit zo neerslachtig gevoeld. Ik ben wel ietwat depressief aangelegd, dus dit zal er vast wat mee te maken hebben.

11-07-2017 | Man | 41
methylfenidaat (30mg)
Ik heb hier weinig anders over te melden dat ik dat dit medicijn mij niet past. Bijwerkingen: zweten, onrust, hyperactief, slaaploosheid, zeer verhoogde hartslag. ongemakkelijk in sociaal contact.

07-12-2016 | Vrouw | 30
ADHD
Ik heb eigenlijk een vraag over dit medicijn. Bij mijn vriendin is bordeline en adhd geconstateerd. Eerst heeft zij ritalin gekregen op de paaz afdeling en daar werd ze echt heel ziek van en haar emoties nemen een loopje met haar. Nu heeft ze na 6 dagen dit medicijn genomen te hebben onze relatie van 7 jaar ineens verbroken. Wij hadden net een koophuis en een kleintje [lees meer...]van 5. Ze is nu overgestapt op concetra. Mijn huisarts heeft mij verteld dat ik haar niet op mag geven nu en dat dit de medicijnen zijn die haar gevoel afvlakken. Ze is van een lieve zorgzame vrouw verandert in een hard persoon. Ons huisje was haar alles onze kleine was der allesje en ik was alles voor der. Haar steun en toeverlaat. En nu zit ik al 3 weken alleen in ons huis te wachten op wat komen gaat. Zij zegt dat ze me nooit meer wil zien. Maar iedereen die haar kent zegt dat ze zichzelf niet is. Wat moet ik doen? Moet ik haar serieus nemen en het afsluiten of... Groetjes Een bezorgde (ex)vriend.

25-11-2016 | Man | 12
ADHD
Bijna 3 jaar geleden zijn wij gestopt met Concerta voor mijn zoon, toen 9. Zijn bijwerkingen waren zo heftig waarbij de urenlange erectie het meest ernstige was. De afgelopen jaren zijn we op een andere voet verder gegaan en dat werkte goed. Helaas zit hij nu in de pubertijd en ervaren wij weer alle negatieve kanten van zijn ADHD. Het is heftiger en hij heeft er veel last [lees meer...]van op sociaal gezien. Daarom dachten we dat het geen kwaad kon om weer te proberen. Maar wat een spijt! De afgelopen dagen is hij overdag beroerd geweest en vanaf 4 uur in een rebound met paniek, hysterisch gedrag, vluchten, waanbeelden, wegkruipen, veel huilen en aan een stuk praten over enge zaken. 's Avonds niet durven slapen en zijn oudere broer mag niet in de buurt komen - dan wordt het nog erger. Het is het ons niet waard! We gaan het weer op een andere manier proberen.

26-04-2023 | Vrouw | 16
ADHD
Ik krijg te horen dat ik ADHD heb. Ik werd aangeraden om een procede op te starten rond het opbouwen van mijn medicatie. Ik ben 16 en neem de medicatie nog maar net maar voelde me de afgelopen dagen heel erg slecht. Ik heb het soms veel te warm dan weer veel te koud. De kleinste dingen maken me emotioneel of gestresst. Ook heb ik een constante hoofdpijn. Ik eet normaal voo[lees meer...]r vijf en gisteren bestond mijn avondeten uit 1 gekookte patat. Dit is abnormaal voor mijn doen. Ik voel me ook erg misselijk en blijf daarom in bed.

30-05-2022 | Vrouw | 17
ADHD
Ik ben nadat ik mijn diagnose adhd/ass kreeg begonnen met methylfenidaat. Eerst op de kortdurige variant daarna op langdurig 30/54 mg. Het duurde redelijk kort voordat ik verschil merkte maar elke keer voelde het alsof het nog niet genoeg was om goed te functioneren. In overleg met de arts besloten dat ik 54mg + 1/2 kortdurige van 10 mg mocht nemen. Dit ging opzich goe[lees meer...]d maar steeds bleef het gevoel van meer nodig hebben hangen. De bijwerkingen werden er ook met elke verhoging erger. Ik had last van hartlkloppingen, een rusteloos gevoel door verhoogde adrenalinelevels, dromerigheid en slapeloosheid (vooral op de dag). Het was niet dat het niets deed want mijn focus, emotieregulatie en energie gingen er wel op vooruit maar de bijwerkingen waren het niet waard. Ik ben overgestapt naar elvanse caps 30 mg lisdexamfetamine en dat werkt echt prima. Minder bijwerkingen en meer controle.

29-12-2021 | Vrouw | 45
methylfenidaat (36mg)

02-12-2021 | Man | 46
ADD
Methylfenidaat (verlengde afgifte) kreeg ik voorgeschreven ter onderdrukking van ADD symptomen. Hoewel de focus beter werd werd ik wel onrustig en zelfs een beetje angstig. Ook mijn hartslag ging flink omhoog. Hierna ben ik overgestapt op lisdexamfetaminedimelylaat 30 mg (Elvanse). Voor mij persoonlijk een wereld van vesrchil en een enorme verbetering.

08-09-2021 | Vrouw | 20
methylfenidaat (20mg)
ADD
Verschrikkelijk al die ADHD medicatie. Ik heb bijna alles gehad, en de volgende was erger dan de vorige. Ik slikte al ADHD medicatie vanaf mijn 8e jaar. Ik begon met Concerta, 2mg, 2 keer per dag... dat deed niet veel meer naar mate ik ouder werd, dus op mijn 10e met 2 keer 5mg begonnen. Ik werd er enorm stil van en enorm warrig. Het voelde alsof mijn hersenen geblokkeerd [lees meer...]waren. Simpele dingen begreep ik minder goed. Hierna nog veel meer mg geslikt en meerdere medicaties geprobeerd voor mijn ADD. Ik heb tot mijn 15e pillen geslikt. Mijn laatste was ADHD medicatie gemengd met anti-depressiva waarmee ik begon op mijn 14e. Ik werd mute, hartkloppingen, paranoia, i trilde enorm, ik sliep niet , voelde me depressief en ik was enorm in de war. Sinds mijn 16e gestopt, en ik voel me veel beter dan met alle zooi! Het is even een kwestie van leren omgaan met de zwakke punten, maar liever dat dan de hele dag niks kunnen doen....

22-03-2021 | Vrouw | 20
methylfenidaat (36mg)
ADD
Ik ben echt radeloos, ben geen zeurderig mens en kan van alles hebben maar ik ben sinds kort overgestapt op 36 omdat 27 weinig werkte en ik voel me nu een verdoofd wrak. Ik zat net aan mijn huiswerk en ik kon maar niets begrijpen. Alsof ik een dode zombie was die iets probeerde te lezen maar het lukte niet. Ik gebruik het nu al bijna twee jaar en 1 ding waar ik wel om kan [lees meer...]janken: ik ben 6 kilo afgevallen. ( ik had een mooi lichaam van 58 kilo en ik woog gister 52 kilo ). Ik was nog zwaarder toen ik 14 was. Ik schaam me rot voor mijn lichaam, het wordt ook opgemerkt door anderen. Ik eet vrijwel vegan/vegetarisch en een kook fanaat ben ik ook niet dus misschien maar aan de shakes. Ik wil stiekem gewoon af van deze troep maar helaas ben ik er afhankelijk van geraakt. Ik heb geen idee wat nog helpt en amfetamientjes zijn nog schadelijker dus daar wil ik niet aan beginnen. Ik ben al bezig met paddenstoelen als alternatief, alleen ik heb nu examens dus heb concerta ook echt nodig. Wat een wereld leven we in. Ik schrok enorm van mijn lichaam, er is geen spier of vetje over. Ik zie er letterlijk uit alsof ik een eetstoornis heb. ( zo eet ik ook. ) Heeft iemand raad behalve dat ik meer “ vezelrijk” moet gaan eten?