Ervaringen met Medikinet

ADD (41 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (483 meningen)
Dexamfetamine (428 meningen)
Ritalin (406 meningen)
Methylfenidaat (401 meningen)
Amfexa (210 meningen)

Bojan Nikolik (30-12-2014)

14-01-2012 | Vrouw | 19
ADD
Eerst slikte ik ritalin, maar dat werkte te kort. Ik moest om het uur en een kwartier ritalin innemen en vergat het vaak daardoor kreeg ik vaak last van de re bounds. Nu ben ik sinds een aantal maanden aan de medikinet en dat werkt voor mij goed. Ik begin om 8 uur met 20 mg, dan om 11 nog één van 20 mg en dan om 2 uur nog ééntje van 10 mg. Ik kan mij nu beter concentreren [lees meer...]op mijn studie en beleef de wereld ook echt ipv dat het lijkt alsof ik een film kijk. In het begin had ik wel steeds het gevoel dat ik moest overgeven maar dat gevoel ging weg na een maand. Een nadeel is dat mijn hongergevoel weg is. Ik ben in de eerste 2 maanden bijna 7 kilo afgevallen, maar heb dat kunnen oplossen door veel te ontbijten en fruit te eten tot het medicijn is uitgewerkt. Ik ben erg tevreden.

08-12-2011 | Man | 20
methylfenidaat
Ik ben sinds kort erachter gekomen dat ik last heb van zware ADD, had nog nooit van deze aandoening gehoord. ADHD daarover natuurlijk wel maar ADD? Nooit van Geheurd. Dus maar ben net begonnen met dit medicijn en het werkt goed. Heb soms wel een beetje last van de bijwerkingen. Maar in mijn hoofd is het niet zo'n chaos meer, doe nu de dingen rustig achter elkaar. En ni[lees meer...]et meer tien dingen tegelijk. Wie zegt dat mannen maar 1 dingen tegelijk kunnen doen, niet diegene die ADD hebben. Maar over algemeen gaat het beter. Zal over 3 weken nogmaals mijn mening geven eens zien of de situatie iets is veranderd. ( denk dat het medicijn voor jongere kinderen misschien iets in de hoge dosis is gegeven, dat is mijn mening als ik al die verhalen lees, misschien kunt u vragen voor een lagere dosis).

06-12-2011 | Man | 11
methylfenidaat
Mijn zoon van 11 gebruikte al medikinet 3x daags 5mg na een lange zoek tocht naar een medicijn zonder veel tics of hart klachten, medikinet sloot daar goed op aan alleen begon de 3x daags 5mg om de 2 uur uit tewerken en werk hij erg druk op school. sinds april medikinet cr 20. zijn er zeer tevreden over geen rare klachten.op school gaat het ook goed geen rebound effect zo[lees meer...]als bij de kort werkende.sinds 4 weken begint hij met optrekken van zijn wenkbrauwen doet z'n mond ver open ook onder het eten of hij trekt het vel onder z'n ogen naar beneden ipv z'n mond open te doen en als een vis naar lucht te happen.wie herkent dit volgens de huis arts is dit zenuwen en gaat het wel weer over.vandaag toch maar het GGz gebeld om te kijken wat onze behandel arts op de ADHD Poli er van vind.

01-12-2011 | Vrouw | 39
methylfenidaat
Mijn zoontje bleek ADD te hebben en in het traject wat we met hem gevolgd hebben herkende ik veel van mezelf. inmiddels heb ik ook de diagnose ADD en ben ik gestart met 2x 10 mg. midekinet. Ook ik heb net als mijn zoontje van 10 verminderde eetlust overdag, maar 'svonds haal ik dat weer in. in het begin had ik wat last van een opgejaagd gevoel, maar dat was na twee dage[lees meer...]n over. wel merk ik meteen resultaat. ik kan mijn gemaakt planning veel beter tot uitvoering brengen zonder 101 andere dingen tussendoor aan te pakken. ik ben veel productiever op mijn werk en in het huishouden. Mijn "winterdip" lijkt nu ook niet te komen. elk jaar riep iedereen: volgens mij heb je een burn out! en elk jaar verzet ik me daar tegen. nu blijkt dat de drukke feestmaanden voor mij gewoon moeilijk te over zien zijn. Nu heb ik echter een duidelijk overzicht/rust in mijn hoofd en lijk ik de feestmaanden nu goed door te gaan komen. ik heb nooit geweten dat er zoveel onrust in mijn hoofd zat en dat ik altijd een gehaast gevoel had. nu weet ik beter en ik moet zeggen dat bevalt me prima. ik ben rustiger en een stuk vrolijker.

25-11-2011 | Man | 14
Pdd-nos
sinds onze zoon deze medicatie gebruikt , zit hij echt beter in zijn vel. betere concentratie, niet meer altijd moe in zijn hoofd, weinig tiks er aan over gehouden. wel in het begin hoofdpijn. helaas ook obstipatie en weining eetlust.. pas savonds heeft hij honger als medicatie is uitgewerkt. schoolresultaten zijn prima en onze zoon heeft nu ook meer tijd om zich socialer [lees meer...]op te stellen naar anderen toe. wij zijn tevreden, alleen als ik die andere vervelende bijwekingen vd vorigen commentaren lees wordt ik toch wel bezorgd, je hebt niet zoveel keus, het is dit of niets...

14-11-2011 | Man | 8
Adhd
Hallo, mijn zoon is 8 jaar en heeft eerst een aantal maanden Ritalin gebruikt, de bijwerkingen waren verschrikkelijk voor hem. Ritalin werd verhoogd en toen had ik een zombie in huis. Nu sinds 1 mnd overgestaptop Medikinet CR langwerkend en dat gaat een heel stuk beter, minder last van bijwerkingen, ze zijn niet weg maar wel minder, eten, slapen, hoofdpijn, buikpijn en voo[lees meer...]ral de rebound. Als hij gaat trainen 's avonds krijgt hij nog een halve 5 mg Ritalin, dan is de rebound weg tijdens de training. Gaat beter en het is heerlijk dat hij maar 1 keer per dag een capsule moet slikken. Minder is dat je een deel zelf moet betalen. Het is ronduit belachelijk dat een medicijn voor ADHD als Ritalin met zoveel klachten over bijwerkingen vergoed wordt en een medicijn dat langer en beter werkt niet. En ADHD is nu niet een aandoening die nauwelijks voor komt.

24-06-2011 | Man | 8
ADD
Onze zoon gebruikt nu bijna 3 jaar medikinet cr. Begonnen met 10mg, daarna 20mg en nu al langere tijd 30mg. Mijn zoon heeft nooit geklaagt over bijwerkingen. Schoolprestaties boven verwachting goed ! Aan het einde van de middag wordt hij wat "wild" in zijn hoofd zoals hij het zelf noemt. Inslapen s'avonds soms moeizaam. Hiervoor krijgt hij dan een tabletje melatonime. Eetl[lees meer...]ust was nooit groot en die is gelijk gebleven of iets verminderd.

14-05-2011 | Man | 17
ADHD
Over het medicijn ben ik in het algemeen positief. Het enige wat mij minder bevalt is dat ik vaak last heb van misselijkheid en verminderde eetlust. Mijn school gaat veel beter dan toen ik het nog niet slikte.

22-03-2011 | Man | 14
Concentratieproblemen (ADD)
Ik gebruik medikinet sinds een paar maanden, en ik ben er erg tevreden over. Geen bijwerkingen gehad. Wel heb ik af en toe een grote drang om te gaan leren of om iets nuttigs te doen.

11-05-2023 | Vrouw | 41
methylfenidaat (30mg)
ADD
Sinds kort de diagnose ADD gekregen op mijn 41ste na levenslange struggles. Deze medicatie is een enorme game-changer voor mij gebleken! Ik ben hier zeer positief over! Ik slaap beter doordat ik overdag normale energie weer heb om dagelijkse zaken op te pakken, meer motivatie en energie om te sporten - minder drang naar ongezonde suikers, minder impulsief etc. Ik ben gewoo[lees meer...]n energieker, kom beter de dag door , focus is beter, meer rust in mijn hoofd. Ben zeer tevreden. Voor mensen met ADD dus wat mij betreft echt een aanrader…

13-01-2023 | Vrouw | 10
methylfenidaat (20mg)
ADD
We zijn begonnen met 10 mg en zagen al een verbetering in werkhouding op school , taakjes afmaken en langer aan iets kunnen werken in de klas. Zoon zag énorm op tegen de lange dagen op school. Sinds kort is de medicatie verhoogd naar 20 mg en we weten niet wat we meemaken. Een super vrolijk kind die opeens weer wil leren en nu aangeeft dat de dagen op school voorbij vl[lees meer...]iegen! Slapen was altijd al een probleem en dat is niet minder geworden maar de stemming en de hoeveelheid energie is goed en stabiel.

09-11-2022 | Vrouw | 10
methylfenidaat (5mg)
ADHD
Met 5 mg gestart voor dochter van 10 Moeite met executieve functies, startgedrag, bemoeien, afgeleid op school Karakter is niet veranderd, iets liever voor broer overdag

01-12-2021 | Vrouw | 9
methylfenidaat (15mg)
Druk geen concentratie vanaf maart 2021 aan de medicatie

06-06-2021 | Vrouw | 24
methylfenidaat (10mg)

18-01-2021 | Man | 7
methylfenidaat (20mg)
ADHD
zoontje van 7 kan zich niet concentreren, is altijd afgeleid en kan niet stilzitten. Hij houdt ook niet van kleine knutselwerkjes, schrijven of andere taken zoals veters strikken waardoor hij niet mee kan in de klas. zijn fijne motoriek, lees en schrijfvaardigheden lopen achter. Sinds een maand gebruikt hij langwerkende Medikinet. bij een ontbijt verstrooien op zijn bote[lees meer...]rham met pasta en we merken dat het doorwerkt tot in de avond. Het blijft een dezelfde karakter (lief en super sociaal) maar hij kan zich veel beter concentreren. Werkjes en taken komen af. gaat nu zelf knutselen, lezen en schrijven zonder te vragen. enigste nadeel is dat hij overdag wat minder eetlust heeft. Alert blijven dat hij voldoende binnen krijgt en genoeg drinkt. in de avond wil hij meetal na het avondeten nog een paar boterhamen omdat hij dan weer honger heeft. Ook de medicijnen niet te laat in de ochtend geven, anders slapen ze om 22 uur nog niet. als we een keer willen uitslapen dan geven we een dag niks en dat gaat ook prima hij gaat nu

29-05-2019 | Vrouw | 10
methylfenidaat (10mg)