Ervaringen met Strattera

Bojan Nikolik (15-12-2014)

25-05-2017 | Man | 23
atomoxetine (80mg)
ADD
Na diagnose ADD (17 jaar) medicijn strattera gaan gebruiken. Eerste twee a drie jaar prima werking, daarna gaan twijfelen over effecten. Veel last van vaste harde spieren, lage onderrug en buikpijn, harde buik en wanneer er in gedrukt wordt erg gevoelig. 1x klisma moeten nemen ivm obstipatie. Nu aan het afbouwen ivm de harde spieren en lage rugpijn en buikpijn.

07-05-2017 | Man | 25
atomoxetine (60mg)
ADHD
Effectief medicijn met weinig bijwerkingen in vergelijking met SSRI's, methylfenidaat en dexamfetamine. Doet weinig voor hyperactiviteit maar veel voor impulsiviteit, angsten, dwangen en focus. Bijwerking zijn bij mij obstipatie, pijn na klaarkomen (zeurderig gevoel vanuit prostaat) en last van vroegtijdig verliezen van sperma, nog voor het klaarkomen.

10-12-2013 | Vrouw | 19
ADD
Een aantal jaren geleden was ik opgenomen en was er bij mij de diagnose ADD gesteld. Ik kreeg toen Strattera voorgeschreven. De medicijnen bevallen me erg goed. Mijn concentratie is erg vooruit gegaan. Het grote nadeel is dat ze erg duur zijn. Voor een doosje van 28 stuks betaal ik €80. De verzekering wil het niet vergoeden. Ik wil hierdoor graag een ander medicijn. Omd[lees meer...]at als ik een verzekering neem die het wel vergoed ik alsnog duurder uit ben. (Ritalin mag ik overigens niet nemen omdat ik dan een psychose kan krijgen)

19-10-2013 | Vrouw | 19
atomoxetine (60mg)
Ik gebruik al een aantal jaren Strattera. Nu heb ik sinds meer dan een jaar hele heftige buikpijn klachten. Heel veel onderzoeken gehad in het ziekenhuis maar er is eigenlijk niets te vinden. De internist is dus van mening dat het een bijwerking van de Strattera is. Bij mij is het moeilijk te zeggen, want ik slik nog meer medicijnen, waarvan deze bijwerking ook van zou kun[lees meer...]nen zijn. Volgende week moet ik terug naar de neuroloog waarvan ik Stratera gekregen heb. Waarschijnlijk zal ik het toch moeten gaan afbouwen of stoppen. Ik vind het heel moeilijk, omdat ik een paar uur nadat ik een dosis ben vergeten, het meteen merk aan de onrust. Er is nooit ADHD vast gesteld, en ben ook absoluut nooit hyperactief geweest, maar het is meer onrust dat ik die medicijnen moet innemen (niet zonder kunnen). Ik zie hier veel reacties dat de Stratera niet vergoed word, bij mij word hij wel gewoon vergoed. Ik moet hem zelf 'voorschieten' en dan de rekening naar de zorgverzekeraar (CZ) opsturen. Deze storten dan het geld terug op mijn rekening. Ik ben basis + aanvullend verzekerd. Zeker een aanrader, want het scheelt heel veel geld!

17-09-2013 | Man | 39
atomoxetine (18mg)
ADHD
Over de ervaring kan ik nog niet zo heel veel zeggen. Echter is er 1 groot struikel blok en dat is de prijs. Dit is ons in het ziekenhuis niet medegedeeld. Bij het afhalen van het recept sloeg ik bijna achter over. Voor 4 weken moest ik €268,00 betalen en dit kunnen wij niet, dus zal ze weer moeten stoppen. Erg voor het kind maar wat niet kan, kan niet. Dit recept wordt [lees meer...]niet vergoed door de zorgverzekeraar dus als je niet rijk bent, heb je het nakijken.

11-05-2013 | Man | 11
ADHD
Onze zoon van 11 heeft sinds zijn 5de diagnose ADHD begonnen met methylfenidaat, geprobeert medikinet, concerta,. equasym en niets hielp langer dan 4 uur. Nu half jaar geleden dexamfetamine maar ook geen resultaat concentreren lukt niet evenals eerst denken en dan doen...Weinig eten en amper slapen. Nu begonnen met straterra 1week 10 mg zit erop en nu 1 week 18 mg geb[lees meer...]rukt. Hij is corigeerbaar maar nig wel heel druk, volgende week kijken of we naar 24 mg kunnen ...uiteindelijk mag hij maximaal 40 mg. Hopen dat het aanslaat.....

11-05-2013 | Man | 9
Concentratieproblemen

23-04-2013 | Man | 13
PDD-NOS
Mijn zoon is 13. Qua concentratie idd hulpzaam, ook is zoon stabieler in gedrag, minder heftig. Hij heeft al eerder Risperdal gehad en een antidepressivia maar werkten allen averechts op het gedrag. Concerta heeft wel een positief effect gehad op de lichamelijke en geestelijke onrust, maar maakte hem vermoeid en angstiger. Daarom Strattera. Het werkt goed op de concentra[lees meer...]tie zonder gelijk apatisch te worden. Echter is hij dood en dood moe steeds. Hij kan wel dagen slapen en idd is de eetlust en tijd weg geweest. Nu in de puberteit verhoogd, maar vind hem erg mager, verslapt, snel koud, hartkloppingen, snel uitgeput, veel acnee, geisoleerd en enigzins gedeprimeerd. Ik durf niet vast te stellen dat dit door de strattera komt, maarlekker zit het me niet waardoor ik wel wil gaan afbouwen/stoppen. Het blijft een angstige keuze, medicatie. Je weet nooit zeker waar je goed aan doet (op lange termijn).

28-03-2013 | Vrouw | 15
ADD
onze dochter van 15 gebruikt sinds 2 weken strattera. Ze bouwt rustig op olv een Psychiater. Ze is echter moe en slaapt soms zelfs even overdag. Herkent iemand dit? gaat dit weer over?

04-02-2013 | Man | 43
ADHD
Ik gebruik nu sinds 3 dagen strattera omdat ik teveel bijwerkingen kreeg van dexamfetamine of ritalin. Ik ervaar wat bijwerkingen zoals duizelingen, maagzuur en slaap erg slecht. over twee weken zou dit over moeten zijn en zal dan nog een keer een stukje schrijven. Erg jammer dat het niet wordt vergoed.

28-01-2013 | Man | 6
ADHD
mijn zoontje is 6 jaar en sinds 3 weken weten we nu dat hij adhd heeft.we zijn toen gelijk begonnen met ritalin maar hij komt om van de jeuk, eet niet meer, en slaapt bijna niet. klaagt veel over hoofdpijn, ook begint hij iedereen van zich af te duwen en wil alleen zijn. heb gevoel dat ik op dit moment mijn kind gewoon kwijt ben, dit is mijn kind niet meer zo. zelfs op sch[lees meer...]ool hadden ze het al gemerkt dat het met hem niet goed gaat, nu krijgen we strattera voor hem. ik hoop echt dat het beter gaat helpen dan ritalin. alleen jammer dat je het zelf moet betalen want het is niet goedkoop, heb begrepen dat mijn verzekering het niet vergoed maar dat je wel via belastingdienst een vergoeding terug kan krijgen. mijn man gaat nu maar in het weekend wat bij klussen om zo toch die medicijn te kunnen gebruiken. onze zoon is belangrijker. ben heel benieuwd hoe hij hier op gaat reageren. ik las jullie verhalen en merkte dat het toch per persoon wel verschillend is wat voor bijwerkingen er bij komen. ritalin mogen ze van mij gelijk de prullebak in gooien, dat is echt troep. vraag me alleen af blijft mijn kind wel kind met strattera? speelt hij nog met vriendjes enzo? moet zeggen dat ik het best eng vind om al die medicatie te proberen. hij is nog zo jong maar zonder gaat echt niet. zou graag meningen willen horen of het bekend is of het nog kind blijft.

19-01-2013 | Man | 6
atomoxetine
Vaak als een kind of een persoon problemen heeft met concentratie en ADHD wordt men door de huisarts verwezen naar een psygiater. Die schrijft vaak medicatie toe in mijn geval Strattera. Ik heb 36 jaar zonder die troep kunnen redden maar de druk op het werk werdt alsmaar hoger, en het leven wordt ook steeds gehaaster. Dus ik raakte arbeidsongeschikt. Door dit middel heb [lees meer...]ik langer strijd kunnen leveren, maar uiteindelijk valt het doek ook bij mij. Ik gebruikt het 6 jaar maar als ik het een keer vergeet in te nemen word ik onrustig wakker en moet ik als nog het medicijn innemen. Stoppen met het medicijn lukt mijn niet, ik ervaar allerlij ontwenningsverschijnselen. Dus mijn mening is probeer eerst eens in de alternatieve geneeskunden. Want Psygiaters werken voor ziekenhuizen, deze worden gesponzord door de farmaceutische industrie. Dus in mijn optiek niet allemaal onafhankelijk.

05-01-2013 | Vrouw | 21
ADHD
Ik zit nog in de opbouwfase, ik laat het weten wanneer er iets is spannends gebeurd!

23-11-2012 | Vrouw | 50
ADHD
Ik ben 2 jaar geleden gediagnostiseerd met ADHD in de ergste vorm. Ik gebruik ruim anderhalf jaar straterra en tja, ik vind veel ervaringen herkenbaar. Ik ben heel erg misselijk in de ochtend. Ik heb ook wel de indruk dat ik een beetje down ben. Zo is het glas nu vaker half leeg ipv half vol. Voor de straterra leefde ik een live concert en zit voor mijn gevoel thuis naar e[lees meer...]en studio opname te luisteren. Die manier van het leven ervaren is nieuw voor mij en daar ben ik niet zo blij mee. Ook het verlies van eetlust komt heel bekend voor. Ik heb juist meer moeite gekregen met mijn drukke omgeving omdat ik nu heel erg gefocust ben door het medicijn. Of is het zo dat mijn drukke omgeving nu moeite heeft met mijn diepe concentratie ;) In ieder geval gaat er nu veel langs mij heen omdat ik te geconcentreerd ben. Ik vind dat ik ben afgevlakt door het gebruik van Straterra. Ik ga volgende week beginnen met een lagere dosering. Ik hoop dat ik in ieder geval weer een beetje tot leven kom en de misselijkheid bij het opstaan verdwijnt. Het medicijn heeft mij wel goed ondersteund bij het begrijpen en beheersen van mijn ADHD en dat is voor mij toch wel grote winst.

20-11-2012 | Man | 10
ADD
Morgen gaat onze zoon van 10 jr beginnen met Strattera, nadat enkele weken geleden de diagnose ADD is gesteld. Zelf moet ik nog erg wennen aan zowel de diagnose, alhoewel ik veel herken in de omschrijvingen, maar vooral ook a h feit dat mijn zoontje aan de medicijnen moet. Op dit moment ben is dus veel bezig om achtergrondinformatie op te doen, wo de ervaringen van anderen[lees meer...]. Zo hoop ik te weten wat ons zoontje/ons te wachten staat en hoe ik hem het best kan helpen. Nadeel van deze site is dat ik al beoordelingen in moet vullen terwijl wij/ons zoontje nog geen ervaringen heeft. Ik heb dus alles in het midden ingevuld. Reden van invullen is op dit moment dat ik een aantal andere "ervaringsdeskundigen" vragen wil stellen, wat alleen lukt als je zelf een mening hebt gegeven. Wie weet kan ik een volgende keer de beoordelingen nog aanpassen? (Red; wij hanteren inderdaad de 'regel' dat gebruikers zelf een mening achterlaten alvorens verder te kunnen. Soms lastig als ik uw verhaal zo lees; ik zet hem nu dus door en laat het ons dan svp binnenkort nog weten mocht uw mening / sterrenrating veranderen, dan kunnen wij die nog wijzigen en includeren in de database mbt waardering. Succes, mvg MijnMedicjn )

18-06-2012 | Man | 23
ADHD
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van het medicijn moet denken, ik denk dat het voor ADHD goed werkt, maar als je er ook nog iets anders bij hebt, zoals PDD-NOS dan wordt het tocht hard minder. ik heb bijna alle bijwerkingen gehad die bij het medicijn te krijgen zijn en dan heb ik het ook over de zelfmoordnijgingen. daar het ik zelf 3 maanden in gezeten, toe ben ik ook[lees meer...] maar eens wat dingen over het medicijn verder gaan opzoeken op internet. Hier ben ik aardig wat schokkende dingen tegen gekomen. Dus is het medicijn nou wel echt zo goed? zelf denk ik dat het alleen goed werkt als je alleen last hebt van druktheid en verder nix. Ik heb echter wel een veel beter concentratie ondanks dus de vele bijwerkingen, ik hoop dat mensen hier wat aan hebben en als je meer vragen hebt aan mij, dan kun je die rustig aan mij stellen. (Red; URL verwijderd uit mening ivm werkwijze van deze website. Mvg, MijnMedicijn)