Ervaringen met Alprazolam

Stress (7 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

06-04-2020 | Vrouw | 59
alprazolam (0,25mg)
Ik slik sinds 1,5 jaar elke dag wegens angst en paniek en burn-out klachten De alprazolam hiervoor gebruikte ik het zo nu en dan. En dan maanden niet en dan weer een paar weken. Wegens verhuizing en verandering werk en het niet erkennen van 25 jaar roofbouw plegen op mij lijf zit ik sinds vorig jaar continu aan de alprazolam . 1x 0,25 mg Voor het slapen Smorgen[lees meer...]s 3/4 tablet en s middag een halve tablet. Zonodig, Ik ben door mijn nieuwe huisarts gezet op 3x1 van 0,25mg en na een aantal weken gaan afbouwen naar het bovenstaande schema. Alleen blijkt het afbouwen toch moeizaam , aangezien ik te snel wil waardoor de klachten weer terugkomen in alle hevigheid,. Zoals je beroerd voelen door zoveel onrust in je, huilbuien, misselijk/darmklachten en in de nacht niet weten waar je het moet zoeken van de stress. Waardoor je terug valt op de volle dosis en soms naar 4x 1. 0,25mg te gaan voor 1 tot 2 dagen om te overleven en dan weer te beginnen met afbouwen . Zoals iedereen zegt afbouwen is heel moeilijk en zal langzaam moeten gebeuren En soms is een halve tablet te snel dus ben ik nu bezig met een kwart tablet per 2-3 weken af te bouwen. Het is verslavend maar een goed gevoel en kunnen functioneren vind ik ook best belangrijk en als dat in houd dat ik niet zonder kan dan moet dat maar. Ik heb in de afgelopen 20 jaar vele soorten medicijnen geprobeerd en therapieën gevolgd. Maar de alprazolam werkt voor mij het beste.

18-02-2020 | Man | 65
alprazolam (0,25mg)
Ik neem slechts 0,25mg per dag. Héél zelder 2 x 0,25mg per dag. Help héél goed maar...ik kan het bijna niet meer missen, zeker in de winter en dagen zonder zonder zon... Een dagje of weekendje weg doet ook goed, dan kan ik wel zonder...maar ik kan niet elk weekend op stap gaan hé, da's financieel niet mogelijk...Zo'n angst en paniekaanvallen wens ik niemand toe...

11-02-2020 | Man | 35
Overspannen/burn-out
Door overspannenheid/burnout klachten gebruik ik nu Alprazolam al een paar maanden. 3x2(0,25mg) per dag. Dus eigenlijk "maar 1,5mg per dag". Ik vind het een goed middel. Ik word er absoluut niet suf van. Ik voel mij eerder meer mezelf, zelfs meer energie en ook kan ik hierdoor makkelijker eten. Eerst stond het mij tegen om dit (alweer) te moeten gebruiken, maar het mid[lees meer...]del werkt goed bij mij. Geen enkele bijwerkingen en ik blijf er prima helder bij. Op dit moment kan ik niet zonder dit middel. Voor nu vind ik het prima om te moeten nemen. Als de tijd daar is, bouw ik het wel weer af.

26-01-2020 | Man | 51
Angst
Werkt bij na een paar minuten ik voel de rust in mij opkomen en kan hier goed van doorslapen. Waarschijnlijk heb ik dan ook mijn eetbuien hieraan te danken. Maar heb het liever zo.

15-03-2019 | Vrouw | 59
Angst
Gebruik het bij voor mij angstige situaties. Ik raak niet in de paniek, wordt rustig en kan de situatie zeer scherp overzien. Wordt er niet suf van. Gebruik het 3x per maand.

21-01-2019 | Vrouw | 42
Paniekaanvallen
Tijdens mijn derde jaar studente aan de universiteit, kreeg ik voor het eerst wat ik later zou leren kennen als een paniekaanval. Vandaag, na een resem specialisten, psychologe, psychiaters, kwakzalvers, te hebben bezocht, en al even veel verschillende manieren uitgeprobeerd om van deze "vloek"af te geraken; in eerste instantie en met veel goede moed en vol van hoop zon[lees meer...]der medicatie. In mijn geval is het me niet gelukt om er op deze (te verkiezen, uiteraard) manier vanaf te geraken. Na een lange medicatiezoektocht die mij uiteindelijk bij alprazolam (Xanax) bracht, eindigde mijn 4 jaar durende helse zoeken naar het geheime wapen tegen deze vreselijke, allesomvattende, levensbepalende stoornis.

04-03-2018 | Man | 61
alprazolam (0,5mg)
Hallo, kreeg op mijn 21ste last van hartkloppingen en angst..kreeg hiervoor beta blokkers...na een tijd liet ik deze links liggen en begon alcohol te drinken telkens ik van deze symptonen last kreeg..dit gedurende 37 jaar met nare gevolgen...hierna samen met huisarts alternatief gezocht en gevonden in Alprazolam 0,5 mg...ik neem dit nu op momenten dat ik me niet echt goed [lees meer...]voel, en dit werkt voor mij prima, ik kan na inname van max 1x 20mg gewoon functioneren, groot pluspunt is voor mij dat ik niet meer( hoef) te drinken..geen craving..geen verleiding...dus uitstekende stok achter de deur voor mij...en ook de wetenschap dat alcohol geen probleem oplost, geestelijk of lichamelijk!

29-01-2018 | Man | 64
Nervositeit
Meer lef, minder bang in grote ruimtes. Je voelt je rustiger.

03-10-2017 | Vrouw | 65
alprazolam (0,25mg)
Zeer goed werkende rustgever. Gebruik het nu meer dan een jaar. Maar heb de laatste tijd wel wat vervelende bijwerkingen. Soms duizelig. Licht in hoofd. Kan ook niet zonder. Neem het alleen 's avonds in voor het goed slapen.

21-08-2017 | Vrouw | 37
alprazolam (0,25mg)
Hallo, ik slik dit middel tegen mijn angststoornis.. icm lexapro 20 mg.. Ik heb angst om te eten en merk dat ik met alprazolam minder angstig ben.. ben alleen bang om er verslaafd aan te raken.. slik nu 0.25 mg indien nodig (gemiddeld 2-3 keer per week)

19-07-2017 | Vrouw | 26
alprazolam (0,5mg)
Ik gebruik dit medicijn tegen ernstige angst en paniekaanvallen. Het werkt bij mij heel erg snel binnen 15 a 30 minuten merk ik dat de angst en paniekaanvallen weg vlakken. En ik in mijn hoofd heel rustig wordt, maar ook moe.

06-03-2017 | Vrouw | 58
alprazolam (0,25mg)
heb 25 jaar alprazolam geslikt en was afgelopen jaar een jaar lang stopt en kreeg oxazepam als vervanging. echter hier word je heel duf van. Nu weer terug naar alprazolam. helpt binnen 30 minuten. echter als je ze vlak voor je gaat slapen inneemt krijg ik er nachtmerries van dus neem ik de laatste nu na het avondeten. werkt heeeel goed en ik kan nu tenminste weer normaal f[lees meer...]unctioneren.

02-02-2017 | Vrouw | 37
alprazolam (0,25mg)
Ik heb enorm veel stress en daarom heb ik problemen met spieren - spanningshoofdpijn enz... na twee maand sukkelen en meer wakker dan te hebben geslapen heb ik ze genomen zonder de goedkeuring van iemand (mijn papa gebruikt ze op voorschrift) en dus kon ik het uittesten.. op 06 januari naar de specialist geweest en heeft gezegd dat ik het mocht gebruiken tot ik door de moe[lees meer...]ilijke periode heen was, maar ik neem ze nog 1x 0.25mg en daar nog de helft van (dus 0.12mg per dag) en merk er niks van alleen ik slaap geweldig, heb amper stress aanvallen en voel me dus terug goed in mijn vel!!

22-01-2017 | Vrouw | 44
stelt me direkt gerust

10-06-2016 | Vrouw | 25
Drugsverslaving
Ik ben Alprazolam beginnen gebruiken toen ik wou stoppen met Canabisgebruik. Het klinkt misschien niet logisch om een probleem op te lossen met een ander middel, maar in die situatie was Alprazolam een zeer grote hulp. Ik nam en neem die bija elke avond voor ik ga slapen. Ik val snel in slaap, en slaap er goed mee. Ik ben van nature een heel drukke en opgejaarde persoon,[lees meer...] en voor mij helpt dit middel echt wel. Mensen die last hebben van een drugsproblematiek kunnen eventueel na overleg met hun huisarts dit ook nemen, al is het maar om even van die illegale rommel af te blijven.

09-06-2016 | Man | 47
Overspannen/burn-out
na herniaoperatie was ik aan revalideren, toen kreeg ik pijn rechterknie, kraakbeenletsel, en dan begon het, ik was iedere dag ermee bezig, zelfs 's nachts, kreeg spierspanningspijnen, sliep slecht, begin nu terug te werken binnen een week zal zien wat mijn knie doet, is hyaluron zuur ingespoten, de eerste keer dat ik dit nam, na een uur lag ik diep in slaap, 't was alsof [lees meer...]ik verdoofd was voor een operatie, toen ik wakker werd voelde ik mij veel beter, ik had eens geslapen, niet liggen piekeren, nu gebruik ik dit nog, maar een halve dus 0,5 mg per nacht, dus voor slapen en relaxen is dit schitterend, veel sterkte aan iedereen

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum