Ervaringen met Bromazepam

Nervositeit (5 meningen)
Sociale fobie (4 meningen)
Overspannen/burn-out (2 meningen)

17-12-2010 | Vrouw
Angst
ik heb er zeer goeie ervaringen mee moet van de psychiater afbouwen: heb ik gedaan, maar voel me nu al 2 dagen niet goed. dus ik denk dat ik ze gewoon weer inneem loop al 2 dagen op en ben niet te genieten dit is niet goed. (Red: laat je door de arts tijdens een afbouwproces goed begeleiden om door moeilijke momenten heen te kunnen komen)

05-10-2010 | Man
Gespannenheid
ik gbruik het nu 20 jaar 3 mg per dag werkt goed maar kom er nooit meer van af,ik ben ook nooit meer gaan gebruiken,het hoord gewoon bij me denk ik,afbouwen is een ramp

24-09-2010 | Vrouw
Angststoornis en slaapprobleem
bijwerking: depressieve gevoelens. Werkt echter goed tegen spierspannng en angst

17-08-2010 | Man
Paniekaanvallen, stress, concentratieproblemen,
Ik gebruik dit naast seroxat en voel me er erg goed bij. Ik neem dit meestal in halverwege de dag(3mg). Bij veel stress pak ik soms een 2e pil. Zou er wel moeite mee hebben te stoppen, maar dat wil in nu nog niet. Prima medicijn voor mij!

01-07-2010 | Man
BMD-I, ADD
Dit middel werkt voor mij uitstekend. Ik heb bijna alle benzo's gehad/geprobeerd (n.a.v. verkeerde diagnostiek en spanning-, angst-, en hyperactieve klachten), maar Bromazepam helpt mij. Van andere middelen in dezelfde groep (bijv. diazepam, oxazepam, alprazolam, nitrazepam en lorazepam) werd ik door de korte werkingsduur of door de heftige 'inval' al heel erg snel afh[lees meer...]ankelijk. Mijn voorschrift is zo nodig 1,5 tot 12mg per dag, waarvan ik 5 van de 7 dagen zo'n 3 tot 6 mg per dag gebruik. Door chronische aandoening krijg ik Bromazepam volledig vergoed. Het neemt bij mij spanning, angst en agressie weg. Het enige nadeel is een toenemende impulsiviteit, gezien bij alle benzo's. Als je er mee weet om te gaan, dan is het een zeer goed middel in gebruik.

12-04-2010 | Vrouw
bromazepam
Ik ben af en toe kwaad op personen die mij niet zo nemen als ik ben
ik gebreuk de medicijnen al meer dan 20jaar en ik zou er graag van af willen, ik heb ze gekregen omdat ik de dood van mijn buurvrouw heb mee gemaankt, en dat nu mijn ex toen nog mijn man mij voor gel wilde verklaren ik heb 2 keer op een paazafdeling gezeten 2x 3maanden was niet zo leuk maar ik moest als bescherming voor mij zelf en fam, ik was toen ter tijd zo agresief e[lees meer...]n ik heb ze voor geschreven gekregen door een spichater en ik wil er nu wel eeens er van af is en verslaving georden omdat ik ze al meer dan 20 jaar gebruik en ik heb er met de dokter overgesprokenen hij zegt jij moet ze blijven gebruiken.

06-04-2010 | Man
Spanningen

22-01-2010 | Vrouw
Om rust te krijgen
Ik heb bromazepam 3 mg zonodig en mag er 2 per dag.Van 1 tablet voel ik echt niks.Dus neem er meestal 2 of 3 tegelijk in.Verder geen ernstige bijwerkingen ofzo.

15-12-2009 | Vrouw
Borderlinetrekken
Als de spanning te hoog wordt en ik veel stress ervaar gebruik ik 20 a 40 mg Bromazepam. Ik slaap dan goed en de spanning is weg. Vooral als ik van de spanning heel erg mijn kaken op elkaar ga klemmen, merk ik goed verschil. Na een paar dagen bromazepam is het dan weer over.

03-12-2009 | Vrouw
Onrust
Op zich prima medicijn.Word er rustig van.Verder geen bijwerkingen

20-08-2009 | Man
Slecht doorslapen
Mijn arts verzekerde mij dat dit slaapmiddel niet verslavend werkt! Gebruik meestal halve of kwart dosering, slik ik 3/4 tablet dan ben ik ook echt uitgeslapen, geen bijwerkingen ondervonden. (Red: bij alle middelen uit deze groep (Benzodiazepinen) kan afhankelijkheid in meer of mindere mate optreden)

22-06-2009 | Man

11-02-2009 | Vrouw
Slecht slapen
een goed slaapmiddel,wel down overdag

14-11-2008 | Man
bromazepam
Is zeer effectief, je voelt je uitgeslapen en niet moe meer na een nacht slapen op dit middel. Enige ernstige bijwerking: het is moeilijk er weer van af te komen, maar dat ben ik dan ook voorlopig niet van plan.

04-08-2015 | Man | 17
bromazepam (6mg)

08-01-2016 | Vrouw | 19
bromazepam (6mg)
Ik ben 19 jaar en verslaafd aan Bromazepam, morfine alles wat verdovend werkt. Ik krijg nu van de dokter 6! Mg per dag voorgeschreven, maar slik ondertussen 24mg per dag. Mijn lichaam is op, mijn geest is op. Elke dag gestresst, paniek, mijn leven is op dit moment op een zwaar dieptepunt. Een jaar geleden nam ik amper 2 paracetamols in een jaar en nu sta ik op en ga ik naa[lees meer...]r bed met de gedachte wat ik vandaag kan innemen om rustig te blijven. Ook krijg ik quetiapine 200 Mg die ik voor het slapen in neem. Ik zou heel graag in contact komen met iemand met dezelfde klachten of iemand die inmiddels van verslaving van verdovende middelen af is.