Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

09-04-2016 | Vrouw | 33
cetirizine (5)
Ik werd er suf van. Niet handig! Meer eetlust! Humeurig, hoofdpijn terwijl ik dat nooit heb! gewoon niet fijn!

13-02-2016 | Man | 59
Hooikoorts
Ik heb geen last van hooikoorts afhankelijk van weersomstandigheden, maar wel enkele keren per jaar dat hooikoortsachtige verschijnselen optreden: rode ogen, verstopte neus, "sniffen", e.d. Op advies van de huisarts ben ik deze tabletten gaan gebruik met erg goed resultaat. Zeer tevreden!

16-12-2015 | Vrouw | 40
cetirizine (10mg)
Tegen o.m. zonne-allergie gebruikte ik ruim een jaar tot redelijke tevredenheid Cetirizinetabletten. Plots kreeg ik er huiduitslag van. Ik was er allergisch voor geworden.

23-09-2015 | Vrouw | 46
Hooikoorts
Ik slik cetirizine nu 2 jaar en iedere keer als ik stopte ermee kreeg ik enorme onverdraaglijke jeuk,dacht eerst dat het door iets van buitenaf kwam maar ik ben er achtergekomen dat dit afkickverschijnselen zijn van de cetirizine zelf. Dus mensen begin er niet aan, mij lukt het niet om ermee te stoppen.

16-08-2015 | Man | 11
Allergische reactie
Op vakantie in Nederland kreeg mijn zoon van 11 huiduitslag wat jeukte en zich uitbreidde. Daarmee naar de huisarts gegaan op Texel. De huisarts dacht aan een allergische reactie (wij ook) en schreef Cetirizine diHCi 10mg voor. 1 tablet per dag (later lazen wij dat hij beter een halve tablet 2 x per dag kon nemen. Ook had hij last van zijn ogen (knipperen) gedacht werd aan[lees meer...] hooikoorts en daar kreeg hij oogdruppels voor (Livocab). Na een dag of 4/5 trok de uitslag weg maar het knipperen werd heftig en hij trok daarbij zijn hoofd heftig naar rechts of links. Toen wij hem erop aanspraken zei hij dat hij er niets aan kan doen en het zelf ook vervelend vind omdat hij last van zijn nek ervan krijgt. We hebben de bijsluiter gelezen en deze bijwerkingen komen zelden voor echter, hij is nu al bijna 2 weken gestopt en heeft inmiddels de tic waarschijnlijk eigen gemaakt. Erg vervelend en vermoeiend voor hemzelf. Ik ben benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben en wat de prognose is hoe lang dat dan nog gaat duren. Volgens onze eigen huisarts heeft het tijd nodig en gaat het vanzelf over.

27-07-2015 | Vrouw | 67
cetirizine (10mg)
goed middel tegen de allergie, maar na een tijdje begon ik erg vermoeid te raken, niet vooruit te branden, ik ben nu even gestopt en de vermoeidheid werd snel minder, nu probeer ik even een homeopathisch middel.

23-07-2015 | Vrouw | 54
Hooikoorts
Middel werkt prima, gebruik er wel oogdruppels bij en in erge pollentijden neusspray in zoutoplossing. Geen bijwerkingen en het voorkomt hevige niesbuien etc. Met heel veel pollen kan het medicijn het niet aan .... Vandaar de neus en oogdruppels.

07-07-2015 | Vrouw | 16
Allergische reactie
Al enige maanden last van een allergische reactie. Cetricine zou de jeuk moeten beperken. Slikte de cetricine in combinatie met Prednison. Dacht altijd dat de cetricine geen effect op mij had tot ik het stopte met slikken. De netelroos die over mijn gehele lichaam en gezicht zat begon opeens verschikkelijk te jeuken. Gelijk weer begonnen met de cetricine en de jeuk verdwee[lees meer...]n. De netelroos bleef echter en dat is geen prettig aanzicht, maar de heftige jeuk verdwijnt.

06-07-2015 | Vrouw | 53
cetirizine (10mg)
Wordt er super moe van en ben niet te genieten! Vergeet dingen. Neem het tegen insectenbeten. Daar helpt het wel voor. Ben blij als ik kan stoppen.

01-07-2015 | Vrouw | 21
Hooikoorts
Cetrizine werd mij aanbevolen door mijn moeder, omdat ik dit als kind al tegen eczeem gebruikte. Ik kom er elk jaar weer op terug vanwege hardnekkige neusontsteking door de hooikoorts in combinatie met de constante huismijtallergie. Toch merk ik dat ik, ook als ik voor het slapen slik, ik concentratieproblemen en vermoeidheid krijg. Erg lastig, aangezien ik vooral in de le[lees meer...]nte/zomer tentamens moet afleggen. Tevens duurt het een week of twee voordat de ontsteking echt weggaat. Ik merk wel dat met langer gebruik de vermoeidheid iets minder wordt, maar ik vind het niet echt ideaal.

25-06-2015 | Man | 24
Hooikoorts
Op aanvraag van de dokter dit middel gekregen, heel veel gebruikt voor me hooikoorts maar niets hielp echt. De eerste paar dagen ging het eigenlijk wel goed en hielp het redelijk, na dag 4 kregen de bijwerkingen de overhand. Heel erg moe en duf, tot bijna niet meer kunnen functioneren op het werk. Heel vervelend.. Ben er gelijk mee gestopt en zonder die cetirizine voel ik [lees meer...]me eigenlijk stukken beter. Dan maar een keer een niesaanval, voor mij nooit meer iedergeval!

01-06-2015 | Vrouw | 57
Hooikoorts
Vroeg mee beginnen, al voordat er pollen in de lucht zijn.

23-04-2015 | Vrouw | 46
Hooikoorts
Na vanalles geprobeert te hebben met weinig effect, certinizine van de huisarts gekregen, op zich werkt het prima, maar ik heb veel last van bijwerkingen, vooral vermoeidheid, echt zo bizar, dus ik neem een half tabletje en worstel het hooikoorts seizoen door, desalniettemin ben ik blij met dit pilletje en neem ik het voor het slapen in, het is gewoon kiezen want constant[lees meer...] last zonder cetirizine is een nog groter drama deze tijd van het jaar.

16-04-2015 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Heel veel baat bij dit tabletje. Dankzij ervaringen op internet, dit tabletje bij Lidl gekocht. Alle klachten zijn verdwenen. Kan het nog niet geloven. Ik neem nu - na 2 weken - 1 tablet per dag te hebben genomen, een halve. Dit vanwege vermoeidheid. Een halve werkt ook prima. Niet meer: niezen, loopneus, gevoel van voorhoofdholteontst., uitgeput, doofheid (door verkoudh[lees meer...]eid), moe, lusteloos, hooikoortsaanvallen behoren ook tot het verleden.

17-03-2015 | Vrouw | 31
cetirizine (10mg)
Werkt voor mij super goed, geen jeukende ogen, minder tot niet meer snotterig. Geen bijwerkingen! Ik merk het meteen als ik het een dag niet heb ingenomen, dan zijn alle klachten binnen korte tijd weer terug.

12-03-2015 | Man | 16
cetirizine (10mg)
ik heb hiervoor levocetrine gebruikt, maar deze was 30 euro per doosje. het nadeel van deze is dat ik er superslaperig word, val op school de hele tijd bijna in slaap, werken gaat slecht, slapen lukt mij niet, mijn lichaam reageert minder goed als eerst, voel zelf ook dat ik veel langzamer ben als eerst. heeft iemand ook zoiets, reageer dan alsjeblieft.