Buspiron

Buspiron

Bojan Nikolik (24-04-2015)

31-07-2016

Buspiron (buspiron)

Nu voor de 3e keer Paroxetine ivm gegeneraliseerde angststoornis. Parox 'helpt' maar is uiteindelijk een paardenmiddel natuurlijk. Het liefst wil ik zonder pillen, althans, in elk geval geen pillen die zware bijwerkingen hebben. Nu dus naast 1 x per dag 20mg Paroxetine, ook Buspar/Buspiron erbij gaan slikken op eigen verzoek en in overleg met psychiater. In Amerika is [lees meer...]dit een gebruikelijkere combinatie dan hier, dus na aandringen ging mijn psychiater akkoord. Hij was bang voor het serotoninesyndroom. Overigens geen enkel symptoom daarvan gehad. En tot mijn stomme verbazing werkte het na een paar dagen al, ongeveer een week gok ik. Begonnen overigens met 1 x 10mg, nu opgehoogd naar 2 x 10mg ('s ochtends 10mg en 's avonds 10mg). Libido sterk verbeterd, energieker, veel minder moe, veel minder zweten. Ik wil mensen echt geen valse hoop geven, maar voor mij heeft het de negatieve bijwerken van Paroxetine onmiskenbaar opgeheven. Nu ben ik aan het afbouwen met Paroxetine (van 20mg naar 10mg) om uiteindelijk hopelijk te kunnen stoppen met Parox en dan maar een tijdje door met Buspar. Mocht ik in de toekomst weer een terugval in mijn angststoornis krijgen dan zou ik eerst Buspar proberen en als dat dan niet werkt, kan je altijd nog aan de Parox. Let wel; ik ben niet zozeer negatief over de Parox. Het heeft nu al 3 keer mij gered, maar het heeft zoveel negatieve bijwerkingen. Daarom ben ik positiever over Buspar.
27-06-2015

Buspiron (buspiron)

In het begin hielp het medicijn erg goed. Na anderhalf jaar kreeg ik last van bijwerkingen en ben omlaag gegaan met de dosering (in overleg met specialist). Helaas doet dit medicijn na twee en een half jaar niks meer voor mij. Nu afbouwen en overstappen op iets anders,
06-08-2014

Buspiron (buspiron)

Gevbruik dit middel nu een paar weken. Merk niets van een zekere werking maar wel van de bijwerkingen. Veel klachten ivm de spijsvertering. Last van maag en darm. Afgelopen maandag een gastroscopie gehad, waaruit bleek dat mijn slokdarm en maag behoorlijk geirriteerd zijn. Aangezien het verder niets doet, geef ik er de brui aan en deponeer Buspiron waar het thuishoort;[lees meer...] de retourbak bij de apotheek!

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum