Ervaringen met Alprazolam

Stress (7 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

16-11-2022 | Vrouw | 56
alprazolam (0,5mg)
In 2000 totaal ingestort In eerste instantie gekregen om antidepressiva op te bouwen

27-07-2022 | Vrouw | 55
alprazolam (0,5mg)
Is Xanax retard, zou lang(er) moeten werken, maar voel weinig verschil. Ben intussen er wel (psychisch) aan verslaafd. Mss ook lichamelijk verslaafd.

15-04-2022 | Vrouw | 48
alprazolam (0,5mg)
Ik gebruik de alprazolam al ruim 20 jaar, er was n tijd dat ik ze 6x per dag nodig had want zoals sommige hier ook al melden het werkt verslavend. Op enig moment moest ik stoppen vanwege zwangerschap dat viel niet mee maar toch gelukt. (Propranolol hielp mij daar goed bij ) 3 jaar niets nodig gehad en helaas toen weer wel maar gelukkig red ik me nu al enkele jaren met 2x [lees meer...]daags 0,5

11-09-2021 | Man | 46
alprazolam (0,5mg)
Na ooit een hartstilstand gehad te hebben, een maand in coma gelegen te hebben werd ermee opgestart voor mijn zxare paniekaanvallen. Heb ondertussen verschillende hartstilstanden gekregen. En ook verschillende andere medicijnen. Deze is in de loop vd 16 jaar steeds gebleven. Het heeft me met momenten wreed onverschillig gemaakt, en moest er op voorschrift te veel van neme[lees meer...]n. Nu neem ik standaard 1x 0.5 voor het naar bed gaan. En zelden nog eentje in de dag. Het blijft toch altijd oppassen met die benzodiazepines. Als je er niet moet mee beginnen, blijf er dan af.

08-08-2021 | Man | 49
alprazolam (2mg)
Zware trauma:s gecombineerd met het syndroom van Asperger

25-07-2021 | Vrouw | 35
alprazolam (0,25mg)
Ik heb 2,5 week geleden vanwege een hyperventilatie eerst oxazepam gekregen, tot aan de afspraak waar ik zo bang van was. Echter hield de onrust daarna helemaal niet op, dus kreeg ik eerst een bètablokker, hier had ik het toch niet helemaal op, dus heeft de dokter alprazolam 3x daags, 0,25 gegeven. Deze slik ik nu nog, bij de in name werkt het vrij snel en kan ik ook lekk[lees meer...]er genieten de rust die het mijn lijf geeft. Maar na een uur of 4 toch wel uitgewerkt en begint mijn hartkloppingen weer, me hoofd bonkt en suist. Iemand dit ook? Ik bel de dokters maar etc, maar na 3 hartfilmpjes in 2 weken tijd en bloeddruk etc is alles gewoon prima.

27-09-2020 | Man | 62
alprazolam (0,25mg)
Werkt wel....geeft rustgevender gevoel maar o.25 is iets te zwak ...meer resultaat met 0.5mg

14-08-2019 | Vrouw | 50
alprazolam (0,5mg)
Ik had eerst bromazepam 3mg al 20 jaar tegen hyperventilatie en dan 3 maal daags,deze waren ineens niet meer verkrijgbaar. Kreeg ik 3x daags seresta 5mg hier reageerde ik heel raar op dat ik naar de huisarts moest ,helemaal zweten en paniek onwerkelijk. Toen heb ik alprazolam gekregen van 0.5 mg mag ik er 6 van op 1 dag. Door de gebeurtenissen was ik zo bang geworden dat [lees meer...]ik in een depressie ben gekomen en nu maar eruit zien te komen. Hulp is er niet ,een lange wachtlijst vind het echt een schande dat dit hier in Nederland zo kan.

30-06-2019 | Vrouw | 26
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik werd er rustig van maar het werd snel te weinig. Het hielp niet meer. Ik voelde me super naar. En was enorm gestresst.

23-06-2019 | Man | 35
alprazolam (0,25mg)
Na heel veel jaren zware uitputting en een zwaar ongeluk neem ik het bij noodzaak bij aanvallen. Vind het wel heel mild middel en voel er niet veel van maar denk wel dat het helpt een aanval sneller overheen te komen. Gebruik het vooral omdat ik het gevoel van bv een oxazepam niet fijn vind en de wazigheid die daarbij gepaard gaat juist extra paniekaanvallen kan veroorzake[lees meer...]n en dit heeft volgens mij geen bijwerkingen.voel opzich weinig aan maar het is wel fijn om iets te hebben als mentale steunpilaar al is het maar om het idee

23-01-2019 | Man | 31
alprazolam (0,25mg)
2 e dag dat ik dit neem 3x 0’25 mg per dag voel me ervtoch niet echt prettig op , heb het gevoel dat het de angst wel wat afremt , maar al de rest ook precies een zonbie die wat doelliis rondwandelt

27-12-2017 | Vrouw | 44
Agorafobie
Ik gebruik aprazolam nu bijna een week van december dokter opgestart voor 7 dagen tot de sertraline zou gaan werken deze is op een hele lage dosis gestart , heb sinds twee weken zwae angstaanvallen en al even last van innerlijke hyperventilatie , durf ni meer buiten te komen , laat staan bus nemen of alleen ergens naartoe te gaan zelf naast de plaatseli[lees meer...]jke superette gaan is een hele opgave , zie er vanaf want heb jonge kinderen die overal naartoe willen en hey lukt mee gewoon niet , ga nu naar een psycholoog moeten maar alleen de gedachte dat ik daar naartoe moet gaan en dan buiten moet maakt het moeilijk , ik gebruik aprazolam 0,50 mg alleen momenteel s avonds om te kunnen slapen zonder angst of zware hyperventilatie aanvallen heb nu toch al een paar nachten kunnen slapen , s morgens wel last van mijn hoofd dat raar doet , in de dag opgejaagd moeilijk kunnen stilzitten precies of mijn lichaam vraagt achter dat pilletjes nog mensen die hier last van hebben? Als ik ergens naartoe moet pak ik 0,25 ?mg maar probeer dit te beperken , zijn er onder jullie die van extreme angst vanaf geraakt zijn en hoe ? Bijwerkingen , bibberen, zweten snachts , rare dromen , raar hoofd s morgens ; opgejaagd in de dag , slappe benen , glooiend gevoel s nacht s ,in de dag kippenvel

15-10-2017 | Vrouw | 50
alprazolam (0,25mg)
Ik heb 2 jaar alprazolam gebruikt en in het begin was ik daar heel positief over. Echter na enige tijd werd ik steeds vermoeider en emotieloos. Ik gebruikte 2x0,25mg. Wilde steeds wel afbouwen, maar dat lukte mij niet. Tot ik een paar weken geleden met Magnesium begon. 200mg. iedere ochtend. Ik kon de alprazolam in een keer laten staan en voel me beter dan ooit. Mijn behan[lees meer...]delaar was in alle staten en vond dat dat niet goed kon gaan. Wel dus. misschien een tip voor jullie? Probeer het eens. Je kunt dan altijd proberen de alprazolam langzaam af te bouwen. Succes er mee hoor!! Susanne

24-08-2017 | Vrouw | 50
alprazolam (0,25mg)
ik gebruik alprozolam om de belevingen die ik heb na de psychose van drie jaar geleden te kalmeren. mijn vraag is zijn er mensen die verdikken van alprozolam? alvast bedankt voor je reactie

02-12-2016 | Vrouw | 26
alprazolam (1mg)
Lang verhaal kort: Soms kun je niet anders dan je tot dit geneesmiddel te wenden, laat je niet afschrikken, soms heeft de rust prioriteit maar bespreek dit goed met de dokter en wees op de hoogte van de verslavende eigenschappen. Ga verstandig om met de hoeveelheden en gebruik het enkel in nood. Probeer zoveel mogelijk te vermijden om het consequent om de zoveel tijd te ga[lees meer...]an gebruiken, toch zeker in hoge dosissen. Afbouwen kan inderdaad heel moeilijk zijn, Retard versies kunnen een hulp bieden. Laat je begeleiden door de dokter en eventueel ook door een psycholoog, dit maakt echt een verschil. Zowel te traag als te snel afbouwen kan gevolgen hebben dus houd je aan je afbouwschema. Iedereen reageert verschillend op medicatie dus luister niet te veel naar anderen, maar enkel naar jou lichaam en het advies van de dokter. Veel hangt af van je eigen situatie (bij mij: langdurige stress), je persoonlijkheid (bij mij: overgevoelig), je omgeving (bij mij: ik mag dankbaar zijn voor mijn stevig opvangnet en goede man) en de oorzaak waarom je exact Alprazolam/Xanax nodig hebt (bij mij: stress/reactie op epilepsie medicatie). Nogmaals, iedere situatie is anders en ik wens iedereen veel sterkte toe. Het is oké om soms eens helemaal niet oké te zijn, maar geef de moed niet op en geloof in jezelf. Lang verhaal: Begin mei ben ik in het ziekenhuis beland wegens epilepsie-aanvallen. Ik had veel stress op het werk en was psychisch en fysiek vermoeid. Uiteindelijk zat ik drie maand thuis wegens nasleep hiervan en ben ik twee keer moeten overschakelen van epilepsie-medicatie. De eerste medicatie (Keppra) kon ik niet verdragen en bezorgde mij serieuze angst-aanvallen, volgens mij was ik hier gevoelig aan wegens de langdurige stress op het werk. Ik had het gevoel dat ik mijn verstand aan het verliezen was, ik had constanst angst dat ik opnieuw het bewustzijn zou verliezen om in het ziekenhuis wakker te worden of helemaal niet, ik liep de muren op en de onrust in mijn hoofd werd zo hevig dat ik tot 2x toe in paniek bij de dokter terechtkwam. De eerste keer kreeg ik een valium spuit en het advies om hulp te zoeken zonder meer. Daar had ik helaas weinig aan want ik wist niet wat er mij overkwam en ik wist dan ook niet hoe ik het moest aanpakken. Bij de tweede serieuze angst-aanval was ik gelukkig niet alleen, want ik was zodanig overgenomen door angstgevoelens dat ik geen uitweg meer zag. Uiteindelijk kreeg ik toen te horen dat de angst-aanvallen waarschijnlijk uitgelokt werden door de Keppra en kreeg ik het advies om te veranderen naar iets anders en voorlopig Alprazolam te nemen tegen de bijwerkingen van Keppra. De rust in mijn hoofd keerde terug en ik was opgelucht: ik ben niet gek aan het worden en het lukt opnieuw om te functioneren. Helaas was ik allergisch aan de tweede epilepsie-medicatie (Lamictal) en duurde de periode dat ik Alprazolam nam –die ik al snel opgebouwd had naar 3mg per dag- langer dan voorzien. Toen ik uiteindelijk volledig overgeschakeld was naar de derde medicatie (Trileptal), voelde ik de Alprazolam plots hard aankomen en ik vond het eng om te voelen hoe sterk dit mij werkelijk verdoofde: ik zakte in elkaar als een hoopje miserie. Toen ik de Keppra nog nam had ik dit nooit zo ervaren. Ik vond dit zodanig eng, dat ik zo snel mogelijk volledig wou stoppen met Alprazolam en dan opnieuw een tegenslag... Hoe hard ik ook mijn best deed: ik werd nerveus, angstig en bijna paranoïde als ik de inname uitstelde. Het was mij duidelijk dat ik op deze manier niet aan het werk kon, maar ik vond het moeilijk om dit over te brengen naar de dokters omdat ik al zo lang thuis zat. Die periode heb ik op eigen houtje 1mg Alprazolam afgebouwd op 4dagen tijd met de nodige gevolgen nadien: alles kwam op mij af, ik kon niet buiten komen maar ik kon ook niet alleen zijn omdat ik zodanig angstig was, mijn lichaam beefde,... Dit heeft een maand geduurd en dan ben ik in overleg met de dokter en neuroloog met een afbouwschema begonnen: 0.25mg afbouwen om de 3weken. Eerst gebruikte ik Xanax Retard 1mg in combinatie met Alprazolam omdat de Retard versie (vertraagde opname) niet in Aprazolam bestaat en dit hielp mij om steeds meer tijd tussen de verschillende innames te laten. Zo kon ik terug starten op het werk in het systeem van progressieve tewerkstelling en ik bouwde stilaan terug mijn zelfvertrouwen op met begeleiding van een psycholoog. Het afbouwen verloopt met vallen en opstaan, veel frustraties en vraagt veel energie. Elk afbouwmoment verloopt moeizaam en dan heb ik mijn emoties nauwelijks onder controle. Soms is het moeilijk om de zaken in perspectief te zien en heb ik het gevoel dat alles zwaar op mijn schouders weegt. De eerste afbouwmomenten gebeurde met combinaties van Xanax retard 1mg en Alprazolam 0.5mg om nadien langzaam over te schakelen op combinaties van Xanax retard 0.5mg en Alprazolam 0.25mg. Momenteel zit ik aan 3x per dag 0.25mg Alprazolam en is het mij gelukt om de retard achterwege te laten. Voor mij was terug aan het werk gaan (eerst 2 maanden halftijds, momenteel 75%) een belangrijke stap om op een rustig tempo te starten en een hulp om mij af te leiden van het negatieve van de medicatie en het afbouwen.

08-10-2016 | Vrouw | 52
alprazolam (0,25mg)
Hallo, ik heb alprazolam 3 x 0,25mg en cipramil 1 tablet van 20 mg voorgeschreven van huisarts. Het is de eerste maal in mijn leven dat ik dat moet nemen. Als ik dat hier allemaal lees, heb ik al angst om ze te nemen. Al die bijwerkingen in het begin. En ook dat je er toch aan verslaafd kan geraken op lange termijn. Zit in twijfel of ik het wel zou nemen of zo blijf zoals [lees meer...]ik ben is het ook niet dan kan het misschien nog erger worden. Heb een trauma meegemaakt en sindsdien heb ik bang om mijn huis uit te gaan onder de mensen te komen en als ik onder de mensen ben of ben eens op stap met de kids wil ik zo vlug mogelijk terug thuis zijn. Is er iemand die mijn verhaal een beetje begrijpt?

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum