methylfenidaat

Bij  ADHDX

ADD (147 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Syndroom van Asperger (4 meningen)

Concerta (466 meningen)
Dexamfetamine (411 meningen)
Ritalin (391 meningen)
Amfexa (201 meningen)
Medikinet (128 meningen)

05-02-2021 | Man | 44
ADHD
Sinds kort gestart met methylfenidaat retard Mylan 36 mg ter behandeling van ADHD. Initieel had het wel effect op mijn innerlijke onrust, maar was het na ca. 6 uur wel uitgewerkt. Na 2 dagen gebruikt te hebben, werd ik steeds onrustiger. Ook mijn concentratie en focus verslechterde. Ook darmklachten die waarschijnlijk te wijten zijn aan de vele hulpstoffen die toegevoegd[lees meer...] zijn. In overleg met mijn behandelaar gestopt met dit medicijn en ga ik over op een ander merk met hogere dosering. Wordt vervolgd.

02-04-2020 | Vrouw | 47
methylfenidaat (45mg)
ADHD
Ben 47 jaar en pas onlangs gediagnosteerd met ADHD. ik zocht medicinale ondersteuning ivm slechte focus, concentratie, intense prikkels, slecht geheugen, 1000 gedachten, impulsiviteit onrustig, en chaotisch zijn. De methylfenedaat gaf de eerste weken erge bijwerkingen in de zin van zenuwachtig - en opgejaagd voelen, ook voelde ik me vlak. Gelukkig verdween dit al snel en b[lees meer...]en super tevreden Ik voel me nu ' normaal', in balans, slaap weer goed, ben niet meer mentaal uitgeput, veel rustiger,heb meer impulscontrole en ook lukt het me om langer op 1 ding te concentreren en is mijn geheugen verbeterd. Let wel: het is een hulpmiddel, geen wondermiddel. Maar mijn ADHD klachten ( er zij ook pluspunten aan he) zijn een stuk beheersbaarder. Ik slik ook 300mgWellbutrin dit omdat ik in 1e instantie een milde depressie had. Concerta / Ritalin/ methylfenedaat gaat daar perfect mee samen. Ik ervaar geen bijwerkingen, hoogstens meer dorst. Positieve bijwerking is voor mij dat ik veel rustiger ben..en ook minder impulsief snack en eet.

25-06-2021 | Vrouw | 51
ADHD
Nu verplicht over op TEVA omdat dit nu het goedkoopste wordt ingekocht op advies zorgverzekeraar en regering het middel werkt niet en heeft erg veel nare bijwerkingen

25-06-2021 | Vrouw | 51
ADHD
van Sandoz 36 mg naar TEVA 36 mg wat een verschrikkelijke verandering Wat een heftige bijwerkingen de hele dag in een nare afwezige mist , waar je je juist helder en opgeruimd zou moeten voelen. Je emoties zijn onberekenbaar van je ineens verdrietig en depressief voelen , tot soms zelfs agressief . Blij en vrolijk zijn komt niet voor Je hoofd en handen werken ni[lees meer...]et samen , tel daar de mist en sombere gevoelens bij op en je hebt er dus helemaal niks aan het maakt je juist onzeker het verdwijnt ook niet na een aantal weken gebruik Zelf mij 20 jarige zoon wil dit medicijn niet meer innemen zo onstabiel voelt hij zich ervan Inmiddels ken ik mezelf niet meer en alles waar je het voor gebruikt valt weg

03-05-2021 | Man | 57
ADHD
Na een jaar Sandoz gaat de apotheek over op Teva. Vreselijk spul. Werk absoluut niet zoals de Sandoz variant.

22-02-2020 | Vrouw | 58
methylfenidaat (10mg)
ADHD
Sandoz is een prettig medicijn met voor mij weinig bijwerkigen.

22-02-2020 | Vrouw | 58
methylfenidaat (10mg)
ADHD
Ik had eerst Sandoz pillen, die waren goed. Moest nu over op Mylan, slik ze nu een maand en ben niet blij! Breng ze volgende week terug naar de apotheek. Als ik Sandoz niet meer krijg stop ik met slikken. Dan heeft het weinig zin om hier mee door te gaan.

19-11-2021 | Vrouw | 62
methylfenidaat (5mg)
ADHD
Hyperactiviteit verergerde juist. Extreme hyperfocus. Verhoogde hartslag. Onrust nam toe. 3 innamemomenten zijn niet handig op een drukke werkdag.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (578) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum