Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (148 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

08-04-2013 | Vrouw | 53
desloratadine
Ik kreeg na lang zoeken voor de chronische jeukende uitslag (urticaria) Aerius 5 mg met heel goed effect. Alle jeuk en uitslag verdween. Nu krijg ik alleen nog desloratadine vergoed maar de jeuk is terug, de uitslag is terug. Mijn huisarts had al een bericht gestuurd naar de apotheek dat ik met Aerius beter resultaat had, maar apotheek zegt dat de huisarts nogmaals een bri[lees meer...]ef moet schrijven. Anders zelf betalen. Desloratadine staat wel geregistreerd voor rhinitis, hooikoorts maar niet voor chronische uitslag. Klaar ben je. Aerius is goed, Desloratadine van Actavis ip zelfde stof, werkt minder.

18-06-2012 | Man | 53
Hooikoorts
hallo allemaal, ik gebruik Aerius al heel lang tegen stof en stuifmeel, hooikoorts geen problemen slik het hele jaar door. sins 3 weken krijg ik van de apotheek een ander goedkoper merk. hoofdpijn, dichte neus, dikke ogen, erg pprikkelbaar, moe, concentratie problemen enz. Naar de apotheek geweest, maar krijg het orginele merk niet, moet eerts naar de huisarts toe. Huisart[lees meer...]s heeft nu gefaxt voor origenele merk, kijken of ik het morgen krijg?

03-04-2021 | Man | 54
desloratadine (0,5mg/ml)
Heb van alles geprobeerd, en werd er niet lusteloos en suf van. Met aerius totaal geen probleem

05-04-2013 | Vrouw | 54
Huisstofallergie
Verbazingwekkend dat Aerius € 33,91 per 90 tabletten kost en Desloratadine Actavis € 8,82 per 90 tabletten. Een absurd prijsverschil waardoor ik kan begrijpen dat de verstrekking van Aerius nu geweigerd wordt. Zo zie je maar dat de medicijnenindustrie absurde prijzen hanteert en de patiënt maar heeft te slikken wat hem gegeven wordt. Of het net zo goed werkt zullen we nog [lees meer...]even afwachten.

18-01-2013 | Vrouw | 55
desloratadine
Ik neem nou al geruime tij Aerius, en ben tevreden over dit middel. De enigste voor mij vervelende bijwerking voor mij is sufheid, maar doordat ik deze dus 's avonds inneem heb ik daar dus overdag geen last meer van, het is even uitproberen. Het verkrijgen van het medicijn is wel even een probleem geweest, d.w.z. het recept verlengen, want zonder dat er aangegeven wordt me[lees meer...]dische noodzaak, zal de apotheker je automatisch een vervangend goedkoper middel willen voorschrijven .Omdat ik heel erg gevoelig reageer op inname van medicijnen, vraag ik telkens met medische noodzaak is wel moeilijk te verkrijgen moet ik erbij vermelden.

16-01-2013 | Vrouw | 55
COPD
Na jarenlang gebruik van verschillende allergiepillen kreeg ik Aerius. Eindelijk zeer tevreden, moest ik overgaan naar activist en nu desloratadine. Ik heb kreeg veel last van spierpijn, rusteloosheid, afgevraagd waarvan? Gedacht aan vervangende Aerieus, dach ik nee dat kan niet, maar na het lezen van klachten van meerdere mensen, wis ik het zeker, ik ga ook naar de huisar[lees meer...]ts, ik wil mijn aerius terug. Ben benieuwd of ik krijg.

10-08-2012 | Man | 55
Hooikoorts
Ik heb last van allergie, grassen, bomen, bijvoet, en huisstof zijn de ergste, dit medicijn jaren naar tevredenheid gebruikt, voor de restverschijnselen na een desensibilisatie prikkenkuur via de allergoloog in het ziekenhuis, klinkt misschien raar, maar vrijwel direct na inname werkte het Aerius voor mij onmiddelijk. Nu deze maand omdat het medicijn op was een verlenging [lees meer...]van het recept via de aphoteek een ander medicijn dan aerius (desloratadine/desloratadin 5mg) gekregen, dit is hetzelfde volgens de apotheek, n.l. Desloratadine Actavis 5mg is dezelfde werkzame stof wordmij verzekerd, geen probleem zou je denken, toch is de werking niet hetzelfde, het duurt nu ongeveer 1 uur voordat ik effect merk, het verschil wat ik mogelijk zelf kon ontdekken is dat de laatstgenoemde tabletten "filmomhulde" tabletten zijn... het lijkt natuurlijk weinig, wat is nou een uurtje, maar bij een hooikoorts aanval is het verschil een bloedneus, en geen auto kunnen rijden noor niezen en benauwdheid als ik plotseling last krijg... ik ga kijken of ik tegen vergoeding gewoon arius kan kopen, en voel me flink getild door de medicijn verstrekkers met dit "ge-hobby" met mensen.

11-05-2021 | Vrouw | 56
desloratadine (5mg)
Ik heb dit jaren geleden voorgeschreven gekregen door de huisarts. Daarna in Spanje gekocht. Omdat het vorig jaar niet meer in aanmerking komt voor vergoeding kreeg ik een goedkoop alternatief waar ik helemaal stoned van werd (dezelfde werkzame stof). Maar aerius is juist ontwikkeld omdat mensen bijwerkingen kregen. Het is nog wel te krijgen, van mij komen ze uit Griekenl[lees meer...]and maar wel zelf betalen. Afschuwelijke macht van de farmaceuten in Nederland.

06-08-2013 | Vrouw | 56
desloratadine
Ik kreeg netelroos als gevolg van een reactie op een antibioticakuur voor een blaasontsteking . Klachten verergeren ernstig na inname, de vlekken vliegen mijn lijf uit , mijn gezicht is opgeblazen, tintelt , zelfs tussen mijn hoofdhuid. Niks dus !!!

17-02-2013 | Vrouw | 56
Hooikoorts
Ik slik al járen (weet niet meer precies hoe lang) Aerius i.v.m. mijn hooikoorts en allergie voor fruit en noten. Eind vorig jaar kreeg ik i.p.v. Aerius ook de goedkopere soort Desloratadine van Ratiopharm. Ik voelde mij zo ontzettend moe en anders en ben er na 3 dagen mee gestopt. Daarna voelde ik mij gelijk niet meer zo moe. Omdat ik al jaren bij een klassieke homeop[lees meer...]athe loop i.v.m. mijn hooikoorts, heb ik gevraagd of zij de Desloratadine van Ratiopharm bij mij wilde testen en wat bleek: dit middel was NIET goed voor mij. Het blijkt n.l. dat het medicijn Desloratadine wel hetzelfde is als Aerius, maar om het tablet zit een laagje/omhulling (vervoermiddel). En het is de stof van dát laagje waar ik - en waarschijnlijk legio andere mensen - niet tegen kan. Dat is dus de boosdoener!! Ik ga morgen voor de 2e keer proberen of mijn huisarts tóch weer Aerius voor wil schrijven!

08-05-2012 | Vrouw | 56
desloratadine
Ik krijg een geïrriteerde reactie op aerius waardoor ik niet kan slapen (slechts een paar uur) en waardoor ik erg moe ben. Ik moet eigenlijk een tablet 's avonds innemen, maar dan kan ik niet meer slapen. Ik heb geprobeerd het 's middags te nemen en toen ook nog 's ochtends. Geen verandering. Ik weet niet meer wat te doen. Nadat ik twee dagen gestopt was, kreeg ik meteen e[lees meer...]en aanval van sinusitis en oorontstekingen gedurende meerdere dagen. Is er een beter antihistaminicum dan aerius?

08-11-2022 | Man | 57
desloratadine (5mg)
Aerius hielp bij mij helaas niet.

26-10-2011 | Vrouw | 57
desloratadine
Hooikoorts en andere allergieen.
wordt preventief ingenomen.

12-09-2012 | Vrouw | 58

22-08-2012 | Vrouw | 58
Hooikoorts
Eerst kreeg ik aerius voorgeschreven. Omdat ik erg last van hooikoorts verschijnselen had naast mijn ziekte verschijnselen van MS. Het hielp weinig. Later werd het middel vanwege de bekende bezuinigingen omgezet in Desloratadine ratiopharm. Ik kreeg het erg benauwd en mijn hart kwam er voor mijn gevoel zowat uit. Ook stekende pijn in de borst. Nu ik er mee ben gestopt is[lees meer...] de benauwdheid weg en de pijn in de borst ook bijna verdwenen. Dan maar hooikoorts klachten ik wil zowel aerius als desloratadine niet meer gebruiken, bijna erger dan de kwaal.

13-09-2019 | Vrouw | 59
Allergische reactie
Krijg hier gelukkig nog de originele Aerius. Bij het gebruik van diversen andere merken is er door de hulpstoffen die men gebruikt het al een paar keer fout gegaan. Zeker als men als hulpstof E110 in de tabletten heeft zitten roept het bij mij astma aanvallen op