buspiron

Overspannen/burn-out (1 mening)

Bojan Nikolik (24-04-2015)

30-08-2020 | Man | 21
buspiron (10mg)
Bijwerkingen waren o.a. “brain zaps”, onrust, verergering paniek, terugkeer van depressieve symptomen en slapeloosheid. Symptomen zijn nu na een week stoppen nog steeds aanwezig en zijn zeer hinderlijk en erger dan die van alle antidepressiva en antipsychotica die ik tot nu toe heb geprobeerd. Geen positieve effecten gemerkt. Afbraak van dit medicijn is volgens genetische[lees meer...] test geen probleem, dus waar het probleem zit, weet ik niet: het medicijn moet in principe al een paar dagen uit mijn lichaam zijn. Ook het twee keer per dag moeten innemen (altijd een half uur nuchter voor en na inname in mijn geval) is soms wat onpraktisch, maar zou geen probleem zijn als het hielp.

02-08-2014 | Vrouw | 66
buspiron
slik ongeveer 3 weken buspiron, weet niet of het gaat helpen. Veel bijwerkingen, zoals, misselijk, maagpijn, jeuk, spier en bot pijn, heel veel dromen als ik kan slapen.

04-11-2020 | Vrouw | 33
buspiron (20)
Vanwege burn-out en angsten. Effectief maar kreeg hevige oorsuizen en was gedwongen te stoppen. In gebruik ook niet prettig. Ik nam 20 mg op een dag en moest de medicijnen drie keer op een dag innemen. 5 mg s morgens en s middags, s avonds 10 mg. Bij 10 mg bleef ik duizelingen houden.

20-07-2017 | Man | 44
buspiron (10mg)
Ik ben zeer tevreden over buspiron. Een psychiater adviseerde het omdat mijn clomipramine na 21 jaar uitgewerkt leek te zijn. De huisarts schreef mij 3x5 mg voor in eerste instantie. Na een paar weken heb ik er op gestaan dat ik naar 3x10 mg mocht gaan. Nu, na een aantal maanden, voel ik me een stuk beter dan zonder de buspiron. De grootste angsten zijn naar de achtergrond[lees meer...] verdwenen. Ik hoop dat het middel nog lang effectief zal zijn voor mij. Ik kan het middel echt aanraden, vooral ook omdat ik geen enkele bijwerking heb. Ik ben de psychiater die met dit advies kwam zeer dankbaar en de huisarts ook dat ik 3x10 mg mag slikken.

19-07-2017 | Man | 44
buspiron (10mg)
Ik ben zeer tevreden over buspiron. Het was het advies van een psychiater en mijn huisarts heeft het vervolgens voorgeschreven. Ik heb geen enkele bijwerking. Een paar maanden geleden was ik op een dieptepunt maar ik krabbel dankzij buspiron weer op. Ik slik 3x10 mg per dag, ondanks dat mijn huisarts liever 3x5 mg wilde voorschrijven. Ik heb enorm aangedrongen op die 3x 10[lees meer...] mg, omdat ik veel vertrouwen in dit medicijn had. Ik had er heel veel over gelezen. Het andere middel dat ik slik, clomipramine 150 mg, lijkt na 21 jaar te zijn uitgewerkt. Ik hoop dat buspiron nog lang effectief voor mij zal zijn. Het werkt geheel anders dan de zogenaamde pammetjes, zoals diazepam, etc. Ik raad buspiron sterk aan, de grootste angsten verdwijnen naar de achtergrond.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum