levocetirizine

Huisstofallergie (4 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

22-06-2021 | Man | 56
Hooikoorts
Deze medicatie werkte bij mij voor geen meter. Ik heb bijna alles geprobeerd en heb als laatste redmiddel de Kenacort injectie genomen bij de Hooikoorts Kliniek in Amsterdam. Nergens meer last van sindsdien!

18-04-2021 | Man | 58
Hooikoorts
ik heb het gisteravond voor het eerst ingenomen en heel erg beroerd ervan ik stop er nu mee dan maar die ik eerst gebruikte tegen me hooikoorts ik ben 58jaar en troep dit middel

02-06-2020 | Man | 64

09-06-2019 | Vrouw | 58
levocetirizine (0,5mg/ml)
Hooikoorts
sedert enkele maanden zware last van allergieen , had al enkele jaren vaak last van jeukende ogen en verstopte neus maar op korte tijd veel heviger geworden dus laten testen . blijkbaar dus allergisch aan pollen en honden ( ik heb er vier en ze gaan niet weg ) de eerste twee pilletjes deden niets en dan heeft de apotheek mij deze gegeven . ik sliep voor het eerst weer door[lees meer...] en neus was redelijk open , het hielp half . wel werd ik s morgens heel moeilijk wakker en ook durende de dag heel moe en veel spierpijn . ook veel problemen met lage bloeddruk . ik ben chronishe pijnpatiente ( zenuwpijnen na operaties ) en ook werd ik 3 weken geleden weer geopereerd ( schildklier verwijderd ) . de laatste dagen zo moe dat ik niet meer van men zetel afkon en ook mijn ogen heel moeilijk openhouden . ik ben dan gisteren gaan kijken op deze site en mijn ogen gingen wel open . blijkbaar een heel aantal mensen die dezelfde klachten hebben . gisteren zonder pil gaan slapen , enkel de neus uitgespoeld en redelijke goed geslapen , ik heb nu dokter vogel tabletten besteld want meestal men ik goed met natuurlijke produkten . ik voel mij al iets beter dan gisteren maar t is natuurlijk nog maar een dag

01-06-2019 | Vrouw | 57
Hooikoorts
Ik gebruikte al jaren levocetirizine voor hooikoorts, dat elk jaar minder leek te doen. Het niezen is nog tot daar aan toe, maar die jeukende ogen dag en nacht en vooral snacht een jeukend verhemelte. Druppelen met livocab hielp ook niet.Het werd zo erg dat ik de huisarts ben gaan belagen, ik moest een ander middel hebben. Zij vond het duidelijk geen kansrijke missie maar[lees meer...] schreef me toch een ander middel, Desloratadine 5 mg, voor. Binnen 2 uur waren ALLE klachten verdwenen. Hiep hiep hoera. Dat beetje dufheid heb ik er graag voor over, zonder deze medicijnen kan ik niet eens naar buiten.

21-05-2019 | Man | 18
Hooikoorts
Werkte niet optimaal tegen de hooikoorts, klachten werden wel iets minder maar hielp niet echt. Erger was de vermoeidheid, lusteloosheid. Echt geen energie meer. Leek wel op een depressie. Gestopt met dit middel en na 2 3 dagen weer de oude. Eerst merk sandoz gebruikt ook toen bijwerkingen maar lang niet zo erg als bij het merk focus

14-05-2019 | Man | 50
Hooikoorts
Ik gebruikte dit medicijn een maand, Werd meteen duizelig,dit duurde hele dag door ,misselijk hele dag door ,doodmoe ,me helemaal uitgeput voelen .kon amper nog iets doen of ik was al uitgeput. spierpijn overal ,stramme spieren en zelfs een soort reumatische klachten in me gewrichten kreeg ik ervan. Ik kon ook niet meer normaal slapen ,voelde me opgejaagd. Toen ik erm[lees meer...]ee stopte ging het meteen beter,voelde die dag met stoppen me langzamerhand opknappen,fitter voelen ,het gevoel hebben hehe me energie komt weer terug. De spierpijn verdween ook en de reumatische klachten in me gewrichten ook. Logisch het medicijn verdwijnt dan uit je lichaam . De dag erna voelde ik me weer gezond ,dus dit medicijn is echt vergif voor me lichaam geweest, Wat voor troep ik geslikt heb is me nu nog een raadsel?. Heb echt het idee als ik door gegaan was ermee, ik was dood gegaan eraan ,als de bijwerkingen zo erg zijn je normale leven gaat hierdoor eraan. En je zelfs reumatische klachten gaat ontwikkelen in je gewrichten. Maar als je dokter huisarts belt bestaat dit alles niet,en word je als leugenaar bestempelt wat me heel boos maakt. Gelukkig lees ik hier nog meer slechte ervaringen met dit medicijn ,dat ik dus niet de enigste ben. Dus ben blijk ik kan me ervaring met dit slechte medicijn delen hier.

20-04-2019 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Ik lees dat levocetirizine minder bijwerkingen geeft en dat ervaar ik ook zo maar de effectiviteit is bij mij nihil. Cetirizine maakt mij inderdaad slaperig maar werkt bij mij beter. Het werkt direct en langduriger. Ik heb al sinds mijn 8ste hooikoorts. Ik heb sinds mijn jeugd van alles geprobeerd. Homeopatisch tot aan prikken. Maar ieder jaar hoopte ik weer dat ik mij a[lees meer...]lles verbeeld had totdat het voorjaar aanbrak. Een paar jaar geleden getest en helaas ben allergisch voor alle pollen, bomen en grassen.

10-06-2018 | Man | 45
Hooikoorts
Voor mij geen goed middel, naast de al beschreven moeheid die hierbij ook optreedt. Een gevaarlijke bijwerking als hartkloppingen en onregelmatige hartslag. Het staat in de bijsluiter als een niet vaak voorkomende bijwerking, dat kan.... maar in de al geschreven verslagen van de gebruikers zie ik het toch best VAAK naar voren komen. Let hierop, het is zeer slecht voor je,[lees meer...] als gevolg hiervan ben ik op de 1e hulp hartbewaking terecht gekomen. Misschien is een desensibilisatie kuur beter voor je of homeopatisch, want aan dit geneesmiddel zitten ECHT risico's.

20-04-2020 | Man | 66
Hooikoorts
Weinig tot geen positief effect.

08-04-2020 | Vrouw | 36
Hooikoorts
Al vanaf 2000 heb ik hooikoorts . Ik gebruikte oogdruppels van livocab... nu Sinds 2 dagen gebruik ik levocetrizine het lijkt wel drugs !! De hooikoorts klachten zijn zo goed als weg . Savonds innemen is een ramp binnen 2 uur Wordt ik wakker en ben ik opgejaagd met het gevolg niet meer te kunnen slapen .. cetrizine hielp ook niet en kon ik ook niet van doorslapen . Morgen[lees meer...] de huisarts maar weer om een alternatief vragen

30-06-2019 | Man | 62
Hooikoorts
Bijwerkingen van levocetrizine gaan op den duur heel erg tegen staan; soort van regen in de drup ervaring. Dit jaar hooikoorts verschijnselen heel hevig en weinig zijn om ook nog eens de sufheid erbij te nenem, en daarom maar eens wat anders genomen in overleg met huisarts.

07-05-2019 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Sinds begin 2018 gestart met Levocetirizine, omdat soms wisselen van hooikoortspil blijkbaar nodig is om het werkzaam te houden tegen de kwaal. Dus van alles al gehad en geprobeerd, acupunctuur, medical taping, kruiden, verschillende pillen. In 2018 heeft de levocetirizine prima gewerkt! Nu in feb 2019 weer gestart met de pillen en dit jaar alweer minder effectief tegen [lees meer...]hooikoorts. De klachten worden maar deels onderdrukt. Er is alleen 1 gevaarlijke zware bijwerking en dat is bizarre vermoeidheid. Ik ben absoluut niet wakker te krijgen in de ochtend, slaap steevast door alle wekkers heen. Sta elke dag uitgeput/vermoeid op en heb regelmatig een plotselinge opkomende wegtrekker in de auto naar werk. Levensgevaarlijk, waarvoor ik ook meteen stop en voor bijslaap. Het heeft negatief effect op mijn gehele dag en gesteldheid. Geen zin, puf, energie om nog iets leuks te ondernemen na werk. Of gewoon om te sporten. Alles wat mensen van je vragen, kost eigenlijk te veel van je. En je zegt alle leuke dingen af, omdat je gewoonweg niet meer kan.

10-04-2019 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Ik slik dit medicijn al jaren tijdens de hooikoortsperiode. Ik heb ook al jaren last van onverklaarbare vermoeidheid. Dit jaar viel het mij op dat het begon na het innemen van mijn eerste pilletje. Ik slaap dan 12-14 uur en ben nog moe... Ik heb geen energie om op te staan. Ik kan mij ook niet concentreren en alles kost teveel energie. Ik denk dat ik liever kapot ga van de[lees meer...] hooikoorts, dan dat ik mij zo moe voel! Ik stop ermee.

14-06-2018 | Vrouw | 22
Hooikoorts
De pillen werken goed en snel tegen hooikoorts maar daarnaast maken ze me ontzettend vermoeid en heb ik al de hele week hoofdpijn. Om gek van te worden!!! Ook is mijn zicht verminderd. Mijn functioneren is gewoon een stuk minder, voor mij dus een reden om er weer mee te stoppen. Zit niet lekker in mijn vel en wil de hele dag het liefst alleen maar slapen.

15-05-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Omdat de polaramine tabletten niet meer verkrijgbaar zijn, heb ik Levocitirizine voorgeschreven gekregen. Ik neem ‘s ochtends één tabletje en binnen een uur helpt het mij van het niezen, loopneus en tranende ogen af. Maar ik heb het idee dat het naast de slijmvliezen in mijn neus ook de slijmvliezen in mijn mond bijna plat legt. Ik krijg er namelijk een ontzettende droge m[lees meer...]ond van. Ook voelt mijn neus droog en enigszins geïrriteerd aan. Dat is dus de keerzijde van dit medicijn. De moeheid valt bij mij mee, ik kan er wel heerlijk van (door)slapen. :)

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum