cetirizine

Verkoudheid (2 meningen)
Netelroos (1 mening)

26-07-2016 | Man | 61
Allergie
Jarenlang van medio mei last van kortademigheid ed. Verder allergisch voor van alles en nogwat... (zelfs overdosis Rexona) maar nooit Cetirizine gebruikt. Echter na bijzonder warme dag in mei dit jaar (2016) viel bij mij het kwartje. Twee hooikoorts middelen geprobeerd en bingo. Ik ben een grote man > 80 kg en neem er voor het slapen 2 stuks van 10 mg. Sta fris als een ho[lees meer...]entje op en kan mijn Turboinhaler (ontstekingsremmer en luchtpijpverruimer) lekker laten staan. Ik merk nog wel een lichte kriebel bij bepaalde pollen (kruiden), maar daar valt goed mee te leven.

14-05-2016 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Ik gebruik het medicijn af en toe. In het voorjaar altijd veel last van berkenpollen, daarna een paar maandjes iets minder last daarna beginnen graspollen. Najaar altijd veel last van huisstofmijt. Als ik merk dat allergie de overhand neemt en ik bijna niet meer uit mijn voeten kom, slik ik een periode, in combinatie met prevalin neusspray tegen allergie en ventolin voor[lees meer...] mijn benauwdheid. Ook vaak genoeg slik ik niet als het niet echt nodig is, want word er echt heel moe van. Ventolin gebruik ik altijd, neusspray net iets vaker dan cetirizine.

12-05-2016 | Vrouw | 48
Allergie
Ik heb een ernstige koemelk allergie + lactose intolerantie (dat zijn 2 aparte dingen!) en in Nederland is geen Cetirizine te koop zonder lactose. In Spanje wel, van het merk Normon, maar dat is in Nederland helaas niet verkrijgbaar.

10-04-2016 | Man | 64
Allergie
Ik heb vooral last van niesbuien door pollen en kortademigheid. Cetrizine is wel effectief, maar de bijwerkingen (vermoeidheid, slaapverwekkend en soms ook niet goed meer uit m'n woorden kunnen komen) zijn ronduit vervelend. Ik gebruik nu uitsluitend Zandu balm tegen het niezen en bij jeukende ogen oogdruppels tegen rode ogen. Een klein beetje balm smeer ik bij en net in d[lees meer...]e neusopeningen zodra ik een niesbui voel opkomen en direct is de neiging om te niezen verdwenen en het middel geeft bovendien direct en langdurig lucht. Het effect houdt uren aan. Zandu is een middel uit India en heeft een zeer sterke menthol lucht. Bij mij helpt Vicks (ook menthol) onvoldoende. Zandu helpt elke keer. Ik koop de balm in Rotterdam voor slechts een paar euro.

09-04-2016 | Vrouw | 33
cetirizine (5)
Allergie
Ik werd er suf van. Niet handig! Meer eetlust! Humeurig, hoofdpijn terwijl ik dat nooit heb! gewoon niet fijn!

13-02-2016 | Man | 59
Hooikoorts
Ik heb geen last van hooikoorts afhankelijk van weersomstandigheden, maar wel enkele keren per jaar dat hooikoortsachtige verschijnselen optreden: rode ogen, verstopte neus, "sniffen", e.d. Op advies van de huisarts ben ik deze tabletten gaan gebruik met erg goed resultaat. Zeer tevreden!

16-12-2015 | Vrouw | 40
Allergie
Tegen o.m. zonne-allergie gebruikte ik ruim een jaar tot redelijke tevredenheid Cetirizinetabletten. Plots kreeg ik er huiduitslag van. Ik was er allergisch voor geworden.

23-09-2015 | Vrouw | 46
Hooikoorts
Ik slik cetirizine nu 2 jaar en iedere keer als ik stopte ermee kreeg ik enorme onverdraaglijke jeuk,dacht eerst dat het door iets van buitenaf kwam maar ik ben er achtergekomen dat dit afkickverschijnselen zijn van de cetirizine zelf. Dus mensen begin er niet aan, mij lukt het niet om ermee te stoppen.

16-08-2015 | Man | 11
Allergische reactie
Op vakantie in Nederland kreeg mijn zoon van 11 huiduitslag wat jeukte en zich uitbreidde. Daarmee naar de huisarts gegaan op Texel. De huisarts dacht aan een allergische reactie (wij ook) en schreef Cetirizine diHCi 10mg voor. 1 tablet per dag (later lazen wij dat hij beter een halve tablet 2 x per dag kon nemen. Ook had hij last van zijn ogen (knipperen) gedacht werd aan[lees meer...] hooikoorts en daar kreeg hij oogdruppels voor (Livocab). Na een dag of 4/5 trok de uitslag weg maar het knipperen werd heftig en hij trok daarbij zijn hoofd heftig naar rechts of links. Toen wij hem erop aanspraken zei hij dat hij er niets aan kan doen en het zelf ook vervelend vind omdat hij last van zijn nek ervan krijgt. We hebben de bijsluiter gelezen en deze bijwerkingen komen zelden voor echter, hij is nu al bijna 2 weken gestopt en heeft inmiddels de tic waarschijnlijk eigen gemaakt. Erg vervelend en vermoeiend voor hemzelf. Ik ben benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben en wat de prognose is hoe lang dat dan nog gaat duren. Volgens onze eigen huisarts heeft het tijd nodig en gaat het vanzelf over.

27-07-2015 | Vrouw | 67
Allergie
goed middel tegen de allergie, maar na een tijdje begon ik erg vermoeid te raken, niet vooruit te branden, ik ben nu even gestopt en de vermoeidheid werd snel minder, nu probeer ik even een homeopathisch middel.

23-07-2015 | Vrouw | 54
Hooikoorts
Middel werkt prima, gebruik er wel oogdruppels bij en in erge pollentijden neusspray in zoutoplossing. Geen bijwerkingen en het voorkomt hevige niesbuien etc. Met heel veel pollen kan het medicijn het niet aan .... Vandaar de neus en oogdruppels.

07-07-2015 | Vrouw | 16
Allergische reactie
Al enige maanden last van een allergische reactie. Cetricine zou de jeuk moeten beperken. Slikte de cetricine in combinatie met Prednison. Dacht altijd dat de cetricine geen effect op mij had tot ik het stopte met slikken. De netelroos die over mijn gehele lichaam en gezicht zat begon opeens verschikkelijk te jeuken. Gelijk weer begonnen met de cetricine en de jeuk verdwee[lees meer...]n. De netelroos bleef echter en dat is geen prettig aanzicht, maar de heftige jeuk verdwijnt.

06-07-2015 | Vrouw | 53
cetirizine (10mg)
Wordt er super moe van en ben niet te genieten! Vergeet dingen. Neem het tegen insectenbeten. Daar helpt het wel voor. Ben blij als ik kan stoppen.

01-07-2015 | Vrouw | 21
Hooikoorts
Cetrizine werd mij aanbevolen door mijn moeder, omdat ik dit als kind al tegen eczeem gebruikte. Ik kom er elk jaar weer op terug vanwege hardnekkige neusontsteking door de hooikoorts in combinatie met de constante huismijtallergie. Toch merk ik dat ik, ook als ik voor het slapen slik, ik concentratieproblemen en vermoeidheid krijg. Erg lastig, aangezien ik vooral in de le[lees meer...]nte/zomer tentamens moet afleggen. Tevens duurt het een week of twee voordat de ontsteking echt weggaat. Ik merk wel dat met langer gebruik de vermoeidheid iets minder wordt, maar ik vind het niet echt ideaal.

25-06-2015 | Man | 24
Hooikoorts
Op aanvraag van de dokter dit middel gekregen, heel veel gebruikt voor me hooikoorts maar niets hielp echt. De eerste paar dagen ging het eigenlijk wel goed en hielp het redelijk, na dag 4 kregen de bijwerkingen de overhand. Heel erg moe en duf, tot bijna niet meer kunnen functioneren op het werk. Heel vervelend.. Ben er gelijk mee gestopt en zonder die cetirizine voel ik [lees meer...]me eigenlijk stukken beter. Dan maar een keer een niesaanval, voor mij nooit meer iedergeval!

01-06-2015 | Vrouw | 57
Hooikoorts
Vroeg mee beginnen, al voordat er pollen in de lucht zijn.