mening

Ritalin

Bojan Nikolik (07-12-2014)

10-10-2015

Ritalin (methylfenidaat)

Ik slik ritalin tegen mijn depressie. Dat komt, volgens mij, niet vaak voor, maar omdat het ook op dopamine scheen te werken en ik er al eerder positieve ervaring mee had (ik heb het als kind geslikt voor ADD, een diagnose die later verworpen is) hebben we toch besloten te proberen wat ritalin zou kunnen toevoegen. Ik ben heel blij dat ik die keuze heb gemaakt. Omdat ik ge[lees meer...]en ADHD heb word ik er juist niet rustig van, maar veel actiever, spraakzaam en energiek. Ritalin werkt op korte termijn, dat merk ik wel. Als ik het inneem merk ik vrij snel daarna al effect. Neem ik het een keer niet in voel ik dat ook, als in; lusteloosheid, stiller worden, terugtrekken. Ik kan natuurlijk niet zeggen dat het mijn depressie oplost, sowieso is het geen antidepressivum, maar ik kan wel zeggen dat ritalin écht iets heeft toegevoegd

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum