Ervaringen met Alprazolam

Stress (7 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

05-01-2024 | Vrouw | 36
alprazolam (0,5mg)
Hai ik ben 36 jaar en ik heb erg veel angst en paniekaanvallen gewoon spontaan uit het niets komen ze opzetten al 2 jaar lang soms lijkt het alsof ik letterlijk doodga of mijn hart stopt wat dus niet zo is meerdere keren ambulance gebeld die willen mij niet meer zien hoor gebruikte 2 maanden oxzepam 3 keer per dag 10 mg maar ik voel me zo beroerd daardoor vooral de volgend[lees meer...]e dag dus al maanden niet gebruikt maar ik ben echt kapot ik kan niet normaal me dingen meer doen door de aanvallen en angst en heb 3 kinderen nu heeft de dokter mij xanax 0.50 mg 1 keer per dag gegeven maar ik ben zo erg bang dat ik verslaafd eraan raak of dat ik de hele dag suf blijf dus nog steeds niet ingenomen ik heb ook therapie maar voor mij helpt dat niks kan iemand mij wat meer informatie geven over de xanax voel je je echt weer goed en kan je alles gewoon doen zonder helemaal suf te zijn ik zou me graag 1 dag helemaal goed willen voelen en weer wat leuks kunnen doen met de kinderen kan nu niks tips aub🤗

02-03-2023 | Vrouw | 28
alprazolam (2mg)
2 maanden geleden er aangezet vanwege angst klachten en onrust, na 5 dagen in 1 x gestopt nou dat heb ik geweten, alsof je helemaal van de wereld bent. Huisarts heeft me erna weer aangezet ben nu elke week 0.25 aan het afbouwen. Wat een hel zeg. Verward, oorsuizen evenwichts problemen. Gevoel van ontstekingen in het lichaam. Je moet er doorheen anders kom je nooit weer van[lees meer...] deze bende af

18-04-2021 | Vrouw | 35
alprazolam (0,25mg)
Ik gebruik al jaren dagelijks 4 tabletten van 0,25 mg tegen angst en daarnaast Citalopram 20 mg. Tot vorige week was alles ok ineens was ik mijn levenslust kwijt, sterk doodswens zonder aanleiding. Huilen, klagen, piekeren, geen eten binnen kunnen houden. Hierop heb ik contact gehad met mijn therapeut uitgelegd en wat zij tegen mij zij was ach meid je doet het al 2 jaar h[lees meer...]artstikke goed je hebt gewoon medelijden met jezelf daar komt het door. Ik slaap heel slecht max. 2 uur per nacht. Ben doodsmoe kapot gekke dinfen gaan door mijn hoofd. Volgens haar moest ik niet overdrijven want ik ben een sterke vrouw 😕. Naar aanleiding van al deze klachten heb ik besloten om de dosering iets te verhogen. Tevergeefs slapen lukt niet en loop nog elke dag rond met nare gedachten

21-02-2021 | Vrouw | 68
alprazolam (2mg)
Zeer slecht bezig met alprazolam. inderdaad werkt zeer snel maar je hangt eraan voor altijd Dit geneest niet het werkt zoals drugs je begint met 0,25mg maar moet alsnel overgaan tot hogere dosissen. Waar het op neer komt !!!! Probeer nu maar om er af te geraken !!! Je wilt niet weten wat je te wachten staat. Je moet afbouwen anders kom je er nooit af. Je moet wel over een[lees meer...] serieuze portie wilskracht bezitten om het alleen te doen ofwel kan je je laten opnemen , maar 3 à 4 mg per dag ????? dat is er serieus over . Vraag dringend hulp !!!!!!

04-08-2019 | Man | 21
Angst
Ik gebruik heb al maanden niet meer. Terwijl ik het nam ging alles perfect. Nu ik het niet meer neem ben ik een dood persoon zonder emoties. Het neemt letterlijk je ziel ik geniet nergens meer van.

28-10-2017 | Vrouw | 48
alprazolam (0,5mg)
Kreeg alprazolam eerst de 0.25mg, nadat ik door een burn-out zeer ernstige angst- en paniekaanvallen kreeg door zenuwpijn en in hoofd en gezicht en de realisatie gevoelens en andere zenuwstoornissen. In het begin hielp dit wel voor de angsten en paniek te verminderen. Ook na verloop van tijd niet meer de-realisatie stoornis. later kwam dit weer wat en kreeg ik 0.5mg 3x daa[lees meer...]gs. Hielp steeds even en dan kreeg ik weer hevige paniekaanvallen. Op een gegeven moment begon ik steeds meer te gebruiken ook nadat de paniekaanvallen waren verdwenen. Bij elke vorm van stress nam ik dit in. kreeg slaapproblemen. nu nog steeds, slaap nooit voor 4 uur en neem vaak 4 tegelijk avonds en ook tussen door vaak.. ochtend en middag neem ik er anderhalf per keer. 's avonds ook maar soms met veel stress dus 3 .stuks. afbouwen lukt me niet. word dan erg beroerd trillerig en zo. ik combineer ze ook met oxycodon, een opiaat. huisarts zegt alleen maar steeds dat ik langzaam moet afbouwen als ik daar over begin. verder geen hulp ermee. zijn gewoon drugs. Had ze nooit moeten nemen. zit er aan vast.

29-01-2017 | Vrouw | 75
alprazolam (0,5mg)
Werkte bij mij ook helemaal niet goed,werd daar helemaal vervelend, ook nergens geen zin meer in. Voor mij een vreselijk middel. Algehele ziekelijke toestand, nergens geen zin meer in hebben, nare gedachte over de dood,alleen maar zitten slapen en zwak in de spieren en heel erg oppassen dat je niet valt.

07-12-2020 | Vrouw | 45
alprazolam (0,25mg)
Door insomnie en syndroom van Tietze heb ik paniekaanvallen gekregen. Gebruikte eerst paroxetine 50mg in combi met alprazolam sandoz 4× 0,25 mg dagelijks. Na jaren afbouwen ben ik met trots gestopt met de paroxetine en alprozolam geminderd naar 1× 0,25mg, soms een halve en periodes voornamelijk in de zomer zelfs geen. Maar komt de r in de maand dan gaat het weer fout. Afge[lees meer...]lopen september mijn normale recept gekregen, ging goed en belde voor een herhaal recept. Kreeg ineens een ander merk, alprazolam mylan. Merkte al snel dat ik hier letterlijk het 3 tot 4 dubbele voor nodig had om hetzelfde te bereiken als met sandoz. Heb huisarts gebeld en werd mij verteld dat er precies dezelfde bestanddelen inzitten maar ze zou de apotheek even inlichten. Volgende herhaal recept was weer mylan en tada het volgende recept daarna is eindelijk weer mijn oude vertrouwde alprazolam sandoz. En wat heb ik nu aan mijn kiezen door het innemen van, hartkloppingen door die grapjes van even lekker wisselen van merken. Omdat blijkbaar mijn huisarts me toch niet echt serieus nam bij de vorige keer, zal ze dit keer het ook niet serieus nemen. En juist in deze moeilijke tijd wordt het leven nog een stuk moeilijker omdat ik nu al helemaal in paniek schiet als ik simpel een boodschap moet doen. Hartkloppingen, slaapgebrek, pijn in ribben, paniekaanval, masker om met het idee dat ik niet meer kan ademen dat resulteerde dat ik al zwetend, ademhappend alsof ik een marathon heb gelopen voor de kassa sta te wachten en iedereen push om op te schieten want ik voel me elke keer weer richting flauwvallen gaan.

16-09-2019 | Vrouw | 43
alprazolam (0,5mg)
Hallo, Ik gebruik al jaren alprazolam. Eerst 3 x 05mg maar begin dit jaar zat ik op 5 a 6 x 0,5 mg. Ik gebruik het voor angst en paniek. Nu ik steeds meer nodig heb krijg ik ook meer klachten. Daarom besloten met huisarts en psygoloog om te stoppen met de alprazolam. Maar wat valt dat tegen zeg. Zit nu op nog 1 tabel van 0,5 Mg in paar weken tijd. Voel me erg misselij[lees meer...]k, last van de darmen, duizelig, raar gevoel in mijn hoofd en sinds 2 a 3 dagen beetje het gevoel of ik aan het doordraaien ben. Volgens de huisarts zijn dit geen ontwenningsverschijnselen maar ben het daar niet mee eens. Ben een beetje radeloos. Iemand hier ervaring mee of die zich hier in herkent? Met vr gr Roelie

09-10-2018 | Vrouw | 34
Angst
Door een ptss kon ik niet slapen, dagen/wekenlang van 1 a 3 uurtjes tot geen slaap. Totdat ik alprazolam kreeg voorgeschreven, ik kon weer meer dan 3 uur slapen! Ik was erg angstig voor verslaving dus zeer zuinig met gebruik. Nu heb ik in mei paroxetine 25 mg en gaat t velen malen beter! MAAR zit met die verdomde alprazolam verslaving. Het afkicken is hels, elke dag koppij[lees meer...]n, levensechte dromen, elke dag in een soort waas leven en het idee hebben dat je droomt.....zeer naar! Klappertanden, koortsaanvallen en ga zo maar door!!!! Wees voorzichtig met dit middel! Ik bouw nu af van 1 mg pd, zit nu op 0.425 zelfs zo een lage dosering is al een hel om vanaf te komen.

15-01-2018 | Vrouw | 31
alprazolam (0,5mg)
Alprazolam heb ik korte tijd gebruikt. Ik ervoer angstklachten en het medicijn had effect op mijn lichamelijk symptomen. Ik voelde mij geestelijk echter heel down en verdrietig als het medicijn begon te werken. Dit vond ik zo beangstigend, dat ik er redelijk snel mee ben gestopt. Oxazepam was een goede vervanger en onderdrukte mijn lichamelijke én geestelijke symptomen.

17-12-2017 | Man | 46
alprazolam (1mg)
Aambeien en vaatscheurtjes

03-10-2017 | Vrouw | 58

28-06-2017 | Vrouw | 49
Stress
binnen twee dagen commentaar over weinig mimiek, traag denken, niets begrijpen. Na 5 dagen last van struikelen, slappe spierspanning. Het deed overdag niets voor de stress. Ik viel er 's avonds wel makkelijk mee in slaap maar na 4 uur alweer wakker. Ik heb een burnout en dat merkte bijna niemand. Zodra ik met dit medicijn begon, zag iedereen "iets" aan me. Ben per dir[lees meer...]ect gestopt.

02-06-2016 | Man | 43
Nervositeit
Begin er nooit mee aub. Het maakt je fysiek en mentaal kapot. Gewenning volgt heel snel. Stoppen kan en moet in overleg met de arts. Zéér duur als je grote hoeveelheden gebruikt. Ik besef dat ik verslaafd ben. Binnenkort een opname in het ziekenhuis om af te kicken. Nogmaals, zoals voor elke Benzodiazepam, doe het niet. Praat erover

02-08-2023 | Vrouw | 42
alprazolam (0,5mg)
Vanaf mijn 26e ( ik ben nu 42 ) af en aan dit middel voorgeschreven gekregen en eindelijk sinds gisteren gestopt. Ook ik had te maken met leveringsproblemen en ben 2,5 maand lang omgezet op lorazepam, wat een afschuwelijk middel. Veel heftiger dan alprazolam, met zware bijwerkingen. Toen 3 weken teruggezet op alprazolam, wat enigzins ontwenningsverschijnselen gaf van[lees meer...] de lorazepam ( dit middel raad ik echt iedereen af tenzij je in crisis zit ) Nu zit ik sinds gisteren op 3 x dd 10mg diazepam en de alprazolam is helemaal stop gezet. Eindelijk! Ik merk namelijk nu al goed hoe ontzettend verdovend het werkte op je gevoelens. Ik heb milde ontwenningsverschijnselen doordat ik nu ga afbouwen met diazepam, maar is goed te doen. Ik slikte al diazepam naast alprazolam, maar ik ga deze nu ook helemaal afbouwen naar nul. :) Benzodiazepinen maken je leven niet beter, het zijn en blijven symptoom-bestrijdende middelen. Zodra het uitwerkt zijn de klachten terug. Voor kortdurend gebruik absoluut handig als het niet anders kan, maar zeker een afrader voor langdurig gebruik! Ik wens iedereen veel succes, ik kan je alvast garanderen dat stoppen en werken aan je mindset door middel van therapie en andere gezonde coping je veel meer oplevert! Ik ben eerder benzo-vrij geweest, en het is even lastig, maar je voelt je uiteindelijk weer meer mens! Zolang je die troep blijft slikken zul je nooit helemaal jezelf zijn, en op lange termijn kan het nog schadelijk zijn voor je hersenen ook. Dus hier even een andere, eerlijke mening. Hopelijk hebben jullie er wat aan. Stoppen is echt heel goed te doen, als je op jezelf vertrouwd.