Ervaringen met Reactine

Bij  HooikoortsX

lichte duizeligheid misselijkheid slaperigheid vermoeidheid

Allergie (3 meningen)
Huisstofallergie (0 meningen)

30-03-2024 | Vrouw | 72
Hooikoorts

misselijkheid lichte duizeligheid slaperigheid vermoeidheid

Ik voelde mij erg beroerd door de reactine. De volgende dag begon al met behoorlijke vermoeidheid en slaperigheid. De vierde dag kwam daar nog misselijkheid bij en lichte duizeligheid (één keer). Toen ik de bijwerkingen ging lezen werd mij duidelijk dat ik daar dus last van heb en ben direct gestopt. Vreselijk dit.

03-06-2020 | Man | 29
Hooikoorts
Ik heb het medicijn nu een paar dagen. Na inname van het eerste tablet waren de klachten door hooikoorts flink verminderd, maar ik was zwaar vermoeid. Een gezonde jongen van 29 jaar en in het weekend om 1400 uur naar bed moeten want er zit geen fut meer in. Fijn dat het tegen hooikoorts helpt maar ik zou geen tweede pilletje meer nemen. De dag erna waren de hooikoor[lees meer...]tsklachten dusdanig dat ik alsnog een pilletje heb genomen maar weer zwaar vermoeid. Al met al een waardeloos weekend gehad maar wel enigszins hooikoorts vrij. De rest van de pillen heb ik weggegooid.

06-05-2018 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Na een paar dagen Reactine gebruikt te hebben (voor mijn Hooikoorts), begon ik zeer droge ogen te krijgen. Omdat ik toen nog niet realiseerde dat het door Reactine kwam, heb ik de huisarts gebeld en mijn symptomen omschreven. Zij schreef mij oogdruppels voor (Azelastin-COMOD). Dit hielp niet, en ondertussen werden mijn ogen droger en begon ik ook last te krijgen van mijn p[lees meer...]ezen. Ik las in de bijsluiter dat 'ALS' Reactine in combinatie met het Syndroom van Sjorgen (vorm van Reuma) wordt ingenomen, droge ogen een bijwerking kunnen zijn. Echter is mij opgevallen dat zowel de anti-histamine in Reactine als Reuma een werking hebben op het immune systeem. Het effect van stijve pezen en spieren wordt niet genoemd in de bijsluiter van Reactine. De bijwerking van Reactine waarbij ik last van mijn pezen kreeg, heb ik nergens terug kunnen vinden in de bijsluiter. Wel als gevolg van Syndroom van Sjorgen. Wat ik dus denk is het volgende: Zowel de anti-histamine in Reactine, als het hebben van Syndroom van Sjorgen, hebben een effect op het immune-systeem. Ik geloof dat mijn droge ogen en mijn pezen en spieren stijf zijn door Reactine, en niet door Syndroom van Sjorgen (wat volgens de bijsluiter de enige reden zou zijn op deze bijwerking). Ik denk niet dat er een link hoeft te zijn tussen de twee. En ik constateer wel duidelijk dat mijn droge ogen en mijn stijve spieren simultaan zijn ontstaan. En daarom geloof ik dat dit komt door het gebruik van Reactine. Vooral de stijfheid sluipt er langzaam in en kost veel energie. Ik ervaar dat dit sterk bijdraagt aan mijn humeur en lusteloosheid. Ik realiseer mij nu dat ik elke lente hier last van heb gehad, en altijd is mij verteld dat het allemaal door mijn hooikoorst kwam. Maar ik denk nu eerder dat het als gevolg is van dit medicijngebruik.

13-06-2014 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Voor mij geldt de zelfde ervaring. Eigen medicijnen (werkzame stof: levoceterizine) die ik normaal via huisarts/apotheek krijg waren op. Snel bij de supermarkt Reactine (werkzame stof: ceterizine) gehaald en direct ingenomen. 3 uur later alsof ik een slaghout in mijn nek krijg. Het enige dat ik nog kan doen is gaan slapen (3,5 uur en dat midden op de dag). Tijdens een [lees meer...]telefoontje met een opdrachtgever even daarvoor kreeg ik al de opmerking dat ik erg vaag klonk (± dubbele tong). Ceterizine (zit bijvoorbeeld in Zyrtec) is een voorganger van Levoceterizine (Xyzal). Deze laatste is ontdaan van een dextro-isomeer ('dextro' = rechtsdraaiende structuur) die schijnbaar vermoeidheid opwekt. Ook is de dosering van Ceterizine 2 maal zo hoog, namelijk 10mg. Versus dus 5mg bij Levo-ceterizine ('levo' = linksdraaiende structuur). Probeer dus eens een medicijn met werkzame stof Levo-ceterizine. (Xyzal, Actavis) Door de lagere dosering zijn sowieso de mogelijke bijwerkingen sterk gereduceerd, neem voor de zekerheid 's avonds voor het slapen gaan in of verdeel de inname over de tijd door steeds halve tabletjes te nemen. Ik heb geen last van vermoeidheid bij gebruik van Levo-ceterizine!

31-05-2013 | Man | 43
Hooikoorts
Na inname van 1 tabletje: extreme vermoeidheid, duizelingen, koortsig, loomheid, Oververmoeidheid, hoofdpijn. Heeft totaal geen werkzaamheid vwb bestrijden van hooikoorts symptomen (brandende ogen, niezen, jeukende keel). Reactine is zeer gtemakkelijk inneembaar, kleine harde tabletjes. En dat is ook het enige positieve. Totaal geen enkele verbetering van Hooikoortsklacht[lees meer...]en, Zelfs 's avonds voor het slapen innemen helpt niet, volgende dag nog steeds last van de zware bijwerkingen.

25-06-2021 | Man | 33
Hooikoorts
Tabletten van de bekende discountzaak met de L. Ik heb erg veel last van pollen allergie. Deze tabletten maar geprobeerd . Nou ik ben niet meer te pruimen kortaf geïrriteerd humeurig en heel moe voor een sportman van 32 jaar. Na 3 dagen meteen mee gestopt

06-07-2018 | Man | 44
Hooikoorts
Ik gebruik dit medicijn nu vier dagen. Een paar uur na inname van die medicijn ben ik niet meer vooruit te branden. Dan lig ik doodmoe op bed. Een andere vervelende bijwerking is dat er huiduitslag op de armen van krijg.

03-06-2014 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Na aankoop een tabletje genomen ( omstreeks 17.00 uur). De volgende ochtend niet wakker kunnen worden en zo ontzettend moe dat ik diverse keren ben gaan liggen. (even dutje op de bank, dutje op bed, dutje in de auto) Voor de hooikoorts heeft het wel wat gewerkt maar ik vind het een gevaarlijk middel voor verkoop zonder recept. Vooral de extreme vermoeidheid is gevaarlijk [lees meer...]voor mensen die aan het verkeer deel moeten nemen. Ook had ik last van een zwaar hoofd en algeheel onbestemd naar gevoel. Ik neem ze dus niet meer, dan maar snotteren en niezen, want ik vind ze te gevaarlijk. (Ik ben chauffeur van beroep).

11-08-2013 | Man | 19
Hooikoorts
Deze pilletjes werken prima tegen hooikoorts, maar na het innemen van een pil ben ik heel de dag moe ... Bovendien heb ik minder concentratie (bijgevolg van vermoeidheid), voelt mijn keel droog aan en doet mijn hoofd pijn . Nu kun je het voor het slapen gaan innemen, maar tijdens het slapen heb ik juist de minste klachten van hooikoorts. Bovendien blijft het vermoeiend[lees meer...]e effect een kleine dag volharden, waardoor je alsnog moe wakker wordt. Aangezien ik voor een tentamen aan het leren ben, slik ik liever de hooikoortssymptomen, dan een Reactine pilletje.

08-06-2013 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Na 2 dagen extreem moe te zijn geweest, las ik de bijwerkingen van Reactine. Nu weet ik waar deze vermoeidheid vandaan komt. Van dit medicijn dus. Gistermiddag heb ik echt moeten slapen anders kwam ik de dag niet door, wat ik nog nooit heb gehad. Verder voel ik me chagerijnig en lusteloos. Al ben ik van de klachten van hooikoorts af, maar deze bijwerkingen zijn me te h[lees meer...]eftig. Ik ga op zoek naar een ander medicijn.

06-06-2013 | Man | 33
Hooikoorts
Mijn behoorlijk zware hooikoortsklachten worden goed door Reactine onderdrukt. Toch neem ik het maar niet meer, want ik krijg last van extreme moeheid, een algeheel pijnlijk lijf, chagrijnigheid, concentratieverlies en vergeetachtigheid (kan zelfs mijn pincode ineens niet meer onthouden). Ook ligt een knallende migraine constant op de loer. Mijn advies als je ook meteen de[lees meer...]ze klachten ervaart: stoppen en probeer iets anders want ook na een aantal dagen gebruiken wordt het niet beter... eerder slechter.

24-05-2012 | Vrouw | 8
Hooikoorts
Vanwege de kleine deelbare tabletjes dit middel gekozen voor de bestrijding van hooikoorts van mijn dochtertje van 8. Het helpt niet.

06-06-2018 | Man | 55
Hooikoorts
Als ik het niet inneem dan word ik stuk minder vermoeid. Als ik het inneem dan word ik na 4-8 uur zeer suf en vermoeid, kan me weinig concentreren

28-05-2012 | Vrouw | 20
Hooikoorts
Reactine helpt bij mij goed, behalve als er erg veel pollen in de lucht zitten (dan werken ze wel verlichtend maar gaan de klachten niet over). Heb nu als tip gekregen van de huisarts om 's ochtends (bij opstaan, rond 07:00) een halve en 's middags (rond 14:00) een halve te nemen, zodat de hooikoorts in de ergste periode het meest wordt onderdrukt. Bijwerking waar ik last [lees meer...]van heb is droge mond en vermoeidheid. Ik heb gewoon altijd een flesje water bij de hand en neem af en toe een kauwgompje of pepermuntje (helpt ook een beetje tegen de benauwdheid) en probeer zo veel mogelijk te slapen (op tijd naar bed!) tijdens het slapen heb ik er tenminste ook geen last meer van..

08-07-2015 | Man | 39
Hooikoorts
Na jaren andere medicijnen zonder veel effect (o.a. claritine) waar ik erg moe van werd eindelijk iets waar ik gelukkig geen bijwerking mee heb. Wel tijdens de heftigste perioden soms in de middag nog een licht branderig gevoel in m'n ogen (ik zal de gesplitste dosering nog proberen).