Ervaringen met Medikinet

ADD (41 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (484 meningen)

Autisme

22-09-2019 | Man | 10
methylfenidaat (5mg)
ADHD
Het werkt perfect voor De ADHD v mijn zoon v 10 jr. Slechts 5 nr met afgifte v 8uur. Maar hij krijgt er savonds aanvallen van en moet mijn zoontje naar een epilepsiecentrum voor verder onderzoek. Er is een temporalekwab epilepsie met auditieve syndroom gediagnosticeerd. Terwijl hij voorheen nooit aanvallen heeft gehad. Ik hoor nu ik het er met mensen over heb die ook[lees meer...] een ritalin gebruiken dat die savonds ook vreemde ervaringen hebben en er dingen zoals geluid anders binnen komen dan voorheen.

02-05-2019 | Vrouw | 18
methylfenidaat (36mg)
ADHD
Ik nam dit voor het verbeteren van mijn concentratie en daarvoor hielp het ook allen had ik te veel bijwerkingen waarvan ik veel last had dus ben ik er mee gestopt en concerta gaan slikken.

17-01-2019 | Man | 12
ADHD
doordat deze capsule maar 8 uur werkt, kreeg ik de rebound als ik uit school kwam en daardoor mijn huiswerk niet (goed) maakte.

29-08-2018 | Vrouw | 34
ADHD
Met zelfdiagnose naar psychiater (geen psychotherapeut) gestapt: klachten depressie adhd. Zij heeft eigenlijk zonder veel vragen onmiddelijk Spiralexa + Medikinet voorgeschreven. Heb Spiralexa nog niet geprobeerd. De Medikinet wel. Je voelt echt je bloeddruk stijgen en je spieren verstijven. Geeft meer het gevoel van strak staan, dan van gefocusd.

01-02-2014 | Man | 15
methylfenidaat (40mg)
ik heb een agressiviteitsstoornis en een concentratiestoornis, waardoor ik deze medicijnen nodig heb. rond mijn 11e had ik ritalin en daar kreeg ik enstige bijwerkingen van zoals monsters in mijn kamer (vampieren enge dingen) knikkers die vielen terwijl ik geen knikkels had, hyperaanvallen en slapeloze nachten. ik ben paranormaal begaafd en door dit medicijn werd alles [lees meer...]10x erger en heftiger waardoor ik ermee ben gestopt op verzoek van de huisarts. door medikanet ben ik beter geworden en kon ik mij beter concentreren en heb ik met mijn citotoets een score van 545 gehaald, terwijl mensen dachten dat ik de laagste score zou halen. bij mij werkt het medicijn goed, alleen heeft het de bijwerkingen moe zijn na uitwerking heel vee; vreetbuien en overal pijn hebben na bijv de trap oplopen. hebben meer mensen dit of heeft iemand het ook die je kent? dan zou ik graag contact willen

17-06-2013 | Man | 19
ADD
Ik heb altijd al medcijnen geslikt voor m'n ADD. Begonnen met Ritalin op jonge leeftijd, dat werkte redelijk, maar niet lang genoeg. Toen Concerta 36mg, wat een rampenspul. De concentratie was beter maar ik at niets meer en was heel erg down. Daarna Medikinet geprobeerd, maar dit was het ook niet. Ik gebruikte de 30mg met verlengde afgifte (CR). Je wordt er wazig van en de[lees meer...] concentratie is niet geweldig. Tussendoor nog 2 andere varianten geprobeerd maar dit was het ook niet. Ben weer overgestapt op Ritalin, alleen niet op dagelijkse basis maar wanneer ik het echt nodig heb. Mijn advies is bij deze medicijnen; kijk na 3 weken of het werkt en gebruik het alleen als je het echt nodig hebt. Als je genoeg ervaring hebt met verschillende medicijnen en de inwerktijd kun je voor je zelf beslissen of je het nodig hebt of niet.

10-01-2013 | Man | 9
ADHD
Onze zoon is op zijn 6 gediagnostiseerd met ADHD, en op zijn 7de begonnen met eerst Ritalin, waardeloos, heel veel bijwerkingen, begin 2012 gestart met Medikinet 20 mg en een halve Ritalin tegen 15.00 uur. Maar de rebound was erg groot. Nu sinds een week overgestapt naar Concerta, belachelijk trouwens dat je zoveel moet bijbetalen dus ook maar overgestapt naar een verzeker[lees meer...]ing die dit vergoed. 178 mg is te weinig dat zie ik wel, en dus zullen we iets hoger moeten gaan zitten maar verder tot nu toe heeft hij de rebound pas als ie gaat slapen en dat is geen probleem. Maar nu zijn wij ook begonnen met Neuro feedback therapie en die hebben na uitgebreide testen geconstateerd dat onze zoon geen ADHD heeft maar hoogebegaafd is. Toch heeft hij moeite met rangschikken dus de concerta blijft. En met de therapie zal die wel verminderd kunnen worden. Hoop dat hij straks op het voortgezet onderwijs het goed zal doen......

10-12-2012 | Man | 8
ADHD
10 mg te laag, 20 mg te hoog en het werkte maar 4 tot 5 uur. Bijwerkingen/rebound gigantisch tot agressiviteit en depressiviteit (ik heb geen vrienden, ik kan beter dood zijn) en uit het raam willen springen. Verbaal heel sterk en grof en fysiek richting familieleden.

06-12-2012 | Vrouw | 11
ADHD
Onze dochter slikt meer dan twee jaar Medikinet. In de weekenden en vakanties geven wij haar het middel niet. Wij merken dan dat zij iets drukker is. Op school willen de leerkrachten dat ons kind het medicijn gebruikt. Zij geven aan te merken dat onze dochter zich minder kan concentreren. Mijn dochter zegt dat zij zich uitstekend kan concentreren. De laatste tijd merk ik[lees meer...] dat zij wat depressiever wordt en meer last heeft van stemmingswisselingen. Door blijven gaan met slikken?

25-11-2012 | Man | 8
ADHD
Mijn zoon van 8 reageert heel wisselend en in extremen. Heel mat en emotieloos tot woede uitbarstingen, schreeuwen, agressief etc. Op andere tijden is hij moe om vervolgens weer alle kanten op te springen en niet te luisteren. Op school is de concentratie verbeterd, maar werkt alleen maar tot 13.00 uur. Daarna gaat het mis en ben ik dagelijks benieuwd hoe mijn kind is. Soc[lees meer...]iaal gaat het niet beter en thuis is de situatie alleen maar erger. Met een middag/dag vrij weet hij geen raad en wil alleen maar tv kijken. Hoe lang duurt het voordat hij er aan gewend is? Ik ben het zelf nogal zat en zie een ongelukkig kind. Dit is het mij niet waard.

17-10-2012 | Vrouw | 7
ADHD
Onze dochter heeft 2 maanden medikinet geslikt maar zijn gestopt omdat wij vonden dat ze niet meer zo spontaan was en toch veel huilden en zich zelf terug trok, alleen nu komt het; wat ze in 2 maanden op haar SBo school heeft geleerd gaat nu weer achter uit, ze kan zich weer niet concentreren en haar speelgedrag veranderd weer in pest gedrag. nu overwegen we om weer te beg[lees meer...]innen, terwijl wij ook weten dat ze somberder word. wie kan mij nog advies geven? maak me best veel zorgen. moeder van een lief kind

01-05-2012 | Vrouw | 13
ADHD
Mijn dochter gebruikt nu sinds een maandje medikinet opgebouwd tot 1keer s'ochtends 30mg enbegin vd middag10mg overdag op school voelt ze zich lekkerder hierdoor maar s'avonds vanaf een uur of 18:00wordt ze heel opstandig en depressief. Herkent iemand dit ?

26-04-2012 | Man | 12
ADHD
Mijn zoon gebruikt het medicijn medikinet 3-3,5 jaar en in de loop van deze jaren werden zijn woede buien sterker , waardoor afgelopen weekend hij flipte. Ik had al een lange tijd aan de neuroloog aangegeven dat zijn woede buien toename , maar er kon niets veranderd worden qua medicatie. Van ritalin kreeg hij hartkloppingen en het gaat om zijn concentratieproblemen. Mediki[lees meer...]net bleek het juiste te zijn. Tot van het weekende , mijn zoon is dus helemaal geflipt, je had hem moeten zien. Die blik in zijn ogen, om bang van te worden. Maandag gelijk gebeld naar de neuroloog, deze was er zodanig van geschrokken dat hij acuut moest stoppen met medikinet, daar de woede door het medicijn versterkt kan worden. Het gaat inmiddels weer goed met hem , af en toe is hij heel druk is, maar het is en blijft een kind, moet zijn energie kwijt . Dit is mijn verhaal als moeder zijnde; aub houdt u kind goed in de gaten, volg je innnerlijke gevoel als deze zegt dit is mijn kind niet meer, knok hiervoor.

01-12-2011 | Man | 4
methylfenidaat
Ons zoontje gebruik de medikinet nu een aantal weken en ik wordt soms bang van hem. Hij draait helemaal door als het is uitgewerkt. Hij wordt agressief, toont abnormaal gedrag en draait werkelijk waarhelemaal door. ls ik hem vast hou dan bijt hij, slaat, schopt, maakt dingen kapot en gooit me tdingen. Ik ben er helemaal niet blij mee want het is nog erger dan het al was.[lees meer...] Ben er dus helemaal niet tevredenover. De bedoeling is dat hij niet meer zulk gedrag toont maar het is alleen maar erger geworden.