Ervaringen met Dexamfetamine

ADD (159 meningen)
Narcolepsie (1 mening)

04-09-2019 | Man | 29
ADD
Omgezet naar Amfexa. Labiel, emotioneel en depressief. Hiervoor had ik dat nooit. Onbegrijpelijk.

14-09-2023 | Vrouw | 29
dexamfetamine (5mg)
Gebruik nu een jaar tentin 5 mg (10mg per keer), 3 a 4 x per dag. Het werkt goed voor m’n productiviteit, concentratie is soms beter soms niet. Ik heb ADD en autisme, methylfenidaat werkt niet voor me, Elvanse word ik enorm afgevlakt van. Anti depressievas werken tegen over gestelde en dan bleef alleen nog strattera over…. Die bijwerken ga je van huilen als je het leest. A[lees meer...]lleen Dex werkt enigszins. Maar regelmatig dat die not goed werkt (of bijv eerste dosering wel en tweede opeens niet). Veel hartklopping/ versnelde hartslag. Maar goed als die wel goed werkt dan is het top

28-09-2022 | Vrouw | 29
ADHD
Ik kreeg last van hartkrampen (niet te verwarren met hartkloppingen). Dit komt normaliter volgens mijn arts niet vaak voor. Het stopte echter wel direct na het stoppen met de medicatie. Naast hartkrampen had ik ook last van een droge mond, spierspanning en tandenknarsen. Echter zou ik dat voor lief nemen als ik geen last had van hartkrampen. Het medicijn werkte namelijk [lees meer...]wel heel goed: ik was rustiger in mijn hoofd, kon impulsen (kopen/eten/praten) beter controleren en hield aan het einde dag veel meer energie over omdat (zintuiglijke) prikkels minder hard binnen kwamen. Maar de hartkrampen en ook me vervreemd voelen van mezelf hebben ervoor gezocht dat ik toch gestopt bent. Ik was ook heel gevoelig voor ontwenning hoewel dit meestal niet zo is bij dit medicijn. Hiermee bedoel ik dat toen ik stopte ik gigantische stemmingswisselingen en depressieve gevoelens kreeg.

26-08-2022 | Man | 36
ADD
Ik zit nu een 4 weken op tentin en waar het eerst goed ging krijg ik nu toch langzaam meer depressieve gevoelens. ook lijkt het als ik me met pillen op veel te veel overprikkel waardoor ik dus somberder heeft iemand hier ook ervaring mee? ik heb nu methylfenidaat en tenting geahad maar beiden werkte voor mij niet echt als ik had gehoopt. wel meer concentratie en energie. o[lees meer...]p zich krijg ik ook wel meer dingen gedaan maar altijd hartstikke depressief. ik ga nu kijken wat mijn andere opties zijn want dit is het voor mij nog niet. al met al net niet geslaagt experiment

22-08-2022 | Vrouw | 25
dexamfetamine (15mg)
ADD
Hoi allemaal, Mijn verhaal zit zo ik ben een vrouw van 25 ik slik dexamfetamine 15 mg voor mijn add. Ik krijg voornamelijk last van transpireren tijdens activiteiten of inspanning of erg contreren. Ik slik ook antidepressiva (escitalopram) tegen mijn borderlineklachten. Ik ben nog steeds aan het uitzoeken want het belemmert wel mijn leven. Hebben meer mensen dit of had [lees meer...]dit hij jullie wel is met een andere dosering ervoor gezorgd? Heb dit ook een tijdje niet goed gebruikt namelijk.. ik hoor graag jullie verhalen en oplossingen. Andere middeltjes ben ik niet zo van het is echt over me hele lichaam .. GRATIS DEXAMFETAMINE (MAGISTRALE BEREIDER): Even voor iedereen die op recept netjes zijn dexamfetamine krijgt voorgeschreven. Bij DSW zorgverzekeraar, dit is een prima verzekering. Die heeft een contract met de regenboogapotheek. Daar ben ik aangemeld, zij maken dex zelf is allemaal los van Tentin en noem maar op.. zij bereiden dit in hun apotheek zelf en staat loskrijgt netjes die dosering in 1 pilletje zowel langwerkende versie als kortwerkende hebben ze. En ze verzenden het gratis naar je huis in baxterzakjes voor de gehele maand. Ik was als ADDer hier heel blij mee natuurlijk haha.. ook zeer kostenbesparend. Duidelijker mail contact en DSW vergoed dit voor je. Alstublieft.

12-06-2022 | Vrouw | 47
ADD
Omdat Ritalin na jarenlang gebruik geen effect meer had uiteindelijk overgestapt naar Dexamfetamine. De eerste weken voelde ik me nog veel depressiever dan normaal, nu lijkt dit weer op het oude niveau. Het gebrek aan eetlust is niet leuk, ik kan niet meer genieten van lekker eten. Ben ook in korte tijd een paar kilo afgevallen maar dat vind ik niet erg want die waren er[lees meer...] aan gekomen door het gebruik van Nortryptiline (inmiddels gestopt). Wel ervaar ik veel onrust en voel ik me daarom minder mijzelf. Ik heb daarom ook de indruk dat dit meer een medicijn is voor ADHD ipv het gecombineerde type met ADD. Ik heb wel het idee dat het mijn executieve functies iets verbetert maar of het het waard is om te blijven gebruiken weet ik nog niet. Ga morgen mijn bloeddruk laten testen; als die nu opeens hoger is dan stop ik ermee.

17-05-2021 | Man | 48
ADHD
Mijn verhaal, tja voor wie het interesseert.. het is een te laat geconstateerde aandoening. Op mijn 47e is eindelijk ADHD vast gesteld.. mn hele leven ervoor heb ik veel problemen gehad met school werk, en mensen. Adhd, was voor mij mijn "kracht" "drive" onuitputtelijke bron van energie, om door te kunnen gaan met allerlei zaken die op mijn pad kwamen. Hierdoor erg im[lees meer...]pulsief in alles, als ik iets zag, moest ik het ook meteen hebben.. Maar ook niet het geduld kunnen opbrengen om bijvoorbeeld andere mensen te laten uitpraten, want dat duurde naar mijn idee allemaal te lang..etc. School ? Niets dan Ellende, lom-kind naar speciaal onderwijs, gewoon onderwijs kon ik moeilijk of gewoon niet aan. Stage lopen,? Ik was snel afgeleid door alles en nog wat...net als in de klas.. Iedereen had zijn toets of werkstuk al klaar .. ik zat elke middagpauze nog binnen om het af te maken. Concentratie ? was nauwlijks aanwezig.. meerdere banen kwijt geraakt, en nu wederom thuis...werkloos en voel mij depressiever worden met de dag. Zelfdoding zou ik graag willen, want nu ik ouder word realiseer ik mij dat ik steeds moeilijker in deze wereld thuis pas. Heb echter 2 kinderen, waarbij ik bij de oudste al merk dat hij precies hetzelfde probleem heeft als ik. Ik heb daarom ook zo,n ongelovelijke spijt dat ik ooit aan kinderen begonnen ben, omdat ik precies weet wat voor een hel mijn lieve jongen te wachten staat. En ja, nu merk ik wel dat deze pillen mij wat helpen, maar lees (en merk) ook wat voor bijwerkingen en gevaren er aan vast zitten. Kiezen tussen 2 kwaden. En mijn God, straks moet hij naar het voortgezet onderwijs, iets wat hem ook geestelijk zal kapot maken, het moment waar hij ook zal ontdekken dat hij niets tot weinig waard zal zijn in deze maatschappij die alleen leuke en succesvolle vooruitzichten geeft aan kinderen die wel goed kunnen leren, en geen afwijking hebben. Maar goed, ik zal hem ook stiekem elke ochtend een halve dosering door zijn yoghurt gooien..dan zal hij het ieder geval net iets makkelijker hebben dan mij. 😏 (RED mijnmedicijn.nl: Dit is echter per persoon verschillend. Wat voor uzelf goed is , is misschien voor iemand anders niet zo. Geef niet zulke medicijn aan kinderen of andere zonder advies van uw arts. Overleg dan met uw arts wat de mogelijkheden zijn wat betreft een medicatie.)

09-02-2021 | Vrouw | 20
ADHD
Het helpt me goed om me te concentreren alleen werkt t erg lang door waardoor ik lastig in slaap kom, ook als ik mn laatste dosis om 14:00 neem kan ik pas rond 2:00 in slaap komen. Dit zorgt er ook voor dat ik savonds geen leuke dingen met vrienden kan doen omdat ik nog te veel onder invloed ben van de medicijnen en me daardoor niet chill voel om gezellig te doen of te dri[lees meer...]nken etc. Ik heb erg last van hartkloppingen, weinig eetlust , een opgejaagd gevoel , dorst en een vieze smaak in mn mond die maar niet weggaat wat ik ook eet en hoe vaak ik ook mn tanden poets niks helpt, ik moet ook erg vaak plassen.

21-01-2021 | Vrouw | 28
ADD
Ik lees hier allemaal verhalen over de magistrale bereider. Ik heb hier nooit eerder van gehoord. Intussen ben ik genoodzaakt over te stappen naar Tentin. Hiervoor zat ik aan de amfexa en Sandoz? Ik kan helaas het doosje niet meer lezen. As vrijdag heb ik een controle met mijn arts. Ik krijg alle bijwerkingen weer terug. Ik heb ADD, maar het lijkt nu of ik ADHD heb. I[lees meer...]k kan niet stil zitten, ben impulsief en heb steeds het gevoel dat ik iets moet doen. Een rustig avondje op de bank zit er helaas niet in. Naast deze bijwerkingen heb ik ook geen eetlust, staan mijn kaken op spanning, lik ik continue aan mijn lippen en transpireer ik meer.. Het is niet alleen maar negatief.. Ik presteer beter op mijn werk, heb ik zin om mezelf te ontwikkelen en zijn mijn doelen nu concreet aan het worden. Daarbij kom ik beter uit mijn woorden en ben ik assertiever geworden. In a good way.. Ik weet alleen niet of deze positieve gevolgen opwegen tegen het feit dat ik mij dagelijks zo moet voelen. Ik ga dit bespreken met mijn arts en dat we samen kijken naar andere mogelijkheden.

20-12-2020 | Vrouw | 29
ADHD
Ik slik deze medicatie nu een week, ben aan het opbouwen. In het begin best een opgejaagd gevoel. Maar wat vooral heel extreem is is de nek en rugpijn. In de bijsluiter is er weinig over te vinden maar als ik google zijn er meer met deze klachten. Verhoogde spierspanning. Wat er voor zorgt ik soms niet weet hoe ik moet liggen en of zitten. Herkennen meer mensen dit? Ben be[lees meer...]nieuwd of die vanzelf over gaat. Slik trouwens tentin

18-10-2020 | Man | 63

27-12-2019 | Man | 57
dexamfetamine (2,5)
ADHD
3x 2 2,5 mg tabletten steeds rebounds. Laatste weken ging ik ipv om de 3 uur om de 2,5 uur tabletten nemen om de rebounds te voorkomen. Wel lastig om steeds te rekenen, wanneer en hoe laat en hoe dat in te passen in het dagelijkse leven (werk, sociale activiteiten)

09-10-2019 | Man | 45
dexamfetamine (2,5)
ADHD
Dex werkte uitstekend bij mij. Eerst methylf. geprobeerd. Dat deed wel íets, maar gaf vooral bijwerkingen. De switch naar dex was een verademing voor mij. Om mijn psych te citeren: “de noodzaak en werking is bij jou spathelder”. Ik word er vreselijk onrustig van dat deze switch nu gaande is.

06-11-2023 | Vrouw | 30
ADHD
Ik heb vorige week een herhaalrecept opgehaald voor mijn ADHD (dexamfetamine, 5mg). De leverancier is veranderd. Eerst had ik Dexamfetamine via Tentin en nu heb ik dexamfetamine via De Magistrale Bereider (DMB). Dit medicijn werkt voor geen meter. Ik kan me niet focussen en heb constant tintelingen in mijn vingers. Heeft iemand ook slechte ervaringen met de medicatie via D[lees meer...]MB?

09-06-2022 | Vrouw | 25
ADD
Vrouw, 25 jaar en late diagnoze van ADD. Methylfenidaat geprobeerd maar dit maakte mij erg somber terwijl ik daar nooit last van had. Van dexamfetamine had ik gehoord en daarmee had ik geen last van stemmingsklachten en de bijwerkingen zijn voor mij minimaal bij het nemen van een lage dosering van twee maal een halve pil. Deze lage dosering zorgt niet voor de allerbeste co[lees meer...]ncentratie en focus maar verbeterd dit al aanzienlijk. Wanneer ik een dag niet neem dan ben ik niets waard en wil ik alleen maar slapen. Met medicatie kan ik me wat gehaast voelen en ik moet opletten dat ik genoeg eet en drink. Ik ga nu wel een traject starten om te kijken of langwerkende methylfenidaat misschien toch interessanter is voor mij. Maar ik ben niet ontevreden over Tentin, wat ik nu dus inneem.

26-06-2021 | Man | 48
dexamfetamine (5mg)
Ik rgebruikte dit Tijdens heavy deprie dagen, hielp erg goed het had een heavy invloedop mn stemming, wel erg last van mn kaken, also ik een speed junky was, en ook mn bloeddruk ging ernstig omhoog, dat ik problemen kreeg van hoge bloeddruk problemen, had wel een perfecte invloed op mn stemming en sociale handelen praten verliep prima, als ook gevat zijn, bij de hand!