ziekte

Jeuk

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor jeuk

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: jeuk

Fexofenadine

10-09-2019 | Vrouw | 33
fexofenadine
Jeuk
Al jaren enorme jeukaanvallen en niet zomaar een beetje, ik bedoel dan extreem en op mijn hele lichaam. Eerst levocetirizine gehad, maar daar werd ik heel moe van. Sinds ik 2x daags fexofenadine 120 mg slik, gaat het fantastisch en heb ik totaal geen jeuk. Ik lees hier zojuist een verhaal waar ik mezelf enorm in herken. Vanwege de levertijd (week 46 pas weer!) noodgedwonge[lees meer...]n over moeten stappen naar 1x daags 180 mg. Jammer, maar helaas.. In de ochtend een jeukaanval, kortom, met 1 tablet kom ik de dag niet door. In overleg met de apotheek mogen de tabletten gebroken worden en slik ik in de ochtend 1x 180 mg en voor het slapen gaan een halfje, dus 90 mg. Tot op heden werkt dit voor mij prima, maar ik hoop snel weer over te kunnen naar het vertrouwde recept, 2x 120mg. Ik vraag mij af waar de leveringproblemen ineens vandaan komen. Komt het door de aankomende Brexit? Want Engeland is enorm aan het hamsteren of is er een ander probleem? Verder is het vreemd dat Mylan en Ratiopharm beiden met hetzelfde probleem kampen.

Hydroxyzine

11-05-2019 | Vrouw | 60
hydroxyzine
Jeuk
Al 11 jaar slik ik dit medicijn tegen chronische netelroos. In de loop der jaren heb ik al de bovengenoemde klachten gehad en hiervoor specialistische hulp moeten zoeken. Afgelopen 2 weken bij allergoloog geweest zij vroeg of ik de medicatie wilde stoppen ivm hoofdpijn en de veel voorkomende bijwerkingen. Na stoppen was mijn hoofdpijn echter nog niet weg, maar wel mijn gew[lees meer...]richtspijnen, mond en ogen klachten. Ik ben toen nogmaals de bijsluiter gaan lezen en meer over chronische netelroos op gaan zoeken. Blijkt dat je daar van spreekt als het niet naar 6 weken maar naar 6 maanden pas over is. ( ik slik het mbv herhaalrecepten al 11 jaar/ ik dacht chronisch is chronisch dus nooit van de 6 maanden gehoord) in het verleden bij cardiologie, reumatholoog, dermatoloog , MDL arts geweest. Nog mijn huisarts of de dure specialisten hebben ooit gevraagd of gekeken naar medicatie met mogelijke bijwerkingen. Ben erg teleurgesteld in de medische zorg en ben er ondertussen moe van dat ik vaak zelf dingen opspoor en oplos. Daarnaast is dit een van de reden waarom de gezondheidszorg zo duur is en ik met zoveel klachten heb moeten rondlopen de afgelopen 10 jaar. Natuurlijk niet bewezen dat alles met deze medicatie in verband staat maar toch zet mij wel aan het denken ( en mijn allergoloog ook)

13-04-2019 | Vrouw | 52
Jeuk
Ik heb deze medicijnen gekregen om jeuk aan handen en voeten tegen te gaan. Deze medicijnen heb ik nu 10 dagen gebruikt maar ben er nu mee gestopt. Kreeg er een erg rood gezicht van en vreselijke maagpijn en voelde mij erg benauwd ,tevens werd ik er vreselijk gejaagd door net of ik heel erg zenuwachtig was de hele dag . Ook was ik heel erg duizelig net of ik scheel keek[lees meer...] ,na 1 dag stoppen voel ik mij al veel beter .

Desloratadine

16-10-2018 | Man | 27
desloratadine
Jeuk
Ik heb dit via de dermatoloog voor geschreven gekregen omdat ik erge jeuk had van mijn schimmelinfectie. Ik ben tevreden over dit product omdat het de jeuk een stuk minder maakt. Ik neem dit meestal voor het slapen in omdat ik tijdens het slapen er de meeste klachten bij had. Voorheen lag ik van de jeuk wakker. Maar nu kan ik gewoon door slapen. Ik moet wel zeggen dat ik [lees meer...]sinds ik het gebruik erg heftig droom. Soms ook wel nachtmerries. Voor de rest weinig last van bijwerkingen misschien een beetje vermoeider dan normaal.

02-10-2018 | Man | 29
Jeuk
Bij mij werkt het pilletje niet goed. Het helpt een klein beetje maar niet afdoende, dus mee gestopt.

Koelzalf FNA

14-06-2018 | Man | 77
unguentem leniens
Jeuk
Jeuk bij gebruik Plaquenil Jeuk bij gebruik,Plaquenil, is bijwerking. Met vriendelijke groet

21-01-2018 | Man | 70
Jeuk
weinig tot geen effect op de jeukende huiduitslag

Gyno-Daktarin

29-12-2017 | Vrouw | 25
miconazol
Jeuk
Na een 2 weekse antibiotica kuur extreme laat gekregen van een helse schimmel infectie. De eerste keer heeft de gyno daktarin super goed gewerkt na eerst zelf klooien met die dure canesten gyno. (Echt troep) toch kreeg ik het na de 2e kuur weer terug weer gebeld weer een ingebracht helaas had ik toen ook mijn menstruatie gekregen. Denk dat de schimmel het daardoor weer ove[lees meer...]rleefd had. Daarna maar weer zitten klooien met de meegeleverde zalf die ik bij de daktarin had gekregen maar toch overleefde de schimmel weer. Gisteren weer een tablet ingebracht en ben ik halverwege de nacht wakker geworden door een helse jeuk aanval! De tranen liepen over me wangen ik wist niet meer wat te doen. Na wat speuren op Google heb ik paracetamol erbij genomen 2x 500 MG en na 3 kwartier zakte de jeuk en ben ik in slaap gevallen. Na weer Wat uurtjes te hebben geslapen voel ik mij nu stukken beter ! De jeuk is zo goed als helemaal verdwenen. Het is even doorbijten maar dames ga niet zitten klooien met die dure canesten maar bel gewoon even je huisarts dan ben je er echt vanaf! Verder slik ik nu ook al een cranberry van het Kruidvat. Ik wilde er zo graag vanaf!

AnaMel

05-11-2017 | Man | 59
enzymrijke honing
Jeuk
Mij hielp Anamel niet afdoende. Ik heb de inwerking 2 weken gegeven, in de derde week heb ik de behandeling gestaakt. Het leek verzachting te geven, maar deze suggestie was snel over.. Ik heb nu veel baat bij Nestosyl. Dit hielp mij eigenlijk direct goed. Ik voelde meteen voor langere tijd de werking ervan. Gebruik het nu met steeds ruimere tussenpozen.

Cetirizine Tabletten

10-10-2017 | Vrouw | 48
cetirizine
Jeuk
Het helpt goed tegen de jeuk met als bijwerking slaperigheid van matig tot extreem. Ik kan deze tabletten alleen maar innemen als ik nog minstens 12 uur niet hoef te rijden met de auto. Ik gebruik cetirizin ook als slaaptablet.

Tavegil

06-10-2017 | Vrouw | 51
clemastine
Jeuk
Kreeg dit van de huisarts wegens allergische reactie op insectenbeten, een andere antihistamine werkte niet meer. met Tavegyl was ik vrijwel direct van de afgrijselijke jeuk af, heel fijn. Maar heb enkele dagen als een soort zombie geleefd: passief, suf, laag bewustzijns niveau en viel om de haverklap in slaap, ondanks dat ik 's nachts veel langer sliep dan normaal. Ik ben[lees meer...] daarom gestopt met innemen en hoop maar dat de jeuk niet terug komt.

Mizollen

07-06-2017 | Man | 65
mizolastine
Jeuk
Met name bij koudewisselingen van warm naar koud weer krijg ik veel jeuk over mijn gehele huid. Ik neem dan een half tablet en na ca. 30 minuten voel je de jeuk verminderen. Ook bij verkoudheid gebruik ik dit medicijn. Het werkt erg goed. Werkt enigszins als inslaapmiddel.

Cetirizine Tabletten

17-05-2017 | Vrouw | 27
cetirizine
Jeuk
Al jaren last van enorme jeuk zonder verklaarbaar reden. Na allebei zalfjes voorgeschreven te hebben gehad ben ik sinds een jaar cetirizine gaan gebruiken en eindelijk kan ik weer slapen en heb ik een stuk minder last van jeuk.

16-02-2017 | Man | 53
Jeuk
Gekregen voor netelroos, jeuk en vermoeidheid is alleen maar toegenomen.

Vaseline cetomacrogol creme FNA

22-01-2017 | Vrouw | 50
vaseline / cetomacrogolwas
Jeuk
Ik gebruik de zalf voor een droge huid. De zalf is lekker vet maar komt moeilijk uit de tube. Daarnaast blijft er veel achter. Ik neem de moeite de tube open te knippen zodat ik er nog dagen van kan smeren. Deze zalf in een pot zou kostenbesparend zijn. Hygiene bij het aanbrengen letten we zelf wel op.

Vaseline cetomacrogol creme FNA

03-01-2017 | Vrouw | 70
vaseline / cetomacrogolwas
Jeuk
Middel werkt prima, maar een groot deel van de hoeveelheid blijft, door de verpakkingsvorm onbruikbaar. Als ik de tube openknip, kan ik nog 3 x mijn hele lichaam insmeren met het restant. Ik vind dat slecht. Bovendien zullen ouderen moeite hebben met knijpen in de tube van stevig plastic.

Desloratadine

02-01-2017 | Man | 63
desloratadine
Jeuk
Warmte-uitslag ten gevolge van sauna- en stoombadgebruik. Een maand lang alles en nog wat geprobeerd om de jeuk te kunnen stillen. Dit middel hielp direct na een dag en na twee dagen was alle uitslag verdwenen.

Triamcinolon crème/ zalf/ smeersel

25-12-2016 | Vrouw | 53
triamcinolonacetonide
Jeuk
Ik heb af en toe erge jeuk op mijn rug met rode huidirritatie. Zodra ik de zalf gebruik, 1 x dgs is de irritatie na 2 dagen weg. Ik gebruik de zalf alleen als de irritatie er is en hoef het meestal maar 1 of 2 x te gebruiken

17-11-2016 | Man | 25
Jeuk
Ik gebruik levocetirizine al 10 jaar dagelijks, nadat ik na een antibioticakuur plotseling allergisch werd voor mijn eigen lichaamswarmte (ik kreeg overal jeukbulten, wanneer ik ga zweten). Dit medicijn is mijn redding. Ik krijg nu tijdens sporten alleen nog rode puntjes en vlekjes op mijn huid en voel dat de warmte in mijn huid niet goed word afgevoerd. Maar totaal geen j[lees meer...]euk meer. Enige bijwerking is dat mijn huid door het hele jaar tamelijk droog is.

Zolpidem

05-09-2016 | Man | 64
zolpidem
Jeuk
Ik had sterke allergische reactie met veel jeuk van andere medicijnen. Hielp me inslapen en soms doorslapen. Jeuk is nu veel minder en ga nu stoppen met zolpidem. Ben van oudsher een goede slaper. Ik vind het geen sterk medicijn. Kan nog uren wakker blijven na inname. Geen merkbare bijwerkingen en na goede nachtrust geen sufheid o.i.d.

25-06-2016 | Vrouw | 50
Jeuk
helpt heel goed, een pil per dag en ben jeuk vrij. ik ben heel blij met dit medicijn.

22-04-2016 | Vrouw | 47
Jeuk
Levovocetirizine van het merk Sandoz gekregen van de huisarts tegen verschrikkelijke jeuk over mijn hele lichaam. Na inname was de jeuk onmiddelijk verdwenen maar, daarvoor in de plaats kwam een onbedwingbare vermoeidheid. Volgens de bijsluiter kon dit enkele dagen aanhouden. Helaas nu na 2 wk nog steeds verschrikkelijk vermoeid, energiepeil is echt onder nul gedaald, ben[lees meer...]en voelen zwaar, schrale keel, droge mond, gewichtstoename en erg duizelig.

04-02-2016 | Vrouw | 68
Jeuk
Ik heb angio oedeem. Wat zich uit in halve of hele dikke lip, halve dikke tong. Het komt zo maar opzetten, vooral 'snachts. Dikke tong en keel kan ook, zodat je luchtweg afgesloten wordt. Dat is erg eng. Zodat ik een Epipen (adrenaline) pen heb. In nood kan ik mijzelf een injectie geven, dit is gelukkig nog niet voorgekomen. Maar dat is het enge van deze aandoening, je[lees meer...] weet niet wanneer het komt en hoe erg het wordt. Bij onderzoeken in UMCG ben ik nergens allergisch voor. Maar met 1 tablet ceterizine diHCL 5mg kan ik het onderdrukken. Maar heb wel bijverschijnselen. Ik gebruik het nu 2 jaar en ga het heel langzaam afbouwen. Hopelijk komt het niet weer.

09-11-2015 | Vrouw | 50
Jeuk
Zeker in de winter heb ik een extreem droge huid. Dit middel helpt een beetje, maar de bijwerkingen schijnen erger dan de kwaal. Vermoeidheid, soms kortademigheid, gewichtstoename, en andere bijwerkingen uit de lijst herken ik wel. Helaas heb ik geen alternatief en haalt het toch de scherpe randjes van de jeuk weg.

Omeprazol

16-10-2015 | Man | 81
omeprazol
Jeuk
Sinds enige tijd heb ik last van hevige jeuk, vooral benen, bovenarmen, nek en hals, gezicht schouders en op de de borst. Ik had er geen idee van dat dit door de Omeprazol werd veroorzaakt tot ik de bijsluiter nog eens las. Ik ben intussen twee dagen gestopt en ik moet nog overleggen met de apotheek. Intussen gebruik ik weer af en toe Rennies.

15-07-2015 | Vrouw | 75
Jeuk
daarom kreeg ik dit medicijn , maar nu gebruik ik sinds heel kort oestrogeen-creme en nu begint de ellende weer. vlgs.mijn vorige huisarts mocht ik absoluut GEEN 2e innemen en v lgs. mijn huiDarts wèl. wat is wijsheid????? nu ik weer vreselijke last heb, wil ik er nog eentje bij slikken. ik weet NU dat het idd. door de oestrogenen komt.

Fexofenadine

15-07-2015 | Man | 50
fexofenadine
Jeuk
Na in eerste instantie hydroxizine 10mg te hebben voorgeschreven gekregen door de huisarts om de jeukaanvallen die ik dagelijks heb het hoofd te kunnen bieden heb ik uiteindelijk een verwijzing gevraagd voor een allergoloog. De hydroxizine maakte mij namelijk enorm slaperig. Ik durfde niet meer auto te rijden en moest 's-morgens de afweging maken óf jeuk, óf even met de a[lees meer...]uto weg. De allergoloog heeft verschillende tests uitgevoerd maar kon de oorzaak niet vinden. Omdat ik enorm veel last had van de bijwerkingen van hydroxizine 10mg kreeg ik Fexofenadine 120mg voorgeschreven. Hiervan moest ik dagelijks twee tabletten innemen. Vanaf dag 1 was de jeuk verdwenen en had ik ook geen last meer van de bijwerkingen. Helaas schijnen er nu leveringsproblemen te zijn met dit medicijn. Ik heb nu sinds kort een andersoortige Fexofenadinetablet van 180mg. Hoewel ik heb aangegeven bij de apotheek dat dit dus neerkomt op een lagere dosering schijnen ze hier niet van doordrongen te zijn. Alle hooikoortspatiënten slikken deze dosis. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om hen te laten inzien dat het in mijn geval niet om hooikoorts gaat. De jeuk is er altijd en heeft niets te maken met pollen o.i.d.. Ik heb deze 180mg tablet nu maar verdeeld in tweeën zodat ik 's-morgens en 's-avonds zoals ik ben gewend de tablet kan innemen. Maar helaas, de bijwerkingen die ik had met Hydroxizine zijn weer volledig terug. Zodra ik deze Fexofenadinepil heb ingenomen wordt ik wederom suf en durf ik niet de straat meer op. Ik ben ten einde raad. De jeuk is ook weer terug omdat de dosis is gereduceerd en ik mag nu wel drie halve tabletten innemen. Hoop dat mijn oude medicijn Fexofenadine 120 mg weer snel leverbaar is.

03-06-2015 | Vrouw | 67
Jeuk
Altijd jeuk, rare tintelingen van binnenuit. Bij het wisselen van kleding, douchen, hoe hoger de temperatuur, hoe meer last ik er van heb. krabben, smeren. Bij div. (allergie)onderzoeken nooit iets te vinden. Van alles geslikt, tot anti-depressiva toe, maar niets hielp. Uiteindelijk via huidarts Polaramine gaan gebruiken. Dat helpt 90%! En nu dus gehoord dat het voorlop[lees meer...]ig niet meer op de markt is, een ramp!

17-04-2015 | Man | 62
Jeuk
Ik gebruik het misschien al meer dan 40 jaar incidenteel en bij periodes tegen (nachtelijke) jeuk. Prima spul, half tabletje voor het slapen gaan, nooit 's ochtends duf en rustige slaap gehad. Machteloze boosheid voel ik, dat men dit zo maar van de markt haalt. In het verleden ook andere middelen geprobeerd zonder succes. En nu maar zoeken naar iets anders.

Selsun

20-03-2015 | Vrouw | 58
seleensulfide
Jeuk

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2362)
Depressie (1912)
Angst & paniekstoornis (1810)
Hoge bloeddruk (1347)
Acne/puistjes (958)