Jeuk

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor jeuk

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: jeuk

Mizollen

12-08-2023 | Vrouw | 71
mizolastine
Jeuk
1 tablet zou de hele dag werken. Ik gebruik er 2 maal daags 1 en heb altijd jeuk. Ook het feit dat het erg lang duurt voor het begint te werken vervelend.

Zure Oordruppels met Hydrocortison 1%

15-07-2023 | Vrouw | 33
hydrocortison/ azijnzuur
Jeuk
Vanwege beetje jeuk in mijn oren dit medicijn gekregen. Na dag 2 bij 3e keer gebruik(1 kleine druppel aan ieder oor) hoor ik minder. Ik hoor gedempt geluid, tinnitus gekregen. Loop nu een maand met deze klachten. Ik weet niet dat dit tijdelijk is of permanent schade is. Achteraf had ik beter bij jeuk aan de oren moeten uitspuiten. Liever de kleine jeuk dan dit!!!

AnaMel

09-07-2023 | Man | 67
enzymrijke honing
Jeuk
Sinds vele jaren heb ik last van perianale jeuk. Ook heb ik al tientallen jaren een kleine aambei, maar deze heeft nooit echt tot ongemak geleid. De jeuk was altijd redelijk onder controle te houden door te douchen zonder gebruik van zeep en het gebied zeer goed droog te houden. Ook gebruikte ik wel eens een beetje Bepanthen. Maar omdat het toch met enige regelmaat hinderl[lees meer...]ijk was leek het me de moeite waard n.a.v. een commercial op de radio eens AnaMel zalf te proberen. Ik bestelde een tubetje bij Bol.com en bracht de zalf aan volgens voorschrift. Reeds na twee dagen c.q. 6 keer aanbrengen ging het helemaal mis. Hevige huiduitslag met randen blaasjes aan weerszijden van de anus en ernstige roodheid. Zeer pijnlijk en jeukend. Na ruim een week waren deze klachten afgenomen. Ik ben niet allergisch voor ingrediënten van AnaMel. Dit heb ik ook getest door 6 keer de zalf aan de binnenkant van m’n elleboog te smeren. Geen reactie.

Koelzalf FNA

29-06-2023 | Man | 70
unguentem leniens
Jeuk
Een zeer vette zalf, werkt totaal niet verkoelend , krijg er alleen maar meer jeuk van.

Prednisolon tabletten/ injecties

03-06-2023 | Vrouw | 40
prednisolon
Jeuk
Ik gebruik af en toe prednison bij hevige jeuk of longontsteking Helaas heb ik nadat ik het savonds heb ingenomen voor het nasr bed gaan gaan de nacht vreselijke krampen in mijn voeten en/of kuiten. En veel moeten plassen De krampen gaan dan alleen maarover als ik met mijn voeten op de grond sta. Dit komt de nachtrust niet ten goede waarbij ik smorgen nog erg moe ben bij[lees meer...] het opstaan.

Locoid

27-05-2023 | Vrouw | 51
hydrocortisonbutyraat
Jeuk
Veel jeuk op hoofdhuid en ook pijn op hoofdhuid. Droge hoofdhuid. Vaak roos.

Triamcinolon crème/ zalf/ smeersel

21-05-2023 | Vrouw | 81
triamcinolonacetonide
Jeuk
ik heb gordelroos. had veel jeuk en pijn. ben naar de huisarst geweest, die gaf mijn triamcilonacetonide aurobindo creme. 2x dag insmeren. nog steeds pijn en jeuk . nu o0k op mijn arm. heeft iemand ook ervarenen met gordelroos. gaarne reaces.

Cetirizine Tabletten

31-01-2023 | Man | 72
cetirizine
Jeuk
Ik heb jeuk over vrijwel het gehele lichaam, maar op afwisselend meerdere plaatsen. Cetirizine heeft mij na ongeveer een dag goed geholpen en mij vooral mijn nachtrust teruggeven. Ik ben doorgestuurd naar een dermatoloog en ben een paar dagen voor het (tweede) consult gestopt met de medicatie. De jeuk was toen nog niet in belangrijke mate teruggekomen. Echter na een dag w[lees meer...]el en ik wacht nu af. Wanneer de situatie voortduurt maak ik opnieuw een afspraak met de dermatoloog.

Dermovate

14-11-2022 | Man | 70
clobetasol
Jeuk
muggen allergie. Deze zal met advies 1 keer per dag op plekje smeren. Praktijk is dat 1 keer onhaalbaar is en zelf op zo nodig gezet wetende van de risico's. Maar beetje kwaliteit van leven is dat meer dan waard

Rupatadine

21-06-2022 | Vrouw | 51
rupatadine

Tavegil

22-04-2022 | Man | 73
clemastine

07-01-2022 | Vrouw | 42
Jeuk
Heb meerdere medicijnen tegen onverklaarbare jeuk aan handen en voeten (alleen in de avond..) gehad. Deze werkt goed ook omdat ik slecht inslaap door de jeuk. Na een uur werkt het. Neem het voor slapen en kan er de hele nacht op door. En soms neem ik een halve extra als kk wakker wordt in de nacht of de jeuk erger is. Ik droom wel echter en herinner me het goed. Ik ben [lees meer...]tevreden !

Triamcinolon crème/ zalf/ smeersel

29-12-2021 | Vrouw | 70
triamcinolonacetonide
Jeuk
gebruik deze zalf al paar weken en was erg tevreden, tot de samenstelling is gewijzigd. De creme is nu veel te vet en plakt aan kleding. Ook niet meer zo effectief.

Evra (pleister)

07-11-2021 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/norelgestromin
Jeuk
Vreselijk jeuk na het aanbrengen van de pleisters. verder laat dit ook littekens achter en kleine wondjes als je eraan zit te krabben

24-10-2021 | Man | 21

Vaseline cetomacrogol creme FNA

26-08-2021 | Man | 19
vaseline / cetomacrogolwas
Jeuk
Gebruikt 2 weken lang voor een droge eczeem plek. Werkte uitstekend! Tijdens de eerste twee dagen wordt het roder máár de jeuk gaat weg. Ik moest dit twee keer doen in de afgelopen paar jaar. Ik gebruik het ook bij een muggenbult. Als ik het nog heb.

Nestosyl

24-08-2021 | Vrouw | 66
pramocaine/ zinkoxide
Jeuk
Van kinds af aan (66 jaar)naar volle tevredenheid, nestosyl zalf gebruikt. Vroeger werd het in Maassluis gefabriceerd, waarna het adres meerdere keren veranderd is en daardoor de samenstelling van Nestosyl. Helaas naar volle ONtevredenheid, omdat er niets meer over is van de vroegere ingrediënten, waardoor het niks meer doet bij jeuk/insectensteken!

Cetirizine Tabletten

15-08-2021 | Man | 58
cetirizine
Jeuk
Jeuk, urthicaria / atopisch eczeem, ondraaglijk sterke jeuk, hele lichaam, vooral s nachts

15-08-2021 | Man | 58
Jeuk
Atopisch eczeem, urthicaria, zeer ernstige, langdurige, jeuk. Verergert door warmte maar ook door irritatie (schurende kleding, elastiek in boorden/manchetten, broeksband) en wordt zeer ernstig bij transpiratie. Veel andere middelen geprobeerd. Levoceterizine nu 3x per dag 1 pil van 5mg, (vorig jaar 3x per dag 2 pillen) Jeuk nam flink af, maar bij warmte en stress niet h[lees meer...]elemaal weg. Nu nog steeds 3x per dag 1 tablet en daarnaast nu maandelijks 2 injecties met omalizumab (Xolair). Sins enkele maanden: Geen jeuk meer! De combi van beide soorten is top!

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

13-05-2021 | Man | 26
promethazine
Jeuk
Ik heb veel medicatie geprobeerd tegen mijn netelroos. Bij elk medicijn dat ik heb geprobeerd bleef de jeuk of werd het een ander vervelend gevoel (mensen met netelroos snappen dit). Bij bijv Mizollen, wat ik dagelijks gebruik. Promethazine is de eerste waardoor ik tijdelijk 0% jeuk heb, rond de 8 uren jeukvrij. 20 minuten na inname is het alsof ik net wakker ben gewor[lees meer...]den van een nacht in de kroeg. Het typische brakke gevoel, maar alleen lichamelijk. Mentaal blijft voor mij alles het zelfde. Omdat promethazine zo sederent voor mij werkt, neem ik het alleen in als de jeuk te heftig wordt en wanneer ik vrij ben van werk en geen verplichtingen hebt ;)

06-04-2021 | Vrouw | 68
Jeuk
4 genomen in 1.5 dagen meteen gestopt, was voor mij onverantwoord.

Loxazol crème

04-04-2021 | Man | 25
permetrine
Jeuk
Omdat ik de waarschuwing had gekregen dat ik misschien besmet zou zijn met schurft gelijk met de behandeling begonnen. De crème zelf is makkelijk aan te brengen en trekt snel in. De volgende dag douchen en het is weg. Na ongeveer 3 weken begin de ellende. Erge jeuk, rode vlekken op de huid en ook bulten. Om schurft helemaal uit te sluiten weer de behandeling gestart en na [lees meer...]een week weer. Op het lichaam geen sporen te zien van schurft en vriendin heeft ook geen klachten. Nu 2 maanden later blijkt dat ik allergisch ben voor de werkzame stof Permetrine. De jeuk is verschrikkelijk en dit kan ongeveer 4/5 weken duren. Pas hier mee op! Het is in ieder geval fijn dat schurft nu zo goed als zeker is uitgesloten maar de jeuk is verschrikkelijk over het hele lichaam.

Fenistil

07-12-2020 | Man | 68
dimetindeen
Jeuk
Het gaat in mijn geval over Fenistill gel dat je gebruikt na bijvoorbeeld een muggenbeet die een allergische reactie teweeg kan brengen. De zeer geringe hoeveelheid antihistaminicum die deze gel bevat helpt dit tegen te gaan. Het neemt de jeuk en zwelling weg. Ik en mijn familie gebruiken dit al vele jaren naar genoegen. Als het uit de handel is moet je gebruik maken va[lees meer...]n pilletjes waar je de rest van de dag duf van wordt. Het is een ideale gel die (nog) in Duitsland te koop is. Hoewel daar nu ook een vervangend middel, Soventol wordt aangeboden. Andere middelen zijn vaak erger dan de kwaal. Jammer wanneer een effectief werkend medicijn uit de handel genomen wordt.

Topicorte

14-09-2020 | Man | 47
desoximetason
Jeuk
Scrotum-jeuk verdwijnt onmiddellijk .. jammer dat het niet verkrijgbaar is/blijkt, terwijl het wel in het buitenland verkrijgbaar is (helaas alleen op recept en dus NIET bestelbaar) alternatief die word aangeboden werken niet en verergerd alleen

Fexofenadine

10-09-2019 | Vrouw | 33
fexofenadine
Jeuk
Al jaren enorme jeukaanvallen en niet zomaar een beetje, ik bedoel dan extreem en op mijn hele lichaam. Eerst levocetirizine gehad, maar daar werd ik heel moe van. Sinds ik 2x daags fexofenadine 120 mg slik, gaat het fantastisch en heb ik totaal geen jeuk. Ik lees hier zojuist een verhaal waar ik mezelf enorm in herken. Vanwege de levertijd (week 46 pas weer!) noodgedwonge[lees meer...]n over moeten stappen naar 1x daags 180 mg. Jammer, maar helaas.. In de ochtend een jeukaanval, kortom, met 1 tablet kom ik de dag niet door. In overleg met de apotheek mogen de tabletten gebroken worden en slik ik in de ochtend 1x 180 mg en voor het slapen gaan een halfje, dus 90 mg. Tot op heden werkt dit voor mij prima, maar ik hoop snel weer over te kunnen naar het vertrouwde recept, 2x 120mg. Ik vraag mij af waar de leveringproblemen ineens vandaan komen. Komt het door de aankomende Brexit? Want Engeland is enorm aan het hamsteren of is er een ander probleem? Verder is het vreemd dat Mylan en Ratiopharm beiden met hetzelfde probleem kampen.

11-05-2019 | Vrouw | 60
Jeuk
Al 11 jaar slik ik dit medicijn tegen chronische netelroos. In de loop der jaren heb ik al de bovengenoemde klachten gehad en hiervoor specialistische hulp moeten zoeken. Afgelopen 2 weken bij allergoloog geweest zij vroeg of ik de medicatie wilde stoppen ivm hoofdpijn en de veel voorkomende bijwerkingen. Na stoppen was mijn hoofdpijn echter nog niet weg, maar wel mijn gew[lees meer...]richtspijnen, mond en ogen klachten. Ik ben toen nogmaals de bijsluiter gaan lezen en meer over chronische netelroos op gaan zoeken. Blijkt dat je daar van spreekt als het niet naar 6 weken maar naar 6 maanden pas over is. ( ik slik het mbv herhaalrecepten al 11 jaar/ ik dacht chronisch is chronisch dus nooit van de 6 maanden gehoord) in het verleden bij cardiologie, reumatholoog, dermatoloog , MDL arts geweest. Nog mijn huisarts of de dure specialisten hebben ooit gevraagd of gekeken naar medicatie met mogelijke bijwerkingen. Ben erg teleurgesteld in de medische zorg en ben er ondertussen moe van dat ik vaak zelf dingen opspoor en oplos. Daarnaast is dit een van de reden waarom de gezondheidszorg zo duur is en ik met zoveel klachten heb moeten rondlopen de afgelopen 10 jaar. Natuurlijk niet bewezen dat alles met deze medicatie in verband staat maar toch zet mij wel aan het denken ( en mijn allergoloog ook)

13-04-2019 | Vrouw | 52
Jeuk
Ik heb deze medicijnen gekregen om jeuk aan handen en voeten tegen te gaan. Deze medicijnen heb ik nu 10 dagen gebruikt maar ben er nu mee gestopt. Kreeg er een erg rood gezicht van en vreselijke maagpijn en voelde mij erg benauwd ,tevens werd ik er vreselijk gejaagd door net of ik heel erg zenuwachtig was de hele dag . Ook was ik heel erg duizelig net of ik scheel keek[lees meer...] ,na 1 dag stoppen voel ik mij al veel beter .

Desloratadine

16-10-2018 | Man | 27
desloratadine
Jeuk
Ik heb dit via de dermatoloog voor geschreven gekregen omdat ik erge jeuk had van mijn schimmelinfectie. Ik ben tevreden over dit product omdat het de jeuk een stuk minder maakt. Ik neem dit meestal voor het slapen in omdat ik tijdens het slapen er de meeste klachten bij had. Voorheen lag ik van de jeuk wakker. Maar nu kan ik gewoon door slapen. Ik moet wel zeggen dat ik [lees meer...]sinds ik het gebruik erg heftig droom. Soms ook wel nachtmerries. Voor de rest weinig last van bijwerkingen misschien een beetje vermoeider dan normaal.

02-10-2018 | Man | 29
Jeuk
Bij mij werkt het pilletje niet goed. Het helpt een klein beetje maar niet afdoende, dus mee gestopt.

Koelzalf FNA

14-06-2018 | Man | 77
unguentem leniens
Jeuk
Jeuk bij gebruik Plaquenil Jeuk bij gebruik,Plaquenil, is bijwerking. Met vriendelijke groet