Ervaringen met Alprazolam

Sociale fobie (1 mening)

04-01-2024 | Vrouw | 62
alprazolam (0,5mg)
Onrust
Hallo. Ik slik een stuk alpraz 0.5mg alleen af en toe. Zo een stuk om 4 dagen. Doet iemand net zoals ik ? Ik voel goed op de dag van inname maar voel doppel slechter volgend dag. En ik wil iedergeval niet aan verslaafd worden. Heeft iemand raad ? Danke

05-07-2023 | Vrouw | 37
Onrust
Hallo, Bij welke Duitse apotheek haalt u de alprazolam? Want het is weer niet verkrijgbaar en heb het echt nodig. Alternatief werkt bij mij niet zo goed.

26-06-2023 | Vrouw | 66
Onrust
Ik heb ca. 4 maanden 3x dd 0,5 mg gebruikt totdat het niet meer leverbaar was. In die tijd oxazepam gekregen maar hielp niet voldoende. Sinds een week of 6 is alprazolam weer leverbaar, neem nu 2xdd 0,25 mg. Dit is dus minder dan voorheen maar ik wil proberen om niet verder op te hogen. Heb nog wel wisselende stemmingen met nu en dan goede dagen. Ik gebruik al meer dan 30[lees meer...] jaar paroxetine maar als je ouder wordt schijnt dit niet meer voldoende te werken en afbouwen is erg moeilijk met deze antidepressiva.

21-03-2023 | Vrouw | 49
Onrust
Ik slik al 5 jaar 1x xanax van 0,5 mg.. en maximaal 2 alprazolam 0,25 mg. Ik voel me er goed bij.. en kan goed functioneren. Elke dag is er toch wat onrust.. maar het is goed te doen. Nu heb ik al jaren geen alcohol gedronken. Ik zou het toch lekker en gezellig vinden om af en toe een paar biertjes te drinken. Ben alleen bang voor wat dit met me doet. Zijn hier mensen met[lees meer...] ervaring daarmee?

30-03-2021 | Vrouw | 68
Onrust
ik heb altijd veel onrust in mijn lijf en pieker veel, voor in de nacht...ben altijd in mijn hoofd bezig wat ik morgen allemaal moet doen..is zeer vermoeiend op den duur. ik slik in de morgen 0,25 alprzolam..en dan gaat het redelijk goed, maar zogauw het uitgewerkt is, ben ik paniekerig..oorsuizen..tintelingen..pfff....eindelijk wil ik er vanaf , maar weet niet hoe. wel [lees meer...]eens geprobeerd om het te rekken tot 11 uur om het in te nemen....maar is een hel dan voor mij Hoe kom je van de alprozalom af....en wat is het verschil met oxazepam

28-07-2016 | Vrouw | 60
Onrust
Heb in het verleden veel alprazolam gebruikt. Toen afgebouwd. Nu, door het overlijden van mijn poes, heb ik het weer even nodig. Krijg het echter maar voor 3 week. 2x 0,25 mg. Ben erg blij dat alprazolam bestaat. Het trekt me er echt even doorheen, echter: het is bij langdurig gebruik wel verslavend. Sterkte allemaal, Joke!!

30-09-2021 | Man | 59
alprazolam (0,5mg)
Onrust
Zeer effectief,neem dit enkel in als ik onrustig ben,voor het slapen gaan. Iedere zondag voor ik slapen ga neem ik ééntje in,reden hiervoor is de stress om de dag erna te gaan werken.

18-03-2021 | Man | 40
alprazolam (1mg)
Onrust
Ik neem het medicijn heel af en toe als ik Bv. eens een keer een aantal dagen slecht slaap. En onrustig wordt. Normaal gesproken, loop ik het er van met sporten etc. Maar soms wordt het te vervelend. Wel oppassen dat je het niet regelmatig gebruikt. Doorgaans gaat het vrij snel uit je bloed dus. Voor sommige mensen verleidelijk om meer bij te pakken.

31-03-2018 | Man | 25
Onrust
Gebruik alprazolam nu ongeveer 1,5 jaar 0,25 mg per dag (en 0,5 indien nodig). Helpt heel goed. Het maakt minder gespannen en geeft meer zekerheid om dingen te doen. Echter, je raakt er verslaafd aan en ik merk het als ik een dag oversla of bewust niet neem. Bijwerkingen zijn gelukkig minimaal maar wel aanwezig.

10-02-2017 | Man | 51
Onrust
Heel positief over dit medicijn. Zorg er wél voor dat je dit niet elke dag gebruikt, tenminste niet langdurig.......anders heel gauw verslavend. Dit medicijn geeft mij, als ik het ff niet zo zie zitten en wat depri ben, positief gevoel. Bijwerking is bij mij heftig dromen. Alles wat je meemaakt in een droom is dan ook echt heel intens en net of je er echt in zit. Ik slaap [lees meer...]wel heel goed met dit medicijn! Ik gebruik het zonodig, dus lang niet elke dag. Als je wél elke dag doet, dan ga je eraan verslaafd raken en dat wil ik persé voorkomen. Ik merk dat dit medicijn mijn onrust wegneemt en ik ga weer positiever denken. Verder gaat het in slaap vallen heel makkelijk met dit middel. Ik raad het wel aan in ieder geval!