Buspiron

Buspiron

Bojan Nikolik (24-04-2015)

20-07-2017

Buspiron (buspiron)

Ik ben zeer tevreden over buspiron. Een psychiater adviseerde het omdat mijn clomipramine na 21 jaar uitgewerkt leek te zijn. De huisarts schreef mij 3x5 mg voor in eerste instantie. Na een paar weken heb ik er op gestaan dat ik naar 3x10 mg mocht gaan. Nu, na een aantal maanden, voel ik me een stuk beter dan zonder de buspiron. De grootste angsten zijn naar de achtergrond[lees meer...] verdwenen. Ik hoop dat het middel nog lang effectief zal zijn voor mij. Ik kan het middel echt aanraden, vooral ook omdat ik geen enkele bijwerking heb. Ik ben de psychiater die met dit advies kwam zeer dankbaar en de huisarts ook dat ik 3x10 mg mag slikken.
19-07-2017

Buspiron (buspiron)

Ik ben zeer tevreden over buspiron. Het was het advies van een psychiater en mijn huisarts heeft het vervolgens voorgeschreven. Ik heb geen enkele bijwerking. Een paar maanden geleden was ik op een dieptepunt maar ik krabbel dankzij buspiron weer op. Ik slik 3x10 mg per dag, ondanks dat mijn huisarts liever 3x5 mg wilde voorschrijven. Ik heb enorm aangedrongen op die 3x 10[lees meer...] mg, omdat ik veel vertrouwen in dit medicijn had. Ik had er heel veel over gelezen. Het andere middel dat ik slik, clomipramine 150 mg, lijkt na 21 jaar te zijn uitgewerkt. Ik hoop dat buspiron nog lang effectief voor mij zal zijn. Het werkt geheel anders dan de zogenaamde pammetjes, zoals diazepam, etc. Ik raad buspiron sterk aan, de grootste angsten verdwijnen naar de achtergrond.
31-07-2016

Buspiron (buspiron)

Nu voor de 3e keer Paroxetine ivm gegeneraliseerde angststoornis. Parox 'helpt' maar is uiteindelijk een paardenmiddel natuurlijk. Het liefst wil ik zonder pillen, althans, in elk geval geen pillen die zware bijwerkingen hebben. Nu dus naast 1 x per dag 20mg Paroxetine, ook Buspar/Buspiron erbij gaan slikken op eigen verzoek en in overleg met psychiater. In Amerika is [lees meer...]dit een gebruikelijkere combinatie dan hier, dus na aandringen ging mijn psychiater akkoord. Hij was bang voor het serotoninesyndroom. Overigens geen enkel symptoom daarvan gehad. En tot mijn stomme verbazing werkte het na een paar dagen al, ongeveer een week gok ik. Begonnen overigens met 1 x 10mg, nu opgehoogd naar 2 x 10mg ('s ochtends 10mg en 's avonds 10mg). Libido sterk verbeterd, energieker, veel minder moe, veel minder zweten. Ik wil mensen echt geen valse hoop geven, maar voor mij heeft het de negatieve bijwerken van Paroxetine onmiskenbaar opgeheven. Nu ben ik aan het afbouwen met Paroxetine (van 20mg naar 10mg) om uiteindelijk hopelijk te kunnen stoppen met Parox en dan maar een tijdje door met Buspar. Mocht ik in de toekomst weer een terugval in mijn angststoornis krijgen dan zou ik eerst Buspar proberen en als dat dan niet werkt, kan je altijd nog aan de Parox. Let wel; ik ben niet zozeer negatief over de Parox. Het heeft nu al 3 keer mij gered, maar het heeft zoveel negatieve bijwerkingen. Daarom ben ik positiever over Buspar.
27-06-2015

Buspiron (buspiron)

In het begin hielp het medicijn erg goed. Na anderhalf jaar kreeg ik last van bijwerkingen en ben omlaag gegaan met de dosering (in overleg met specialist). Helaas doet dit medicijn na twee en een half jaar niks meer voor mij. Nu afbouwen en overstappen op iets anders,
06-08-2014

Buspiron (buspiron)

Gevbruik dit middel nu een paar weken. Merk niets van een zekere werking maar wel van de bijwerkingen. Veel klachten ivm de spijsvertering. Last van maag en darm. Afgelopen maandag een gastroscopie gehad, waaruit bleek dat mijn slokdarm en maag behoorlijk geirriteerd zijn. Aangezien het verder niets doet, geef ik er de brui aan en deponeer Buspiron waar het thuishoort;[lees meer...] de retourbak bij de apotheek!
02-08-2014

Buspiron (buspiron)

slik ongeveer 3 weken buspiron, weet niet of het gaat helpen. Veel bijwerkingen, zoals, misselijk, maagpijn, jeuk, spier en bot pijn, heel veel dromen als ik kan slapen.
22-12-2011

Buspiron (buspiron)

Alle zware bijwerkingen had ik maar ook een soort persoonsverandering. Ik heb door misverstand dat middel gehad omdat het zou helpen bij afbouw lorazepam maar dat is helemaal niet nodig. Kan dat zo ook . Na 12 weken kwam ik erachter wat voor ellende ik van dat middel had en heb het acuut laten staan. Mijn hart bonkte toen 24 uur per dag mijn lijf uit en slapen kon ik toen [lees meer...]helemaal niet meer. Inmiddels heb ik alleen nog een ontstoken neusgat en bijholte.
17-10-2011

Buspiron (buspiron)
Na zware burnout depressief en bang

Moet zeggen dat ze goed werken tegen de kwlaen die ik heb. Depressiviteit, angst en nog enkele die door een zware burnout en slechte jeugd zijn ontstaan. Bijwerkingen heb ik helaas wel, duizelig, misselijk en mijn libido is niet meer wat het was. Voor de rest blij dat ik ze heb.
11-03-2011

Chronisch ptss

Werd er wel heel rustig van, maar dit voelde vreemd. Had het gevoel niet mezelf te zijn en het allerergste was dat ik totaal het contact met mijn vermoeidheid kwijt was. Op een gegeven moment sliep ik helemaal niet meer. Niet overdag en niet 's nachts en als ik al sliep had ik het gevoel heel erg mijn best te moeten doen om mijn ogen dicht te houden. Heel vreemd ging ik me[lees meer...] ervan voelen en dit werd hoe langer, hoe erger.
01-05-2010
Vrouw

Depressie en ernigste angststoornissen

ik slik al jaren antidepressie pillen elke keer andere maar niets helpt slik er ook diazepam bij deze en zyprexa daar slaap ik op maar word doodsbang wakker en ben de hele dag onrustig
01-12-2009
Man

Angstremer

er gaat wel eens een dag voorbij dat dan hept het niet
21-03-2009
Man

Angsten

Ik had in het begin een haat/liefde verhouding met dit medicijn. Bijwerkingen waren bij mij, een beetje last van zuurbranden, werd erg nerveus en had tintelingen in mijn hoofd. Ook slecht slapen in het begin en veel dromen, daarnaast koude handen en voeten wat het inslapen ook niet bevorderde. Wat belangrijk voor mij is is dat dit middel geen enkele verslechtering van het [lees meer...]libido tot gevolg heeft, en dat is in een relatie toch ook belangrijk vind ik. Doorzetten is wel een pre met buspiron want je gelooft de eerste weken niet dat het helpt, echter ik kan nu na enkele maanden zeggen dat het echt werkt voor mijn sociale angsten. Hiervoor heb ik xanax (alprazolam) gebruikt en ik wil echt niet meer terug, dit middel heeft mijn leven veel aangenamer gemaakt. Mijn angsten zijn zo goed als weg zonder vervelende bijwerkingen, zelfs die van het begin heb ik geen enkele last meer van. Een nadeel vind ik dat dit middel niet in gereguleerde afgifte word geproduceert maar misschien komt dit nog.
26-10-2008
Vrouw

Algemene angsstoornissen

ik gebruik 3x 10mg Buspiron per dag al zeker 5 jaar, het is een middel dat je gelijdelijk opbouwt tot het gewenste resultaat is berijkt. ik ben tot 30 mg gegaan het is geen verslavend middel zoals seresta (oxazepam). Maar ik heb wel mijn twijfels op het echt wat doet. of het heeft zo'n weinig bijwerkingen dat ik daarom niets voel. je wordt er ook niet suf van. de arts zegt[lees meer...] dat als ik het afbouw het daarna wel zal merken. en omdat ik nu goed ingesteld ben, zeg ik goed is goed en wil je niet gaan rotzooien aan je medicijnen. was ik niet goed ingesteld denk ik dat ik had geprobeerd dit middel af te bouwen, omdat ik niet weet of het wekt of niks doet.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum