Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (148 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

11-05-2013 | Vrouw | 37
desloratadine
Onlangs is er bij een allergie voor katten geconstateerd. En ik heb er twee die ik graag wil houden. Omdat ik volledig nieuw ben met het gebruik van dit soort medicijnen (desloratadine Actvis), heb ik geen referentiekader. Maar ik ga er wel mee stoppen per vandaag. Ik ben zowaar nog benauwder, heb een constante druk op mijn borst en ben vreselijk moe! Het enige wat verbete[lees meer...]rd is, is dat de jeuk en roodheid van mijn huid is verdwenen. Maar die neem ik wel op de koop toe, want hiervan voel ik me echt te belabberd. En na het lezen van alle verhalen hiervoor, heb ik er de pest over in dat mijn huisarts en apotheek me niet hebben geadviseerd over de betere alternatieven. Dan maar bijbetalen.

20-02-2013 | Vrouw | 37
desloratadine
Sinds 2011 gebruikte ik aerius. het werkte gelijk maar kreeg in de loop van dat jaar en 2012 rare gevoelens en kreeg last van hallucinatie, zag rare lichten harde geluiden in mijn oor maar het drong niet tot mij door waar het door kwam, en alles werd erger en toen ze die vernieuwde aerius gaven verergerde mijn situatie . Heb meteen de bijsluiter goed gelezen en wat bleek [lees meer...]nou, het had de bijwerking waan en hallucinatie. Heb de dokter gebeld ben gelijk gestopt het duurde me maanden om mezelf weer te zijn. En nu heb ik er zo last van overgevoelig voor licht en als ik naar bv een lamp kijk die witte peren heeft en wegdraai met mijn hoofd. Flikkert die lamp nog steeds na, zo ook met tv kijken het is soms zo noem ik het maar kopie maken van gezichten of voorwerpen . En sinds kort heb ik last van zwarte flitsen zien, alleen wanneer ik net wakker word het lijkt op zwarte onweer ,en daar schrik je best van. Ben naar oogarts geweest, niks aan de hand met mijn ogen. Ben gewoon ten einde raad misschien. Iemand hier ook last van??

13-07-2012 | Vrouw | 37
desloratadine
Ik gebruik al jaren Aerius (begindatum weet ik niet)voor een aantal maanden in het jaar. Zoals we allemaal weten dat er bezuinigd moet worden, hebben ze besloten ook mij maar desloratadine te geven. Ik voel me sinsdien sloom, heb 's-avonds altijd last van jeukogen en gaat niet meer over na het slikken van het medicijn. 's-Ochtends wordt ik wakker met dikke vieze ogen die n[lees meer...]a het douchen gewoon weer verder gaan jeuken, als ik wakker wordt dan is het net of ik een strop rond mijn nek heb hangen... Ik kan binnenkort stoppen met mijn huidige medicatie voor astma. (al sinds mijn geboorte) Dat kan ik nu wel op mijn buik schrijven zonder Aerius! Volgens de apotheek is het hetzelfde middel! Ik ben er helemaal klaar mee en straks ga ik Aerius gewoon lekker zelf betalen!

30-05-2012 | Vrouw | 37
desloratadine
Ben nu weer sinds een paar dagen begonnen met Aerius slikken. Heb aan 1 tabl. per dag niet genoeg. Word gek van het gesnotter en de jeuk, en traanogen. Ben erg moe en kan niet slapen. Mijn lichaam is moe en wil rust maar kan niet slapen. vannacht was het 4 uur dat ik in slaap dommelde. Heb vanmorgen niets ingenomen. Hopelijk gaat het gauw regenen. Kan ik weer normaal sla[lees meer...]pen!!

29-07-2013 | Vrouw | 38
desloratadine
Ik heb zeer goede ervaringen met dit middel net als mijn zoontje van 3. Zowel voor hooikoorts als voor voedselallergie. Kreeg net ook van de huisarts te horen dat het niet meer wordt vergoed. Na alle negatieve verhalen over de vervanger hier, kies ik toch maar voor zelf betalen. Kost wel €20 voor 30 tabletten en €15 voor het drankje voor mijn zoon maar dat heb ik ervoor ov[lees meer...]er aangezien we het niet het hele jaar door moeten gebruiken. Echt kortzichtig om op die manier te bezuinigen. Worden mensen alleen maar zieker van, kost het toch extra.

22-08-2011 | Vrouw | 38
desloratadine
Huiduitslag tgv allergie voor wetsuit (neopreen)
Ik heb Aerius door de huisarts voorgeschreven gekregen omdat ik van een ander middeltje tegen allergie erg slaperig werd. Helaas kreeg ik zeer snel een zeer gevoelige, pijnlijke, branderige tong, een jeukend gehemelte, gevoelig tandvlees en een zeer droge mond. Ook mijn smaak ging erg achteruit. Ik ben nu sinds vier dagen gestopt, maar heb nog steeds last van mijn mond. Vo[lees meer...]or mij nooit meer Aerius!

10-11-2021 | Vrouw | 39
desloratadine (5mg)
Hoi allemaal, Aerius is nog gewoon verkrijgbaar. Heb gister nog een doosje opgehaald bij de apotheek Benu. Ik moest er wel specifiek om vragen en toen hebben ze het 2 dagen geleden besteld.

25-04-2015 | Man | 39
desloratadine (5mg)
Hooikoorts
Kleine tabletjes, geen bijwerkingen zoals sufheid. Goed effect tegen hooikoorts en andere allergieën.

26-04-2013 | Vrouw | 40
desloratadine
Wat een eye opener, dit! Ik heb jarenlang Aerius geslikt, tot volle tevredenheid. Dit jaar heb ik het gevoel dat de werkzame stof (desloratadine) z'n werk niet doet. Jeukende neus, dichtzittende neus, jeukende ogen, tranende ogen, dat had ik allemaal al. Nu heb ik er zelfs keelpijn en hoofdpijn bij. En ook al slik ik er 2 per dag ipv 1, de klachten worden niet minder. Nu i[lees meer...]k erover nadenk is dit ook het eerste jaar dat ik geen echte Aerius heb gekregen van de apotheek, maar Desloratadine Actavis. Het kwartje is nu wel gevallen...

17-06-2013 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Sinds maart 2010 gebruik ik Aerius, mijn dochter van nu 8 kreeg de oplosbare variant. Behalve de eerste weken wat vermoeidheid, prima werking. Op wat niezen na, bijna geen last van alle andere hooikoortsverschijnselen, idem bij mijn dochter. Vorige week nieuwe recepten gehaald. En ja hoor, Aerius is uit de handel mevrouw (dus niet, zoals ik hier lees!) Wat krijg ik voor mi[lees meer...]jn dochter? Ook die vervanger desloratadine! Doet u m maar door de helft mevrouw! Dit mag helemaal niet, want er zit geen breukstreep in de tablet, dan is het niet homogeen, oftewel in de ene helft kan alle werkzame stof zitten en in de andere helft niets. Ikzelf kreeg ook de Desloratadine ipv echte Aerius. Na 3 dagen was ik honds- en hondsmoe, niet uit bed komen, vreselijke hoofdpijn, duiizelingen, zwarte vlekken zien en misselijk. Ook mijn dochter kreeg ik nauwelijks wakker, klaagde ook over hoofdpijn etc. Ben toen hier terecht gekomen en heb alle ervaringen gelezen! Er ging mij direct een lichtje branden!Acuut gestopt met die troep, probeer nu cetirizine van de Lidl, maar die doet bij mij (nog) niks. Huisarts is al tot 2x toe gewoon niet bereikbaar. Apotheek heb ik nog niet bezocht met deze klachten. Maar ben er helemaal klaar mee! Weet niet wat ik nu nog moet! Misschien weer een ander merk? Pfff....

27-02-2012 | Man | 41
desloratadine
Ik gebruik het omdat ik jeukende ogen en eczeem heb en allergische reacties. De huisarts schreef het voor omdat ik het ineens allemaal heftig kreeg. Als ik het gebruik wordt ik neerslachtig en heb ik vaker (lichte) hoofpijn. Ik voel me niet fit en ben af en toe slapeloos. Heb het nu een maand of 5 gebruikt en als ik het niet gebruik komen mijn oude klachten tegelijk en ex[lees meer...]tra hevig terug. Er is dus niets genezen alleen maar onderdrukt. Eigenlijk ben ik dus min of meer verslaafd. Ik ga ermee stoppen!

24-12-2011 | Vrouw | 41
desloratadine
Ik neem sinds bijna een week 3 tabletten Aerius per dag. Hoge dosis voorgeschreven door de dermatoloog omdat ik over heel mijn lichaam vol eczeem sta en daar veel last van heb. Sinds een paar dagen merk ik een heel droge mond, trillen, hoofdpijn, oorsuizingen, een gevoelige tong, prikkelbaarheid en een neerslachtige stemming. Ik ga de dosis proberen naar 2 per dag te breng[lees meer...]en eens de symptomen minder zijn. Het werkt voor mij goed tegen de jeuk, maar het heeft toch bijwerkingen.

25-03-2013 | Man | 42
desloratadine
Ik ervaar veel hoofdpijn sinds ik dit middel gebruik. Deze site is niet de juiste plaats om je klachten te uiten dat is volgens mijn bij de fabrikant en onze regering. deze site doet naar mijn weten niks met onze informatie. (RED: gelukkig kunnen wij zeggen dat we wel degelijk in de gaten houden wat er gebeurt, en als er genoeg ervaringen zijn, dan kunnen we het goed o[lees meer...]nderzoeken. De resultaten daarvan komen bij registratie-instanties, bij de artsen en/of apothekers of fabrikanten).

06-07-2012 | Man | 43
desloratadine
Ik gebruik het tegen jeuk, veroorzaakt door netelroos. Het helpt wel tegen de jeuk, maar deze antihistaminca veroorzaakt enorme vermoeidheid en een licht gevoel in het hoofd. Ook ben ik er behoorlijk wat kilo's van aangekomen. Ben er eigenlijk niet echt tevreden over!

21-04-2015 | Vrouw | 44
desloratadine (2,5mg)
Allergische reactie

24-07-2014 | Man | 44
desloratadine
Ook een ander merk gekregen (Teva Pharma) dan Aerius en de effectieviteit is inderdaad een stuk minder. Na weken slikken nog steeds tranende ogen en veel, heel veel niezen. Om gek van te worden soms. Gelukkig 's-nachts niet. Nu gevraagd om Aerius terug te krijgen, zal me lukken ook al moet ik ervoor bijbetalen.