Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

28-05-2013 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Ik word er depressief van. Opgezwollen. Hou vocht vast. Heb overal jeuk en ben ontzettend moe en kom echt de dag niet meer vooruit.

19-05-2013 | Man | 69
Hooikoorts
Voor het eerst dit jaar (2013) iets gezocht tegen de hinderlijke voorjaarsallergie. Gevoelig voor boom-/berkenpollen: loopneus, tranende en jeukende ogen. De verschijnselen waren in april al weer begonnen. In een supermarkt Cetirizine gezien en gekocht. De vervelende verschijnselen waren na een dag vrijwel geheel verdwenen. Alleen de eerste dag na inname 's avonds op de ba[lees meer...]nk wat slaperiger dan gewoonlijk. Na de tweede dag was dit niet meer merkbaar. Ben van plan het nog enkele dagen te slikken en te stoppen als de voor mij gevaarlijke bomen hun stuifmeel kwijt zijn

11-05-2013 | Man | 45
Hooikoorts
Heb het middel een tijdje gebruikt. tegen de hooikoorts helpt het goed maar veel last van bijwerkingen. Eigenlijk bijna alles. Maar meest vreemde dat het je het gevoel geeft dat je spraakvermogen iets verminderd klinkt. Anderen is het niet opgevallen maar mijzelf wel. Verder veel last van de spieren en heel veel andere kleine kwaaltjes zoals slecht slapen, tintelingen, pan[lees meer...]iekaanvallen 's-nachts en moe.

31-03-2013 | Man | 30
cetirizine
Ik slik dit medicijn al een heel lange tijd. Zyrtec heb ik een tijdje hiervoor geslikt. Wat ik met Cetirizine heb is dat wanneer ik het niet slik, ik na ongeveer 24-48 uur jeuk krijg op plekken over mijn hele lichaam. Achter mijn oren, zelfs aan m'n gehemelte. Of al sneller nadat ik het niet meer slik: als ik mijn voet stoot krijg ik daar meteen jeuk. Ik heb geprobeerd van[lees meer...] dit medicijn af te komen, door eerst te gaan minderen. Ik kan met 1/4 pil per twee dagen net aan. Helemaal stoppen lukt me niet, want ik blijf dan een behoorlijke jeuk krijgen. Het voelt voor mij alsof dit ontwenningsverschijnselen zijn en dat dit dus een lichamelijke verslaving is. Graag zou ik weten of ik van dit medicijn af zou kunnen en helemaal zonder medicijnen zou kunnen.

16-03-2013 | Vrouw | 24
cetirizine
Ik ben al sinds mijn 8e allergisch voor alles en nog wat waar ze maar niks aan konden doen. Tijdens mijn zwangerschap deze gekregen.. en ik kan nu niet meer zonder. Zodra 24 uur om is komen de klachten meteen weer terug. Super middel, zo ver ik weet geen bijwerkingen.

06-03-2013 | Vrouw | 45
Hooikoorts
rotmiddel, maakt depressief. vervanger voor zyrtec

06-03-2013 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Ik werd erg down van dit middel. ik ben nooit down, dus dat was vreemd voor mij. Ik slik niet elke dag hooikoortstabletten, met zyrtec welke niet meer vergoed worden door het ziekenfonds, slik ik in heftige hooikoortstijden 3 dagen een tablet, en dan wacht ik tot het weer erger wordt en dan slik ik ze weer 3 dagen na elkaar. Vaak scheelt dit 4 dagen pillen slikken. Omd[lees meer...]at ik dit middel dus ook niet dagelijks slikte viel het mij op dat ik als ik dit middel geslikt had dus erg down werd. De apotheek wil dit niet geloven want er zit hetzelfde in als bij zyrtec, nee hoor. Echt niet dus. Familielid van mij ook met hooikoorts werd door deze vervanger helemaal raar, en vaag en kon niet meer uit de woorden komen. Lekker middel als vervanger! Ziekenfonds vergoed aub de zyrtec weer, want dit maakt je ziek. Daarbij betalen we al genoeg premie en moeten we genoegen nemen met minderwaardige goedkopere middelen. (hoewel als ik ze moet kopen mijn weg wel weet op internet waar de zytec wel te koop is voor normale prijzen!

21-02-2013 | Vrouw | 28
Hooikoorts
Als vervanger voor zyrtec gekregen.Helpt al jaren heel erg goed, lente tot en met herfst, word er alleen erg moe van. Helpt ook tegen te erge reacties bij muggenbulten. Levocetrizine geprobeerd maar hielp niet voldoende bij hooikoorts.

07-02-2013 | Vrouw | 33
Hooikoorts
ik gebruik dit middel al jaren en bevalt me prima.laatst griep gehad en middel niet ingenomen. na 2 dagen merkbaar door niesbuien, droge neus en harde korsten in neus

25-01-2013 | Man | 50
cetirizine
Vertraagt de reactie van het lichaam op katten enorm: kun je ook eens (kort: 2 uren) op bezoek bij een kattenliefhebber!

20-01-2013 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
hallo. Ik gebruik nou ongeveer 1 week al de cetirizine. ik hou heel erg vocht vast, maar ben al 3 dagen ongesteld. Normaal heel zwaar, maar nou heb ik lichte bloedingen. ik was iemand die wel 10-15 keer naar de wc ging en nu maar twee a drie keer. Is dit normaal?

19-01-2013 | Vrouw | 40
Hooikoorts
Al vanaf mijn jeugd hooikoorts. Van alles geprobeerd zoals spuiten, homeopatisch geneesmiddelen. Ceterezine heeft mijn lente en zomer periode in positieve zin veranderd.

14-01-2013 | Vrouw | 57
cetirizine
heb alle bijwerkingen gekregen die er maar waren. Droge mond, opgezet gezicht, misselijk hoofdpijn, pijn met plassen, werd er alleen maar beroerder van. Voordeel was wel dat je goed slaapt. Voor mij nooit meer deze medicijnen, heb er totaal geen baat bij gehad.

25-11-2012 | Vrouw | 38
Hooikoorts
voor de hooikoorts help die goed, maar ik raad het mensen echt geheel af. je wordt er dood en dood moe van zelfs, al na het innemen van 1 tablet. laat mij maar niezen en snuiten, het is een ramp om je eigen de hele tijd moe te voelen. je slaap en wordt wakker en ben meteen weer moe, nee ik vind het een slecht medicijn.

11-11-2012 | Vrouw | 41
Huisstofallergie
Levocetirizine kreeg ik ipv zyrtec wegens dekking van de verzekering. Ik vond het wel werkend, maar had last van ernstige uitdroging van de neusvliezen en de mond, waardoor ik wakker was in de nacht, vaker last had van mijn keel / ontstekingen en bacteriele infecties en mijn tanden werden slechter.

01-11-2012 | Man | 25
cetirizine
Gebruik het nu 3 dagen dus te kort om te zeggen of het gaat werken. Is spierpijn een bijwerking? heb er enorm last van en heb niet gesport of zo.