Diazepam

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

11-12-2018

Diazepam (diazepam)

begon met 5 mg, in de nachtdiensten in ziekenhuizen om beter te slapen, geleidelijk aan gebruikte ik erg veel begint met 5, mg dan 10 mg, dan 30 mg per keer, en samen met alcohol, kon ik er heel goed tegen, kon de rust niet meer terugkijken, kreeg nog meer paniekaanvallen, medeloosheid, treurigheid, het niet zien zitten,na lange tijd 1992 in de detox proberen af te kicken[lees meer...] van alcohol en valium gebruik was een echte valium junk geworden, diverse malen heb ik mij aangemeld detax, kliniek, maar niks wilde echt helpen daar het ook een opgedrongen iets is,ik rookte ook heel zware franse asigaretten, tot in de zomer van zover ik nog weet 2013,4 ik het zo benauwd kreeg, en ik toch nog langer wilde leven, ben volledig in één keer gestopt met roken, drinken en valium gebruik, een ware hel waar je doorheen gaat, heeft heel lang geduurt voor ik vrij was, en ik alles weer helder kon zien, en dan komt schaamte gevoelens wel binnen, gedragsverandering is enorm , niet in positieve zin, kortaf, ongeduldig, slechts slapen, en heb daar heden ten dagen nog last van, maar nee ik zal nooit meer een sigaret aanraken, of alcohol,soms nog wel 5 mg valium,met melatonine dat wil helpen met slapen, maar sta wel erg slaperig op, wat veroorzaakt wordt door de valium,maar ik ben bijna 70 jaar en kan doen en laten wat ik wil met de dag zeg maar.
08-12-2017

Diazepam (diazepam)

Ik heb dit voorgeschreven gekregen van de huisarts omdat ik teveel bijwerkingen kreeg van betablokkers en mijn angsten maar niet onder controle kreeg (dit was om de wachtlijst voor psychologische hulp te overbruggen). Ik nam dit middel in (2mg) en na een tijd kickte het opeens in. Mijn lichaam werd heel erg ontspannen, maar omdat ik last heb van derealisatie, werd ik daar [lees meer...]juist enorm bang van. Hierdoor raakte ik in paniek en voelde het alsof ik een bad trip meemaakte (ik voelde me ook echt op een andere wereld). Echt verschikkelijk. Omdat het een langwerkend middel is, bleef dit ook heel lang aanhouden en kon ik echt niet slapen, ondanks dat ik wel moe was. Ik kwam in zo'n rare staat van zijn en omdat ik me op een gegeven moment gewoon geparalyseerd voelde, heb ik maar de ambulance gebeld, want ik was bang dat dit middel iets met mijn lichaam zou doen. Deze vertelde me dat ik niks had om bang voor te zijn en raadden me aan om de doktersdienst te bellen voor een slaapmiddel. Dat heb ik gedaan en wat zij adviseerden was om maar gewoon een hogere dosis diazepam te nemen, dan zou ik vanzelf wel in slaap vallen. Omdat ik dit middel zo eng vond heb ik dat maar niet gedaan en heb ik maar de nacht uitgezeten, totdat ik de volgende ochtend vroeg wakker werd en blij was dat het over was. Nooit meer. Ik raad iedereen die last heeft van derealisatie/depersonalisatie of bang is voor dat ontspannende effect op het lichaam af om een benzo te nemen. Ik hou het maar gewoon bij cognitieve gedragstherapie.
07-09-2015

Diazepam (diazepam)

Een half uur na inname beginnen de bijwerkingen, althans, word ik erg ziek van diazepam middel van dit merk, ook PCH, Apothecon, Apotex en nog één of twee geprobeerd. Het leidt onherroepelijk tot een noodsituatie. Echter Actavis werkt gewoon prima zoals ik diazepam, ook andere merken, al meer dan VEERTIG jaar ken. Dus elke maand is het weer het "generiek" verhaal bij de a[lees meer...]potheek, of je neemt dit of je krijgt niets, en me dan aan mijn lot overlaten. Ik word nooit boos en dan naar huis en bel met de apotheker. Actavis is nu niet meer te krijgen en houd het voor mij op. Ik heb altijd generieke gebruikt zonder vooringenomenheid, dus dat is hier niet van toepassing. Elke maand ben ik enkele dagen bezig om (goede) medicijnen te bemachtigen, en voel me er gestressed door. Ik kan niets doen, behalve voor de zoveelste keer klagen bij lareb, de dokter, de apotheker, en zij kunnen er ook niets aan veranderen. Voor mij houd het hier dan ook op.
30-08-2013

Diazepam (diazepam)

Tot 2 dagen gelede slikte ik onder medische indicatie diazepam van 't merk Actavis. Deze is met de produktie gestopt en heb ik nu Apotex wat me afkickverschijnselen bezorgd. Aangezien ik sinds een half jaar aan het afbouwen ben wil ik op een merk blijven aangezien generiek niet identiek is. Ik heb dit in de tientallen jaren van gebruik vaker meegemaakt ken ik de reacti[lees meer...]e van de apotheek op mijn klachten en word min of meer gekleineerd. Dit bevalt me niet. Ik ben hierdoor wanhopig.Kortom afbouwen kan ik zo wel vergeten.
02-05-2013

Diazepam (diazepam)

door dit vervelende verslavende middel diazepam heb ik last van slijmophoping en opzwellende keel.ik raad alle artsen/psychiaters af dit middel nog voor te schrijven want het is een verslaving.je bent dagelijks afhankelijk van dit rot middel. te veel nare bijwerkingen. degene die dit heeft uitgevonden zouden ze moeten straffen, want het is onnodig. je moet gewoon adrenalin[lees meer...]e aanmaken door veel te gaan sporten. dat is de beste oplossing. bij te veel diazepam kan zelfs een hartstilstand worden veroorzaakt. ik ben zwaar teleurgesteld in mijn psychiater en degene die dit op de markt heeft gebracht. onnodig en on vakbekwaam.
20-12-2012

Diazepam (diazepam)

Ik heb in 2010 een keer op een huisartsenpost een diazepam gekregen van 5 mg om me te kalmeren. Ik had last van hartkloppingen en het werd gegeven voor paniek. Nou het werkte als een tierelier. Was rustig en hartkloppingen verdwenen. Dit spul werkte zo lekker dat ik er meer van wilde en ik had ook steeds meer nodig. Ik raakte verslaafd. Ik was gewoon een junk. Ik kreeg art[lees meer...]sen zover dat ik op mijn diepste punt 50 mg op een dag slikte. Ik was stoned, totdat ik wist dat ik verkeerd bezig was en wilde hulp om af te bouwen. Mijn huisarts heeft me geholpen. 5 mg per twee weken eraf. Ik heb er uiteindelijk 8 mnd over gedaan en ben er nu echt vanaf. En dat was heel moeilijk, ben echt door helse momenten gegaan. Zweten, angsten, trillen, gevoel van gek worden, echte afkickverschijnselen. Wat een troep! Terwijl je dat niet verwacht, het is zo gegeven door artsen. Ik hoop dat ik mensen hier kan waarschuwen! Gebruik het niet als je gevoelig.bent voor verslaving en gebruik het niet langer als twee weken, want het sluipt erin. Het middel zelf is zeer kalmerend, dat wel. Alleen in noodgevallen! Ik heb uiteindelijk gewoon een hartritmestoornissen
05-04-2019

Diazepam (diazepam)

Tegen angst en paniekstoornissen al meerdere benzo's en SSRI's voorgeschreven gekregen, en Tranxène 5 mg (3-4 per dag) is veruit de beste. Probleem met diazepam (Valium) is dat zelfs 5 mg teveel vermoeid tegenover de werking tegen angst die je krijgt. Kreeg diazepam 5 mg enkele maanden 2-3 keer per dag voorgeschreven, maar terug gegaan naar Tranxène wat dus beter werkt en [lees meer...]minder vermoeid dan diazepam. Zelfs van een halve diazepam 5 mg word je al behoorlijk moe. SSRi's zoals Sipralexa ook enkele maanden voorgeschreven gekregen maar die maakten de angst en paniekaanvallen juist erger.
26-05-2018

Diazepam (diazepam)

Wie heeft er ervaring met afbouwen diazepam, wat voor afkickverschijnselen? Ik heb flinke hoifdpijn zou dat hierdoor kunnen komen.
30-06-2014

Diazepam (diazepam)

Ik gebruikte diazepam bij angst en paniekaanvallen. dit heeft een tijdje voldoende gewerkt. Op een moment werkte het niet meer. Ik stelde ook steeds uit om er een te nemen omdat ik wist dat het een verslavende werking heeft. Op het laatst werd ik er niet meer rustig van maar eerder benauwd en onrustiger.
17-08-2012

Diazepam (diazepam)

I.V.M. een paniekstoornis en PTSS deze gekregen. Voornamelijk om te zorgen dat ik niet teveel paniekaanvallen krijg tijdens de eerste weken antidepressiva, Paroxetine, die erom bekend staan om in de eerste weken de klachten te verergeren. Maar na 5 dagen moet en stoppen omdat ik er veel te heftig op reageerde. Na inname veranderde ik in een zombie. Eerst een hele geprobeer[lees meer...]d, toen was ik binnen 30 minuten van de wereld. Een dag later 2 keer een halve gepakt, hetzelfde effect. De dag erna 1 keer een halve en 's avonds een kwart, ook hetzelfde resultaat. Gisteren en vandaag 1 keer een halve. Ik laat me dit nooit meer voorschrijven. Ik heb bijwerkingen zoals; slecht plassen, haaruitval, amper zonder wankelen lopen, slecht zicht, afgestompte emoties, heel duizelig, slikproblemen, niks in me op kunnen nemen en onverschilligheid. Ik zat alleen nog maar op de bank te staren naar de tv. De huisarts heeft me nu Oxazepam voorgeschreven omdat dat milder is.
26-12-2017

Diazepam (diazepam)

Vandaag 20mg gepakt. Begonnen met 10mg, 2 uur later weer 5mg en uur later nogmaals 5mg. Merkte na 2 uur niks van 10mg. 2u later nogmaals 5mg maar nog geen effect dus uur later nog 5mg. Merk nu na 20mg enige opluchting, hoofd heeft wat rust. Totaal geen bijwerkingen. Had er meer van verwacht. Misschien handig om erbij te zeggen dat ik een grote vent ben van 1.90m en [lees meer...]100kg. Pak morgen nogmaals ineens 20mg dus dan nog ff afwachten. Denk dat dit product iets overschat wordt, je moet van te voren niet teveel nadenken bij het pakken maar het je laten overkomen.
31-01-2017

medicijn beviel me niet.
21-07-2015

Diazepam (diazepam)

ik slik nu sinds 15-7 deze medicijnen tussen 5 en 6 innemen 1 pil van 2 mg, 's avonds werkt die prima, maar overdag voel ik me alleen maar depressiever tot aan zelfmoord gedachtens toe, kreeg deze medicijnen om rust in me hoofd te krijgen overdat is dat helaas niet het geval. nu nog 1 weekje doorbijten en dan weer naar de huisarts voor afspraak van hoe nu verder of eventue[lees meer...]el extra of anderen medicatie.
16-02-2015

05-12-2014

Diazepam (diazepam)

1e: week: Begon met 40mg. Slingerend lopen. Slapen, slapen, slapen., soms duizelig, geen concentratie, zei dingen verkeerd of begreep ze niet goed of totaal verkeerd. en vaak moeilijk verstaanbare taal voor mijn echtgenote Na week 2 terug naar 30 mg. Veel beter maar nog steeds in enigszins mindere mate bovenomschreven bijwerkingen. 3e week: 17½ mg. Pas toen werd het aanm[lees meer...]erkelijk beter maar het gevoel van afhankelijkheid aan die Lorazepam werd wel enigszins merkbaar. Week 4: Terug naar 15mg. Pas toen begon ik te merken dat het z.g. Lorazepameffect duidelijker werd. De Volgende weken moeten nog komen. Ik heb wel de wens nog even door te gaan met 15mg per dag. Het slapen is nu na 2 jaar aanmerkelijk beter geworden (n.m.m. óók afhankelijkheid ).
01-12-2012

Diazepam (diazepam)

Voordat ik Citalopram gebruikte, gebruikte ik eerst dit medicijn Diazepam. In het begin dacht ik dat dit niet zoveel werking had, voelde me alleen slaperiger en vermoeid. Ik nam het eerst 3 dagen achter elkaar in, al snel merkte ik dat ik de 3e dag niets voelde van de Diazepam en dat de angst die ik had/heb erger werd. Dus er mee gestopt, totdat ik na een week weer eno[lees meer...]rme onrust kreeg in mijn hoofd. Ik nam een Diazepam in en merkte dat het deze keer wel werkte, ik werd rustiger, dacht minder, en zou ik wel denken was dit een stuk minder heftig dan ervoor. Ik heb dus ervaren/geleerd dat toen ik het in nam, dat het meer effect heeft als je het af en toe in neemt bij redelijk tot zeer ernstige gevallen. Toen ik overging op Citalopram ( 5 dagen geleden ) had ik 3 dagen van te voren mijn laatste Diazepam ingenomen. Ik heb geen nare ervaring ervaart met het snel veranderen van Diazepam naar Citalopram. Nu na 3 dagen pas, maar dat komt door de Citalopram zelf.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum