Allergie (55 meningen)
Verkoudheid (2 meningen)
Netelroos (1 mening)

23-04-2015 | Vrouw | 46
Hooikoorts
Na vanalles geprobeert te hebben met weinig effect, certinizine van de huisarts gekregen, op zich werkt het prima, maar ik heb veel last van bijwerkingen, vooral vermoeidheid, echt zo bizar, dus ik neem een half tabletje en worstel het hooikoorts seizoen door, desalniettemin ben ik blij met dit pilletje en neem ik het voor het slapen in, het is gewoon kiezen want constant[lees meer...] last zonder cetirizine is een nog groter drama deze tijd van het jaar.

16-04-2015 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Heel veel baat bij dit tabletje. Dankzij ervaringen op internet, dit tabletje bij Lidl gekocht. Alle klachten zijn verdwenen. Kan het nog niet geloven. Ik neem nu - na 2 weken - 1 tablet per dag te hebben genomen, een halve. Dit vanwege vermoeidheid. Een halve werkt ook prima. Niet meer: niezen, loopneus, gevoel van voorhoofdholteontst., uitgeput, doofheid (door verkoudh[lees meer...]eid), moe, lusteloos, hooikoortsaanvallen behoren ook tot het verleden.

17-03-2015 | Vrouw | 31
Allergie
Werkt voor mij super goed, geen jeukende ogen, minder tot niet meer snotterig. Geen bijwerkingen! Ik merk het meteen als ik het een dag niet heb ingenomen, dan zijn alle klachten binnen korte tijd weer terug.

12-03-2015 | Man | 16
Allergie
ik heb hiervoor levocetrine gebruikt, maar deze was 30 euro per doosje. het nadeel van deze is dat ik er superslaperig word, val op school de hele tijd bijna in slaap, werken gaat slecht, slapen lukt mij niet, mijn lichaam reageert minder goed als eerst, voel zelf ook dat ik veel langzamer ben als eerst. heeft iemand ook zoiets, reageer dan alsjeblieft.

10-03-2015 | Man | 72
Allergie
Veel last van allergie/hooikoorts. Cetirizine helpt geweldig maar krijg hevige en langdurige hoofdpijn van dit middel. Kortom, helaas niet te gebruiken :((

28-02-2015 | Man | 65
Allergie
Dit middel doet inderdaad zijn werk goed. Helaas zijn de bijwerkingen bij mij erger als de kwaal zoals bloedneuzen, hoofdpijn, duizeligheid/slaperig gevoel, droge mond. Jammer en ben er dus snel weer mee gestopt.

28-12-2014 | Vrouw | 47
Allergie
Meerdere dingen geprobeerd qua pillen en sprays om van mijn erge loopneus , verstopte neus en niesbuien af te komen. Als laatste gaf de KNO arts dit middel. Ben er erg blij mee. Loopneus verdwenen, verstopte neus zeer sterk verminderd net zoals het niezen. Je wordt er inderdaad erg duf en slaperig van. Neem het nu net voordat ik naar bed ga in, slaap daardoor beter. Voor [lees meer...]de rest geen bijwerkingen gemerkt.

13-08-2014 | Vrouw | 24
Huisstofallergie
Ik heb al zeer lang last van huisstofmijtallergie en mijn huisarts schreef mij dit middel voor. Het werk voor geen meter, maar heb zelf nog geen bijwerkingen meegemaakt. Ik geef het een 1 voor effectiviteit, het helpt niet.

07-08-2014 | Man | 66
cetirizine
Helpt wel voor hooikoorts algemeen niet voor het burning mouth syndroom

28-07-2014 | Vrouw | 17

11-04-2014 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Word heel moe wakker, Werkt afdoende, nog steeds veel last van hooikoorts, meerdere aanvallen per dag. Ook icm druppels en spray. Ik weet vrijwel zeker dat dit medicijn de oorzaak is van mijn angstdromen maar kan daar weinig 'bewijs' voor vinden op het web.

06-04-2014 | Vrouw | 52
Allergie
Ceterizine slik ik al sinds 2002, elke dag één pilletje tegen mijn allegie voor katten. Ik heb nog nooit iets van bijwerkingen gemerkt. Misschien komt dat doordat ik graag dagelijks puzzels zoals binaire puzzels, Tangram, sudoku, Zweedse puzzels en cijferpuzzels oplos. Ook Wordfeud en Quizzduel op de telefoon. Dus géén last van vergeetachtigheid of vermoeidheid.

14-03-2014 | Man | 62
Allergie
Ik heb een half jaar lang cetizirine tabletten ingenomen tegen eczeem en jeuk. Ze hielpen inderdaad wat. Maar de bijwerkingen waren ernstig: mijn geheugen ging steeds meer achteruit. Uiteindelijk ben ik er mee gestopt. Mijn geheugen is sindsdien weer wat hersteld. Maar het echte herstel kwam pas nadat ik begonnen was met magnesiumsupplementen.

26-02-2014 | Vrouw | 39
Netelroos
Ik gebruik cetirizine nu een paar jaar voor chronische netelroos (galbulten/urticaria). Het middel helpt, af en toe breken mijn jeukplekken er door heen, maar over het algemeen onderdrukt de cetirizine ze afdoende. In het begin veel last van slaap gehad, maar ik neem ze nu elke avond rond etenstijd, en die moeheidsklachten zijn min of meer verdwenen. Echter, ik merk dat ik[lees meer...] de laatste maanden steeds moeilijker uit mijn woorden kom, moet zoeken naar woorden (vaak het gevoel dat het woord op het puntje van m'n tong ligt, maar het komt er dan even niet uit). Herkent iemand dit? Ik zit er nu zwaar over te denken om de allergoloog om een ander middel te vragen, maar weet het nog niet zeker, omdat alle medicijnen bijwerkingen geven.

09-07-2013 | Vrouw | 23
Hooikoorts
Ik heb sinds een aantal jaren hooikoorts, echter is het dit jaar werkelijk een hel en toegenomen in zware mate. Altijd aerius geslikt, top middel! echter is deze al snel vervangen door actavis, een middel dat mij vorig jaar zeer goed hielp icm neusspray van livocab. Dit jaar schijnt echter niks te mogen baten en ben ik op advies van de huisarts over gegaan op Cetirizine 10[lees meer...]mg. Opzich onderdrukken de medicijnen me allergie redelijk, groot nadeel zijn de bijwerkingen. Ik heb van mezelf al voldoende slaap nodig om fris en fruitig te zijn, maar zelfs met voldoende slaap dreigt bij mij het gevaar soms zomaar in slaap te dutten. (niet tijdens auto rijden, wel op werk, op de bank etc) Tevens is de druk rondom mijn neusgebied/ogen toegenomen en zo voelt het als een hoofdpijn die niet te voorkomen is met aspirine. Kort om voor allergie een fijn middel(als ik even stop heb ik direct last) echter moet je de bijwerkingen niet onderschatten,

02-07-2013 | Vrouw | 20
Hooikoorts
Wel last van vermoeidheid. Maar als ik het niet gebruik, dan kan ik helemaal niet slapen door jeukende ogen, etc. Voor de rest heb ik nu ook last van spierpijn, terwijl ik niets gedaan heb. En ik vergeet wat meer dingen.. Weet niet of dat door die medicijnen komt of door iets anders. Maar over het algemeen ben ik heel tevreden, werkt heel goed tegen hooikoorts bij mij.